گیلان، زیباکنار
0133416

اصول طراحی داخلی مینیمال برای ویلاهای کم‌‌متراژ

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
ویلاهای کم‌متراژ

برای مناسب دیده‌شدن فضای داخلی ویلاهای کم‌متراژ به چیدمان مناسبی احتیاج است و اصول طراحی داخلی مینیمال ویلاها به شما در این باره کمک می‌کند.

سبک مینیمال نه‌تنها سبکی از چیدمان داخلی بلکه یک نوع سبک زندگی است که ریشه در فرهنگ غنی ژاپن دارد. عده زیادی از ما با این تفکر بزرگ شدیم که خانه‌ها باید تا جای ممکن تجملاتی و پر زرق و برق باشند و تا می‌توانیم باید فضای خانه یا ویلا را با تجهیزات و امکانات مختلف پر کنیم. مینیمالیسم اما نقطه مقابل این تفکر است و ما را به حداقل گرایی دعوت می‌کند. سبکی که این روزها به‌طور خیره‌کننده‌ای محبوبیت یافته و در شیوه زندگی افراد نیز رخنه کرده. طراحی مینیمالیسم یک نوع طراحی هنری و مفهومی بر پایه سادگی و اصالت است.

در این نوع چیدمان باید به ذات اشیا دقت کرد و تا جای ممکن از حواشی دوری جست. شاید تصور کنید مینیمالیسم صرفاً یعنی سادگی اما منیمالیسم دنیایی از مفاهیم عمیق و پیچیده را بر خلاف ظاهر ساده اش در خود جای داده. در ادامه قصد داریم اصول طراحی مینیمالیسم را آن هم برای ویلاهایی با متراژ کم بررسی کنیم تا متوجه شوید که حتی در ویلاهای کوچک هم می‌توان این سبک مفهومی را پیاده‌سازی کرد و برای اجرای آن به ویلاهای بزرگ نیاز نیست.

برای خرید ویلا نوساز در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

ویلاهای کم متراژ را چگونه طراحی داخلی کنیم؟

در نظر گرفتن دیوارهای شیشه‌ای و پنجره‌های وسیع برای ویلا

از جمله مهم‌ترین اصولی که در طراحی ویلای مینیمال باید مورد توجه قرار گیرد ایجاد ارتباط بین فضای داخلی ویلا و فضای بیرونی است. در واقع نیاز است که مناظر طبیعی و چشم‌اندازهای بیرونی به‌شکلی پیوسته و با جریانی آرام به فضای داخلی ویلا راه پیدا کنند. این اصل در مورد ویلاهایی با متراژ کم می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. چرا که ارتباط بین فضای داخلی ویلا و فضای بیرونی به‌خودی خود باعث گسترده تر به‌نظر رسیدن ویلا می‌شود.

بنابراین برای ایجاد وسعت دید در ویلاهای کم متراژ به سبک مینیمال، در نظر گرفتن دیوارهای شیشه‌ای و یا پنجره‌هایی شیشه‌ای گسترده در ویلا ضروری است. بدین‌شکل چشم‌انداز وسیعی از فضای بیرون پای خود را به داخل ویلای کوچک شما باز می‌کند و اینگونه فضای داخلی ویلا بزرگتر از آنچه که هست به‌نظر می‌رسد.

عدم استفاده از کاغذ دیواری های طرح‌دار و ایجاد پوشش یکدست، مات و روشن برای دیوارها

استفاده از کاغذ دیواری های طرح‌دار و شلوغ تنها باعث ایجاد خفقان و بی نظمی در فضای ویلا خواهد شد. بنابراین برای اینکه فضای داخلی ویلا بزرگتر به‌نظر برسد به‌هیچ‌عنوان نباید از کاغذدیواری های طرح‌دار و براق بر روی دیوارها استفاده کنید. سعی کنید دیوارهای ویلا را با استفاده از رنگ‌های خنثی و روشنی که با سایر رنگ‌های چیدمان دارای هارمونی هستند رنگ‌آمیزی نمایید. چنانچه قصد دارید از کاغذدیواری های تک رنگ استفاده کنید، باید آن‌ها را در نوع مات برگزینید تا فضای ویلا وسعت و عمق بیشتری پیدا کند.

برای اطلاع از قیمت کاخ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

به سبک نورپردازی ویلا دقت داشته‌باشید

نور می‌تواند در ویلای شما معجزه گر باشد. نور کافی باعث می‌شود فضاهای سرد، مایوس و دلگیر به فضاهایی گرم، دلنشین و نشاط آور تبدیل شوند. در واقع اگر ویلای شما دارای متراژ کمی است می‌توانید با تکنیک‌های نورپردازی مختص سبک مینیمال آن را به ویلایی با چشم‌انداز گسترده تبدیل کنید. دقت داشته‌باشید که نور بیش از حد در فضای ویلا می‌تواند باعث بر هم خوردن آرامش و ایجاد فضایی مضطرب و دلشوره آور شود.

بنابراین در مورد نورپردازی باید از تکنیک‌های ویژه‌ای استفاده کنید. استفاده از نور طبیعی روز می‌تواند باعث ایجاد چشم‌اندازی جذاب شود اما به‌هنگام شب باید حساب‌شده اقدام به نورپردازی در ویلا نمود. استفاده از آباژور، چراغ‌های دیواری و لامپ در کف ویلا و پردازش نور در زوایای مختلف می‌تواند باعث بزرگتر دیده شده ویلای شما شود.

به‌جای استفاده از چندین قاب دکوری کوچک از یک تابلوی دیواری بزرگ استفاده کنید

یکی از بزرگترین به اشتباهتی که افراد در چیدمان داخلی مینیمال مرتکب می‌شوند استفاده از چندین قاب کوچک در کنار روی دیوار است. با این کار تنها باعث می‌شوید فضای داخلی ویلا شلوغ، به‌هم ریخته و کوچک به‌نظر آید. بنابراین اگر می‌خواهید به سبک مینیمال پایبند باشید و در عین حال فضای ویلا را بزرگتر از آنچه که هست نشان دهید سعی کنید به‌جای چند قاب دیواری کوچک از یک تابلوی دیواری بزرگ با یک قاب ساده و مینیمال و در عین حال شیک بهره بگیرید.

برای خرید خانه ویلایی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

در تعبیه تعداد گلدان‌های گل هوشمند عمل کنید

دقت داشته‌باشید که در دکوراسیون داخلی مینیمال همه‌چیز باید به‌طور حداقل اما با بیشترین میزان تأثیرگذاری پیاده‌سازی شود. به‌عنوان مثال به‌جای اینکه جای‌جای ویلا را با استفاده از گیاهان و گلدان‌های گل چیدمان نمایید، تنها از یک گلدان ساده اما با ظاهری انتزاعی و مفهومی استفاده کنید. این کار باعث می‌شود فضای بیشتری در ویلا آزاد شود و همچنین سبک مینیمال به بهترین شکل خود پیاده‌سازی گردد.

در دکوراسیون داخلی ویلا از رنگ سفید استفاده کنید

استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی در ویلاهای کم‌متراژ مینیمال امری بسیار عادی و متداول است. رنگ‌های مختلفی از جمله رنگ‌های پاستیلی، کاراملی روشن، سفید، زرد، طوسی و آبی روشن در چیدمان مینیمال استفاده می‌شوند. با این حال اگر می‌خواهید فضای ویلا را بزرگتر از آنچه که هست به نمایش در آورید سعی کنید از رنگ‌هایی مانند سفید به میزان بیشتری در چیدمان ویلا استفاده کنید.

برای خرید ویلا در چابکسر با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری طراحی در ویلاهای کم‌متراژ

سبک مینیمال از جمله سبک‌هایی ست که با قرار‌گیری در فضای آن، تمام اضطراب ها و دلشوره های شما به یکباره از بین خواهند رفت. خاصیت چیدمان مینمیال در واقع ایجاد آرامش و از بین بردن اضطراب و خستگی های شما است. اگر ویلایی با متراژ کم دارید و می‌خواهید سبک مینیمال را در آن پیاده‌سازی کنید هزاران راه پیش روی خود خواهید داشت که مهم‌ترین آن‌ها در این مطلب عنوان شد.

استفاده از مبلمان رنگ روشن با حجم های انتزاعی، کاستن از تعداد مبلمان‌ها، استفاده از رنگ‌های مات در چیدمان ویلاهای کم‌متراژ، استفاده از رنگ‌هایی مانند سفید و لیمویی در چیدمان و همچنین ایجاد زوایای مهندسی شده از نور می‌تواند به بزرگ‌تر دیده شدن ویلای شما بسیار کمک کند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×