گیلان، زیباکنار
0133416

همه‌ چیز درباره استخر بزرگ لاهیجان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
معرفی استخر بزرگ لاهیجان

استخر بزرگ لاهیجان کجاست؟ همه شما حتماً نام لاهیجان را شنیده‌اید. لاهیجان یکی از شهرهای زیبای شمال کشور است که در استان گیلان قرار دارد و به‌ خاطر کلوچه‌هایش شهرت بسیاری در کشور دارد.

این شهر هم از لحاظ جاذبه‌های طبیعی، زیباست و هم بافت شهری آن بسیار خوب است. به‌ طور کلی لاهیجان، شهری است که در صورت سفر به استان گیلان باید حتماً از آن دیدن کرد.

این شهر همانطور که اشاره شد دارای جاذبه‌های زیادی است. یکی از این جاذبه‌ها استخر بزرگ لاهیجان است. خیلی‌ها زمانی که برای اولین بار نام آن را می‌شنوند فکر می‌کنند این نام استخری امروزی در شهر لاهیجان است اما خوب این گونه نیست و این در واقع یک جاذبه طبیعی زیبا است و نوع ساخت آن نیز با استخرهای امروزی فرق دارد. در این مطلب به‌ طور کامل درباره این استخر توضیح داده‌ایم.

برای خرید ویلا شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

معرفی استخر بزرگ لاهیجان

همان‌طور که خودتان خوب می‌دانید، شمال کشور منطقه‌ای پرباران است و دریاچه و رودخانه و جاهایی که در آنجا آب جمع شود، در آن زیاد پیدا می‌شود. استخر بزرگ لاهیجان هم در واقع جایی است در لاهیجان که آب در آن جمع می‌شود. این آب‌های جمع‌شده در مکانی قرار دارند که عمق چندانی ندارند و طول زیادی هم ندارد.

می‌گویند این استخر اولین بار به دستور شاه عباس صفوی ساخته شد و محل اقامت او بوده است. استخر بزرگ لاهیجان مکان و استخری طبیعی است که 17 هتکار وسعت دارد، عمق آن 4 متر است و در بخش شرقی لاهیجان قرار دارد. این مکان زیبا یکی از جاذبه‌های زیبای لاهیجان است که خیلی‌ها هر ساله برای دیدن آن رهسپار لاهیجان می‌شوند.

مشخصات

اول از همه باید موقعیت این استخر زیبا را بدانید. این استخر در در بخش شرقی لاهیجان و در پایین قله‌ای سرسبز به‌ نام شیطان‌کوه قرار دارد. شیطان‌کوه خود یکی دیگر از جاذبه‌های شهر لاهیجان است و خیلی‌ها را به‌ سمت این شهر جذب می‌کند. آب این استخر را از طریق آب‌هایی که از کوه جاری می‌شود تأمین می‌کنند. امروزه اما آب استخر بزرگ لاهیجان به اشکال دیگری تامین می‌شود.

در زمان قدیم، از این استخر برای جمع‌آوری آب‌های سطحی جهت کارهای کشاورزی یا دیگر امور استفاده می‌شده است. اما امروزه این استخر به مکانی تفریحی و توریستی تبدیل شده است و یکی از زیباترین نقاط لاهیجان است. مردم همه روزه دور این استخر جمع می‌شوند و از آن لذت می‌برند و به تفریح و خوشی می‌پردازند.

برای خرید ویلا گیلان با کارشناسان بخش فروش هلدینگ آرش در ارتباط باشید.

در وسط این استخر، جزیره‌ای قرار دارد که با پلی سیمانی به حاشیه جنوبی استخر وصل است. در سال‌های دور ظاهرا از این جزیره برای برگزاری مراسم استفاده می‌شده است. این کار را امروزه به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند.

جزیره‌ای که در درون این استخر قرار دارد، میان پشته نام دارد. دور تا دور این استخر زیبا فضای سبز و زیبایی وجود دارد. ساخت ظاهر امروزی این استخر ظاهرا از سال 1360 شروع شده است و در سال 1365 مورد استفاده قرار گرفته است. طول حاشیه این استخر دو کیلومتر است (نزدیک به 2 کیلومتر).

شما برای دیدن این استخر در لاهیجان کافی است به بلوار امام رضا بروید تا به‌ راحتی بتوانید استخر بزرگ لاهیجان را پیدا کنید. حتماً اگر به لاهیجان سر می‌زنید، از این مکان زیبا و دیدنی نیز دیدن‌ کنید و لحظاتی خوش را کنار آن سپری کنید.

اطراف استخر

امروزه اطراف استخر لاهیجان، امکانات زیادی وجود دارد که باعث‌ شده است این استخر واقعاً جایی زیبا و منحصربه‌فرد باشد. شما می‌توانید انواع رستوران‌ها، کافه‌ها و فست‌فودی‌ها را در اطراف این دریاچه کوچک مصنوعی وسط شهر مشاهده کنید و از آن‌ها استفاده کنید. قدم‌زدن دور این استخر واقعاً لذتبخش است. خیلی‌ها از این استخر برای دویدن استفاده می‌کنند و دور این استخر را می‌دوند. در واقع هم ورزش می‌کنند و هم لذت می‌برند.

اطراف این استخر، هتل‌هایی نیز وجود دارد که برای مسافران بسیار مناسب است و افرادی که می‌خواهند می‌توانند اتاق‌های مشرف به این استخر را اجاره کنند و از آن لذت ببرند. همچنین غرفه‌های صنایع‌دستی و دیگر فروشگاه‌ها وجود دارد تا به‌ طور کامل نیاز توریست‌ها و گردشگران را تامین کند. دور استخر در واقع تبدیل به پارکی بزرگ و زیبا شده است که افراد می‌توانند از آن استفاده‌ کنند.

با خرید ویلا در لاهیجان یک سرمایه‌گذاری پربازده داشته باشید.

شما حتی از ارتفاعات شیطان کوه نیز می‌توانید این استخر را مشاهده کنید و از ان لذت ببرید. اطراف این استخر همواره تمیز است و از این نظر واقعاً منظره‌ای زیبا و دلپذیر برای گردشگران است.

دیدن این استخر در شب حال و هوای دیگری دارد و شما می‌توانید لذت فراوانی از آن ببرید. در صورتی که خسته شدید می‌توانید روی نیمکت‌های چوبی اطراف استخر بنشینید و از هوای مطبوع آنجا لذت ببرید.

در تابستان می‌توانید از قایق‌های پدالی برای چرخ‌زدن در استخر استفاده کنید و از این تفریح نیز بی‌بهره نمانید. اطراف استخر را به زیبایی توسط گل‌ها و سبزه‌ها و مجسمه‌های زیبا آراسته‌اند. شما می‌توانید از این مناظر هم در کنار استخر لذت ببرید.

جذابیت‌های استخر بزرگ لاهیجان

اما استخر بزرگ لاهیجان چه جذابیت‌هایی دارد که باعث می‌شود این همه گردشگر به‌ سمت آن بیایند؟ هرچند به این موارد تا حدودی پرداختیم اما در زیر به‌ صورت لیست‌وار به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1.جذابیت بصری آن

یکی از جذابیت‌های این استخر، جذابیت بصری آن است. شما وقتی این استخر یا دریاچه کوچک را وسط شهر لاهیجان ببینید از زیبایی آن لذت بسیاری خواهید برد. وسعت این استخر و نوع شکل‌گیری آن واقعاً جذاب و دیدنی است و می‌تواند برای گردشگران جالب و زیبا باشد .

برای اجاره ویلا ساحلی در گیلان با هلدینگ آرش در ارتباط باشید.

2.قرارداشتن در شهر

استخر بزرگ لاهیجان درون شهر قرار دارد و هر روزه مردم در اطراف آن قدم می‌زنند و این یکی دیگر از جذابیت‌های این استخر است و می‌تواند باعث جذب افراد شود. دریاچه‌ای  کوچک را درون یک شهر سرسبز تصور کنید و بعد با خود فکر کنید آیا واقعاً این چیز جالب و مهیجی نیست. بدون شک که هست.

3.هوای تمیز و مطبوع اطراف استخر

خنکای هوای اطراف این استخر زیبای درون شهر لاهیجان از دیگر جذابیت‌های آن است. شما می‌توانید از هوای خنک این استخر مخصوصاً در ایام گرم سال لذت فراوانی ببرید. اگر در فصل تابستان به لاهیجان سفر کنید حتماً درک خواهید کرد که این هوا چه لذتی دارد. پس حتماً این گزینه را در سفرهای تابستانی خود در نظر داشته‌باشید.

4.امکانات اطراف آن

همانطور که اشاره شد اطراف استخر بزرگ لاهیجان دارای امکانات زیادی در اطراف خود است که برای توریست‌ها جذاب است. شما علاوه بر آبشار مصنوعی، در اطراف آبشار فضای سبز، رستوران‌ها، کافه‌ها، غرفه‌ها و دیگر چیزها را مشاهده خواهید کرد. همچنین هتل‌های بسیار خوبی در اطراف این استخر بزرگ وجود دارد که می‌تواند خدمات بسیار خوبی به مسافران ارائه دهد.

برای اجاره ویلا استخردار در شمال با شرکت انبوه‌سازان آرش در تماس باشید.

نتیجه‌گیری

استخر بزرگ لاهیجان، فضایی بزرگ به وسعت 17 هکتار و عمق 4 متر است که در بخش شرقی لاهیجان قرار گرفته و یکی از جاذبه‌های شهر لاهیجان در استان گیلان است. این استخر واقعاً زیباست و برای مسافران و توریست‌ها جذابیت زیادی دارد. موقعیت این استخر در پایین شیطان کوه است و شما از ارتفاعات این کوه می‌توانید استخر را ببینید.

در وسط این استخر شما جزیره‌ای را مشاهده می‌کنید که با پلی به بخش جنوبی استخر متصل است. می‌گویند که این استخر در زمان شاه عباس صفوی ساخته‌ شده است. شکل امروزی آن پس از انقلاب درست شده و حالا یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر لاهیجان است.

در اطراف این استخر بزرگ و طبیعی شما انواع رستوران‌ها، کافه‌ها، غرفه‌ها و نیز برخی هتل‌ها را در حال خدمات‌رسانی به مسافران و افراد محلی می‌بینید.

این استخر پاتوق لاهیجانی‌هاست و شما می‌توانید هر روز و شب در اطراف استخر، افراد زیادی را مشاهده کنید که در حال تفریح و ورزش و لذت‌بردن هستند. همچنین می‌توانید از هوای مطبوع اطراف  این استخر لذت ببرید. منظره‌ این استخر در شب بسیار دیدنی است. فضای سبز اطراف این استخر زیبا و چشم‌نواز است و نیز محیط تمیزی در اطراف آن فراهم است.

یکی از جاهایی است که واقعاً عکس‌گرفتن در آن لذت زیادی دارد. شما می‌توانید لحظات بسیار خوشی را در کنار این استخر سپری کنید. حتماً اگر به لاهیجان سر زدید، از این استخر بزرگ و طبیعی نیز دیدن‌ کنید تا عیش‌تان تکمیل گردد.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×