گیلان، زیباکنار
0133416

اصول طراحی تراس در ویلا شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
طراحی تراس در ویلا

اغلب افرادی که برای خرید ویلا در شمال اقدام می‌کنند، به‌‌عنوان اولین سوال از فروشنده‌ این پرسش را مطرح می‌نمایند که آیا ویلای مورد نظر دارای بالکن یا تراس است یا خیر؟ عده‌ای از افراد به‌ قدری روی این موضوع حساس هستند که در صورت عدم وجود تراس قید خرید ویلا معرفی‌شده را می‌زنند و سراغ ویلایی می‌روند که دارای یک تراس دلباز و زیبا باشد. اما وجود تراس در ویلا تنها معیار و ملاک آن‌ها نیست بلکه طراحی اصولی تراس چیزی است که مد نظر آنهاست.

تراس در واقع یکی از بخش‌های جذاب ویلاست که می‌تواند به‌عنوان فضایی خصوصی برای کسب آرامش، مطالعه، صرف وعده‌های غذایی، دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی، رسیدگی به گیاهان و به‌طور کلی ریلکس‌کردن استفاد شود. بنابراین طراحی درست آن می‌تواند به این جذابیت دامن بزند. اما یک تراس استاندارد چگونه طراحی شده است؟ چه مشخصه‌هایی در تراس و بالکن ویلا باید وجود داشته‌ باشند تا تراس موردنظر از طراحی اصولی برخوردار باشد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا اصول طراحی تراس در ویلای شمال را با هم بررسی کنیم. مطمئناً نکات گفته‌شده در ادامه، به هنگام خرید ویلای تراس‌دار به کارتان خواهد آمد.

برای خرید ویلا در بهدشت چمستان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

چه مواردی را برای طراحی تراس در ویلای شمال در نظر بگیریم؟

تراس ویلا باید چشم‌انداز زیبایی به محوطه داشته باشد

یکی از مهم‌ترین اصول طراحی تراس در ویلای شمال این است که با نشستن در تراس باید چشم‌انداز زیبایی به فضای بیرون داشته باشیم. بنابراین طراحان باید دقت کنند که تراس را در بخشی از ویلا طراحی کنند که بتوان در آن چشم‌انداز زیبایی به محوطه و یا فضای سبز اطراف داشت. به‌عنوان مثال اگر ویلای مورد نظر یک ویلای کوهستانی با چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبا به جنگل‌های انبوه است، جهت‌گیری تراس در ویلا باید به گونه‌ای باشد که چشم‌اندازهای زیبا به‌طور مستقیم در تیررس نگاه شما باشد.

تراس ویلا نباید هم‌سطح با محوطه ویلا باشد

یکی از اصل‌های مهم دیگر در طراحی اصولی تراس ویلای شمال این است که تراس را نباید هم‌سطح با محوطه ویلا ساخت. در واقع تراس ویلا باید در ارتفاعی بالاتر از سطح زمین قرار داشته باشد تا بتوان با نشستن و ایستادن در آن چشم‌اندازهای زیبایی را مشاهده کرد. در اغلب ویلاهای شمال شاهد این هستیم که تراس در طبقه فوقانی بنا شده و یا در طبقه اول اما با ارتفاع چند پله بالاتر از سطح زمین قرار دارد و این نشان می‌دهد که تراس باید در نقطه‌ای مستقر شود با حضور در آن بتوان اشراف نسبتاً خوبی به‌چشم‌اندازهای اطراف داشت.

برای خرید ویلا مشاع در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

حوزه اطراف تراس نباید به‌واسطه دیوار یا سایر عناصر ساختمانی مسدود شود

نکته مهمی که در طراحی تراس باید به آن توجه داشت این است که چشم‌اندازهای اطراف تراس نباید به‌واسطه هیچ‌گونه عناصر ساختمانی یا دیوار مسدود شوند. در این حالت اصطلاحاً می‌گویند چشم‌اندازهای تراس کور شده. در این حالت به‌دلیل قرار‌گیری نا به‌جای دیوار و یا سایر عناصر نمی‌توان از چشم‌اندازهای زیبایی که می‌شد از تراس به آن‌ها اشراف داشت، بهره‌مند شد.

تعبیه باغچه‌های کوچک در تراس ویلای شمال

مگر می‌شود در شمال زندگی کرد و از هر فضای کوچکی برای ایجاد یک فضای سبز زیبا و دلنشین استفاده نکرد؟ آن هم در تراس ویلا که بهترین نقطه برای انجام این کار است. از مهم‌ترین اصول طراحی تراس در ویلای شمال تعبیه یک فضای کوچک در تراس یا در حاشیه آن برای کاشت گل و گیاه است. بدون شک با این کار چشم‌انداز تراس و نمای آن بسیار لوکس‌تر و زیباتر به‌ نظر خواهد رسید.

برای خرید ویلا در سعادت آباد نور با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

بایستی فضای کافی در تراس برای چیدمان میز و صندلی‌های فضای باز در نظر گرفت

نکته مهم دیگری که در طراحی اصولی تراس باید مدنظر قرار داد، درنظرگرفتن فضای کافی برای تعبیه میز و صندلی‌های فضای باز در تراس است. فضای تراس باید به قدر کافی گسترده باشد و جا برای تعبیه میز و صندلی‌های فضای باز هرچند کوچک داشته باشد. افرادی که اقدام به خرید ویلای تراس‌دار می‌نمایند بی‌شک قصد استفاده از این فضا را دارند و احتمالاً قصد دارند در کنار قراردادن گل و گیاهان تازه در این فضا، محیطی برای نشستن فراهم کنند. بنابراین وجود فضای کافی در تراس از مهم‌ترین اصول طراحی آن است.

تعبیه نرده‌های استاندارد و ایمن برای تراس

جلوه کلی تراس را زیبایی نرده‌ها تعیین می‌کنند. بنابراین به‌ هنگام طراحی تراس باید به نوع نرده‌هایی که برای این فضا انتخاب می‌شود دقت داشت. طراحان می‌توانند انواع نرده‌های فلزی، چوبی و شیشه‌ای را برای تراس تعبیه کنند. حتی می‌توان دیوار بتنی و سیمانی برای تراس در نظر گرفت. این موضوع کاملاً به‌سلیقه طراح و صلاحدید او بستگی دارد با این حال ایمنی تراس باید به‌واسطه نوع نرده‌های انتخابی کاملاً حفظ شود.

برای خرید ویلا در نور مازندران با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

تعبیه سایبان برای تراس ویلا

از جمله دغدغه‌های اصلی ساکنین ویلاهای شمال این است که به‌هنگام وزش باد و باران و یا بارش برف بایستی بسیاری از تجهیزاتی که در تراس ویلا قرار داده‌اند را سریعاً جمع‌آوری کنند تا خیس نشوند. اما اگر این اصل مهم در طراحی تراس ویلا مدنظر قرار گرفته باشد دیگر نیازی به نگرانی نیست. با تعبیه یک سایبان در تراس ویلا می‌توان از این فضا محافظت کامل به عمل آورد. با وجود سایبان، دیگر نگران خیس‌شدن مبلمان و چیدمان تراس ویلای خود نخواهید بود. گاهی اوقات طراحان دیوارهای شیشه‌ای برای تراس تعبیه می‌کنند که به‌ صورت کشویی قابلیت باز و بسته‌شدن دارند. این ایده نیز می‌تواند به‌عنوان یکی از اصول طراحی تراس مورد توجه طراحان باشد.

برای خرید ویلا استخردار در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

طراحی اصولی تراس در ویلای شمال می‌تواند به جذابیت هر چه بیشتر ویلا دامن بزند. اغلب خریداران به‌هنگام خرید ویلا به تراس ویلا دقت می‌کنند و کیفیت طراحی آن را مورد بررسی قرار می‌دهند بنابراین با یک طراحی اصولی می‌توان نظر خریداران ویلا را جلب نمود و موجبات رضایت آن‌ها را برای خرید ویلا فراهم کرد.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×