گیلان، زیباکنار
0133416

رایج‌ترین اشتباهات دکوراسیون داخلی ویلا که باید بدانید

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
اشتباهات رایج دکوراسیون داخلی

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که برای داشتن خانه‌ای لوکس و زیبا باید حتماً لوازم آنتیک و گران‌قیمت خریداری کنند. در حالی که بسیاری از خانه‌ها را می‌بینیم که لوازمی زیبا و قیمتی در آن‌ها چیدمان شده اما چشم‌انداز نهایی چندان چنگی به دل نمی‌زند چرا که هیچ قانون و قاعده‌ای در دکوراسیون داخلی خانه رعایت نشده است. برای داشتن یک خانه زیبا و لوکس لزوماً به خرید تجهیزات و لوازم قیمتی نیازی نیست. در ادامه قصد داریم رایج‌ترین اشتباهات دکوراسیون داخلی ویلا را بررسی کنیم بنابراین با ما همراه باشید.

ممکن است شما گران‌قیمت ترین لوازم خانه را هم خریداری کنید اما با مرتکب شدن به اشتباهت متداول در چیدمان نتوانید هیچ کمکی به زیبا شدن چشم‌انداز خانه‌تان بکنید. بنابراین به‌جای اینکه پول تان را صرف خرید تجهیزات آنتیک و قیمتی کنید سعی کنید از به اشتباهت متداول در دکوراسیون داخلی پرهیز کنید تا در نهایت خانه‌ای زیبا با چشم‌انداز جذاب داشته‌باشید.

برای خرید ویلا در ساری با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اشتباهات دکوراسیون داخلی ویلا

  1. رنگ‌آمیزی دیوارها و انتخاب کاغذ دیواری قبل از خرید لوازم اصلی خانه

یکی از به اشتباهت متداولی که افراد زیادی آن را مرتکب می‌شوند این است که قبل از خرید تجهیزات برای خانه اقدام به رنگ آمیز دیوارها و انتخاب کاغذ دیواری می‌کنند. آیا منطقی تر نیست ابتدا چیدمان و دکوراسیون خانه را تعیین کنید و بعد متناسب با آن اقدام به رنگ‌آمیزی دیوارها نمایید؟ تصور کنید در ابتدا دیوارهای خانه را رنگ کرده باشید و یا برای آن‌ها کاغذ دیواری انتخاب نموده باشید.

برای خرید ویلا در آستارا با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اکنون باید به‌دنبال فرش و مبلمان و پرده هایی باشید که تناژ رنگی آن‌ها با رنگ دیوارها همخوانی داشته باشد و بی‌شک پیدا کردن این لوازم در رنگ دلخواه کار سختی خواهد بود. در واقع ممکن است اصلاً نتوانید مبلمان و فرش و پرده دلخواه‌تان را خریداری کنید چرا که تناسب رنگی با دیوارها ندارند. بنابراین ابتدا تجهیزات اصلی را مطابق با سلیقه تان خریداری کنید و بعد اقدام به انتخاب رنگ دیوارها نمایید.

  1. عدم انتخاب نقطه کانونی برای دکوراسیون داخلی

از دیگر به اشتباهتی که عمده افراد مرتکب می‌شوند این است که برای دکوراسیون خانه نقطه کانونی انتخاب نمی‌کنند. عدم انتخاب نقطه کانونی در دکوراسیون، منجر به شلخته و در هم ریخته به‌نظر رسیدن خانه خواهد شد. شما می‌توانید با در نظر گرفتن یک نقطه کانونی برای چیدمان خود روی تجهیزاتی که بدان ها علاقه بیشتری دارید تمرکز کنید.

برای خرید ویلا در تالش با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

  1. خرید اکسسوری برای خانه بدون توجه به نوع چیدمان

یکی از به اشتباهت بزرگ همه ما این است که با وارد شدن به فروشگاه‌های اکسسوری خانه هر آنچه که چشم مان پسند می‌کند را برای دکوراسیون خانه خریداری می‌کنیم. غافل از اینکه اکسسوری مورد نظر هیچ تناسبی با دکوراسیون خانه ما ندارد. این را زمانی خواهید فهمید که اکسسوری را با خود به خانه می‌برید و آن را در دکوراسیون قرار می‌دهید. آنجاست که متوجه می‌شوید انتخاب اشتباهی انجام داده‌اید. بنابراین قبل از اینکه هر نوع اکسسوری و لوازم تزئینی و هنری برای خانه خریداری کنید ابتدا دکوراسیون و چیدمان خانه را در ذهن تان تصور کنید و مطابق با همان چیدمان اقدام به خرید اکسسوری نمایید.

  1. نگه داشتن یادگاری هایی که به‌عنوان هدیه به شما داده شده

از به اشتباهت بزرگی که افراد در دکوراسیون داخلی مرتکب آن می‌شوند این است که هر هدیهای از سمت دیگران برای آن‌ها آورده می‌شود را در دکوراسیون جای می‌دهند در حالی که شاید اصلاً تناسبی بین آن‌ها و چیدمان خانه شما وجود نداشته باشد. ممکن است برخی افراد بدون توجه به چیدمان خانه‌تان برای شما هدیهای به یادگار بیاورند و به‌نظرتان زیبا باشد اما هیچ سنخیتی با خانه شما نداشته باشد. اینکه صرفاً یک هدیه از سمت یک دوست به‌عنوان یادگاری به شما داده شده به معنای الزام برای استفاده از آن در دکوراسیون داخلی نیست.

برای خرید ویلا در صومعه‌سرا با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

  1. عدم توجه به روحیات ساکنین خانه

یکی دیگر از به اشتباهتی که افراد مرتکب می‌شوند این است که در دکوراسیون داخلی خانه هیچ توجهی به روحیات افراد ندارند. به‌عنوان مثال اگر عاشق سفر هستید می‌توانید تابلوهای هنری زیادی از دیدنی‌های جهان بر دیوار خانه با سلیقه خودتان آویزان کنید. و یا اگر عاشق گل و گیاه هستید می‌توانید گوشه های خانه را با گیاهان پر کنید. اما دقت داشته‌باشید که در این موضوع زیاده روی نکنید.

این موضوع در مورد رنگ‌های انتخابی و سایر المان‌های دکوراسیون داخلی نیز صادق است. بنابراین در دکوراسیون داخلی روحیات خود و سایر افراد خانه را در نظر بگیرید تا محیطی دلنشین برای زندگی شما رقم بخورد.

  1. بی توجهی به تزئین دیوارها و خالی گذاشتن آن ها

از به اشتباهتی که ممکن است افراد درگیر آن شوند بی توجهی به تزئین دیوارها و خالی گذاشتن آن‌ها است. دیوارهای خالی اصلاً نمای جذابی ندارند. حتی اگر سبک خانه شما مینیمال و مدرن هم باشد باید دیوارها را با چیزی تزئین کنید؛ یک قاب عکس، یک نقاشی، یک دیوارکوب یا یک تابلوی هنری. هیچ‌گاه دیوارهای خانه را خالی نگذارید.

  1. محدود کردن نورپردازی به سقف

از به اشتباهت متداولی که افراد دچار آن می‌شوند محدود کردن نورپردازی به سقف خانه است. شما باید نورپردازی را در تمام گوشه ها و زوایای خانه رعایت کنید. استفاده از آباژور، نور مخفی، ریسه های نورانی و نورپردازی در کف می‌تواند جلوه خانه‌تان را صد چندان زیباتر کند.

  1. عدم استفاده از آینه

کمتر خانه‌ای را می‌بینید که از آینه در دکوراسیون داخلی خود استفاده کرده باشد و این نشان از هشتمین اشتباه متداولی دارد. که افراد در دکوراسیون داخلی مرتکب آن می‌شوند. افراد تصور می‌کنند که استفاده از آینه فقط محدود به اتاق خواب است در حالی که اگر در دکوراسیون داخلی از آینه استفاده کنید خواهید دید که تا چه حد فضا دلباز و روشن خواهد شد.

برای خرید ویلا در سوادکوه با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری درمورد اشتباهات دکوراسیون داخلی ویلا

به اشتباهت متداولی که افراد مرتکب آن می‌شوند به اشتباهتی ست که که شاید به‌نظر ساده برسد. اما رفع و رجوع کردن آن‌ها می‌تواند خانه شما را بسیار زیباتر جلوه دهد. عدم پایبندی به یک سبک خاص در چیدمان، عدم اجرای تناسبات در چیدمان، استفاده بیش از حد از گلدان‌های گیاه، عدم نورپردازی مناسب، استفاده از رنگ‌های شلوغ و بی‌ربط و یا استفاده از یک رنگ ساده و خنثی در تمام خانه می‌تواند از جمله به اشتباهتی باشد که می‌تواند دکوراسیون داخلی شما را نابود کند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×