گیلان، زیباکنار
0133416

نکات انجام دکوراسیون سنتی ویلا ییلاقی

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-12-16
دکوراسیون سنتی ویلای ییلاقی

انجام دکوراسیون سنتی ویلا ییلاقی چگونه میسر است؟ بسیاری از ما دوست داریم تا در شمال ویلا داشته‌ باشیم و در زمان‌های تعطیلی خصوصاً تعطیلات آخر هفته به‌راحتی بدون داشتن دغدغه‌ی جا، به شمال کشور سفر کنیم. اگر شما هم قصد خرید ویلا در شمال را داشته‌ باشید حتماً با این سؤال روبه‌رو شده‌اید که بهترین زمان خرید ویلا در شمال چه فصلی است؟

علاوه بر سفر بسیاری از افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری و تغییر سبک زنگی و مهاجرت به شهر دیگری هستند نیز به‌دنبال خرید ویلا در شمال کشور هستند.

خرید ویلای سنتی

عواملی مختلفی در میزان قیمت ویلا در شمال کشور نقش دارند مسلم است که اگر شما در فصل مناسب اقدام به خرید ویلا در شمال کشور نکنید امتیازاتی نظیر خرید یک ویلا قیمت مناسب را از دست می‌دهید. معمولاً ارزیابی بهترین فصل خرید ویلا در شمال با توجه به‌ شرایط بازار و استقبال مشتریان از خرید و فروش، مشخص می‌شود.

برای اینکه بتوانید ویلایی خوب و با توجه به خصوصیاتی که مدنظر دارید خریداری کنید باید زمان زیادی را صرف کنید و گزینه‌ها مختلف را بررسی کنید. ویلاها در شمال کشور به دو صورت مختلف طراحی می‌شوند.

برخی از ویلاها به‌صورت سنتی و برخی دیگر به‌ صورت مدرن تزئین و طراحی می‌شوند. ویلاهای سنتی ویلاهایی هستند که در طراحی آن‌ها از مواد و متریال سنتی استفاده می‌شود و بافت سنتی ویلاهای قدیمی را دارند.

در مقابل این ویلاها ویلاهای مدرن قرار دارند که سبک طراحی و دیزاین آن‌ها کاملاً متفاوت با ویلاهای سنتی است و از ساخت تا طراحی آن‌ها از ابزار و متریال روز استفاده می‌شود.

در ادامه مقاله همراه ما باشید تا نکات مختلف خرید ویلا با دکوراسیون سنتی در ویلاهای ییلاقی را بررسی کنیم.

سرمایه‌گذاری در ایران با خرید ویلا

خرید ویلا در شمال کشور یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری در حال حاضر در ایران است. این روزها که اقتصاد ایران شرایط نامتعادلی را تجربه می‌کند نمی‌توان برای سرمایه‌گذاری به آن نگاه کرد. به‌ همین دلیل است که افرادی که به‌ دنبال سرمایه‌گذاری هستند و می‌خواهند انتخاب هوشمندانه‌ای داشته‌ باشند و سرمایه‌شان را چند برابر کنند به‌ سراغ خرید ویلا و زمین می‌روند.

با توجه به‌شرایط اقتصادی ایران خرید ویلا ریسک کمتری دارد. درست است که می‌توان در بخش‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کرد، اما با توجه به‌شرایط زمانی باید بخشی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرد که بیشترین بازدهی را در آینده  برای شما داشته باشد.

خرید ویلا با توجه به دلایلی که در ادامه مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم انتخاب مناسبی در این شرایط زمانی برای سرمایه‌گذاری است.

سرمایه‌گذاری در هر بخشی این روزها با فراز و نشیب‌های زیادی همراه است و برخی از افراد با توجه به تغییرات شدیدی که در بازار ایجاد شده است حتی سرمایه خودشان را از دست داده‌اند و به هیچ سودی هم در این راه نرسیده‌اند.

ویلاهای سنتی ییلاقی

در گذشته راحت‌ترین و امن‌ترین راه برای افرادی که به‌دنبال سرمایه‌گذاری بودند، قراردادن پول و سرمایه‌ در بانک بود. با توجه به مقدار پولی که شما در بانک پس‌انداز کرده بودید هر ماه سودی برای شما واریز می‌شد و اغلب افراد از این مقدار سود راضی بودند.

از جهت دیگر افراد مطمئن بودند که می‌توانند سرمایه اصلی‌شان را هر زمان که دوست داشتند بدون هیچ مشکلی از بانک خارج کنند و بردارند، اما متاسفانه در سال‌های اخیر دیگر سرمایه‌گذاری در بانک‌ها به‌راحتی قبل نیست.

علاوه بر اینکه میزان سود بانک‌ها کاهش یافته‌اند برخی از موسسات و بانک‌ها با برداشتن سرمایه‌های مردم ضربه جبران‌ناپذیری را به آن‌ها وارد کرده‌اند. با توجه به‌همین دلایل است که دیگر افرادی که به‌ دنبال سرمایه‌گذاری هستند کمتر پول‌شان را در بانک قرار می‌دهند .

روش دیگری که برخی از افراد برای سرمایه‌گذاری به‌سراغ آن می‌روند، خرید طلا و ارز است که ریسک بسیار بالایی دارد. ممکن  است شما با خریدن طلا در مدت کوتاهی سرمایه‌تان را چند برابر کنید و حتی ممکن است عکس این اتفاق برای شما رخ دهد و به‌راحتی سرمایه‌تان را هم از دست بدهید.

نمای بیرونی ویلاهای سنتی ییلاقی

بازار طلا و سکه در سال‌های اخیر بسیار غیرقابل‌پیش‌بینی هستند و نمی‌توان به‌عنوان منبعی معتبر برای سرمایه‌گذاری به آن‌ها نگاه کرد. این تغییرات به حدی بالا هستند که نمی‌توان به‌راحتی ریسک خرید طلا و ارز را در این بازارها به جان خرید.

برای ساخت ویلاهای سنتی از بتن و مصالحی از این دسته استفاده نمی‌شود. ویلاهای سنتی مانند ویلاهای قدیمی از آجر و سیمان سفید ساخته می‌شوند.

در ساخت ویلاهای سنتی از ستون‌ها و تیرهای چوبی، نرده‌های چوبی به‌ شکل سنتی و پنجره‌ها با درهای بزرگ چوبی استفاده می‌شود. استفاده از تیرهای چوبی سقف حسی از گرما و خودمانی‌بودن را در فضا ایجاد کرده است. در ویلاهای سنتی به‌جای استفاده از مبل از پشتی و بالشتک استفاده می‌شود.

فرش‌هایی که در ویلاهای سنتی استفاده می‌شوند تماماً دستباف هستند واصلاً فرش‌های مدرن در ویلاهای سنتی جای ندارند.

آشپزخانه ویلاهای سنتی کاملاً با ویلای مدرن متفاوت است. در طراحی آشپزخانه ویلاهای سنتی از کاشی‌های فیروزه که تداعی‌کننده قدیم است استفاده می‌شود. کابینت‌ها تماماً از چوب هستند و تیرهای چوبی در سقف ویلا قرار دارند.

بالکن‌ها در ویلاهای سنتی دورتادور منزل قرار دارند و مانند ویلای‌های مدرن بالکن تنها در یک طرف قرار ندارد.

فرش‌های ایرانی و سنتی

فرش‌های ایرانی بیشترین جستجو را برای بیشتر بازدیدکنندگان از ایران دارند. اما اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی صرف کنید، گلیم‌ها یا قالیچه‌های قبیله‌ای ساخته‌شده توسط عشایر وجود دارد.

این فرش‌ها دارای طرح‌های هندسی خطی یا انتزاعی هستند و جایگزینی جالب، آسان برای مراقبت و کم‌هزینه برای فرش‌ها ایجاد می‌کنند.

کاشی‌های ایرانی به رنگ‌های زرد، فیروزه‌ای، آبی و سفید از ویژگی‌های بارز اکثر ساختمان‌ها و سازه‌های ایران است. کاشی‌سازی در ایران قدمت چند صد ساله دارد و از نظر فناوری و طراحی تغییرات زیادی داشته است.

فرش‌های ایرانی

محدوده ارائه‌شده شامل کاشی‌های رنگ‌آمیزی‌شده براق، کاشی‌های پلی کروم و کاشی‌های معرق است. اگر خرید کاشی برای تزئین دیوارها امکان‌پذیر نیست، می‌توانید به اندازه کافی یک میز قهوه با روکش کاشی تهیه کنید.

سفال‌های آبی و خاکستری ایرانی یکی دیگر از هنرهای باستانی است که فارغ از حوزه‌های تولید وسایل برای استفاده روزانه فراهم شده است. در حالی که تکنیک‌های مدرن سنت را خدشه‌دار نکرده است.

احیای اخیر علاقه به سفال‌های سنتی کارگاه های سفالگری سنتی را در تجارت حفظ کرده است. برای شلوغی رنگ در اتاق نشیمن خود، از ظروف سفالی با رنگ‌های سفید، خاکستری و قرمز (با رنگ‌های سنتی) با نقاشی‌های رنگی به رنگ قرمز یا سیاه که حیوانات، گیاهان، افراد و طرح‌های زاویه‌دار را به تصویر می‌کشد، انتخاب کنید. کوزه‌ها، قابلمه‌های پخت‌وپز، کاسه‌ها، لیوان‌ها، شیشه‌ها … محدوده ارائه‌شده گیج‌کننده است.

نتیجه‌گیری

نقاشی‌های مینیاتوری که شعرها، داستان‌ها و نوشته‌های عامیانه را به تصویر می‌کشند به‌طور سنتی صفحات بسیاری از کتاب‌های فارسی را تزئین کرده‌اند.

حمایت از مینیاتورهای حاکمان پارسی سبک محبوب نقاشی در ایران بوده است. برای کسانی که یک اثر هنری زیبا می‌خواهند، سرمایه‌گذاری در یک مینیاتور قطعاً یکی از راه‌های آوردن رنگ و زیبایی ایران باستان است.

نقاشی‌های لاکی در ایران دو قرن قدمت دارند. جعبه‌های قلم، آینه و جواهرات که درباریان را در حال شکار و جنگ نشان می‌دهد، برشی از تاریخ را زنده می‌کند. شما همچنین می‌توانید طرح‌هایی را به تصویر بکشید که طبیعت، الگوهای هندسی، طرح‌های گل و طرح‌های عربی را برای یک لمس معاصر انتخاب کنید.

دیوارآویزهای بافته‌شده و ورق‌های کوسن و ورق‌های رنگ‌آمیزی شده به سبک سنتی، گزینه‌های ارزان‌تری هستند که می‌توانید در نظر بگیرید.

جمع بندی

برای تزئین خانه خود از بین طرح‌های سنتی و معاصر انتخاب کنید.قلیان یا لوله سیگارکشیدن یکی از وسایل رایج در ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس است. امروزه قلیان که به‌طور معمول از دخانیات استفاده می‌کردند، به عنصر تزئینی مورد توجه در خانه‌ها و رستوران‌ها در سراسر جهان تبدیل شده است.

ساخته‌شده از فلز و شیشه، که در طرح‌های سنتی و معاصر موجود است. یک لوازم جانبی بسیار مورد نیاز فرش ایرانی است که در هر گوشه از خانه شما با کوسن پخش است.

کارهای تزئینی فلز از ایران باعث درخشش اتاق نشیمن یا راهرو شما می‌شوند. بشقاب‌ها، سطل‌ها، شمعدان‌ها، صندلی‌ها و چراغ‌ها با مس قلع و برنج حکاکی‌شده که روی آن پرندگان و حیوانات نقش بسته است، گزینه‌هایی هستند که می‌توانید انتخاب کنید.

خرید ویلای سنتی در شمال کشور به‌دلیل جذابیت‌های ظاهری که به‌همراه دارد در سال‌های اخیر رونق پیدا کرده است. شرکت انبوه‌سازان آرش یکی از شرکت‌های معتبر و پیشرو در زمینه تولید ویلا در شما کشور به خصوص منطقه آزاد انزلی است. شما می‌توانید با هر مقدار بودجه‌ای که در اختیار دارید از این شرکت ویلای مناسب و معتبر تهیه کنید

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×