گیلان، زیباکنار
0133416

آشنایی با جنگل دالخانی مازندران

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
جنگل دالخانی مازندران

مازندران، استان جنگل‌های زیبا و سرسبز است. در این مطلب شما با جنگل دالخانی مازندران آشنا خواهید شد که یکی از جنگل‌های دیدنی و زیبای استان مازندران است.

برای خرید ویلا در چابکسر با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

جنگل دالخانی کجاست؟

پیش ازهر چیزی شما باید بدانید که این جنگل در کجای استان مازندران قرار دارد. جنگل دالخانی یا دالیخانی در جنوب شرقی رامسر و  در مسیر جاده رامسر به تنکابین قرار دارد. برای این که بتوانید به این جنگل زیبا و دیدنی بروید ابتدا باید خود را به رامسر برسانید و سپس از آنجا خود را به جاده رامسر-تنکابن برسانید. در این جاده باید حرکت کنید تا به سه‌راهی جنت رودبار برسید که در کیلومتر 7 این جاده قرار دارد.

برای خرید ویلا در چمخاله با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

پس از آن که به این سه‌راهی رسیدید باید به‌سمت راست بروید تا جاده ییلاقی جنت رودبار را مشاهده کنید. باید دقت داشته‌باشید که این جنگل شیب‌دار و در نتیجه از سلامت ماشین باید مطمئن باشید. ترمز و گاز باید کاملاً به موقع عمل کنند و در کنار آن باید با احتیاط رانندگی کنید. اگر بخواهید می‌توانید برای رفتن به جنگل دالخانی تاکسی بگیرید.

جنگل دالخانی حدود 60 هکتار وسعت دارد و بسیار زیبا و دیدنی است. این جنگل در واقع جزء زیباترین جنگل‌های ایران است. در زیر به جاذبه‌های این جنگل زیبا پرداخته شده است.

جاذبه‌های جنگل دالخانی مازندران

پوشش گیاهی متنوع

در این جنگل شما می‌توانید انواع درخت‌ها را مشاهده کنید که زیبا و مرتفع هستند. در این جنگل درختان متنوعی چون توسکا و راش و دیگر موارد وجود دارد. همچنین گونه‌های گیاهی مختلفی مانند ازگیل، اقاقیا، مندی،زالزالک، گوجه جنگلی و دیگر موارد را خواهید دید.

این درختان و گیاهان باعث‌شده‌اند تا جنگلی زیبا و سرسبز وجود داشته باشد که شما بتوانید از دیدن آن لذت ببرید.

مناظر زیبا و دیدنی:

شما در جنگل دالخانی مناظر بسیار زیبایی از خواهید دید که باعث می‌شود روحتان تازه شود. در دل این جنگل منظره‌های سرسبز زیادی وجود دارد که هرکدام در نوع خود زیبا و جذاب هستند. می‌توانید از این مناظر زیبا و دیدنی عکس بگیرید و از تماشای آنها لذت ببرید.

دریاچه سد میجران

از دیگر جذابیت‌های جنگل دالخانی، دریاچه سد خاکی میجران است که  بر روی رودخانه نسارود واقع‌شده است. وجود این دریاچه در نزدیکی درختان جنگل دالخانی مناظر زیبا و جذابی را ایجاد کرده است.

هوای پاک و تمیز

یکی دیگز از جذابیت‌های جنگل دالخانی، هوای تمیز آن است. در این جنگل شما می‌توانید به ریه‌های خود جانی دوباره بدهید. هوای این جنگل خوب و خنک است. البته برای تجربه‌این هوای مناسب باید در فصول بهار یا تابستان به آنجا بروید( فصل پاییز نیز این جنگل بسیار زیبا و دیدنی است اما هوا سردتر خواهد بود). نم اندکی هم که در هوا وجود دارد فضا را جالب‌تر و جذاب‌تر می‌کند و باعث می‌شود تا شما لذت بیشتری از قدم‌زدن در این جنگل ببرید.

مه‌آلود بودن

یکی دیگر از جذابیت‌های این جنگل رویایی و زیبا با مناظر جذاب، این است که تقریباً همیشه مه‌آلود است. این مه مخصوصاً در صبح و عصر بیشتر می‌شود و باعث می‌شود تا شما مناظری زیبا و جذاب را در دل مه ببینید که این خود بسیار زیبا و جذاب خواهد بود.

روستاهای گرسماسر وجنت رودبار

در انتهای جنگل دالخانی، شما به روستاهای زیبای گرمسار و جنت رودبار اشاره کرد که از بکرترین نقاط جنگل دالخانی هستند و شو ما می‌توانید جنگل ابری دالخانی را در این روستا مشاهده کنید. این روستا در واقع بلندترین نقطه جنگل دالخانی است و از ارتفاع این روستا شما می‌توانید مناظر بسیار زیبا و بکری را مشاهده کنید. از تفرجگاه‌های این روستا می‌توان به‌چشمه‌های آب معدنی مختلف اشاره کرد.

برای خرید ویلا در متل قو با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

پس از عبور از روستای زیبای گرسماسر به جنت رودبار خواهید رسید که روستایی ییلاقی و بسیار زیباست. این روستا که بخشی از جنگل دالخانی است دارای مناظر دلنشین زیادی است و در آن زیبایی‌های فراوانی وجود دارد. حتماً از این روستای زیبا دیدن‌کنید و لذت ببرید. دشت‌های گل گاوزبان، پوشش جنگلی انبوه، آبشارهای متعدد و مه غلیظ از زیبایی‌های این روستایی ییلاقی در جنگل دالخانی است.

خوراکی‌های خوشمزه

در طول عبور از جاده جنگل دالخانی، خوراکی‌های خوشمزه‌ای مانند عسل طبیعی، بلال و دیگر موارد فروخته می‌شود. همچنین در طول مسیر، رستوران‌های مختلف و دکه‌های متعددی وجود دارد که از افراد پذیرایی می‌کنند. شما در این رستوران‌ها می‌توانید غذاهای خوشمزه‌ای را امتحان کنید. در دل این جنگل حتی هتل هم وجود دارد که اگر دوست داشته‌باشید می‌توانید در آن اقامت کنید و لحظات خوشی را سپری کنید.

اقامت در جنگل دالخانی

همان‌طور که دیدید، جنگل دالخانی دارای جذابیت‌های زیادی است و برای همین خیلی‌ها دوست دارند تا در این جنگل یا نزدیکی اقامت کنند. در این جنگل زیبا خوشبختانه گزینه‌های متعددی برای اقامت وجود دارد. شما می‌توانید در روستاهای گرسماسر یا جنت رودبار اقامت داشته‌باشید. (در خانه‌های روستایی و اقامت‌گاه‌ها). شما می‌توانید به‌صورت آنلاین، کلبه مورد نظر خود در جنگل دالخانی را رزرو کنید.  همچنین امکان اقامت در هتل‌های نزدیک یا داخل جنگل برای شما وجود دارد.

برای ساخت ویلا سنتی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

در آخر این که اگر دوست دارید تا از این جنگل زیبا و دیدنی که به دالان بهشت نیز مشهور است دیدن‌کنید، بهترین زمان برای آن در فصل بهار است.

اگر دوست دارید تا در شمال کشور برای خود ویلایی داشته‌باشید و به‌نظرتان این آرزو کمی دست نیافتنی است پس بهتر است شرایط فروش انبوه‌سازان آرش را مشاهده کنید. ما بهترین خدمات را به شما ارائه می دهیم. با ما تماس بگیرید.

برای خرید ویلا در لاهیجان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×