گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی اقامتگاه‌های بوم‌گردی و جنگلی گیلان14

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-07-04
اقامتگاه‌های بوم‌گردی و جنگلی

اقامتگاه‌های بوم‌گردی و جنگلی شباهت به هتل‌های سنتی و کوچک دارند که جهت پذیرایی از دوستداران طبیعت و محیط‌زیست طراحی شده‌اند.

با رفتن به این‌مکان‌ها می‌توانید به‌راحتی فضای قدیمی و آداب و رسوم مناطق مختلف را دیده و حتی چندروزی در آن زندگی کنید. این تجربه از جمله جذابیت‌های پیش روی شما برای مسافرت است که قطعاً از انتخاب آن لذت می‌برید.

این اقامتگاه ها توسط اهالی بومی و محلی اداره می‌شود که سعی داشته‌اند تا با تزیین زیبای اتاق‌ها و دکوراسیون، به سبک سنتی، خاطراتی خوش برای میهمانان خود فراهم آورند. با ما همراه باشید تا اقامتگاه‌های بومگردی و جنگلی گیلان را بشناسیم.

معرفی برخی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و جنگلی

اقامتگاه بوم‌گردی مزرعه قوها  (لاهیجان)

اقامتگاه خاص و زیبای مزرعه قو ها در روستای کوه بیجار واقع‌شده است. کوه بیجار روستاییست که در توابع شهرستان لاهیجان و در استان همیشه سرسبز گیلان واقع گشته است. لاهیجان عروس شهرهای گیلان نام گرفته و به‌دلیل زیبایی‌های بی‌اندازه‌اش این‌نام را برایش انتخاب کرده‌اند.

بی‌شک اگر به گیلان سفر کرده‌اید حداقل یکبار اسم ان را شنیده‌اید و یا به آن سر زده‌اید. زیبایی‌های شهرستان لاهیجان باعث‌شده تا گردشگران زیادی راهی سفر به آن شوند. لاهیجان با هوایی مطبوع و عطر بوته های چای و شالیزارهای خود اوقاتی جذاب را پیشکش مسافران خود می‌نماید.

محل مزرعه قوها

مجتمع اقامتی و گردشگری مزرعه قوها تنها ۳ کیلومتر از لاهیجانِ زیبا فاصله دارد. این مجتمع ۱۳ سوئیت همکف دارد که در زمینی به مساحت ۴ هکتار بنا شده است. هر سوئیت دارای پذیرایی و اتاق خواب، آشپزخانه‌ای مجهز و سرویس بهداشتی اختصاصی است که مجموعا حداکثر ظرفیت میزبانی از ۶۰ نفر را به‌طور همزمان دارد.

ویژگی‌های اقامتگاه مزرعه قوها

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد اینجا، صبحانه های لذیذ آن است که به‌صورت سلف سرویس است. اما علاوه بر این، اقامتگاه مزرعه قوها المان‌های جذاب و هیجان‌انگیزی  دارد:

  • استخر خصوصی و غیر خصوصی
  • سالن ماساژ
  • باشگاه ورزشی
  • گلخانه گیاهان گرمسیری
  • رستوران

این امکانات لحظه‌لحظه اقامتتان را در استان گیلان و شهرستان لاهیجان خاطره‌انگیز می‌کند.

جدای همه این‌ها مزرعه قوها، ماز (هزارتوی شمشادی) را در خود ساخته‌است. شاید هزارتوهای سبز بیشترین چیزی باشد که از کارتون‌های سحرآمیز کودکی به‌یاد داریم. می‌توانید ساعت‌ها در هزار تویی از شمشادها مشغول عکاسی و غرق در آرامش باشید.

در اینجا تماشای غروب آفتاب را در جوار برکه زیبا فراموش نکنید. آن هم درست در زمانی که از تنفس هوای لطیف و شنیدن آواز پرندگان مختلف سرمست هستید. مزرعه قوها می‌تواند لذت‌های تکرارنشدنی را برایتان رقم بزند.

اگر در این مکان اقامتی هستید می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری اطراف اقامتگاه مثل موارد زیر را دیدن کنید:

  • بقعه شیخ زاهد گیلانی
  • آرامگاه کاشف‌السلطنه
  • تله‌کابین و شیطان‌کوه لاهیجان
  • لیلا کوه لنگرود

اقامتگاه روستایی شیرین و فرهاد (رودبار)

شیرین و فرهاد در روستای کندلات قرار دارد. روستای کندلات در بخش بلوکات شهرستان رودبار و در استان زیبای گیلان واقع گشته است. این اقامتگاه با زیربنای ۷۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر و به‌صورت همکف بنا شده است.

ملک دارای ۲ اتاق اقامتی با امکانات آشپزخانه و سرویس بهداشتی است که حداکثر ظرفیت میزبانی از ۱۳ گردشگر را به‌صورت همزمان دارد.

اقامتگاه روستایی شیرین و فرهاد تنها ۳۵ کیلومتر از شهر رشت و ۴۰ کیلومتر از رودبار فاصله دارد. همین هم مژده استفاده از این فرصت مناسب را می‌دهد. چون علاقه‌مندان به‌طبیعت می‌توانند از جاذبه‌های گردشگری هر دو شهر دیدن کنند.

اگر در اقامتگاه شیرین و فرهاد چند روزی را سپری می‌کنید، حتماً علاوه بر اینکه در روستا گشت و گذار می‌کنید، از جاذبه‌های گردشگری اطراف آن نیز برخوردار شوید. بقعه امام‌زاده هاشم گیلان، غار اسپهبدان، دریاچه ویستان، حلیمه‌جان، پارک تفریحی و ساحلی درنیکا، غار درفک و موزه میراث روستایی از جمله این موارد هستند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×