گیلان، زیباکنار
0133416

اقامتگاه‌های بوم‌گردی برگزیده در گیلان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
بوم‌گردی برگزیده در گیلان

نام بوم‌گردی را حتماً زیاد شنیده‌اید. به‌ ویژه در سال‌های اخیر که تب و تاب آن افزایش یافته است. بوم‌گردی در واقع به معنای سکونت در خانه‌های روستایی است که بومیان یک منطقه اقدام به ساخت و پرداخت آن‌ها برای میهمانان کرده‌اند. در خانه‌های بوم‌گردی همه‌چیز رنگ و بوی اصیل و سنتی دارد. از تشکچه‌هایی که برای خواب و استراحت پهن می‌شود تا ظروفی که در آن غذاهای محلی میل می‌کنید. اقامتگاه‌های بوم‌گردی برگزیده در گیلان زیاد هستند که قصد معرفی تعدادی از آن‌ها را داریم.

انسان‌ها هیچ‌گاه تصور نمی‌کردند که برای تجربه چند روزه سبک قدیمی و اصیل زندگی، رویا‌پردازی کنند. در حالی که برای مرغ و خروس‌هایی که در حیاط هستند دانه می‌پاشند و به گلدان‌های شمعدانی که در کنار نرده‌های چوبی ایوان قرار گرفته‌اند آب می‌دهند. تصور این زندگی به‌ قدری لذت‌بخش و دلنشین است که افراد زیادی سالانه به‌ هوای زندگی در همین خانه‌های بوم‌گردی برگزیده در گیلان راهی روستاهای این استان می‌شوند.

بوم‌گردی چیست؟

هرچند کهنام صنعت اکوتوریسم را بر آن نهاده‌اند، اما نمی‌توان مهمان‌نوازی و محبت مردم بومی روستاهای گیلان را با صنعت همسنگ دانست. صنعت اکوتوریسم بر پایه‌های اقتصادی است. در حالی که مردم مهمان‌نواز و دوست‌داشتنی گیلان بیشترمیزبانانی مهربان و خونگرم هستند، تا صاحب‌خانه‌هایی که به قصد دریافت اجاره، منازل خود را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

خانه‌های بوم‌گردی سبک زیبایی از معماری خانه‌های گیلانی را به نمایش می‌گذارد. فرهنگ اصیل و قدمت‌دار مردم گیلان را می‌توان در سبک زندگی مردم بومی دید. بنابراین اگر می‌خواهید تجربه جدیدی از اقامت در روستاهای گیلان داشته‌ باشید، سری به اقامتگاه‌های بوم‌گردی بزنید.

در ادامه با همراه باشید تا تعدادی از بهترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی در گیلان را بشناسید.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی برگزیده در گیلان

اقامتگاه بوم‌گردی پیله‌بابا در روستای کچا

در 20 کیلومتری بزرگراه تهران رشت که قرار بگیرید، تابلویی شما را به‌ سمت روستای کچا راهنمایی می‌کند. روستای کچا همان جایی است که می‌توانید در اقامتگاه پیله بابا اوقاتی خوش را تجربه کنید. اگر می‌خواهید در پهنه جنگلی وسیع و سرسبز روزگار بگذارنید و به معنای واقعی، زندگی جنگلی را تجربه کنید، این اقامتگاه بهترین انتخاب است.

حدوداً 700 متر که در جاده خاکی پیش‌روی کنید به خانه‌ای قدیمی می‌رسید که برخلاف قدمت هفتاد ساله خود همچنان سرپا در میان انبوهی از درختان و چمنزارهای سرسبز جای خوش کرده است. خانه‌ای دو طبقه، که ظاهر چوبی و خشتی آن حس و حال زیبایی به شما منتقل خواهد کرد. گویی این همان خانه‌ای است که همیشه خودتان را در رویاها در آن تصور می‌کردید.

همچنین در این منطقه می‌توانید زیتون و روغن زیتون درجه یک رودبار راه تهیه کنید

ظرفیت اقامتگاه بوم‌گردی پیله بابا حدوداً 60 نفر است و دارای 5 اتاق خواب و یک اتاق پذیرایی بسیار بزرگ است. روی ایوان که بایستید منظره‌ای زیبا در مقابل چشمان شما نقش خواهد بست که شما را برای اقامت هر چه بیشتر در این اقامتگاه مشتاق‌تر خواهد کرد. اتاق‌های این اقامتگاه سرویس بهداشتی اختصاصی ندارند، اما به‌ طور مشترک در هر طبقه دو سرویس بهداشتی موجود است.

شما می‌توانید صبحانه‌ای محلی و خوش‌عطر و طعم را به‌ طور رایگان در روزهای اقامت خود در این اقامتگاه میل نمایید. اگر بخواهید در روزهای اقامت خود سری به مناطق اطراف بزنید، به‌ راحتی می‌توانید به سیاهکل، دیلمان و دریاچه سراوان و آبشارهایی که در این روستا قرار دارند، دسترسی داشته‌ باشید. همچنین اگر عاشق بناهای تاریخی هستید، می‌توانید سری به منزل سردار بزرگ ایران میرزاکوچک‌خان جنگلی بزنید که در همین حوالی قرار دارد.

اقامتگاه خانوم بزرگ در فومن

اگر بخواهیم آدرسی سرراست از اقامتگاه بوم‌گردی خانوم بزرگ فومن به شما بدهیم، باید اشاره‌ای به قلعه رودخان این مکان زیبا و دیدنی داشته باشیم که مطمئناً از نزدیک آن را بازدید کرده‌اید. این اقامتگاه تنها 7 کیلومتر با قلعه رودخان فاصله دارد و این یعنی شما با سکونت در این اقامتگاه می‌توانید به‌ راحتی به جذاب‌ترین مکانی دیدنی فومن یعنی قلعه رودخان دسترسی داشته‌ باشید.

از دور که به اقامتگاه خانوم بزرگ نزدیک می‌شوید، دیوارهای سفید، گلدان‌های شمعدانی و نرده‌های آبی رنگ آن زیر تابش نور خورشید خودنمایی می‌کنند و خبر از خانه‌ای باصفا با میزبانانی خوش‌ذوق و قریحه می‌دهند. برای رسیدن به این اقامتگاه دلپذیر بایستی از پلی چوبی گذر کنید که حوالی آن بافتی سنتی و اصیل خودنمایی می‌کند و گل سرسبد آن‌ها اقامتگاه خانوم بزرگ است.

این خانه سنتی دارای چشم‌اندازی زیبا و دیدنی به کوهستان‌های پرصلابت گیلان دارد و همسایگی آن با رودخانه‌های پرجوش و خروش حس و حالی از زندگی و طراوت را به شما خواهد داد.

شما با سکونت در اقامتگاه بومگردی خانوم بزرگ می‌توانید به زیباترین مناطق دیدنی فومن دسترسی راحتی داشته‌ باشید و با یک پیاده‌روی کوتاه خود را به قلعه رودخان برسانید. چه چیز بهتر از اینکه در حوالی چنین منطقه‌ای سکونت داشته‌ باشید.

اگر به فعالیت‌های محلی همچون چیدن میوه‌های تازه، برنج‌کاری و پخت نان علاقه دارید، می‌توانید در اقامتگاه بوم‌گردی خانوم بزرگ فومن این فعالیت‌ها را تجربه کنید و در کنار آن از صنایع‌ دستی هنرمندانه این منطقه دیدن نمایید.

اقامتگاه زیبای خوش‌نشین در رودبار

اگر به سرتان زده به قلب جنگل‌های هیرکانی سفر کنید و چند روزی را در این جنگل‌های رویایی سپری کنید، اقامتگاه خوش‌نشین رودبار آماده پذیرایی از شماست. این اقامتگاه به‌ قدری از زندگی شهری و تکنولوژی دور است که حتی گوشی موبایل و اینترنت به سختی در آن آنتن می‌دهد. بنابراین قید استفاده از تکنولوژی را در این اقامتگاه بزنید و چند روزی را با حال و هوای روستایی سپری کنید.

این اقامتگاه زیبا در 30 کیلومتری رشت قرار دارد و با ظاهر چوبی و کاه‌گلی خود از دوردست‌ها خودنمایی می‌کند. صبحگاهان با صدای مرغ و خروس‌های جنگلی از خواب بر می‌خیزید و با چشم‌اندازی بی‌نظیر از جنگل‌های هیرکانی روبه‌رو می‌شوید. هر زمان اراده کنید می‌توانید خود را در حال پیاده‌روی و آب‌تنی در چشمه‌های زلال آن حوالی ببینید. همچنین می‌توانید زیتون و روغن زیتون اصل را همان حوالی تهیه کنید. جاذبه‌های دیدنی و طبیعی در حوالی این اقامتگاه به‌ قدری زیاد هستند که بین ماندن در کلبه و لذت‌بردن از سبک زندگی روستایی و طبیعت‌گردی‌های شبانه‌روزی مردد خواهید ماند.

این کلبه دارای قدمتی 60 ساله است. اما همچنان سرحال و سرپا در دامنه‌‌های کوه جای خوش کرده. چراکه بازسازی‌های مداومی روی آن صورت می‌پذیرد.

شما در این اقامتگاه بیمه خواهید شد و می‌توانید از صبحانه‌های رایگان و خوش‌طعم محلی این اقامتگاه بهره‌مند شوید. کافی است 24 ساعت قبل از عزیمت به کلبه با صاحبان کلبه تماس بگیرید تا برایت‌ان غذای محلی گیلانی تدارک ببینند.

اقامتگاه بوم‌گردی لیجار

اگر هوس اقامت در روستایی خوش آب‌وهوا و آب‌تنی در چشمه‌سارهایی پاک و زلال به سرتان زده، روستای لیجار و سکونت در اقامتگاه بوم‌گردی لیجار در رودسر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این روستا را سراسر باغ‌های کیوی و شالیزارهایی فراگرفته که عطر تازگی آن‌ها از فرسنگ‌ها فاصله شامه را پر خواهد کرد. اهالی این روستا به‌ قدری مهربان و مهمان‌نواز هستند که مطمئناً تجربه شیرینی از اقامت در این اقامتگاه برای شما ثبت خواهد شد.

اگر ترجیح می‌دهید در اقامتگاه روستایی خود چندان هم از وضع و حال دنیا بی‌خبر نباشید باید بگوییم که این اقامتگاه دارای اینترنت پرسرعت است. شما می‌توانید ترکیبی از زندگی سنتی و اصیل و زندگی امروزی را در این اقامتگاه داشته‌ باشید. در رودخانه‌های زلال آب‌تنی می‌کنید و به چیدن میوه در باغ‌های روستا می‌پردازید.

اگر اهل ماهیگیری باشید نیز می‌توانید در رودخانه‌های این حوالی به ماهیگیری بپردازید. اگر اقامتگاه بوم‌گردی لیجار را برای سکونت انتخاب کردید، بازدید از جاذبه‌های اطراف آن همچون تالاب زر بیجار را فراموش نکنید.

نتیجه‌گیری از اقامتگاه‌های بوم‌گردی برگزیده در گیلان

سبک زندگی این روزها در حال رفتن به‌سمت و سوی مدرنیزه شدن و دور و دورتر از حال و هوای سنتی و اصیل است. این در حالی است که انسان‌های معاصر بیش از هر زمان دیگری به استراحت و گشت‌وگذار در طبیعت احتیاج دارند. بوم‌گردی شاید تجربه‌ای مناسب برای این دسته از افراد است تا دوباره بتوانند گوشه‌ای از خاطرات قدیمی خود را زنده کنند و زندگی به سبک اصیل را برای چند روز تجربه کنند. استان گیلان دارای اقامتگاه‌های بوم‌گردی زیادی است که می‌توانید برای سفرهای خود و تجربیات جدید آن‌ها را انتخاب کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×