گیلان، زیباکنار
0133416

آبشار دارنو مازندران و سفر به خاص‌ترین آبشار شمال ایران

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
آبشار دارنو مازندران

آبشارهای زیبای شمال کشور تمامی ندارد؛ آبشار دارنو مازندران نیز یکی دیگر از آبشارهای بی‌شمار این خطه سرسبز است که در نوشهر قرار دارد. این آبشار، میزبان بی‌نظیری در فصل تابستان برای شماست تا جان تان را از گرمای این فصل برهاند و طراوت و خنکی را به روح و جان شما روانه کند. در ادامه قصد داریم سفری کوتاه به آبشار دارنو در استان مازندران داشته باشیم. بنابراین اگر عاشق طبیعت‌گردی آن هم از نوع آبشار گردی هستید با ما همراه شوید.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

آبشار هفت شاخه دارنو در مازندران

اولین نکته جالبی که قصد داریم در مورد آبشار دارنو به شما بگوییم این است که این آبشار دارای هفت انشعاب است. احتمالاً تاکنون چنین چیزی را نشنیده بودید اما این هم از عجایب آبشار دارنو است. هفت شاخه بودن این آبشار باعث‌شده تا آبشار دارنو به یکی از خاص ترین آبشارهای ایران بدل شود.
هرکدام از هفت انشعاب آبشار دارنو دارای اسم خاص و منحصربه‌فرد خود هستند. جالب اینجاست که اسم یکی از این انشعابات نیز دارنو است. دلیل نامگذاری این آبشار به نان دارنو نیز این است که انشعاب دارنو دارای ارتفاع بیشتری نسبت به شش انشعاب دیگر است. آبشار دارنو دارای ارتفاع 25 متری بوده و به‌عنوان آبشار اصلی شناخته می‌شود.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

از دریاچه فراخین در نزدیکی آبشار دارنو دیدن‌کنید

اگر جزو آن دسته از افراد ماجرا جو هستید و نمی‌خواهید تنها به دیدن دریاچه دارنو اکتفا کنید می‌توانید با کمی پیاده‌روی و گشت‌وگذار در حوالی دریاچه دارنو به دریاچه فراخین برسید. این دریاچه کوچک و نقلی بسیار زیباست و طبیعت دلپذیری را در اطراف خود شکل داده. عده زیادی این دریاچه را یک تالاب می‌دانند که در دل جنگل‌های سرسبز و زیبای روستای ویسر قرار گرفته. شما می‌توانید در مسیر رسیدن به این دریاچه زیبا از پوشش‌های گیاهی بکر و جذاب منطقه دیدن‌کنید و اگر تمایل داشتید کمی به چیدن گیاهان معطر و خوشبوی محلی مشغول شوید.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

قایق‌سواری در دریاچه فراخین

اگر می‌خواهید لذت دور شدن از دغدغه‌های ملال آور روزانه را تجربه کنید و لحظاتی را در آرامش به سر ببرید ما به شما قایق‌سواری در دریاچه فراخین را پیشنهاد می‌کنیم. حال که تا اینجا آمده‌اید چرا سوار بر قایق نشوید و بر پهنه دریاچه آرام فراخین قایق‌سواری نکنید؟ می‌توانید برای چنددقیقه چشمان‌تان را ببندید و بر پهنه آب سرگردان شوید. نور خورشید که از لابه‌لای شاخه‌های درختان می تابد و از پشت پلک های شما چشمان‌تان را نوازش می‌دهد قابل احساس است. لذت قایق‌سواری در دریاچه فراخین لذتی فراتر از دریاچه‌های دیگر است چرا که این دریاچه در نقطه‌ای دنج واقع‌شده و هیچ صدایی جز سکوت آرامش‌بخش جنگل و صدای گاه گدار پرندگان جنگی به گوش نمی‌رسد. آرامش را در این نقطه باید جستجو کنید.

برای ویلا جنگلی شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

از چه مسیری راهی آبشار دارنو شویم؟

برای اینکه راهی این آبشار دلپذیر و جذاب شوید باید پیش از هر چیز خود را به نوشهر برسانید و از آنجا به‌سمت آبشار دارنو راهی شوید. به کمربندی نوشهر که رسیدید باید مسیری به سوی جاده معدن سنگ نوشهر پیدا کنید برای این منظور می‌توانید از یک نقشه استفاده کنید تا گمراه نشوید. چنانچه مسیر درست را پیدا کردید و در آن رهسپار شدید بعد از طی مسیر مشخصی به یک دوراهی خواهید رسید که دوراهی فراخین نام دارد چنانچه به‌سمت راست بپیچید مسیرتان تا آبشار دارنو دیگر مشخص است. لازم به ذکر است که این جاده تقریباً جاده‌ای خاکی است و برخی قسمت‌های آن به‌قدری فراز و نشیب دارد که باید آن را پیاده طی کنید پس به یک پیاده‌روی جانانه تا آبشار سلام کنید و راهی شوید.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

برای سفر به آبشار دارنو چه وسایلی احتیاج داریم؟

پیش از هر چیز می‌خواهیم در مورد کفش مناسب صحبت کنیم. کفش هایی که برای سفر به این دریاچه می پوشید باید کاملاً استاندارد و البته ترجیحاً ضد آب باشند چرا که باید مسیر نسبتاً طولانی را تا آبشار طی کنید که پر از سنگلاخ است و در صورت نداشتن کفش مناسب ممکن است پای شما دچار آسیب شود. از آنجایی که احتمالاً شما مسیری را باید از رودخانه عبور کنید بهتر است کفش‌های ضد آب به پا داشته‌باشید.

در غیر این‌صورت به پا داشتن کفشی که مقداری آب درآن جمع شده مطمئناً پای شما را در طول مسیر آزار خواهد داد. داشتن آب کافی و خوراکی نیز از جمله مواردی ست که باید به آن دقت داشته‌باشید چرا که در مسیر شما هیچ مکانی برای خرید این موارد وجود ندارد بنابراین دست خالی رهسپار این آبشار نشوید. به‌همراه داشتن چادر مسافرتی، پتو و امکانات کافی در صورتی که تمایل به کمپ زدن داشته‌باشید نیز ضروری است. هرچند که روستاهای اطراف مکان‌هایی برای خرید آذوقه دارند اما چنانچه نمی‌خواهید در تردد باشید بهتر است از قبل موارد لازم را همراه داشته‌باشید.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

چه زمانی به آبشار دارنو سفر کنیم؟

قاعدتاً فصل‌هایی مانند پاییز و زمستان فصل‌های سردی هستند و حتی نمی‌توانید نوک انگشت خود را به آب آبشار بزنید. تازه اگر شانس بیاورید و با یخبندان آبشار مواجه نشوید. همچنین خطراتی چون بارش برف و باران در فصل‌های سرد سال وجود دارد و بهتر است در فصلی مانند زمستان راهی آبشار نشوید. تابستان و بهار و همچنین اوایل پاییز بهترین زمان‌ها برای سفر به آبشار دارنو است. مسیری که برای رسیدن به آبشار پیش رو دارید مسیر شگفت‌انگیزی ست که در فصل پاییز منظره‌های خارق‌العاده‌ای را در جاده در پیش دیدگان شما به تصویر می‌کشد.

به‌طور کلی آبشار دارنو بهترین میزبان برای شما در فصل‌های گرم سال است و زیباترین مناظر را در پاییز طلایی خود نثار چشمان شما می‌کند. بنابراین در هرکدام از این فصول که قصد عزیمت به آبشار دارنو را داشتید قدم تان روی چشم.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اقامت در حوالی آبشار دارنو؟

اگر به قصد اقامت شبانه در آبشار دارنو راهی این منطقه می‌شوید که قطعاً می‌دانید باید همراه خود چه چیزهایی داشته‌باشید اما اگر با این قصد راهی نشدید و زمانی که به آبشار رسیدید دل تان هوای اقامت شبانه در آبشار دارنو را کرد به‌هیچ‌عنوان نگران نباشید چرا که می‌توانید به روستاهای اطراف همچون دلسم و ویسر بروید و اقدام به اجاره اقامتگاه نمایید. ماندن در هوای خنک حوالی آبشار در شب‌های پر ستاره و رویایی تابستان لذتی دارد که باید آن را حتماً برای یک‌بار هم که شده تجربه کنید.

مراقب طبیعت پاک و سالم باشید

شک ندارم شمایی که در حال خواندن این مطلب هستید یکی از شهروندان فرهیخته و با فرهنگی هستید که بعد از ترک کردن طبیعت زباله‌های خود را از منطقه پاکسازی می‌کند. طبیعتی که امروزه شاهد آن هستیم بخش زیادی از آن را به‌دلیل سهل انگاری و بی توجهی نسل‌های گذشته از دست داده‌ایم و اکنون نوبت ماست که از طبیعت بکر و زیبای مازندران محافظت و پاسداری کنیم. کمترین کاری که می‌توانیم در این باره انجام دهیم این است که زباله‌های خود را از طبیعت پاکسازی کنیم. با این کار می‌توانیم سهم کوچک خود را در پاسداری از طبیعت بی‌نظیر کشورمان ادا کرده باشیم.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

عکاسی در طبیعت زیبای منطقه

اگر شما هم از دیدن عکس‌های زیبایی که از طبیعت مشاهده می‌کنید به وجد می آیید .اگر می‌خواهید قاب های بی‌نظیری را به‌ثبت برسانید توصیه می‌کنیم که عکاسی در آبشار دارنو را از دست ندهید. این آبشار زیبا ور مسیرهای جذابی که در اطراف آن وجود دارد پتانسیل بالایی برای ثبت عکس‌های خاطر انگیز دارد. بنابراین اگر می‌خواهید خاطرات شیرین سفر به آبشار دارنو را به‌طور دقیق در خاطر خود ثبت کنید عکاسی از طبیعت زیبای این منطقه را فراموش نکنید.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری درباره آبشار دارنو مازندران

آبشار دارنو یکی از صدها آبشار زیبای مازندران است که دارای مسیری بسیار زیبا و پر هیجان است. هیجان را از این بابت ذکر می‌کنیم که باید برای رسیدن به آبشار مسیری را پیاده طی کنید و در دل این مسیرها با مناظر شگفت‌انگیز و رویایی روبه‌رو خواهید شد. بنابراین همانطور که حواس‌تان به‌خودتان و مسیر پیش رو است می‌توانید دوربین عکاسی تان را در آورید و قاب های زیبایی را به‌ثبت برسانید.

آبشار دارنو را در فصل بهار و تابستان می‌توانید ببینید اما پاییز طلایی آن چیز دیگری ست. پاییزی که برگ‌های رقصان درختان با رنگ‌های طلایی و زرد و قرمز در آسمان در حال رقص و چرخش اند و دریاچه فراخین در سکوتی عمیق تر از همیشه فرو رفته. زیبایی‌های آبشار دارنو در هرکدام از فصل‌های سال منحصربه‌فرد و خاص است. در بهار می‌توانید گل‌های رنگارنگ و معطر را در حوالی دریاچه ببینید که سر از خاک بیرون آورد اند و زیبایی طبیعت را با رنگ‌های دلفریب و جذاب خود دو چندان نموده‌اند.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×