گیلان، زیباکنار
0133416

بررسی اقتصاد مردم گیلان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1397-01-03
اقتصاد مردم گیلان

از اقتصاد مردم گیلان چه می‌دانید؟ شمال ایران به‌خصوص استان گیلان یکی از مقاصد اصلی گردشگران را در ایران تشکیل می‌دهد. استان گیلان به‌دلیل آب‌وهوای دلپذیر و طبیعت بکر، ساحل زیبا جنگل و پوشش درختی زیبا با آبشارها و غارهای طبیعی محل مناسبی برای گردش و تفریح است. اقتصاد مردم گیلان بیشتر بر پایه محصولات کشاورزی و دامی ،پروش و صید ماهی و …. استوار است. همانطور که می‌دانید گیلان را با محصول شاخص آن یعنی برنج می‌شناسند که منبع اقتصادی مردم این منطقه را تشکیل می‌دهد برنج شمال به‌دلیل طبع آسان و بو و مزهای که دارد آوازه و شهرت جهانی دارد و مردم مناطق مختلف برای خرید برنج مرغوب به این منطقه سفر می‌کنند.

منابع تامین اقتصاد مردم گیلان

صید ماهی و ماهیگیری

صید ماهی نیز یکی دیگر از منابع اقتصادی استان گیلان را تشکیل می‌دهد. از مراکز اصلی صید ماهی می‌توان به بند آستارا، بندر کیاشهر و همچنین بندر انزلی اشاره کرد. درگیلان علاوه بر برنج و چای بادام، پرتقال و فندوق نیز کشت می‌شود. با خرید زمین در گیلان می‌توانید بهره اقتصادی ببرید و در کوتاه مدت به‌سود اقتصادی برسید چرا که گیلان یک منطقه اقتصادی گردشگری است و روزبه‌روز ارزش زمین در گیلان افزایش پیدا می‌کند. همچنین فروش زمین در گیلان نیز به وفور یافت می‌شود که شما می‌توانید به‌راحتی زمین مورد نظر را خریداری کنید.

خرید زمین و ویلا

با خرید زمین در گیلان و یا فروش زمین در گیلان می‌توانید شما نیز علاوه بر ساخت ویلا گیلان کشاورزی نیز کنید. وجود چای نیز سبب‌شده استان گیلان یکی از منابع اصلی تهیه چای ایران باشد. چای ایرانی به‌دلیل طعم و عطری که دارد مورد توجه مردم قرار گرفته است. امروزه بسیاری از ایرانیان از چای ایرانی استفاده می‌کنند، چون هم بهداشتی و هم قیمت مناسبی دارد. با خرید زمین در گیلان می‌توانید آخر هفته‌ها به گیلان سفر کنی. فروش زمین در گیلان گسترده است.

گردشگری در این خطه سرسبز

استان گیلان به گیلکی گیلان یا گیلئون نامیده می‌شود. مرکز استان گیلان همانطور که می‌دانید کلانشهر رشت است. گردشگری یکی از منبع مهم اقتصادی گیلان را تشکیل می‌دهد. استان گیلان به‌دلیل برخورداری از منابع طبیعی و میراث فرهنگی غنی یکی از قطب‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود. که طبق برآوردهای انجام‌شده سالانه بیش از 6 میلیون نفر گردشگر از سراسر کشور به استان گیلان سفر می‌کنند تا زیبایی‌های این منطقه را از نزدیک لمس کنند. شما نیز می‌توانید با خرید زمین در گیلان و ساخت ویلا گیلان گامی مهم در جهت پیشبرد اقتصادی و گردشگری منطقه بردارید.

موزه‌های استان گیلان

هم‌اکنون در حدود 9 موزه در گیلان مشغول فعالیت هستند که شما به‌هنگام سفر به گیلان می‌توانید از آنها بازید کنید. اقتصاد گیلان به‌شدت وابسته به کشاورزی است و کشاورزی سهم عمده‌ای در اقتصاد این منطقه دارد به‌دلیل وجود خاک غنی و بارش‌های سالانه بیشماری که دارد. شرکت‌های سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاری در استان گیلان و ساخت شهرکهای ویلایی و … در صدد جذب بیشتر گردشگر هستند. شرکت انبوه‌سازان آرش با فروش زمین گیلان و خرید زمین گیلان اقدام به ساخت شهرک‌های ویلایی آرش مناسب با سلیقه افراد کرده است که شما می‌توانید پیش از سفر ویلای مورد نظر خود را خریداری کنید.

استان گیلان دارای مردمی شاد و مهمان‌نواز است، اگر شما یکبار به گیلان سفر کنید شیفته طبیعت بکر و مردمان مهما نواز آن دیار می‌شوید که با لباس گلگلی و محلی زیبایی طبیعت را دو چندان می‌کنند. وجود بازارهای محلی در گیلان و وجود جمعه بازار و سه شنبه بازارهای مختلف به اضافه فروش مستقیم ماهی و البسه می‌تواند برای شما جذاب باشد و سفر شما را خاص کند.

از هر چه بگذریم از غذاهای خوشمزه این دیار نمی‌توان گذشت غذاهایی که هرکدام طعم زندگی را به انسان القاء می‌کند. اصولاً سفر بدون خوردن غذاهای محلی آن منطقه کامل نمی‌شود. می‌توانید با سفر به گیلان علاوه بر سفر و گردش از غذاهای محلی و بازاری محلی نیز دیدن‌کنید. خرید زمین در گیلان می‌تواند برای شما یک سرمایه‌گذاری تلقی شود چرا که فروش زمین در گیلان وجود دارد و شما به‌راحتی می‌توانید در هر منطقه‌ای که می‌خواهید زمین گیلان را تهیه کنید.

شرکت انبوه‌سازان آرش به شما کمک می‌کند تا در بهترین نقطه گیلان صاحب زمین شوید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×