گیلان، زیباکنار
0133416

بایدها و نبایدهای خرید ویلا روستایی در شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
خرید ویلا روستایی

خرید ویلا روستایی در شمال به‌ ویژه‌ این روزها که مردم از زندگی شهری و اتمسفر خفقان‌آور آن به تنگ آمده‌اند، تصمیمی هوشمندانه است. چنین کاری، شما را وارد دنیایی جدید از سبک زندگی می‌کند.

شما می‌توانید در ویلای روستایی خود به پرورش سبزیجات خوش عطر محلی بپردازید. در حالی که صبحگاهان با صدای پرندگان خوش‌الحان و نمایی از جنگل‌های غرق در مه از خواب بیدار می‌شوید، به چیدن سبزی‌های تازه محلی برای یک صبحانه لذیذ و سالم مشغول شوید.

زندگی در هوای پاک روستا و خوگرفتن با طبیعت آن، شما را به فردی با روحیات لطیف و آرام تبدیل خواهد کرد. بنابراین ممکن است شما هم یکی از افرادی باشید که با شنیدن آوازه زندگی در روستا به قصد خرید ویلای روستایی در شمال راهی این مقصد شوید.

اما برای خرید ویلای روستایی بایدها و نبایدهایی وجود دارد که مدنظر قرار‌دادن آن‌ها شما را به‌ سمت یک سرمایه‌گذاری و خرید بهتر رهنمون خواهد کرد. در ادامه قصد داریم این بایدها و نبایدها را با هم بررسی کنیم.  تا انتها همراه ما باشید.

برای اجاره ویلا استخردار در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نکات خرید ویلا روستایی در شمال

باید به مسیرهای جاده‌ای منتهی به ویلا دقت کنید

چنانچه قصد خرید ویلای روستایی در شمال را دارید باید به مسیرهای جاده‌ای منتهی به ویلا دقت کافی داشته‌ باشید. چنانچه این مسیرها دارای کیفیت پایینی باشند و مسیرهایی سنگلاخ و ناهموار باشند، بی‌شک رفت‌وآمد برای شما در روزهای برف و بارانی سال بسیار دشوار خواهد شد.

تصور کنید در یک روز بارانی دل‌انگیز قصد دارید راهی ویلای روستایی خود در شمال شوید و دل به جاده می زنید. اما با نزدیک و نزدیک‌تر شدن به ویلا متوجه می‌شوید که در حال گیرافتادن در گل و لای جاده هستید و شرایط برای شما هر لحظه در حال سخت‌تر‌شدن است.

ممکن است به‌ جای خاطره‌سازی از لحظات دل‌انگیز پاییزی در ویلای روستایی خود، خاطراتی از گیرکردن خودرو در سنگلاخ جاده و مسیرهای ناهموار آن برایتان به‌ ثبت برسد. بنابراین دقت داشته‌ باشید که مسیرهای منتهی به ویلای روستایی باید از کیفیت قابل‌قبولی برخوردار باشد.

باید به حصارکشی اطراف ویلای روستایی دقت کنید

ویلاهای روستایی ممکن است همانند سایر ویلاهای دیگر دیوار کشی یا حصارکشی نشده باشند. بنابراین به‌هنگام خرید ویلای روستایی باید به حصارکشی اطراف آن دقت کنید. اگر محوطه‌ای در اطراف ویلا وجود دارد که مربوط به ویلای شما است اما دیوارکشی نشده، می‌توانید به‌ هنگام تنظیم مبایعه‌نامه حصار، پرچین یا درختانی که تعیین‌کننده محدوده ویلای شما هستند را در آن ذکر کنید تا بعدها دچار مشکل نشوید.

برای اجاره ویلا در زیبا کنار با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

باید در مورد میزان بازدهی سرمایه‌گذاری خود تحقیق کنید

چنانچه قصدتان از خرید ویلای روستایی هم تفریح است و هم می‌خواهید یک سرمایه‌گذاری مطمئن انجام دهید در مورد انتخاب منطقه بسیار تحقیق کنید. بسیاری از مناطق روستایی شمال جز مناطق دورافتاده و فاقد امکاناتی هستند که نرخ رشد قیمت در آن‌ها صعود چندانی ندارد و ممکن است بازدهی سرمایه‌گذاری شما در بلندمدت چندان قابل‌توجه نباشد. بنابراین حتی در مورد انتخاب مناطق روستایی هم باید به نرخ سوددهی و رشد قیمت ویلا دقت کنید تا یک سرمایه‌گذاری مطمئن را شکل دهید.

نباید اقدام به خرید ویلای فاقد سند و ویلاهای ساخته‌شده در زمین‌های جنگلی نمایید

متاسفانه در سال‌های اخیر تعداد زیادی از ویلاهای روستایی در زمین‌های جنگلی، زمین‌های کشاورزی و زمین‌های باغی ساخته‌ شده‌اند و شامل تخلفات قانونی هستند. گاهی اوقات ویلاهایی را در زمین‌های روستایی مشاهده می‌کنیم که در ارتفاعات قله ساخته‌ شده‌اند. در حالی که فاقد امکاناتی نظیر آب و برق و گاز هستند، به فروش گذاشته می‌شوند.

این ویلاها بی‌شک به حریم جنگل تجاوز کرده‌اند و فاقد سند قانونی هستند. بنابراین به‌ هنگام خرید ویلای روستایی به‌ علت قیمت پایین و یا جذاب‌بودن طبیعت و چشم‌اندازهای اطراف اقدام به خرید ویلای غیرقانونی نکنید. چراکه دیر یا زود ویلای شما اعمال قانون می‌شود و به احتمال بسیار زیاد تخریب می‌گردد.

برای اجاره ویلا ساحلی در گیلان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

باید روحیات تان با زندگی در فضای روستا سازگار باشد

شاید آوازه زندگی در روستا برای عده زیادی از افراد از دور خوش باشد و زمانی که خود را در شرایط زندگی در فضای روستا می‌بینند بعد از چند روز خسته یا پشیمان شوند. در واقع شما باید روحیاتی سازگار با زندگی در محیط‌های روستایی داشته‌ باشید.

به‌‌عنوان مثال ممکن است در روستایی که اقدام به خرید ویلا در آن نموده‌اید، خبری از آنتن‌دهی موبایل نباشد. یا حیوانات اهلی و غیراهلی مختلفی در محیط زندگی شما وجود داشته‌ باشند. به‌‌عنوان مثال، ممکن است گله‌ای از گوسفندان یا گوساله‌ها هر روز در حوالی ویلای شما چرا کنند و بسیاری از موارد دیگری که بعد از چند وقت زندگی‌کردن در محیط روستا با آن مواجه خواهید شد.

اگر عاشق این سبک از زندگی هستید، می‌توانید برای خرید ویلای روستایی اقدام کنید. در غیر این‌ صورت احتمال اینکه در این فضا بتوانید بیش از یک هفته دوام بیاورید بسیار کم است. بنابراین پیش از اینکه اقدام به خرید ویلای روستایی نمایید، چند وقتی را در یکی از ویلاهای روستایی منطقه به‌ طور موقتی و اجاره‌ای سکونت داشته‌ باشید و روحیات خود را محک بزنید.

باید احترام به آداب و فرهنگ مردمان روستا را رعایت کنید

دقت داشته‌باشید که با خرید ویلای روستایی شما در منطقه‌ای محلی ساکن خواهید شد که مردمان آن دارای آداب و رسوم و فرهنگ متفاوتی هستند بنابراین باید به آداب و فرهنگ آن‌ها احترام بگذارید و مطابق با قوانین و آداب روستا عمل کنید.

برای خرید خانه ویلایی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری برای خرید ویلا روستایی در شمال

برا خرید ویلای روستایی باید به موارد زیادی دقت داشته‌باشید. از جمله‌ این موارد می‌توان به امنیت روستا، کیفیت مسیرهای جاده‌ای، آداب و رسوم مردم، مواد و مصالح به‌کاررفته در ساخت ویلا و قانونی‌بودن سند آن اشاره کرد. برای زندگی در فضای روستا باید روحیات خود را مطابق با این فضا تنظیم کنید. بهره‌مندی از طبیعت بکر، همنشینی با مردمان خوش ذوق و تنفس هوای پاک و اکسیژن خالص روستا بی‌شک ارزش این کار را خواهد داشت.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×