گیلان، زیباکنار
0133416

اقامتگاه سنتی و بوم‌گردی در گیلان قسمت 4

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-04-27
اقامتگاه های بوم گردی

اقامتگاه سنتی و بوم‌گردی در گیلان 

بوم گرد در واقع به گردشگری می‌گویند، که به قصد بازدید از یک منطقه به سفر می‌رود تا دنیا و جذابیت‌های جدیدی را کشف کند. اما به‌گونه‌ای که به محیط طبیعی منطقه آسیبی نزند.

اصل هدف از شکل‌گیری اقامتگاه بوم‌گردی در کشور ایران این بوده است که گردشگران عزیز با فرهنگ بومی هر منطقه شهری یا روستایی آشنا شوند. در ادامه به معرفی اقامتگاه‌های بوم‌گردی گیلان می‌پردازیم.

اقامتگاه بوم‌گردی روخانکول (در رودبار)

 این اقامتگاه در روستای براگور شهرستان رودبار قرار دارد که آن را به‌شکل خانه‌ای روستایی در زمینی به مساحت ۲۳۰۰ متر ساخته‌‌اند. این بنا در دوطبقه و با استفاده از مصالح کاه‌گلی بنا شده است. روخانکول با داشتن ۳ اتاق اقامتی و تراسی بزرگ، به سبک سنتی رو به‌طبیعت زیبا، ظرفیت میزبانی از ۳۰ نفر را دارد.

اگر به این اقامتگاه رفتید، فراموش نکنید که از خوشمزه‌جات گیلانی نوش جان کنید. در این خانه جنگلی انواع غذاهای سنتی و بومی طبخ می‌شود. غذاهایی مثل اشپل کوکو، باقلاقاتق و… که عطر و طعم شان تا ابد خاطره گیلان‌گردی را برایتان تداعی می‌کنند.

با انتخاب این مکان اقامتی می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی دیگری مثل: آبشار گوسال گاشار، دریاچه شهر بیجار، دشت میر و… دیدن‌کنید.

اقامتگاه روستایی پدربزرگ (در رودبار)

اقامتگاه پدربزرگ در روستای استخرگاه شهرستان رودبار قرار دارد. استخرگاه، روستایی در دل جنگل‌های سرسبز، در دامنه کوه درفک واقع است. روستایی با مناظر چشم‌نواز که به‌ دلیل وجود دو استخر به این نام شهرت دارد.

خانه روستایی پدربزرگ در زیربنای ۱۰۰ مترمربعی شامل پذیرایی، ۲ اتاق، سرویس بهداشتی اختصاصی به‌همراه تراس ساخته‌شده است و حداکثر ظرفیت میزبانی از ۱۲ گردشگر را دارد. این اقامتگاه در ۳ کیلومتری رودبار جای دارد.

رودبار از نقاط سرسبز ایران است. در اطراف رودبار کوه‌هایی با مناظر خاص وجود دارند. فضای سرسبز کوه‌ها و دامنه پر گل آن‌ها و البته آب‌وهوای مطلوبی که دارند هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را جذب می‌کند. رود بزرگ سفید رود از میان  رودبار عبور می‌کند و همین هم باعث‌شده که علاوه بر ایجاد فضا و هوای مطبوع، زیبایی این شهر دو چندان شود. رودبار شهری است که رطوبت زیادی ندارد. شاید این هم دلیل اصلی سفر گردشگران در فصل تابستان است .

خانه روستایی پدر بزرگ با معماری سنتی گیلان و از مصالحی نظیر چوب ساخته‌شده است و تجربه زندگی به سبک روستایی را برایتان فراهم می‌کند.

اقامتگاه سنتی و بوم‌گردی در گیلان

اقامتگاه بوم‌گردی عنبر بو (در فومن)

عنبر بو در روستای شولم شهرستان فومن واقع‌شده است و در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر ساخته‌شده. ساختمان در ۳ طبقه بنا شده و ۹ اتاق اقامتی دارد و ظرفیت میزبانی از ۴۰ گردشگر را به‌صورت همزمان دارد.

فومن آب‌ و هوایی معتدل و مطبوع و خوراکی‌های لذیذ و خوشمزه‌، سوغات و صنایع‌دستی محلی، دیدنی‌ها و چشم‌اندازهای طبیعی و نیز آثار تاریخی بازمانده از دوران باستان دارد که این شهرستان را به یکی از پرطرفدارترین مناطق توریستی و گردشگردی در کشور تبدیل کرده است.

خانه روستایی عنبر بو، در روستایی سرسبز جای دارد که آب‌وهوای ییلاقی آن نوید اقامت در فضایی خنک حتی در تابستان را به شما می‌دهد. عنبر بو، تراسی بزرگ رو به‌ چشم‌انداز بی‌نظیر شالیزارها و طبیعت روستا دارد.

با اقامت در عنبر بو، علاوه بر چشیدن طعم لذیذ غذاهای محلی و بهره‌مندی از کافی‌شاپ آن، شما فرصت خرید سوغاتی‌هایی نظیر کلوچه، برنج و چای فومن دارید.

با اقامت در این مکان اقامتی می‌توانید به سایر جاذبه‌های دیدنی فومن مثل: ییلاق آندره، سراگوراب و کهنه ‌گوراب، جاده‌ی سراوان فومن، رودخانه‌ پلنگ‌ ور، مناطق کوهستانی فوم، تالاب خطیب، روستای سرسبز گسکره و آبشار دوقلو و …. نیز سری بزنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×