گیلان، زیباکنار
0133416

آشنایی با ویلا نماچوب یا ترمووود

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-17
ویلا نماچوب یا ترمووود

وقتی صحبت از ویلای نما چوب در شمال می‌شود عده‌ای ممکن است تصور کنند که در حال صحبت کردن از همان چوب‌های معمول و متداولی هستیم که در خانه‌های درختی روستایی مورد استفاده قرار می‌گیرند و اصطلاحاً چوب خام نام دارند. این چوب‌ها هرچند دارای ظاهری جذاب هستند و صحنه‌ای از طبیعت جسور و سرسخت را به نمایش می‌کشند اما به‌شدت در برابر پوسیدگی آسیب‌پذیر هستند و دوام چندانی ندارند. بنابراین استفاده از چوب در نمای ویلای شمال فوت و فن های خاص خود را دارد و نمی‌توان از هر نوع چوبی در نمای ویلا استفاده کرد. بهترین چوبی که می‌توان برای نمای ویلای شمال پیشنهاد داد ترموود است که حرارت بالایی را در کارگاه دیده و عاری از هرگونه حشره و قارچ است. این نوع چوب نفوذ ناپذیری فوق‌العاده‌ای در برابر رطوبت و حرارت داشته و ضد حریق است. بنابراین با یک متریال مقاوم هیچ تفاوتی نخواهد داشت. در ادامه قصد داریم شما را با نمای چوبی ترموود بیشتر آشنا سازیم بنابراین با ما همراه باشید.

برای اطلاع از قیمت کاخ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

کدام نوع ترمووود برای نمای ویلا مناسب‌تر است؟

ترمووودها دو نوع دارند و در دو دسته‌بندی چوب نرم و چوب سخت قرار می‌گیرند. انتخاب نوع ترمووود برای نمای ویلا با توجه به صلاحدید مهندسان و طراحان صورت می‌پذیرد. شرایط آب‌وهوایی منطقه‌ای که ویلای شما در آن واقع‌شده و همچنین نوع دیزان نما تأثیر بسیار زیادی در انتخاب نوع ترمووود دارد. نوع چوب نرم اغلب از چوب درختانی مانند کاج تهیه می‌شود و نوع چوب سخت از درختانی مانند زبان گنجشک. سخت و نرم بودن ترمووود آن زمان اهمیت پیدا می‌کند که قرار است تراشکاری های خاصی روی آن صورت پذیرد و با توجه به نوع دیزان نمای ویلا شکل ویژه‌ای را به‌خود بگیردف هرچند که شرایط آب‌وهوایی نیز بسیار تأثیرگذار است. بنابراین اجازه دهید کارشناسان و طراحان حرفه‌ای نوع ترمووود را انتخاب کنند.

آیا نمای ترمووود در برابر پوسیدگی و حمله حشرات مقاومت بالایی دارد؟

یکی از مواردی که در مناطق شمالی به وفور وجود دارد حشرات موذی هستند که به بافت چوب نفوذ می‌کنند و موجب فرسودگی و پوسیدگی آن می‌شوند. شاید در وهله اول با این فکر تصور کنید که ترمووود نمی‌تواند انتخابی مقاوم برای نمای ویلای شما باشد اما باید گفت که این چوب در کارگاه تا دمای 220 درجه سانتیگراد حرارت می‌بیند و تا آخرین ذره رطوبت موجود در آن به‌همراه تمامی حشرات زنده آن از بین خواهند رفت بنابراین می‌توان به جرئت گفت که احتمال پوسیدگی ترمووود به صفر خواهد رسید.

برای اجاره ویلا استخردار در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

هزینه نمای چوبی ویلا با استفاده از ترموود

ویلاهای نما چوب در شمال یک سر و گردن از ویلاهای دیگر بالاتر هستند و اغلب ویلاهایی که دارای نمای ترمووود هستند جزو ویلاهای لاکچری به‌حساب می‌آیند چرا که این متریال قیمت بسیار بالایی دارد. بنابراین نمی‌توان از آن در ویلاهای ارزان‌قیمت استفاده کرد. استفاده از این متریال نه‌تنها باعث ایجاد جلوه‌ای لاکچری و جذاب در ویلا خواهد شد بلکه به موجب آن ارزش ویلای شما نیز بالا خواهد رفت چرا که متریال ترمووود اساساً متریالی ارزشمند است.

برش آسان‌ترمووود و امکان ایجاد دیزاین‌های متنوع و خلاقانه

نماهای چوبی که با استفاده از ترمووود طراحی می‌شوند می‌توانند تنوع بی حد و حصری را در خود جای دهند چرا که برش دادن ترمووود و تراشکاری روی آن بسیار راحت‌تر از سنگ و سایر مصالح دیگر است. برش دادن قطعات ترمووود نیز بسیار آسان است و دست طراحان برای اجاد جلوه‌های خلاقانه کاملاً بار خواهد بود. بنابراین اگر می‌خواهید نمایی خلاقانه و هنری داشته‌باشید انتخاب ترمووود به‌عنوان متریال اصلی نما می‌تواند انتخابی ایده‌آل باشد.

برای خرید ویلا اکازیون در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

ایجاد نمای ترکیبی با استفاده از متریال ترموود و شیشه برای ویلا

اگر تمایل دارید نمای ویلا را به‌صورت ترکیبی اجرا کنید به‌جای استفاده از متریال‌هایی مانند سنگ که به‌هیچ‌عنوان با ترمووود جور در نمی‌آید می‌توانید از متریال‌هایی مانند شیشه استفاده کنید. اینگونه در عین حال که نمایی جذاب را خلق کرده‌اید می‌توانید از مناظر زیبای بیرون نیز لذت ببرید.

اجرای سریع نمای ویلا با انتخاب ترمووود

اگر می‌خواهید نمای ویلای خود را سریعاً آماده‌سازی کنید و درگیر روندهای وقت‌گیر و طولانی نشوید بی‌شک انتخاب ترمووود می‌تواند به‌نفع شما باشد چرا که مراحل نصب و اجرای آن بسیار ساده و راحت است و می‌توانید در مدت‌زمان کوتاهی اقدام به اجرای نمای ویلا نمایید.

برای خرید خانه در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

ترمووود؛ یک عایق حرارتی عالی در نمای ویلا

انتخاب متریالی که دارای خاصیت عایق حرارتی باشد آن هم برای ویلاهای شمال امری بسیار مهم و ضروری است. متریال انتخاب شده برای نمای ویلا نباید به گونه‌ای باشند که تبادل حرارتی با محیط انجام دهند و موجب هدر رفت انرژی داخل ویلا شوند. این نکته در مورد ترمووود به‌شکلی ایده‌آل قابل رویت است چرا که تبادل حرارتی این متریال با محیط اطراف تقریباً صفراست و به‌عنوان یک عایق حرارتی عالی در نمای ساختمان شناخته می‌شود.

رنگ‌آمیزی نمای ویلای چوبی

اگر قصد دارید قطعات ترمووود را در نمای ویلا رنگ‌آمیزی نمایید بایستی از رنگ‌های نانو و مواد ضد قارچ استفاده نمایید. رعایت این نکات به مقاومت هر چه بیشتر نمای ویلای شما کمک خواهد کرد.

برای خرید ویلا در چابکسر با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

نتیجه‌گیری

کیفیت نمای چوبی ترمووود در ویلا به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به نوع و کیفیت مواد اولیه، میزان حرارت دیدن ترمووود و انجام عملیات حرارت‌دهی به‌صورت استاندارد اشاره کرد. تماشای نمای چوبی به‌خودی خود می‌تواند حسی از صمیمیت و گرما را به انسان منتقل کند. حسی که دقیقاً نمای سنگی عکس آن را به انسان القا می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید حس و حال خوبی در بینندگان ایجاد کنید و ویلایی با ظاهر صمیمانه و جذاب داشته‌باشید، انتخاب ترمووود می‌تواند انتخابی هوشمندانه باشد. به‌ویژه زمانی که نوعی از ترمووود با طرح‌ها و گره‌های طبیعی را انتخاب کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×