گیلان، زیباکنار
0133416

با نقاط ضعف ویلاهای جنگلی آشنا شوید

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-12-05
نقاط ضعف ویلاهای جنگلی

با نقاط ضعف ویلاهای جنگلی آشنا شوید… دانستن نقاط ضعف ویلاهای جنگلی قبل از اینکه برای سفر به این مناطق برنامه‌ریزی کنید، شما را در انتخاب‌تان یاری خواهد کرد.

شاید روحیه شما با شرایط ویلاهای جنگلی سازگار نباشد، شاید تصوراتی که دارید کاملاً با واقعیت متفاوت باشد و خیلی مسائل دیگر.

اگر شما قصد خرید ویلا در دل جنگل را داشته‌باشید، یا برای سفر در نظر دارید این بار به یکی از ویلاهای جنگلی رفته و چند روزی را در آنجا سپری کنید، عاقلانه است که قبل از هر اقدامی در مورد تعریف ویلای جنگلی و مزایا و معایبی که دارد مطالعه کرده و با دیدگاهی روشن تصمیم‌گیری کنید.

نقاط ضعف ویلاهای جنگلی کدامند؟

قبل از هر اقدامی تعریف‌تان را از ویلا را بررسی کنید، آیا ملکی که در نظر دارید مطابق با استاندارهای ویلا ساخته‌شده است؟ در بین کسانی که به خرید ویلا در شمال کشور علاقه دارند خیلی‌ها ترجیح می‌دهند سراغ مناطق جنگلی و ناب رفته و در بین پوشش‌های انبوه و زیبای آن اقدام به ساخت یا خرید ویلای آماده کنند.

همانطور که از نام آن پیداست ویلاهای جنگلی به آن دسته از ویلاهایی گفته می‌شود که در مناطق جنگلی ساخته‌شده‌اند. باوجوداین قوانینی برای ساخت چنین ویلاهایی وجود دارد. جلوگیری از قطع درختان، محافظت از جنگل در برابر آتش سوزی و… که البته شاید چندان این موارد رعایت نمی‌شود.

موقعیت این ویلاها برای هر کسی مناسب نیست. بعضی افراد به‌دلیل بیماری‌های قلبی یا ریوی یا بیماری‌هایی که نیاز به‌هوای پاک دارد به خرید ویلای جنگلی علاقه دارند. اما باید بدانید که در کنار محاسن جنگل و هوای پاک آن، معایبی وجود دارد که شاید شما را در خرید یا اجاره این ویلاها دچار تردید. در ادامه به برخی از این نکات می‌پردازیم.

ویلاهای جنگلی و مشکلاتی که شاید ندانید!

  • مناطق پرخطر

شاید در اطراف ویلا باتلاق یا دریاچه‌ای وجود داشته باشد که این مسئله گاهی شما را در معرض خطرات پیش‌بینی نشده قرار می‌دهد. همچنین اکثر مناطق جنگلی مستعد زلزله هستند، حتماً در مورد منطقه مورد نظرتان این موضوع مهم را بررسی کنید. حضور حیوانات خطرناک مثل مار، گرگ و ترس از حمله آنها نیز مسئله‌ای است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

  • نا آگاهی از استقامت ویلا

اعتبار سازنده ویلا و کارنامه کاری او را بررسی کنید، بسیاری از سازنده‌ها برای کاهش هزینه در ساخت ویلاهای جنگلی از مصالح درجه چند استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث تخریب زودتر از موعد آنها خواهد شد.

  • هزینه نگهداری

اگر قصدتان از خرید ویلا، اجاره دادن آن است، باید یک موضوع بسیار مهم را در نظر بگیرید. درآمد حاصل از اجاره دادن ویلا بسیار کم‌تر از هزینه نگهداری آن است. شما در طول سال چند بار می‌توانید ویلای‌تان را اجاره دهید؟! هزینه نگهداری ویلا همیشگی است و شاید هر کسی از پس پرداخت آن بر نیاید. اگر هم ویلا را برای خودتان می‌خواهید نه اجاره، باز هم هزینه مراقبت، تعمیر و نگهداری از آن بر قوت خود باقی است. علاوه بر آن باید سالی چند بار به ویلای خود سر بزنید، که این موضوع، هم به وقت و هم به هزینه نیاز دارد.

نقاط ضعف ویلاهای جنگلی

  • مسیر تردد

یکی دیگر از نقاط ضعف ویلاهای جنگلی موضوع دسترسی آنهاست. بیشتر این ویلاها در کوهپایه‌ها قرار دارند و مسیر تردد آنها پر پیچ و خم و اکثراً از طریق راه‌های محلی است. در فصل‌های سرد و پر بارش سال مثلا پاییز، زمستان و حتی اوایل بهار دسترسی‌ها مسدود می‌شوند که این موضوع بسیار چالش برانگیز است.

  • دسترسی در مواقع ضروری

ویلاهای جنگلی اغلب تا مسیرهای اصلی و امکانات خدماتی و رفاهی فاصله زیادی دارند. اگر در موقعیتی قرار بگیرید که نیاز به خدمات پزشکی، خرید اقلام ضروری و… داشته‌باشید، شرایط سختی را خواهید گذراند. حتی ممکن است نیاز به آمبولانس یا آتش نشانی داشته‌باشید قطعاً خدمات رسانی به مناطق جنگلی مشکل خواهد بود.

  • هزینه‌های گرمایشی

به‌دلیل دور از دسترس بودن ویلاهای جنگلی، شاید امکانات گازکشی در آن منطقه صورت نگرفته باشد. در این حالت باید همیشه کپسول گاز پر در ویلا باشد؛ آن هم به تعداد زیاد. گرم کردن ویلاهای جنگلی در روزهای سرد کار ساده‌ای نیست. معمولاً اطراف ویلا خالی است و همین باعث سردتر شدن محیط داخل آن می‌شود. هزینه‌ بالای گرمایشی یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف ویلاهای جنگلی است.

ویلاهای جنگلی

  • آب تسویه شده

شاید این مورد برای خیلی از افراد مهم نباشد، اما نمی‌توان از آن گذشت. اکثر ویلاهای دور از دسترس، از آب چشمه‌ها یا رودخانه‌های اطراف استفاده می‌کنند و به‌دلیل نبودن لوله‌کشی آب در آن مناطق امکان استفاده از آب تسویه شده را ندارند.

  • عدم دسترسی به دریا

ویلاهای ساحلی در شمال به دریا دسترسی دارند و این یک نقطه قوت مهم برای این نوع ویلاها به‌شمار می‌رود. اگر عاشق دریا هستید، باید این را بدانید که ویلاهای جنگلی از دریا دور هستند و لازم است مسافت زیادی را برای رسیدن به دریا بپیمایید. با اقامت در ویلاهای جنگلی، تفریحات دریایی مثل جت اسکی، غواصی، قایق‌سواری و پاراسل را از دست خواهید داد. بنابراین باید بررسی کنید که وزنه علاقه شما در کدام کفه ترازو بیشتر است و کدام را ترجیح  می‌دهید.

توصیه پایانی

با تمام مواردی که در مورد نقاط ضعف ویلاهای جنگلی به آن اشاره کردیم، این نوع ویلاها با برخورداری از طبیعیت بکر، آب‌وهوای کم یاب و سکوت و آرامشی که به شما هدیه می‌دهد، هر کسی را برای خرید یا حتی سفر چند روزه و اجاره آن وسوسه می‌کند. اما اگر قصدتان خرید است، کمی داستان فرق می‌کند و باید موارد بسیار مهمی را بررسی کنید.

در درجه اول به مشاور املاک مطمئن مراجعه کنید، کسی که در مورد سابقه کاری او مطمئن باشید. نکته مهم دیگر وضعیت سند ملک است که در این خصوص بهتر است با یک وکیل حاذق مشورت نمایید. موارد دیگری چون موقعیت و راه‌های دسترسی، مصالح به‌کار رفته در ساخت ویلا، امکانات موجود در آن، کیفیت تأسیسات و… را نیز مورد بررسی قرار داده و در مورد آنها تحقیق کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×