گیلان، زیباکنار
0133416

انواع عایق‌های رطوبتی ویلا به‌همراه مزایا و معایب نصب آن‌ها روی بام

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
عایق‌های رطوبتی ویلا

صادقانه بگوییم آفت جان ویلاهای شمال رطوبت بالا در این منطقه است اما می‌توان با استفاده از عایق‌های رطوبتی ویلا جلوی نفوذ رطوبت را گرفت. این عایق ها انواع گوناگونی دارند و اجازه نمی‌دهند رطوبت به داخل ویلای شما نفوذ کند.

اگر یک جستجوی ساده در مورد قیمت عایق رطوبتی ساختمان انجام دهید متوجه خواهید شد که هزینه آن بسیار پایین است و در برابر هزینه‌های ساخت‌وساز بسیار ناچیز است اما اگر همین هزینه ناچیز را پرداخت نکنید و اجرای عایق رطوبتی را پشت گوش بیندازید ساختمان شما به تاراج خواهد رفت.

در ادامه قصد داریم توضیحاتی پیرامون انواع عایق‌های رطوبتی ویلا و همچنین مزایا و معایب آن‌ها بدهیم بنابراین با ما همراه باشید.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

انواع عایق‌های رطوبتی ویلا

عایق رطوبتی قیر و گونی

اغلب خانه‌های ایران با عایق رطوبتی قیرگونی عایق‌کاری می‌شوند بنابراین می‌توان آن را به‌عنوان یکی از متداول‌ترین عایق های رطوبتی دانست. این عایق رطوبتی دارای دو لایه قیر بوده و یک لایه گونی در آن وجود دارد. هرچند که از نام گونی استفاده می‌کنیم اما این لایه می‌تواند تشکیل شده از فایبر گلاس حصیری یا نوعی کاغذ خاص باشد. با این حال ممکن است تعداد لایه های گونی و لایه های قیر بسته به نوع سازه و شرایط عایق کاری متفاوت باشد.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

  • مزایای عایق رطوبتی قیرگونی

اگر به‌دنبال صرفه اقتصادی هستید و می‌خواهید در هزینه عایق کاری صرفه‌جویی کنید اولین گزینه‌ای که می‌توانید سراغ آن بروید قیر و گونی است. این عایق رطوبتی دارای صرفه اقتصادی می باد و موجب کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز خواهد شد.

عایق رطوبتی قیر و گونی دارای پیشینه‌ای قدیمی است و سال‌هاست که در ایران مورد استفاده قرار گرفته. بنابراین می‌توان نسبت به عایق های رطوبتی نوین اطمینان بیشتری به آن داشت و برای استفاده از آن مصمم تر قدم برداشت چرا که کارایی خود را در طی سال‌های استفاده به اثبات رسانیده.

چنانچه عایق رطوبتی قیر و گونی نیاز به تعمیر داشته باشد تعمیر آن به‌راحتی به‌صورت نقطه‌ای امکان‌پذیر است و نیازی به تعویض عایق ندارید. بنابراین می‌توانید آن را سریع‌تر از عایق های دیگر تعمیر کنید.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

  • معایب عایق رطوبتی قیر و گونی

برای پیاده‌سازی عایق رطوبتی قیر و گونی نیاز است که حرارت بالایی اعمال شود و این حرارت بالا می‌تواند در پارهای از موارد خطرساز باشد.

احتمال پاره شدن لایه میانی قیر گونی در اثر تنش های وارده به ساختمان وجود دارد.

عایق رطوبتی قیر و گونی دارای وزن بالایی است و چنانچه کمی در مورد محاسبات مقاومت سازه اشتباه کنید ممکن است سازه شما بعد ها دچار مشکل شود.

اگر به‌دنبال یک عایق رطوبتی با عمر مفید بسیار بالا هستید از قیر و گونی دست بکشید چرا که این عایق رطوبتی حداکثر تا ده سال عمر مفید خواهد کرد.

هرچند که تعمیر نقطه‌ای آن آسان است اما هزینه تعمیر آن را دست کم نگیرید چرا که به نسبت هزینه‌ای بالا است.

اگر دوستدار محیط‌زیست هستید و می‌خواهید آسیب کمتری به محیط‌زیست وارد کنید قید عایق رطوبتی قیر گونی را بزنید چرا که این عایق رطوبتی باعث آلودگی هوا و محیط‌زیست خواهد شد.

تغییر شکل عایق رطوبتی قیر گونی به‌هیچ‌عنوان دور از انتظار نیست.

اجرای عایق رطوبتی قیر گونی فرآیندی وقت‌گیر و پر دردسر است بنابراین ممکن است در این پروسه زمان‌بر کمی خسته شوید.

برای ویلا جنگلی شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

عایق رطوبتی ایزوگام

عایق رطوبتی ایزوگام شباهت زیادی به قیر و گونی دارد با این تفاوت که در عایق رطوبتی ایزوگام از آسفالت استفاده می‌شود. این پوشش عایق از ترکیب قیر و الیاف مصنوعی تشکیل شده است که در نهایت با استفاده از حرارت به سطوح سازه چسبانده می‌شود. آنچه که ایزوگام را به یک عایق رطوبتی غیر قابل نفوذ تبدیل کرده قیر ضد آبی است که در تولید آن به‌کار گرفته می‌شود. ایزوگام در بخش‌هایی مانند دیوارها، سقف، سرویس‌های بهداشتی، آشپزخانه و پشت بام استفاده می‌شود و در قالب رول های بزرگ به تولید می‌رسد.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

  • مزایای عایق رطوبتی ایزوگام

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که درجه دمای هوا بسیار پایین می‌آید و به مرز یخ‌زدگی می‌رسد عایق رطوبتی ایزوگام برای سازه شما مناسب است چرا که در برابر یخ‌زدگی بسیار مقاوم است.

شما می‌توانید از ایزوگام در تمامی بخش‌های سازه همچون پشت بام، دیوار و حتی استخر استفاده کنید و هیچ محدودیتی در این باره وجود ندارد.

اگر می‌خواهید فرآیند عایق‌کاری بسیار سریع و روان انجام شود ایزوگام گزینه مناسبی است چرا که اجرای آن بسیار ساده و سریع است. وزن سبک ایزوگام آن را به یکی از محبوب‌ترین عایق های رطوبتی تبدیل کرده است.

از آنجایی که ایزوگام دارای قابلیت انعطاف پذیری بالایی است می‌توان آن را در برابر تنش‌ها و کشش های احتمالی سازه بسیار مقاوم دانست. بازه تحمل دمای ایزوگام بسیار گسترده است و می‌تواند دمای منفی 40 تا 130 درجه سانتی‌گراد را تاب بیاورد.

طول عمر مفید ایزوگام نسبت به قیرگونی بیشتر اندازه‌گیری می‌شود. این طول عمر مفید حدوداً 15 سال است که برای یک سازه معمولی مناسب است.

ضخامت لایه های ایزوگام در تمامی بخش‌های آن یکسان است چرا که تحت نظارت های دقیقی در کارخانه تولید می‌شود. بعد از نصب عایق رطوبتی ایزوگام نیاز به نگهداری و مراقبت خاصی ندارید.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

  • معایب عایق رطوبتی ایزوگام

از آنجایی که مواد اولیه تولید ایزوگام وارداتی است ممکن است کمی گران باشد.

چنانچه بخواهید نسبت به تعمیر ایزوگام اقدام کنید ممکن است بعد از تعمیر دیگر شاهد سطح یک دست آن نباشید.

اگر ایزوگام فاقد فویل باشد ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد سازه شود. با این حال ایزوگام به‌هیچ‌عنوان عایق حرارت نیست.

نباید اجازه دهید بعد از بارش باران آب زیادی روی آن انباشته شود چرا که موجب کاهش طول عمر آن خواهد شد.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

عایق رطوبتی پیش‌ساخته

عایق های رطوبتی پیش‌ساخته بسیاری از مشکلات و موانع ساختمان سازی را از پیشروی شما برداشته‌اند. این عایق‌های رطوبتی ویلا در دهه‌های اخیر به میزان بیشتری مورد استفاده قرار گرفته‌اند. متریال اصلی آن‌ها قیر صنعتی و یک نوع ماده پلیمری به‌نام اتکتیک پروپیلن است. برخی از عایق های رطوبتی دارای یک لایه سطحی از آلومینیوم هستند تا نور و حرارتی که به سطح عایق تابیده می‌شود بازتاب پیدا کند و باعث گرم شدن بیش از حد سازه نشود. این لایه حدود 95 درصد از نور خورشید را منعکس می‌نماید.

  • مزایای عایق رطوبتی پیش‌ساخته

این عایق ها دارای وزن کمی هستند و بسیار منعطف هستند به‌نحوی که احتمال ترک خوردگی و شکستگی در آن‌ها بسیار کم است بنابراین با تغییرات آب‌وهوایی شاهد نشتی در آن‌ها نخواهید بود.

این عایق ها می‌توانند یک بازه بسیار متغیر از تغییرات دمایی را تحمل کنند. در واقع تحمل دمای منفی 40 تا 130 درجه سانتی‌گراد در این عایق ها بسیار معمول و متداول است.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

بسیار بعید است که شاهد شکستگی و پوسیدگی در عایق های رطوبتی پیش‌ساخته باشید. آن‌ها بسیار مقاوم هستند و در برابر عوامل محیطی به‌سادگی خم به ابرو نمی‌آورند.

فشارهای ناشی از انقباض و انبساط متریال‌های ساختمان امری اجتناب ناپذیر است بنابراین نمی‌توانید جلو آن را بگیرید. این فشارها گاهی اوقات ممکن است باعث ترک خوردگی عایق های رطوبتی و شکستگی آن‌ها شوند اما این عایق های رطوبتی با وجود این فشارها نیز مقاوم هستند و توان کششی بسیار بالایی دارند.

  • معایب عایق رطوبتی پیش‌ساخته

متاسفانه علیرغم مزایای ذکر شده در بالا این عایق ها دارای عمر مفید کوتاهی هستند و نمی‌توان روی طولانی بودن عمر آن‌ها حساب باز کرد.

ممکن است برای پرداخت هزینه خرید عایق رطوبتی پیش‌ساخته با چالش روبه‌رو شوید چرا که هزینه خرید آن‌ها بالاست.

چنانچه عایق های رطوبتی پیش‌ساخته دچار مشکل شوند و نیاز به تعمیر پیدا کنند پروسه تعمیر آن‌ها بسیار سخت و یا غیر ممکن است بنابراین ممکن است نیاز به تعویض آن‌ها پیدا کنید.

زمانی این پوشش‌های رطوبتی دوام بالایی از خود نشان می‌دهند که در شرایط ایده‌آل نگهداری شوند در غیر این‌صورت ممکن است با فاسد شدن زودهنگام آن‌ها روبه‌رو شوید.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

عایق رطوبتی تیشو

شاید نام تیشو را کمتر شنیده باشید اما باید گفت که تیشو نام دیگر الیاف شیشه است. این عایق رطوبتی برای عایق کاری لوله‌های گاز و لوله‌های آب جهت ممانعت از زنگ زدگی، پوسیدگی و خوردگی در برابر رطوبت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عایق رطوبتی در برابر حرارت های بسیار بالا نیز مقاوم است و حتی در صورت آتش سوزی نیز از لوله‌ها محافظت خواهد کرد. عایق رطوبتی تیشو چنانچه استاندارد و ایده‌آل باشد در سطح آن شاهد هیچ‌گونه چروکی نخواهید بود و خرده های شیشه در ظاهر آن به‌هیچ‌عنوان پیدا نیست.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری از عایق‌های رطوبتی ویلا

عایق‌های رطوبتی ویلا در شمال بسیار ضروری است چرا که رطوبت در این منطقه بیداد می‌کند. برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به دیوارها، سقف و سرویس‌های بهداشتی باید فرآیند عایق کاری آن‌ها به‌دقت انجام شود. استفاده از متریال‌های مناسب در عایق‌کاری رطوبتی باعث می‌شود عمر مفید سازه شما افزایش پیدا کند.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×