گیلان، زیباکنار
0133416

اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان گیلان 10

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-05-23
اقامتگاه های بوم گردی استان گیلان 10

اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان گیلان 10

اقامتگاه بوم‌گردی فرارود  ( در رودبار )

 این اقامتگاه بومگردی در روستای فرارود  شهرستان رودبار از توابع استان گیلان قرار گرفته است. فرارود  مابین جنگل‌های تاریخی هیرکانی و دامنه قله کوه سربه‌فلک‌کشیده درفک، با زیبایی‌های چشم‌نواز و بکر و آرامش خاص، برای گردشگران یک تجربه منحصربه‌فرد است. بوم‌گردی فرارود با زیر بنای ۱۵۰ متر مربعی و در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر به‌شکل دوطبقه ساخته‌شده است. این خانه روستایی که دارای  پذیرایی، ۲ اتاق خواب و آشپزخانه، سرویس بهداشتی اختصاصی و تلار است، مجموعا ظرفیت میزبانی از ۱۲ نفر را دارد .

این اقامتگاه سنتی به معماری سنتی و بومی خود، دیوارهای کاه گلی، نرده‌های چوبی قدیمی و حیاط سرسبز و پر گل و بلبل خود شهره است. در روستای فرارود و به تبع اقامتگاه فرارود، آنتن‌دهی موبایل وجود ندارد. این از جهتی مزیتی است برای به‌دور بودن از تلفن و آرامشی که هیچگاه برهم نمی‌خورد. پس به‌راحتی در حیاط با صفای اقامتگاه فرارود بنشینید و آتشی روشن کنید و از دورهمی‌های شبانه در کنار خانواده خود لذت ببرید. فراموش نکنید تا از دامنه کوه‌ها که فضایی برای ثبت خاطرات کوهنوردی ایجاد کرده‌اند، حتماً دیدن‌کنید و از این فرصت‌های ناب غافل نشوید .

اقامتگاه روستایی بریا ( در ماسال )

بریا در روستای چسلی قرار دارد. ماسال سرزمینی رویایی و بی‌نظیر است که در استان گیلان قرار گرفته است. این اقامتگاه با زیربنای ۷۰ متر مربعی و در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر ساخته‌شده است. بنا به‌شکل دوبلکس و دارای ۲ اتاق اقامتی است. آشپزخانه و سرویس بهداشتی اختصاصی از امکانات این اقامتگاه است که به‌صورت دربست در اختیار شما قرار داده می‌شود.

بریا در لغت به گویش تالشی به معنای بیا اینجا است. بریا در ۲۰ کیلومتری  شهرستان ماسال، در روستایی با طبیعتی بکر که مقصد مناسبی برای گردشگران، به خصوص در فصل تابستان است، فراهم کرده است. در این خانه روستایی که باشید، تا فاصله ها خانه‌ای به‌چشم نمی‌بینید. عدم وجود خانه‌های روستایی دیگر در همجواری این مکان اقامتی از ویژگی‌های خاص آن است. با اقامت در بریا می‌توانید از طبیعت سرسبز روستا لذت ببرید. طبیعتی که با آبشار ها، رودخانه‌ها و جنگل‌ها مزین شده است. به این اقامتگاه که سفر کردید، فراموش نکنید تا از جاذبه‌های گردشگری دیگر آن نظیر ییلاقات ماسال، غار آویشو و امامزاده چسلی بازدید کنید.

اقامتگاه بوم‌گردی فل خانه ( در سنگر )

فل خانه در روستای ویشکاننک بخش سنگر از توابع شهرستان رشت واقع‌شده است. رشت، شهر باران، شهره عام و خاص است. شهری که دیار مردمان غیور و محافظان جنگل است. به حق که رشت شاهکاری از مواهب خدادادیست. زیبایی‌هایی نظیر دریا و جنگل و طبیعتی که تا چشم کار می‌کند سبز و روح نواز است.

فل خانه فاصله زیادی تا رشت ندارد. این مکان ۱۷ کیلومتر از کلان شهر رشت و ۵ کیلومتر از بخش سنگر فاصله دارد. فل خانه با زیر بنای ۱۲ متر مربعی و در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ متر به‌شکل همکف ساخته‌شده است که دارای ۲ اتاق اقامتی بوده و حداکثر ظرفیت میزبانی از ۱۰ نفر را به‌صورت همرمان دارد.

لغت فل خانه در گویش محلی به معنای محل دودی کردن برنج است. این اقامتگاه نمایی کاه گلی داشته و چیدمان اتاق‌هایش سنتی است. نرده‌های چوبی به سبک سنتی، استخر پرورش ماهی و منظره رو به رودخانه، حتماً برای شما تداعی‌کننده خانه‌های قدیمی روستایی است. در این جا می‌توانید در تراس بنشینید و نسیم خنک صبحگاهی را احساس کنید. حتماً فراموش نکنید که در زمان مسافرت به این نوع اقامتگاه ها به‌جای نشستن، برای استفاده از این همه زیبایی خدادادی، در گوشه و کنار خانه راه بروید و علاوه بر استشمام هوای خنک و تازه، خاطرات شیرین کودکی را مرور نمایید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×