گیلان، زیباکنار
0133416

آب‌وهوا و ویژگی‌های اقلیمی استان گیلان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-01-16
طبیعت استان گیلان

آب‌وهوا و ویژگی‌های اقلیمی استان گیلان چگونه است؟ همانطور که می‌دانید استان گیلان در شمال ایران و در کرانه دریای خزر قرار دارد. مرکز استان گیلان شهر رشت است. این استان به‌دلیل بارش‌های سالانه‌ای که دارد دارای طبیعتی بکر و دلنواز است.همین طبیعت زیبا و چشم‌نواز سبب‌شده که سالانه گردشگران بی‌شماری به این منطقه خوش آب‌وهوا سفر کنند.با شرکت انبوه‌سازان آرش سازنده شهرک‌های ویلایی آرش، معتبرترین شرکت در زمینه ساخت ویلا در زیباکنار، ویلا شمال و ویلا گیلان، ویلا انزلی همراه شوید.

اقلیم چیست

اقلیم به مجموع شرایط آب‌وهوایی یک منطقه جغرافیایی طی مدت‌زمان طولانی از نظر میزان بارش، دما، وزش باد، اتمسفر  و … اطلاق می‌شود. به‌طور کلی می‌توان گفت اقلیم استان گیلان آب‌وهوای معتدل خزری است. خرید زمین شمال و خرید زمین گیلان به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی استان گیلان از بازار خوبی برخوردار است. شرکت‌های مختلف ویلاسازی با خرید و فروش زمین گیلان در این منطقه فعالیت می‌کنند.

عوامل موثر بر شکل گیری ویژگی‌های اقلیمی استان گیلان

عوامل زیادی در شکل‌گیری آب‌وهوای استان گیلان موثر هستند که عبارتند از:

  1. ارتفاع و امتداد کوه‌های البرز غربی و تالش.
  2. جابه‌جایی توده‌های هوایی شمالی و غربی.
  3. مجاورت با دریای خزر.
  4. وزش‌های باد محلی همچون باد گرمیش و باد منجیل.
  5. وجود پوشش گیاهی متراکم منطقه گیلان که باعث‌شده آب هوای گیلان معتدل و مرطوب باشد.

خرید ویلای گیلان و خرید ویلای شمال را فراموش نکنید و با خرید ویلا آسایش و امنیت را به خانواده خود هدیه بدهید.

رطوبت چیست

منظور از رطوبت هوا میزان آبی است که به‌شکل بخار در هوا وجود دارد. که اگر به استان گیلان سفر کنید می‌توانید میزان رطوبت هوا را بر سطح شهر و جاده‌ها مشاهده کنید. این بخار هوا از طریق تبخیر آب سطح دریاها و اقیانوس‌ها و وجود گیاهان مرطوب وارد هوا می‌شود. با خرید زمین در شمال و خرید زمین در گیلان می‌توانید در یک از بهترین نقاط گردشگری ایران صاحب زمین شوید. خرید و فروش زمین در گیلان به‌دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیای خاص منطقه نیز وجود دارد خرید زمین گیلان به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی صاحب ویلا شوید.

ویژگی‌های اقلیمی استان گیلان

همانطور که در بالا گفتیم آب‌وهوای استان گیلان بیشتر معتدل و مرطوب است. در بیشتر ایام سال در استان گیلان باران می‌بارد. توجه به‌شرایط اقلیمی منطقه و وجود جو حاکم بر دریای خزر، جنگل‌ها، کوه‌ها و همچنین اکوسیستم انزلی برای بهبود و برنامه‌ریزی برای جذب بیشتر گردشگر و توریسم ضروری است. با خرید زمین در شمال و خرید زمین در گیلان می‌توانید صاحب زمین در گیلان شوید.

عامل کلیدی جذب گردشگران

آ‌ب هوای و اقلیم استان گیلان یکی از عوامل اصلی جذب گردشگر است. آب هوای استان گیلان در فصول مختلف سال متغیر است و اگر شما قصد سفر به استان گیلان را دارید فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به این منطقه خوش آب‌وهوا است، همچنین اگر شما به‌طبیعت بارانی و جذابیت‌های خاص حاصل از رویدادهای بارانی علاقه‌مند هستید، می‌توانید از بارندگی پاییز استان گیلان بهره‌مند شوید، که حس و حال دیدنی‌ای را به نمایش می‌گذارد. بارش باران با برگ‌ریزان درختان یک یک نوع رقص زیبایی از طبیعت را به نمایش می‌گذارد که قابل وصف نیست.

در یک مبحث کلی می‌توان اذعان نمود که آب‌وهوای استان گیلان  به‌دلیل مطبوع بودن شرایط جغرافیایی منطقه در فصول مختلف سال به‌ویژه در فصل بهار و تابستان میزبان گردشگران و مسافران بیشماری است. این گردشگران از مناطق مختلف برای فرار از گرما به شمال ایران به‌خصوص استان گیلان سفر کرده و از مناطق مختلف آن به‌ویژه دریا و ساحل، جنگل و … دیدن می‌کنند. خرید و فروش زمین در گیلان نیز به سبب ورود گردشگران و مسافران زیاد است. با خرید زمین در گیلان و همچنین خرید زمین در شمال می‌توانید صاحب ویلا شوید.

پیشنهاد خرید زمین در این منطقه خوش آب‌وهوا

با خرید زمین در گیلان و خرید زمین در شمال می‌توانید با سلیقه خود برای خودتان ویلا تهیه کنید و به‌هنگام مسافرت و گردش چند روزی را در ویلای شخصی خود سپری کنید و از عواید ساخت ویلا گیلان بهره‌مند شوید. در استان گیلان خرید و فروش زمین گیلان برای بهره‌مندی مسافران و گردشگران وجود دارد که شما در هر منطقه‌ای که مایل به خرید زمین گیلان باشید می‌توانید از طریق شرکت انبوه‌سازان آرش زمین و یا ویلای خود را خریداری و تهیه نمایید. میانگین بارش نیر در استان گیلان متناسب با فصل‌های مختلف متغیر است .

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×