گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی آرامگاه میرزا‌ کوچک‌خان جنگلی

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-02-05
آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی

آرامگاه میرزا‌ کوچک‌خان جنگلی

میرزا کوچک‌خان جنگلی معروف به سردار جنگل و یکی از مبارزان اصلی انقلاب مشروطه جنبش جنگل است که علیه اشغال ایران بعد از قیام مشروطه دست به مبارزه مسلحانه زد. آوازه میرزا کوچک‌خان جنگلی به‌سرعت گسترش یافت و افراد و گروه های مختلف از سراسر ایران به این جنبش مردمی پیوستند، چیزی نگذشت که میرزا کوچک نماد مبارزه با استعمار لقب گرفت و محبوبیتش نزد ایرانیان روزبه‌روز بیشتر شد. بالاخره این جنبش در یازده آذر 1300 با شهادت میرزا کوچک‌خان در ارتفاعات خلخال بر اثر سرما  به پایان رسید.

 

آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی در کجا قرار دارد

آرامگاه میرزا یونس معروف به میرزا کوچک‌خان جنگلی اسوه استقامت و مبارزه استعمار در جنوب شهر رشت و در محله سلیمان داراب در میان بقعه و گورستان سلیمان آباد جای گرفته است. آرامگاه این بزرگمرد تاریخ گیلان امروزه محل بازدید علاقه‌مندان به این سردار جنگل است. در کنار آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی اجساد مجاهدان جنگلی نیز دفن شده است، که اسم هرکدام از آنها بر روی سنگ قبر نوشته شده است. در کنار آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی شاعر بلند آوازه مردم گیلان به‌نام شیون فومنی نیز دفن شده است. با سفر به استان گیلان و شهر رشت از آرامگاه دیدنی این بزرگمرد تاریخ گیلان دیدن‌کنید.

شرکت آرش با ساخت شهرک ویلایی آرش در ساحل زیباکنار گامی مهم در جهت پیشرفت گردشگری ساحلی و شهری این استان توریسم پذیر برداشته است. شرکت انبوه‌سازان آرش با توجه با گردشگر پذیر بودن استان گیلان اقدام به ساخت واحدهای ویلایی در جای جای این استان پهناور نموده است تا مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند محلی برای اقامت، تفریح و خوشگذرانی داشته‌باشند.

بنای آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی

آرامگاه میرزا کوچک‌خان با معماری منحصربه‌فرد خود در میان آرامگاه های سلیمان داراب خودنمایی می‌کند. بنای یادبودی که برای میرزا کوچک‌خان ساخته‌شده است ساده ولی در عین حال زیبایی است،که بعد از انقلاب سالامی ایران ساخته‌شده است. طرح بازسازی این آرامگاه در سال 60 هجری شمسی مطرح شد تا مردم سرزمین ما این بزرگمرد و مرد شماره یک جنبش جنگل را فراموش نکنند.

شرکت انبوه‌سازان آرش با ساخت شهرک‌های ویلایی آرش در اطراف ساحل زیباکنار که به تمامی نقاط گردشگری استان گیلان مرتبط است، توانسته اقدام به ساخت ویلا کند، و مجوزهای مربوط به ساخت ویلای ساحلی را از ارگانهای زیر ربط دریافت نماید. شرکت آرش مفتخر است که افتخار میزبانی از گردشگران و افرادی که به این منطقه سفر می‌کنند را دارد.

آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی به‌صورت یک هشت ضلعی  منظم از اشکال هندسی رایج در معماری سنتی ایران ساخته‌شده است که مساحت این آرامگاه در حدود چهل متر مربع و ارتفاع آن در حدود نه متر است. عناصر تشکیل دهنده معماری آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی، چوب، آجر، سفال و کاشی است. در اطراف آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی درختان پیر و سالخورده با و پوشش گیاهی سبز برای عجین شدن آرامگاه با  مبارزات سردار جنگل وجود دارد که باعث طراوت و زیبایی دو چندان بنای میرزا کوچک‌خان شده است.

مقبره میرزا کوچک جنگی توسط دفتر فنی حفاظت آثار باستانی گیلان تهیه و با اصول معماری سنتی به اجرا گذاشته شد. در مراحل بعد نیز با احداث مجموعه فرهنگی میرزا جنگلی در جهت تکمیل این بنای گام برداشتند. چندی بعد در سال 1374 توسط مسولان میراث فرهنگی دیوار کشی و ساخت سردری شایسته مقام میرزا کوچک‌خان در دستور کار قرار گرفت. شهرکت انبوه‌سازان ارش با ساخت شهرک ویلایی آرش میزبان شما به‌هنگام سفر به استان گیلان است.

 

شرکت انبوه‌سازان آرش با ساخت ویلا در شهرک‌های ویلایی آرش همچنین شرکت آرش با تیم مهندسی قوی خود به ساخت شهرک ویلایی آرش در ساحل بندر انزلی و ساحل زیباکنار اقدام نمود. شرکت آرش طی سال‌های گذشته توانسته رضایت مشتری مداری را از ارگانهای زیر ربط دریافت کند، که این نشان از حس و نیت شرکت آرش برای رفاه حال مشتریان است تا بتوانند یک روز فوق‌العاده زیبا را در شهرک‌های ویلایی آرش سپری کنند.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×