گیلان، زیباکنار
0133416

انواع اقامتگاه‌ها برای سفر

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
اقامتگاه‌ها برای سفر

اقامتگاه‌ها برای سفر متنوع هستند. اینکه در یک سفر به شما چقدر خوش بگذرد و یا اصلاً اینکه اوقات خوشی را در سفر تجربه کنید یا خیر، به نوع اقامتگاه شما بسیار بستگی دارد. برخی از افراد به اشتباه دچار این تصور هستند که اقامتگاه بعنی مکانی برای خوابیدن و بیدارشدن و این که اصلاً مگر چه فرقی می‌کند در اتاقکی کوچک اقامت داشته‌ باشید یا در ویلایی مجلل؟ ما به شما خواهیم گفت که چه فرقی می‌کند.

معیارهای انتخاب اقامتگاه‌ها برای سفر

اینکه در چه نوع اقامتگاهی روزهای سفر را سپری کنید، در کیفیت سفر شما و حال‌وهوایی که در طول سفر خواهید داشت تأثیرگذار است. مگر می‌شود در اقامتگاهی کوچک و بدون امکانات روزهای سفر را سپری کرد و روحیه‌ای شاد و پر انرژی داشت؟

چشم‌انداز اقامتگاه، حس و حالی که در اقامتگاه جاری است و افرادی که با آنها برخورد خواهید داشت، همگی در حال و هوای شما موثر هستند.

شاید به این فکر نکرده باشید. اما حتی رفتار و برخورد صاحب اقامتگاه نیز در کیفیت سفر شما تأثیرگذار است. اگر صاحب اقامتگاه فردی بداخلاق و ترش‌رو باشد ممکن است موجب انتقال انرژی منفی به شما شود و حس و حال پرانرژی و شادی که داشتید را از شما سلب کند. بنابراین تصور نکنید که اقامتگاه در کیفیت سفر شما بی‌تأثیر است، برعکس می‌تواند تأثیرات شگفت‌انگیزی در آن داشته باشد که در ادامه خواهیم گفت.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی

اقامتگاه بوم‌گردی برای افرادی که دارای روحیه‌ای لطیف هستند و می‌خواهند سبک و سیاقی قدیمی و سنتی از زندگی را تجربه کنند، بسیار مناسب است. اقامتگاه‌های بوم‌گردی اغلب خانه‌های روستایی یا در محله‌های قدیمی هستند که متعلق به مردم بومی محلی هستند. در این اقامتگاه‌ها می‌توانید سبکی هیجان‌انگیز از زندگی روستایی را تجربه کنید.

صبحگاهان در حالی که با چشم‌اندازی زیبا از طبیعت سرسبز شمال مواجه می‌شوید از خواب برمی‌خیزید و صبحانه‌ای محلی و تازه نوش جان می‌کنید. می‌توانید لذت چیدن میوه‌های تازه از باغ و آبیاری گل‌های باغچه را تجربه کنید که حس و حالی منحصربه‌فرد و دوست‌داشتنی است. همچنین می‌توانید اقدام به پخت انواع غذاهای محلی کنید و ترشی و مربا درست کنید.

در اقامتگاه‌های سنتی بوم‌گردی اغلب میزبانان شما مردم روستایی هستند که با محبت و مهربانی که در وجودشان نهفته است، شما را شیفته خود می‌کنند. میزبانی این مردمان بسیار قابل ستایش است و عشق و محبت سراسر وجود آن‌ها را فرا گرفته.

در اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توانید از خدمات غذای محلی بهره‌مند شوید. بسیاری از افرادی که به خطه شمال سفر می‌کنند به عشق همین خوراکی‌های خوش طعم محلی راهی اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌شوند تا بتوانند از رستوران‌های محلی روستا هر غذای محلی که خواستند سفارش دهند.

خانه‌های قدیمی در بافت تاریخی شهر

خانه‌های تاریخی نیز نوعی اقامتگاه سنتی هستند که در عین شباهت‌هایی که به اقامتگاه بوم‌گردی دارند، تفاوت‌هایی نیز در آن‌ها دیده می‌شود. در چنین اقامتگاه‌هایی شما در بافت تاریخی شهر ساکن هستید و خبری از زندگی روستایی نیست. در واقع می‌توان گفت که زندگی به سبک قدیمی و اصیل اما در نوع شهری را تجربه خواهید کرد.

ایوان‌هایی با طاق‌های گنبدی‌شگل و گچبری‌شده که در برخی مواقع می‌توان آثاری از آینه‌کاری را نیز در آن‌ها دید، با شیشه‌های رنگی کوچک که در هنگام تابش نور خورشید، نورهای رنگی در اتاق می‌پراکند. شما در این اقامتگاه‌ها نیز می‌توانید از وعده‌های صبحانه و ناهار و شام بهره‌مند شوید. اما محصولاتی که برای شما سرو می‌شود شاید در حد اقامتگاه‌های بوم‌گردی محصولاتی تازه و ارگانیک نباشد.

در کل اقامت در خانه‌های قدیمی تاریخی نیز حال و هوای خاص خود را دارد. برخی از این خانه‌ها سال‌ها پیش مکان زندگی افراد مشهور بوده است و از خانه‌هایی است که منتسب به خاندان‌های معروف یک شهر هستند. برخی از افراد زندگی حتی برای چند روز را در این اقامتگاه‌ها می‌پسندند و ترجیح می‌دهند در چنین مکانی سکونت داشته‌ باشند.

حس و حالی که از زندگی در این خانه‌های قدیمی به انسان دست میدهد حس و حالی عجیب است.  تصور اینکه صدها سال پیش افرادی در این خانه سکونت داشتند و سبکی خاص از زندگی را تجربه می‌کردند. اکنون شما به‌ جای آن‌ها در این خانه نشسته‌اید و این می‌تواند عجیب و هیجان‌انگیز باشد.

ویلاهای ساحلی

یکی از اقامتگاه‌هایی که بسیار مورد پسند گردشگران شمالی است، ویلاهای ساحلی است. آن هم نه هر نوع ویلای ساحلی بلکه تنها آن دست از ویلاها که چشم‌اندازی وسیع و یکپارچه به ساحل دریای خزر دارند. این ویلاها در برخی شهرهای شمالی تعداد بیشتری دارند و البته هزینه اجاره آن‌ها با توجه به میزان امکاناتی که دارند متفاوت است. این دست از اقامتگاه‌ها مورد پسند افرادی است که می‌خواهند آرامش بیشتری را در خلوت خود داشته‌ باشند.

برخی از اقامتگاه‌های ساحلی دارای امکانات کاملی هستند و شما را از رفت‌وآمد به بیرون ویلا بی‌نیاز خواهد کرد. به‌عنوان مثال اگر قصد آب تنی داشته‌باشید می‌توانید در استخر ویلا که ممکن است سرپوشیده هم باشد آب تنی کنید و نیازی نباشد تا ساحل رفت‌وآمد کنید.

داشتن چشم‌اندازی به افق‌های بیکران دریا آن هم در زمان طلوع آفتاب زمانی که پرده‌های اتاق را می‌کشید، می‌تواند منظره‌ای شگفت‌انگیز و تکرارنشدنی باشد که تنها در روزهای سفر بتوانید تجربه کنید. پس اگر عاشق چشم‌اندازهای ساحلی هستید، می‌توانید ویلاهای ساحلی را برای اقامتگاه انتخاب کنید.

باغ ویلاها

باغ ویلاها همانطور که از اسم آنها پیداست محوطه‌ای همانند یک باغ دارند و چیزی فراتر از یک ویلای جنگلی با محوطه‌ای عادی هستند. محوطه بیرونی این اقامتگاه‌ها همچون یک پارک است و دارای امکاناتی عالی است. همچنین انواع و اقسام درختان میوه و درختچه و گیاه در محوطه باغ وجود دارد. باغ‌ویلاها برای افرادی که می‌خواهند شب‌های دلنشینی در محوطه ویلا به صبح برسانند اقامتگاهی عالی است. چراکه این ویلاها دارای آلاچیق و امکانات کامل در محوطه خود هستند.

ویلاهای جنگلی

سکوت محضی که در مناطق جنگلی حکم‌فرماست و هر از گاهی با صدای پرندگان جنگلی در هم شکسته می‌شود، دلیل اصلی برای بسیاری از افرادی است که ویلاهای جنگلی را برای اقامتگاه سفر انتخاب می‌کنند. ویلاهای جنگلی اغلب در مناطق جنگلی و کوهستانی واقع‌ شده‌اند و چشم‌اندازی به مراتع سرسبز و دلنشین دارند. اگر عاشق هوای مه‌گرفته در جنگل‌های شمالی هستید و می‌خواهید در حالی که فنجان چای داغی در دست دارید و بر تراس نشسته‌اید، این منظره را در پیش دیدگان خود ببینید، اقامتگاه‌های جنگلی می‌توانند انتخابی عالی برای این همه ذوق و روحیه لطیف باشند.

کلبه‌های روستایی در جنگل

ممکن است این مورد را با اقامتگاه‌های بوم‌گردی اشتباه بگیرید. در عین حال که دارای شباهت هستند اما تفاوت‌هایی دارند. اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارای قوانین خاصی هستند و به‌طور رسمی به‌‌عنوان اقامتگاه ثبت‌ شده‌اند. اما کلبه‌های جنگلی روستایی همان کلبه‌هایی هستند که اهالی روستا در آن ساکن هستند و شما می‌توانید شب‌های سفر را در این کلبه‌ها مهمان شوید. این کلبه‌ها از آنجایی که مکان زندگی اهالی روستا است، دارای قانون خاصی نیست و در واقع خانه بومیان یک منطقه است که به مسافران اجاره می‌دهند. مردمان محلی بسیار مهربان و مهمان‌نواز هستند و به احتمال بسیار زیاد از اقامت در منزل این مردم مهربان خاطرات خوشی برای شما رقم زده خواهد شد.

هتل‌ها

هتل‌ نیز یکی از انواع اقامتگاه‌هایی است که می‌توانید در طول سفر در آن‌ها بمانید.  این مورد تجربه خاصی به شما اضافه نمی‌کنند و تفاوت آن‌ها شاید صرفاً در میزان امکانات‌شان باشد. در واقع از تفریحات و هیجاناتی که در اقامتگاه‌های بوم‌گردی شاهد آن هستیم در هتل‌ها خبری نیست. با این حال انتخاب اول عده زیادی از افراد برای اقامت در طول سفر همچنان هتل است.

اگر برای شما اقامت در هتل‌ها راحت‌تر از سایر اقامتگاه است و ترجیح می‌دهید در چارچوب قوانین هتل اقامت داشته‌ باشید، می‌توانید اقدام به اجاره هتل نمایید.

نتیجه‌گیری درباره نوع اقامتگاه‌ها برای سفر

انتخاب نوع اقامتگاه‌ها برای سفر در طول سفر می‌تواند تعیین کننده نوع تجربیات جدیدی باشد که در طول سفر کسب خواهید کرد. سفرکردن تنها در گشت‌وگذار و تفریحات خلاصه نمی‌شود، بلکه بخش اعظمی از اهداف سفر، کسب تجربیات جدید و چشیدن طعم‌های جدیدی از زندگی است که تاکنون آن‌ها را نچشیده‌اید.

بنابراین با توجه به نوع سلیقه و میزان علاقه‌تان به سبک‌های مختلف زندگی می‌توانید در طول سفر نوع اقامتگاه‌تان را انتخاب کنید.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×