گیلان، زیباکنار
0133416

آشنایی با معروف‌ترین بازارهای محلی استان گیلان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
بازارهای محلی استان گیلان

بازارهای هفتگی گیلان از جمله معروف‌ترین بازار های محلی در گیلان هستند که در ادامه مقاله آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. بازارهای محلی گیلان که به‌عنوان بازارهای هفتگی گیلان نیز نامیده می‌شوند به‌طور مرتب و پیوسته برای مدت طولانی با انواع محصولات کشاورزی و صنعتی و با توجه به فصول مختلف سال در شهرهای بزرگ و کوچک و حتی روستاهای بزرگ و مهم گیلان، ایجاد شده‌اند.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

بازارهای محلی استان گیلان

بازارهای هفتگی گیلان

بازارهای هفتگی گیلان از جمله بازارهای دوره‌ای است که در ایران دیده می‌شود. این بازارها بخشی از سنت قدیمی هستند. آن‌قدر قدیمی است که در ” ” پر پیچ‌وخم ” ” پر پیچ‌وخم ” به ” سه‌شنبه بازار معروف ” اشاره دارد که ” جمعیت شگفت‌انگیز ” را به صدها فروشگاه در کنار اقامتگاه خان که مشرف به ساحل مجاور رودخانه است، می‌رساند. بازارهای بکر یکی از مکان‌های بسیاری هستند که در آن بازارها در یک روز خاص در هفته برگزار می‌شود و کشاورزان روستاهای همجوار را جذب می‌کنند. ” در روزه‌ای دیگر، تنها انبارهای خالی دیده می‌شوند. با توجه به نیم‌قرن گذشته و نیم‌قرن بعد از آن، کالاهای بازار، شبکه‌ای از بازارها را نشان می‌دهند که کمی بیشتر از امروز است.

موقعیت مکانی بازارهای محلی گیلان

علاوه بر این، تعداد محله‌های بازار نیز به دو گروه تقسیم شدند. این موقعیت مکانی کم‌تر نشان‌دهنده تسهیلات بهتر حمل و نقل و تأثیر فزاینده مراکز تجاری اصلی شهرهای اصلی است. در واقع، بازارهای هفتگی دیگر در دو شهر اصلی گیلان، رشت و لاهیجان دیگر در دسترس نیستند و اگر بازارهای متعددی از بخش جنوبی دلتای سفیدرود از بین بروند، بازارهای جدیدی در ساحل تالش و تالش پدید خواهند آمد. این در حالی است که این نهاد اقتصادی و اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است. بازارهای گیلانی هفته‌ای یک‌بار در یکی از شلوغ‌ترین نقاط دلتای مرکزی برگزار می‌شوند.

برای خرید ویلای شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

روزهای بازار پراکنده در طول هفته، سیکل‌های بازار را در هماهنگی نزدیک گسترش می‌دهد. میدان بازار توسط ردیف‌هایی از فروشگاه‌های دائمی در همه‌جا احاطه‌شده‌است، اما اینها که در کنار تاجران موبایل هستند، در روزه‌ای بازار به اوج خود می‌رسند. این جریان‌ها عموماًً در غرب گیلان و همچنین در غرب شهرستان تالش دیده می‌شوند. علاوه بر عملکرد اقتصادی، بازار گیلانی نقش‌های اجتماعی مهمی دارد که نقش مهمی در سرزندگی آن ایفا می‌کند: کشاورزان در این بازارها نه‌تنها برای خرید و فروش کالا، بلکه برای تبادل اطلاعات، دیدار بستگان یا دوستان خود شرکت می‌کنند.

شنبه بازار

اسالم، اطاقور، بازکیاگوراب، بندرانزلی، بندر پیربازار، پاشاکی‌پشل، تجن‌گوکه، جورشر، دهشال (لاهیجان)، رانکوه، شبخوس‌لات، شیخعلی‌کلایه، گوراب‌پس (فومن)، لسکوکلایه، لشت نشا، لفمجان، لنگرود، لوشان، لولمان، ماسال، ناورود.

یکشنبه بازار

چوبر، خلیف‌آباد (تالش)، خمام، دستک (لاهیجان)، رودسر، صومعه‌سرا، کوچصفهان، گشت‌رودخان (فومن)، لولمان، منجیل.

دوشنبه بازار

آستانه اشرفیه، خشکبیجار، رحیم‌آباد، سنگر، سیاهکل، شفت، شلمان، ضیابر، کپورچال، کومله (لنگرود)، گوراب زرمیخ، هندخاله، لیسار.

برای خرید ویلا در ساری با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

سه‌شنبه بازار

اباتر، املش، پره‌سر، پاشاکی، دهکا و چهارده (آستانه)، دیلمان، رودبنه، جورشر، چهارده، فتیده، فومن، لفمجان، لشت نشا.

چهارشنبه بازار

آقا سیدشریف، تازه‌آباد (سیاهکل)، خرارود(سیاهکل)، پونل، جیرده، چابکسر، چوکام، حسن‌رود، حویق، خشک نودهان، رستم‌آباد، رضوانشهر، رودبنه، زیده و نودهان (فومن)، شیخ‌محله، کسما، کوچصفهان، کیاشهر، لنگرود، لولمان، نصیرمحله، واجارگاه.

پنج‌شنبه بازار

آستانه اشرفیه، اطاقور، تالش، تولم‌شهر، خشکبیجار، رودبار، زیباکنار، سیاه‌رودآلیان، سیاهکل، شاقاجی، شاندرمن، طاهر گوراب، کلاچای، نوخاله (صومعه‌سرا).

اگر به استان گیلان سفر کنید، توصیه می‌کنیم که از بازارهای محلی گیلان دیدن‌کنید تا انواع محصولات و صنایع‌دستی مردم گیلان را در این بازارها ببینید. هر روز هفته یک بازار محلی در یکی از شهرهای استان گیلان وجود دارد و شما می‌توانید به بازارهای هفتگی بروید و از حضور در این بازارهای محلی جذاب لذت ببرید.

در بازارهای محلی استان گیلان چه چیزی می‌توانید بخرید؟

در این تحقیق بازارهای هفتگی گیلان به‌عنوان شهر رودسر، رودسر، کیاشهر، اسالم، بندر انزلی، بندر انزلی، بندر انزلی، چای و چای نگهداری می‌شوند.

وقتی به بازارهای هفتگی می‌روید متوجه می‌شوید که میوه‌های محلی، سبزیجات تازه، نان‌های خانگی و غذاهای خوش‌مزه در این بازارهای محلی وجود دارند و می‌توانید هر آنچه می‌خواهید از این بازارهای محلی جذاب بخورید. در این بازارهای محلی، شما می‌توانید ماهی تازه، مرغ بومی و انواع پرندگان را ببینید. میوه‌های مرکبات و میوه‌های موجود در این بازارها مانند پرتقال، نارنگی، کیوی، گل‌های وحشی و غیره جزو محصولات کشاورزان گیلانی هستند و طعم و مزه خوبی دارند. گردو، فندق، نخود، بادام‌زمینی، آجیل و ادویه نیز در بازارهای هفتگی گیلان به فروش می‌رسند. در این بازارهای جذاب، غرفه‌های فروش پوشاک، کفش، صنایع‌دستی و چوبی وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهد که سوغاتی بخرید.

برای خرید ویلا در سوادکوه با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

بازارهای محلی استان گیلان کجا هستند؟

اگر می‌خواهید به استان گیلان سفر کنید بهتر است برنامه بازارهای محلی را در استان گیلان بدانید تا بتوانید در طول سفر از این بازارها بازدید کنید.

بازار شهرهای مختلف استان گیلان

بازارهای بندر انزلی

روزه‌ای شنبه در بندر انزلی بازاری بزرگ و پربار وجود دارد که در آن می‌توانید هر آنچه می‌خواهید را باز کنید. در روز شنبه، در بازارهای بندر انزلی، علاوه بر میوه‌های گیلانی، محصولات غذایی و سبزیجات، شما می‌توانید انواع محصولات وارداتی از چین، ژاپن، آسیای مرکزی و اروپا را ببینید. بازار بندر انزلی یکی از بازارهایی است که در آن می‌توانید همه‌چیز را از شیر مرغ به شیر انسان ببینید.

در روزهای شنبه و چهارشنبه، بازاری در بازار محلی وجود دارد و شما می‌توانید انواع مختلفی از صنایع‌دستی مانند حصیر، سبد، و غیره بخرید.

بازارهای اسالم

روز شنبه در بازار اسالم، می‌توانید انواع سفال و ظروف سفالی را ببینید. اسالم در جنوب شرقی شهرستان اسالم واقع‌شده‌است و بازار هفتگی آن در امتداد رود نیل شکل‌گرفته است.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

بازارهای ماسال

در روزهای شنبه یک بازار پررونق و جذاب در شهر ماسال وجود دارد که تنوع محصولات در این بازار بسیار بالاست. در بازار محلی ماسال، شما می‌توانید انواع محصولات محلی مانند پنیر، کره، ترشی، مربا و شیرینی خانگی را ببینید.

بازارهای رودسر

در روزه‌ای یکشنبه بازار بزرگی در رودسر وجود دارد که محصولاتی مانند برنج، چای، ابریشم، مرکبات، فندق، فندق، گیاهان و گیاهان تولید می‌کند. علاوه بر این، لوازم خانگی و انواع لباس‌ها در این بازار وجود دارند.

این شهر در این شهر قرار دارد. گاوها، گوسفندها و گوساله‌ها در بازار درحال ظهور بفروش می‌رسند. اگر می‌خواهید انواع صنایع‌دستی، سبزیجات محلی، برنج و محصولات دامی خریداری کنید، روز یکشنبه به بازار بورس بروید. برنج یکی از مهم‌ترین محصولات فروخته‌شده در ایران است.در روزه‌ای یکشنبه، بازارهای در حال ظهور همچنین انواع سبزیجات، میوه، برنج، چای، ماکیان، آب‌میوه، جوجه و تخم‌مرغ، نیشکر  ابریشم را می‌فروشند.بازار درحال ظهور اوایل صبح شروع می‌شود و انواع کالاهایی مانند غذا، پوشاک، گاو، گوسفند، اقلام خانگی و کشاورزی را به فروش می‌رساند.

بازار گشت رودخانه‌ای

۸۸ کیلومتری جنوب باختر، گشت رودخانه‌ای. شما می‌توانید انواع لباس‌ها، پنیر، کره، پشمی و پنبه و عسل را در بازار یکشنبه بخرید.

در روزهای سه‌شنبه که در آن شهرهای استان گیلان تأسیس شد، بازار محلی باز است?فومن: روز سه‌شنبه بازار فومن می‌تواند برنج، چای، پنیر سفید، سفال، کوزه، پنیر سیاه، عسل و شیرینی بخرد.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

بازارهای چابکسر

یک بازار محلی در چابکسر در سه‌شنبه‌ها و در این بازارها، محصولات محلی از قبیل برنج، مرکبات، چای، محصولات لبنی و موارد دیگری که توسط مردم مورد نیاز است، وجود دارد.

بازارهای حسن رود

حسن رود در ۱۰ کیلومتری بندر انزلی و ۸ کیلومتر دورتر از خمین واقع‌شده‌است. بازار سه شنبه حسن رود نیز غذا، صنعت، پوشاک، میوه، آجیل، مرغ و ماهی را ارائه می‌دهد.

بازار رضوان شهر

یک بازار محلی در راه آستارا تأسیس خواهد شد. در بازار رضوان شهر، محصولات لبنی و پشم، صنایع‌دستی حصیری و انواع مختلف سبزیجات محلی به فروش می‌رسند.

بازار کیاشهر

۲۰ کیلومتر دورتر از آستانه است. در روزه‌ای سه‌شنبه، شما می‌توانید به بازار کیا شهر  بروید تا انواع مختلف برنج، سبزیجات، سبزیجات فصلی، ماهی و سایر مواد غذایی را خریداری کنید.

برای خرید ویلا در کلاچای با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

بازارهای کلاچای

در روزهای پنجشنبه، یک بازار پر رونق وجود دارد که در آن برنج، مرکبات، چای، ماهی، گردو و سوغات دیگر و دیگر مواد غذایی، پوشاک و لوازم خانگی فروخته می‌شوند. همچنین در این بازار محلی گیلانی، می‌توانید انواع گیاهان دارویی از قبیل و گل‌ها و گیاهان زینتی را خریداری کنید.

استان گیلان یکی از ۳۱ استان ایران است. در امتداد دریای خزر، در منطقه 3 ایران، غرب استان مازندران، شرق استان اردبیل و شمال استان‌های زنجان و قزوین قرار دارد. از شمال با آذربایجان (بخش آستارا) همسایه است.بخش شمالی استان بخشی از قلمرو تالش جنوبی (ایرانی) است. در مرکز استان، شهر اصلی رشت قرار دارد. از دیگر شهرستان‌های استان می‌توان به آستارا، آستانه اشرفیه، فومن، لاهیجان، لنگرود، ماسوله، منجیل، رودبار، رودسر، شفت، هشتپر و صومعه‌سرا اشاره کرد.

این استان زیبا همواره محل برگزاری انواع بازارهای محلی است که در آن انواع محصولات محلی و صنایع‌دستی این مناطق به فروش می‌رسد.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×