گیلان، زیباکنار
0133416

چطور یک باغ با ظاهر لاکچری داشته باشیم؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
باغ با ظاهر لاکچری

هرجا که نامی از لاکچری بودن به میان می‌آید ممکن است کمی دچار استرس شوید که قطعاً هزینه‌ای بزرگ برای شما تراشیده اند و قرار است جیب تان حسابی خالی شود. اما داشتن یک باغ لاکچری آرزوی هر کسی است. کیست که نخواهد در باغی لاکچری با ظاهری دلنشین و روح نواز قدم بردارد و روح و جان خود را از زیبایی‌های این باغ پرطراوت سیراب نکند؟ اما با هزینه‌های آن چه باید کرد؟ آیا هر کسی توان پرداخت هزینه‌های سنگین یک باغ لاکچری را دارد؟ چرا ذهن تان به‌سمت هزینه‌های بالا می‌رود؟ داشتن یک باغ لاکچری و زیبا صرفاً با هزینه‌های بالا همراه نیست.

شما می‌توانید میلیون‌ها تومان برای یک باغ هزینه کنید در حال که حتی نتوانسته اید یک قدم به لاکچری بودن نزدیک شوید. از طرفی می‌توانید هزینه کمتری را صرف نمایید در حالی که نتیجه کارتان یک باغ چشم‌نواز و لاکچری به معنای واقعی است.

لاکچری بودن باغ

لاکچری بودن باغ یک مفهوم است که پیش از هر چیز در سلیقه و هنر طراح باغ خلاصه می‌شود. بنابراین می‌توان با هزینه‌های کمتر نیز اقدام به طراحی یک باغ لاکچری نمود به شرطی که هنر و خلاقیت را چاشنی کارمان کنیم و اقدام به پیاده‌سازی ایده‌های نوآورانه در باغ خودنماییم. بسیاری از طراحان حرفه‌ای می‌توانند باغ شما را با هزینه‌ای کم به یک باغ لاکچری تبدیل کنند اما اگر می‌خواهید با سلیقه خودتان این کار را انجام دهید می‌توانید همین حالا دست به‌کار شوید.

به شرطی که نکاتی که در ادامه مطرح کرده‌ایم را رعایت کنید و آن‌ها را سرلوحه کارتان در این مسیر قرار دهید. داشتن یک باغ لاکچری آرزویی ست که می‌توانید به‌تنهایی به آن جامه عمل بپوشانید به شرطی که کمی هوشمند باشید و آگاهانه قدم بردارید. البته خلاقیت را هم نباید فراموش کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا بگوییم که چگونه می‌توان باغی لاکچری داشت.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

طراحی و تعبیه یک آلاچیق کوچک در باغ

اگر می‌خواهید باغ خود را همانند باغ‌هایی که در فیلم و سریال‌ها دیده‌اید طراحی کنید و فضایی رویایی و در عین حال صمیمانه به آن بدهید می‌توانید یک آلاچیق کوچک در گوشه‌ای از باغ طراحی کنید. آلاچیق‌ها هزینه‌های متفاوتی دارند. از گران‌ترین انواع آن‌ها که مانند یک خانه کوچک و نقلی می مانند گرفته تا ساده‌ترین نوع آن‌ها که با تعدادی از تخته‌های چوبی سر هم شده‌اند.

قرار نیست برای آلاچیق باغ‌تان هزینه زیادی کنید تا لاکچری به‌نظر برسد شما می‌توانید یک آلاچیق ساده طراحی کنید و با نورپردازی‌های ویژه ظاهری شیک و لاکچری به آن بدهید. استفاده از چوب‌های با کیفیت در طراحی آلاچیق می‌تواند ظاهر آن را قیمتی و لاکچری نشان دهد. بنابراین کمی سلیقه به‌خرج دهید و یک آلاچیق زیبا در گوشه‌ای از باغ‌تان برپا کنید.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

کاشت درختان سایه انداز و پاییزی در باغ

برای اینکه باغ شما در تمام فصل‌های سال دارای ظاهری شیک و منحصربه‌فرد باشد باید به فکر کاشت انواع گیاهان فصلی مناسب در آن باشید. نوع درختان و گیاهانی که در باغ می کارید می‌تواند به‌طور کلی ظاهر آن را تغییر دهد و باغ شما را از یک باغ معمولی به یک باغ لاکچری تبدیل کند. در اغلب باغ‌های لاکچری که در شمال شهر تهران مشاهده می‌کنیم از انواع درختان پاییزی و سایه انداز  محیط باغ استفاده شده است.

انتخاب نوع درختان و گیاهان برای شما هزینه‌چندان متفاوتی را به بار نخواهد آورد اما در ظاهر نهایی باغ شما تأثیرگذار خواهد بود و آن را به یک باغ لاکچری تبدیل خواهد کرد. کاشت گل‌های رنگی و خوش‌رنگ و لعاب نیز می‌تواند روحی تازه به باغ شما بدهد و آن را زنده تر از قبل به نمایش در آورد.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

در طراحی باغ از یک سبک طراحی خاص پیروی کنید

تصور کنید وارد باغی شده‌اید که هر بخش از آن به سبکی خاص طراحی شده است. در واقع شما شاهد سبک منحصربه‌فرد و واحدی نیستید که در سرتاسر باغ اجرا شده باشد. آلاچیق به یک سبک، سر در باغ به یک سبک، میز و صندلی‌های قرار گرفته در گوشه باغ هم به سبکی دیگر دیزاین شده. آیا چنین باغی با این طراحی می‌تواند در دسته باغ‌های لاکچری قرار بگیرد؟ مطمئناً خیر. بنابراین برای اینکه باغ شما دارای ظاهری شیک و لاکچری باشد باید از یک سبک خاص در طراحی آن پیروی کنید. مهم نیست سبک شما دقیق چه نوع سبکی باشد بلکه نکته مهم اجرای این سبک در جای جای باغ است.

به‌عنوان مثال سبک هایی مانند سبک مدیترانه‌ای، ژاپنی و یا حتی ایرانی می‌تواند توسط شما انتخاب شود. شما باید محوطه‌سازی باغ را بر اساس همین سبک خاص پیش ببرید تا ظاهر نهایی باغ شما یک ظاهر لاکچری و خاص باشد. در انتخاب گیاهان و درختان نیز باید این موضوع را رعایت کنید تا ظاهر یکپارچه باغ شما حفظ شود.

برای ویلا جنگلی شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

ظاهر رنگارنگ و آشفته در باغ ایجاد نکنید

اگر می‌خواهید محوطه باغ را گل کاری کنید بدانید که استفاده از گل‌های رنگارنگ با رنگ‌هایی که هیچ‌گونه هارمونی و همخوانی با هم ندارند نمی‌تواند ظاهر باغ شما را لاکچری نشان دهد. بنابراین در انتخاب رنگ‌ها دقیق عمل کنید. کاشتن تعدادی گل رز در یک بخش و تعدادی بنفشه و کل شمعدانی در بخشی دیگر به‌هیچ‌وجه انتخابی هوشمندانه نیست. برای انتخاب رنگ و نوع گل‌ها باید طبق اصول زیبایی شناسی و رنگ شناسی عمل کنید تا در نهایت ظاهری لاکچری برای باغ خود به‌ارمغان بیاورید.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نورپردازی در باغ از ارکان اصلی داشتن یک باغ لاکچری است

بازی و رقص نور آن هم در شب‌های باغ می‌تواند جلوه‌ای زیبا و لاکچری را برای باغ شما به‌ارمغان آورد. بنابراین برای اینکه ظاهر باغ‌تان را شیک و لاکچری نشان دهید سعی کنید نورپردازی درست و زیبایی در آن پیاده‌سازی کنید. روشن نمودن بیش از حد باغ آن هم در شب ها کار هوشمندانه نیست. نورپردازی در باغ باید به گونه‌ای باشد که تنها المان‌های خاص و هنری در شب ها برجسته‌سازی شوند. نورپردازی روی بخش‌هایی از درختان و گیاهان باغ، نورپردازی بر روی دیوارهای باغ، نورپردازی در مسیر ورودی و نورپردازی در آلاچیق می‌تواند نمایی شیک و درخشان از باغ را به نمایش درآورد.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

یک مسیر چوبی زیبا و خلاقانه در ورودی باغ طراحی کنید

به‌جای اینکه مسیری از سنگریزه های ریز و درشت در ورودی باغ طراحی کنید که ایده‌ای بسیار قدیمی و نخ نما است یک مسیر چوبی شیک و لاکچری طراحی کنید. شما می‌توانید تخته چوب‌های با کیفیتی را در ابعاد و اندازه های مشخص در مسیر ورودی باغ‌تان قرار دهید. همچنین می‌توانید تخته سنگی های نامتقارن را در این مسیر تعبیه کنید. وجود یک مسیر مشخص برای ورودی باغ می‌توان ارزش بصری باغ شما را تا حد زیادی افزایش دهد. وارد شدن به باغی که نمی‌توان فهمید مسیر ورودی آن از کدام سمت است چندان جالب نیست و حسی از لاکچری بودن را القا نمی‌کند. بنابراین سعی کنید یک مسیر ورودی مشخص شده در باغ تعبیه کنید.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

تعبیه یک آب‌نمای سنگی یا چوبی در بخش از باغ

وجود آب‌نما می‌تواند باغ شما را زیباتر کند. اما آب نماهایی با ظاهر کاشی را فراموش کنید. این آب‌نما ها خیلی وقت است که از مد افتاده و مورد استفاده نیست. در عوض آب نماهایی با ظاهر سنگی و یا چوبی می‌توانند برای تعبیه در باغ مناسب باشند. نگران جنس چوب مورد استفاده در آب‌نما نباشید چرا که می‌توانید از ترمووود برای طراحی آب‌نمای چوبی باغ بهره بگیرید. آب‌نمای چوبی نسبت به آب‌نمای سنگی می‌تواند ظاهر شیک‌تری از باغ را به منصه ظهور در آورد. بنابراین در انتخاب متریال‌ها هوشمند باشید.

تعبیه گودال آتش در باغ

گودال آتش از آن دست مواردی است که تعبیه آن در باغ می‌تواند باغ شما را به یک باغ فوق لاکچری تبدیل کند. گودال آتش مکانی ست که می‌توان در آن آتشی برپا کرد و دورتادور آن نشست و شب‌های سرد پاییزی را در کنار دوستان و خانواده سپری کرد. شما می‌توانید تعدادی مبلمان چرمی یا چوبی در این نقطه قرار دهید و با تعبیه یک میز زیبا و لاکچری در نقطه میانی به زیبایی آتشکده بیفزایید.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

داشتن یک باغ لاکچری لزوماً با پرداخت هزینه‌های سنگین میسر نخواهد شد بلکه آنچه که در این میان حرف اول را می‌زند ذوق و هنر و سلیقه شما در طراحی باغ است. بنابراین برای اینکه یک باغ لاکچری داشته‌باشید بد نیست از توصیه ها و راهنمایی های یک کارشناس حرفه‌ای بهره بگیرید و زیباسازی باغ خود را به یک تیم طراحی حرفه‌ای بسپارید. تیم‌های حرفه‌ای می‌توانند صفر تا صد طراحی لاکچری باغ شما را اجرا کنند.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×