گیلان، زیباکنار
0133416

بررسی خرید ویلا ارزان در گیلان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
خرید ویلا ارزان در گیلان

خرید ویلا در گیلان چه از نوع ارزان و چه از نوع گران اگر به‌شکلی اصولی و قانونی انجام شود سرمایه‌گذاری پربازدهی خواهد بود. چند سالی می‌شود که سازندگان ویلا، گیلان را مورد هدف قرار داده‌اند. هرچند که چرخه  رشد ساخت‌وساز ویلا در مازندران همچنان پا بر جاست اما گیلان نیز در چند سال اخیر رشد عجیب و غریبی را در قیمت زمین و ویلا به‌خود اختصاص داده است. بنابراین افراد زیادی تمایل پیدا کرده‌اند تا در گیلان نسبت به خرید ویلا اقدام کنند.

برای خرید ویلا در گیلان نیاز به سرمایه دارید اما تصور نکنید که این سرمایه لزوماً باید یک سرمایه چند رقمی با چندین صفر روبه‌روی آن باشد. شما می‌توانید با مبالغ سبک‌تر نیز این سرمایه‌گذاری را انجام دهید. با این حال فاکتورهای مهم در خرید ویلای ارزان در گیلان تأثیرگذار است. از طرفی سلایق و خواسته‌های شخصی شما نیز در این انتخاب دخیل است. اینکه کدام شهر را برای خرید ویلا پسند کرده‌اید؟ هدف اصلی شما از خرید ویلا سرمایه‌گذاری است یا صرفاً داشتن مکانی برای تفریح؟ ویلای جنگلی را بیشتر می پسندید یا ویلای ساحلی؟ پاسخ به این سوالات می‌تواند شما را در یافتن ویلایی با قیمت مناسب در استان گیلان راهنمایی کند.

در این مطلب قصد داریم ارزان‌ترین ویلاها در گیلان را به شما معرفی کنیم و بگوییم که چگونه می‌توانید با سرمایه‌ای معقول و متوسط نسبت به خرید ویلا در گیلان این استان زیبا و دلنشین اقدام کنید.

قصد نیت شما از خرید ویلا در گیلان چیست؟

پیش از اینکه سراغ سرمایه در دسترس و بودجه لازم برای خرید ویلا در گیلان بروید، تکلیف خود را مشخص کنید؛ آیا از خرید ویلا در گیلان قصد سرمایه‌گذاری دارید یا می‌خواهید ویلایی برای اوقات فراغت داشته‌باشید. پاسخ به این سوال می‌تواند آماری از بودجه حدودی لازم برای خرید ویلا را به شما بدهد.

به‌عنوان مثال چنانچه قصد خرید ویلا برای اوقات فراغت را دارید می‌توانید در شهرهایی از گیلان که رشد قیمتی آنچنانی ندارد اقدام به خرید ویلا نمایید. قیمت زمین و ملک در این شهرها به نسبت شهرهای دیگری که تمرکز اصلی سازندگان بر آن‌ها است، قیمت معقول تری است. شهرهایی همچون سیاهکل، ماسوله، فومن و قلعه رودخان می‌تواند شهرهای مناسبی برای خرید ویلای ارزان باشد. ویلایی که با هدف داشتن اقامتگاهی برای سفرهای شمالی شما خریداری می‌شود اما به‌نوعی می‌توان آن را سرمایه‌گذاری هم دانست. مزمئن باشید خرید ویلا در گیلان هرچند ارزان هم که باشد، باز هم یک سرمایه‌گذاری با بازدهی خوبی برای شما خواهد بود.

اما اگر قصد سرمایه‌گذاری در استان گیلان را دارید، پیش از هر چیز باید سراغ شهرهایی چون زیبا کنار و بندر انزلی بروید. چرا که این مناطق رشد قیمتی بسیار عالی دارند و می‌توانند در کوتاه مدت بازدهی بسیار خوبی نصیب شما کنند. در صورتی که شهر هدف خود را برای خرید ویلا پیدا کردید، آنگاه می‌توانید به‌دنبال ویلاهای ارزان بگردید. البته در نظر داشته‌باشید خرید یک ویلای ارزان‌قیمت برابر با خرید ویلای بی‌کیفیت نیست. بلکه ویلای ارزان می‌تواند با توجه به برخی از ویژگی‌های ویلا قیمت‌گذاری شده باشد.

برای خرید ویلای ارزان در گیلان سراغ شهرهای در حال توسعه بروید

برخی از شهرهای گیلان به‌دلیل اینکه پیشرفت فوق‌العاده‌ای در زمینه ساخت‌وساز و فروش ویلا داشته‌اند شهرهای گران تری هستند. شما پیش از هر چیز بایستی به بودجه خود نگاه کنید، اگر بودجه شما جوابگوی خرید ویلا در این شهرها نبود، بایستی سراغ شهرهای دیگر بروید.

خرید ویلای روستایی در گیلان

ویلاهای روستایی اغلب دارای قیمت کمتری نسبت به ویلاهای ساحلی و ویلاهای واقع‌شده در مناطق شهری هستند. اگر هدف شما از خرید ویلا داشتن اقامتگاه شخصی برای سپری‌کردن اوقات فراغت است، بهتر است گزینه خرید ویلای روستایی در گیلان را مد نظر قرار دهید. با این انتخاب می‌توانید ویلایی نسبتاً بزرگ و با امکانات مناسب اما در مناطق روستایی خریداری کنید که لطف و صفای آن بعضاً بیشتر از مناطق شهری خواهد بود. در واقع با خرید ویلای ارزان در مناطق روستایی شما نه‌تنها چیزی را از دست نخواهید داد بلکه می‌توانید از آرامش و سکوت دلپذیر روستا نیز بهره‌مند شوید. البته دقت داشته‌باشید که روستای مورد نظر دارای امکانات مناسب برای رفت‌وآمد شما باشد و مسیرهای صعب‌العبوری را تا رسیدن به ویلا لازم نباشد طی کنید.

خرید ویلای ارزان با امکانات کمتر در گیلان

اگر می‌خواهید در شهری خاص یا منطقه‌ای در گیلان نسبت به خرید ویلا اقدام کنید مطمئناً با بازهای از قیمت‌های متفاوت روبه‌رو می‌شوید. یکی از دلایل این تفاوت قیمت، تفاوت سطح امکانات در ویلاهای مختلف است. اگر همچنان بر خرید ویلا در این منطقه اصرار دارید می‌توانید سراغ ویلاهایی بروید که دارای امکانات کمتری است. به‌عنوان مثال اگر استفاده از استخر، زمین ورزش و سیستم‌های هوشمند در ویلا نیستید، ویلاهایی که دارای این امکانات هستند را از لیست خود خط بزنید تا به انتخاب‌های محدود تر و ارزان‌تری برسید.

خرید کلبه جنگلی در گیلان

اگر عاشق ماجراجویی هستید و زندگی در کلبه‌های جنگلی به شما حس و حال خوبی می‌دهد، نیازی نیست تا خود را برای یک هزینه سنگین آماده کنید. چرا که می‌توانید با قیمتی مقرون‌به‌صرفه نسبت به خرید کلبه‌های جنگلی در گیلان اقدام کنید. این کلبه‌های شاید از منظر سرمایه‌گذاری ارزشمند نباشند اما برای افرادی که عاشق زندگی در حال و هوای جنگلی و روستایی هستند، خرید این کلبه‌ها برابر با خرید تکهای از بهشت است.

خرید ویلا با متراژ پایین

یکی از راه‌هایی که می‌توانید اقدام کنید این است که سراغ ویلاهایی با متراژ پایین بروید. این ویلاها اغلب دارای قیمت کمتری نسبت به ویلاهای دوبلکس و تریپلکس هستند و در عین حالی که می‌توانند جنبه سرمایه‌گذاری و تفریحی داشته‌باشند، نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین ندارند. این گزینه به‌ویژه برای افرادی که در سفر های خود با تعداد کمی از افراد همراه می‌شوند عالی است.

خرید ویلای دسته دوم در گیلان

هرجا اسم دسته‌دوم به‌گوش می‌رسد عده‌ای از افراد تصور می‌کنند که در حال حرف‌زدن از چیزی بی‌کیفیت هستیم در حالی که همیشه چنین‌نیست. خرید ویلای دسته دوم در گیلان یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته‌باشید. با این کار می‌توانید حتی در مناطق بهتر نیز اقدام به خرید ویلا نمایید.

عده زیادی هستند که از ویلای خود مراقب می‌کنند و آن را مانند روز اول به شما تحویل می‌دهند. این افراد می‌دانستند که روزی قرار است ویلای خود را بفروشند بنابراینبه‌خوبی هر چه تمام از آن نگهداری کرده‌اند. با خرید ویلای دسته دوم و ویلایی که دارای قدمت بیشتری است، می‌توانید با هزینه کمتری برای خرید ویلا در گیلان اقدام کنید.

خرید ویلای جنگلی در گیلان

به‌طور کلی اگر بخواهیم مقایسهای صورت دهیم باید گفت که ویلاهای جنگلی نسبت به ویلاهای ساحلی در گیلان ارزان‌تر هستند. اگر می‌خواهید در یک شهر خاص نسبت به خرید ویلا اقدام کنید اما بودجه شما به اندازه خرید ویلای ساحلی</a> نیست، می‌توانید سراغ ویلای جنگلی بروید و با همان میزان سرمایه، ویلایی مناسب خریداری کنید.

خرید ویلا با سطح دسترسی کمتر به نقاط شهری

برای برخی از افراد اهمیتی ندارد که ویلای آن‌ها در منطقه‌ای با دسترسی بالاباشد یا در منطقه‌ای با دسترسی کمتر به نقاط شهری واقع‌شده باشد. در واقع هدف اصلی آن‌ها از اقامت در ویلا، داشتن آرامش و تفریحات خانوادگی است. اگر جزو افرادی هستید که با سفر به گیلان مدت‌زمان کمی از ویلا خارج می‌شوید و ترجیح می‌دهید بیشتر اوقات خود را در ویلا سپری کنید، می‌توانید سراغ خرید این دست از ویلاها بروید که هزینه خرید آن‌ها نسبت به سایر ویلا با دسترسی بالاتر، کمتر است.

نتیجه‌گیری

برخی از مناطق گیلان جزو مناطق توسعه‌یافته از لحاظ اقتصادی محسوب می‌شود. برخی دیگر از مناطق آن همچنان در حال رشد و تکاپو برای رسیدن به رده‌های بالاتر اقتصادی است. بنابراین خرید ویلا در گیلان در هر منطقه‌ای به‌نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. اما ممکن است در این راه کمی گیج شوید و نتوانید به‌درستی تصمیم‌گیری کنید. بنابراین بایستی از نظرات و راهنمایی های مشاورین حرفه‌ای استفاده کنید.

گروه شهرک‌سازان آرش با سال‌ها سابقه درخشان در حوزه خرید و فروش و ساخت‌وساز ویلا در خطه شمال به‌ویژه استان گیلان، بسیاری از امناطق این استان را تحت پوشش خود دارد. برای اینکه ارزان‌قیمت‌ترین ویلاها در گیلان را بشناسید و بتوانید با بودجه‌ای که در اختیار دارید ویلایی مناسب در گیلان خریداری کنید، با مشاورین مجرب مجموعه آرش در ارتباط باشید.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×