گیلان، زیباکنار
0133416

اقامتگاه جنگلی و بومگردی گیلان 6

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-04-28
اقامتگاه های جنگلی و بومگردی گیلان

با انواع اقامتگاه جنگلی و بومگردی گیلان آشنا هستید؟ در این متن قصد داریم تا به معرفی این جاذبه‌های اقامتی خطه سرسبز اشاره کنیم. با اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی طعم زندگی واقعی به سبک و روش اصیل و سنتی را تجربه می‌کنید . چنانچه قصد شناختن اقامتگاه‌های جنگلی و بوم‌گردی گیلان را دارید، در ادامه متن‌های قبل، با ما همراه باشید.

معرفی چند مورد از اقامتگاه جنگلی و بومگردی گیلان

کلبه چوبی شیروان ( در ماسال )

شیروان در روستای زیبای گنذر قرار دارد . گنذر خود از توابع شهرستان ماسال استان گیلان است . شیروان با زیربنای ۱۰۰ متر مربعی و متشکل از ۲ طبقه، در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر بنا شده است . این کلبه چوبی دارای ۲ اتاق اقامتی مجزا با امکانات، سالن پذیرایی و آشپزخانه و سرویس بهداشتی اختصاصی است . ظرفیت میزبانی این مکان ۶ نفر به‌طور همزمان است .

این کلبه اقامتی به‌دلیل واقع بودن در ۱۳ کیلومتری ییلاق ماسال، می‌تواند مقصد مناسبی برای گردشگران عزیز، به خصوص در فصول گرم سال یعنی تابستان باشد . چشم‌انداز بی‌نظیر آن هم به‌سمت جنگل و کوه و قرارگرفتن در فضای وسیع و سبز، در کنار عدم وجود خانه‌ای دیگر در نزدیکی کلبه شیروان، موقعیت خاصی برایش ایجاد می‌کند . اگر به ماسال سفر کردید، فراموش نکنید که از جاذبه‌های گردشگری مثل: آبشار رامینه، غار آویشو، منطقه باستانی اسبه ریسه و . . . دیدن‌کنید.

اقامتگاه بوم‌گردی میکال ( در سیاهکل )

میکال، در روستایی زیبا و البته تاریخی که هم نام با خود است، واقع‌شده است. روستای میکال از توابع شهر سیاهکل استان گیلان است. قدمت این خانه روستایی ۳۰ سال است که در میان باغی پر میوه و به سبک خانه‌های سنتی گیلکی بنا شده است . اقامتگاه ظرفیت میزبانی از ۱۵ نفر را دارد که به‌صورت دربست رزرو می‌شود. میکال ۲ اتاق اقامتی و یک تراس رو به باغ دارد. در این جا شما می‌توانید عطر و طعم غذا های سنتی شمالی را حس کنید و حتی خودتان در پخت غذا ها شریک باشید.

اگر به اقامتگاه میکال رفتید حتماً سری به جاذبه‌های تاریخی و گردشگری مثل : گورستان باستانی کون کر، گورستان باستانی اره کوه، قلعه گرماور، ییلاق دیلمان و غار تلابون و . . . بزنید.

 اقامتگاه روستایی تخت علی (  در تالش )

تخت علی در سوباتان، از توابع شهرستان تالش استان گیلان قرار گرفته است . بنا به‌صورت همکف و دارای ۱ سوئیت اقامتی است که حداکثر ظرفیت میزبانی از ۴ گردشگر را به‌صورت همزمان دارد. کلبه کوچک روستایی تخت علی بین تالش و لیسار در ییلاقی زیبا و چشم‌نواز قرار دارد .

سوباتان، سرزمینی است با مناظر طبیعی و سرسبز و چشم‌اندازهای بی‌نظیر به‌سمت کوه‌های سر بلند . عطش بازدید از این دیدنی هاست که هر انسانی را مشتاق سفر به این دیار زیبا می‌کند . بودن در کلبه چوبی، یعنی بودن در سرزمین ابرهای سفید و رویایی . آن هم همراه با سکوت و آرامش کوهستان و تماشای دشت‌های شقایق‌های فصلی، اسب‌های وحشی و چشمه‌های آب . همه این‌ها را می‌توانید در تخت على سوباتان تجربه کنید . اگر به تخت علی آمدید حتماً به مکان‌های دیدنی دیگری مثل : آبشار ورزان، بازارچه سنتی سوباتان، موزه مردم‌شناسی عشایری سوباتان، جنگل گیسوم و. . . نیز سفر کنید و از آن‌ها لذت ببرید.

اقامتگاه روستایی گیل خانه ( در کوچصفهان )

گیل خانه در روستای گیلوا دشتان در بخش کوچصفهان و در شهرستان رشت قرار گرفته است . اقامتگاهی با زیربنای ۲۵۰ متر مربعی که در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر ساخته‌شده است . گیل خانه دارای دو واحد ساختمانی مجزا است . یک واحد آن دارای ۴ اتاق اقامتی با سرویس بهداشتی اختصاصی است . واحد دیگر آن هم به‌شکل یک سوئیت ۵۰ متری است که شامل یک اتاق خواب و پذیرایی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی اختصاصی است .

اقامتگاه گیل خانه در ۵ کیلومتری منطقه کوچصفهان قرار دارد . این اقامتگاه معماری سنتی گیلان و چشم‌انداز بی‌نظیرش که شالیزارهای سرسبز شمال هستند را به میهمانان خویش هدیه می‌کند.

قصد خرید ویلا در گیلان را دارید؟ به ما در شرکت انبوه‌سازان آرش سری بزنید.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×