گیلان، زیباکنار
0133416

آشنایی با انواع آرک آشپزخانه ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
آرک آشپزخانه ویلا

امروزه برای دکوراسیون داخلی، کارهای مختلفی انجام می‌شود. آرک آشپزخانه یکی از کارهایی است که می‌تواند دکور و نیز خانه شما را زیبا وجذاب کند. در این مطلب شما با انواع آرک آشپزخانه ویلا آشنا خواهید شد.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

آرک چیست؟

قبل از آن که با انواع آرک آشپزخانه ویلا آشنا شوید، باید بدانید آرک چیست. آرک مولفه‌هایی جذاب در دکوراسیون داخلی هستند که معمولاً به‌شکل نیم دایره و قوسی هستند و وزن سقف را به دوش می‌کشند. آرک ها در مدل‌های مستطیلی و بیضی نیز وجود دارند و اجرا می‌شوند.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

آرک در واقع دو نقش بر عهده دارد: نقش اول این است که وزن سقف را تحمل کنند و نقش دوم زیبا کردن محیط داخلی خانه. آرک ها را می‌توان برای بخش‌های مختلف خانه به‌کار برد و هم آن بخش را از بقیه متمایز کرد و هم به زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی افزود.

آرک ها مخصوصاً امروزه برای آشپزخانه‌ها به‌کار می‌روند. در ساختمان‌های امروزه دیگر آشپزخانه قسمتی جدا از دیگر بخش‌های خانه نیست و کاملاً می‌توان فضای داخلی آن را از بخش‌های دیگر خانه مشاهده کرد. آشپزخانه امروزه قلب بسیاری از خانه‌ها است و برای همین دکوراسیون آن از اهمیت زیادی برخوردار است. آرک در قسمت ورودی آن اجرا می‌شود و باعث می‌شود تا به‌خوبی فضای آشپزخانه از دیگر بخش‌های خانه متمایز شود.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

انواع آرک

ویلا نیز مانند همه دیگر ساختمان‌ها می‌تواند دارای آرک باشد. در زیر به انواع آن پرداخته شده است:

ارک گچی :

یکی از آرک های آشپزخانه رایج برای ویلا، آرک گچی است. این نوع از آرک، در واقع قدیمی ترین نوع آرک است. برای ساخت این نوع آرک، از گچ استفاده می‌شود و آرک را روی روی سازه فلزی به سقف ویلا جوش می‌دهند. این نوع از آرک، وزن زیادی دارد.

برای ویلا جنگلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

روی آرک های گچی آشپزخانه می‌توان به‌خوبی گچبری را انجام داد و آن را زیبا و جذاب کرد. از آنجایی که محیط آشپزخانه رطوبت بیشتری دارد، آرک گچی می‌تواند دچار آسیب وترک شود. به‌همین دلیل از رنگ روغن یا رنگ پلاستیکی برای پوشش آن استفاده میکنند. آرک گچی برای خانه‌ها و ویلاهای با متراژ کمتر بهتر است.

آرک کناف آشپزخانه:

یکی از محبوبترین آرک های آشپزخانه برای ویلا، آرک کناف است. کناف یک نوع سقف کاذب است و دارای وزن سبکی است. کناف برای خیلی‌ها اولین گزینه برای طراحی آرک آشپزخانه یک ویلا است. آرک کناف نسبت به آرک گچی ارزان‌تر و سبک تر است و برای همین خیلی‌ها ترجیح می‌دهند از این نوع آرک برای زیباتر کردن دکور داخلی فضای ساختمان خود بهره ببرند.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

خوبی آرک کناف این است که می‌توان آن را در طرح‌ها و مدل‌های مختلف اجرا کرد و به‌همین دلیل تنوع بالایی دارد. خوبی آرک کناف برای آشپزخانه‌این است که می‌توان نورپردازی‌های مختلفی را روی آن پیاده کرد.

آرک ام دی اف

اگر دنبال یک نوع زیبا وجذاب برای ویلای خود هستید، آرک ام دی اف است. خوبی این نوع آرک ها این است که شما می‌توانید آنها را به‌خوبی با کابینت‌های آشپزخانه خود ست کنید و این خود به زیبایی بیشتر دکوراسیون آشپزخانه‌تان کمک می‌کند. عیب آرک ام دی اف این است که تنوع زیادی ندارد و این به‌دلیل انعطاف کمتر ام دی اف است. همچنین این مدل از آرک وزن زیادی دارد و هزینه بالایی نیز دارد. برای همین است که خیلی‌ها به‌سراغ این نوع آرک برای آشپزخانه خود نمی‌روند.

انواع اشکال آرک آشپزخانه برای ویلا

در بالا انواع آرک ها برای آشپزخانه توضیح داده شد اما آرک ها در اشکال مختلف می‌توانند برای آشپزخانه ساخته شوند. در زیر به اشکال مختلف پرداخته شده است:

مدل نیم دایره ای:

رایج ترین نوع برای ویلا و برای دیگر خانه‌ها، مدل نیم دایرهای است که حالتی زیبا و جذاب را ایجاد می‌کند. این نوع آرک برای دکوراسیونی مناسب است که بین مدرن و کلاسیک قرار دارند. منحنی شکل بودن آن فضای کلاسیک و سنتی را تداعی می‌کند. این نوع آرک می‌تواند گچی، کنافی یا چوبی باشد. مدل نیم دایرهای محبوب‌ترین نوع آرک برای دکوراسیون های داخلی و آشپزخانه است.

مدل مستطیلی:

یکی دیگر از انواع اشکال آرک ها که می‌توان به‌خوبی از آن برای آشپزخانه ویلا استفاده کرد، مدل مستطیلی است. همان‌طور که از نامش پیداست این آرک ها به‌شکل مستطیل در سقف ایجاد می‌شوند و باعث می‌شوند که آشپزخان حالتی متمایز و جذاب پیدا کند. این نوع آرک برای فضاهای مدرن مناسب است و به فضای دکوراسیون سنتی نمی‌خورد. برای ساخت آرک مستطیلی هم می‌توان از گچ و هم کناف و هم ام دی اف استفاده کرد.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

این نوع از آرک می‌تواند در مدل‌های مختلف ساخته شود. خوبی این نوع مدل این است که می‌توان از آن برای انجام نورپردازی‌های زیبا و جذاب در آشپزخانه استفاده کرد.

مدل بیضی

بیضی شبیه دایره است اما کشیده تر و عریض تر است. در مدل بیضی آرک برای آشپزخانه نیز می‌توان از کناف، گچ و چوب استفاده کرد. این مدل از آرک حالتی سنتی به دکوراسیون داخلی می‌دهد. بنابراین اگر فضای داخلی ویلای شما سنتی و کلاسیک است، می‌توانید به‌خوبی از مدل بیضوی آرک استفاده کنید.

اگر دنبال خرید ویلا هستید، شرکت انبوه‌سازان آرش می‌تواند در این موضوع به شما کمک کند. برای اطلاع بیشتر از شرایط فروش می‌توانید تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×