گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی بازار بزرگ رشت

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-01-28
بازار بزرگ رشت

زمانی که نام استان گیلان و رشت را به زبان می‌آوریم ناخود آگاه یاد دریا، جنگل، ماهی و آبشار می‌افتیم. چرا که رشت را با دریا و جنگل و بنادر آن می شناسیم. رشت مرکز استان گیلان است. سالانه گردشگران زیادی به‌دلیل آب‌وهوای مطبوع آن به این شهر پر جاذبه سفر می‌کنند. بازار بزرگ رشت یکی از مقاصد مورد توجه گردشگران در رشت است.

معمولاً گردشگرانی که به استان گیلان سفر می‌کنند به این بازار سنتی نیز سر می‌زند چرا که اصولاً سفر بدون خرید از بازار آن شهر کامل نمی‌شود. قمیت زمین در رشت و همچنین قیمت زمین در شمال ایران به‌دلیل جاذبه‌های گردشگری که دارد متغیر است  شما می‌توانید با خرید ویلای رشت در شهر قوهای سفید صاحب ویلا شوید. با شرکت انبوه‌سازان آرش سازنده شهرک‌های ویلایی آرش، معتبرترین شرکت در زمینه ساخت ویلا در زیباکنار، ویلا شمال و ویلا گیلان، ویلا انزلی همراه شوید.

ویژگی‌های بازار بزرگ رشت:

در رشت مرکز استان گیلان پاساژ ها و بازارهای مدرن و سنتی بسیاری برای خرید وجود دارد. بازار بزرگ رشت یک بازار رو باز است و فقط بخش‌هایی از این بازار به وسیله حلبی پوشانده شده است. بازار بزرگ و سنتی رشت شامل کاروانسراها، میدان بزرک و کوچک، چهار سوق ها است. یکی از جادبه های گردشگری بازار سنتی رشت معماری زیبا کاروانسرها و همچنین طالق های این بازار بزرگ است که به‌هنگام خرید و بازدید چشم هر بیننده‌ای را به  معماری خود جذب می‌کند. قیمت زمین رشت و همچنین قیمت زمین در شمال به‌علت گردشگر پذیر بودن استان گیلان به نسبت ارزان است با خرید ویلای رشت می‌توانید در منطقه پر جاذبه رشت صاحب زمین و ویلا شوید.

در بازار بزرگ رشت شما می‌توانید جلوه‌های از فرهنگ رشت را مشاهده کنید که بسیار جذاب است. وجود بازار صنایع‌دستی و منسوجات محلی و انواع ماهی نیز در این بازار بزرگ وجود دارد. قیمت زمین رشت و همچنین قیمت زمین شمال در این منطقه به نسبت ارزان است شما می‌توانید با خرید ویلا و زمین در شهر رشت یک سرمایه‌گذاری مطمئنی را تجربه کنید چرا که استان گیلان یک استان توریسم پذیر است.

بازار بزگ رشت:

بازار بزرگ و سنتی رشت از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. بافت این بازار سنتی در حدود بیست و چهار هکتار است که می‌توان اذعان نمود یکی از بزرگترین بازارهای استان گیلان است، که همه نوع کالا در آن یافت می‌شود. اگر شما قصد خرید سوغاتی و … دارید حتماً به این بازار که معمولاً شلوغ است سر بزنید. علاوه بر تماشای معماری زیبا بازار می‌توانید خریدی هم برای عزیران خود داشته‌باشید. در بازار بزرگ رشت حدود چهارده کاروانسرا وجود دارد که هرکدام از این کاروانسراها توسط رسته های مختلفی به‌هم متصل شده‌اند. گفته می‌شود تاریخ ساخت این بازار به‌دوران قاجار و اوایل دوران پهلوی بر می‌رسد، که این بازار بزرگ را برای بازرگانان و تجار ساخته‌اند.

می‌توان گفت قدمت این بازار در حدود یک قرن است. قیمت زمین در رشت و همچنین قیمت زمین در شمال ایران به‌دلیل خوش آب هوا بودن منطقه رشت و گردشگر پذیر بودن این منطقه متغیر است. شرکت‌های سرمایه‌گذاری با خرید زمین رشت اقدام به ساخت ویلا در استان گیلان می‌کنند تا مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند محلی برای اقامت و تفریح داشته‌باشند.

سخن پایانی :

استان گیلان و مرکز آن یعنی شهر رشت یکی از مقاصد اصلی گردشگران را طی دوران و فصول مختلف تشکیل می‌دهد. اگر به استان گیلان سفر کنید همیشه مسافرانی را خواهید دید که برای فرار از آلودگی، ترافیک، شلوغی و … به این استان سفر می‌کنند به‌همین دلیل همیشه مسیرهای منتهی به استان گیلان شلوغ و پرترافیک است. علاوه بر گردشگران داخلی طی چند سال اخیر گردشگران خارجی زیادی نیز به استان گیلان سفر کرده‌اند.

قیمت زمین در رشت و همچنین قیمت زمین شمال در استان گیلان متغیر است و متناسب با میزان عرضه و تقاضا است. توجه‌داشته‌باشید با خرید ویلا گیلان می‌توانید علاوه بر استفاده خود در ایام تعطیلات در فصول دیگر سال از آن بهره‌برداری اقتصاد کنید. در پایان اگر قصد سفر به استان گیلان را دارید مراکز خرید این شهر به‌خصوص و بازار بزرگ و سنتی شهر رشت را از دست ندهید. برای خرید و گردش به این بازار سر بزنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×