گیلان، زیباکنار
0133416

قبل از خرید ویلاهای شهرکی سبک زندگی و قوانین این ویلاها را بدانید

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
خرید ویلاهای شهرکی

بررسی سبک زندگی و قوانین خرید ویلاهای شهرکی : ممکن است دست کم برای همه ما یک‌بار پیش آمده که در هنگام بازدید از یک بخش خاص در شمال این جمله را شنیده‌ایم که در این مکان یک شهرک ویلایی قرار دارد و شما اجازه ورود به شهرک را ندارید. شاید اگر با ویلای شهرکی آشنایی نداشته‌باشید برایتان جای سوال باشد که شهرک ویلایی چیست و چرا همگان اجازه ورود به آن را ندارند؟

شهرک‌های ویلایی در شمال شهرک‌هایی هستند که در آن‌ها تعداد زیادی ویلا در کنار هم ساخته‌شده و افراد به‌منظور افزایش سطح ایمنی، برخورداری از قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر در خرید ویلا، دسترسی به امکانات عالی در شهرک و موارد دیگر دست به خرید این ویلاها می‌زنند. ویلاهای شهرکی توسط شرکت‌های خاصی ساخته و نامگذاری می‌شوند. بسیاری از شهرهای شمالی ایران دارای شهرک‌های ویلایی زیادی هستند که اتفاقا در نزدیکی ساحل مستقر شده‌اند.

اما زندگی در این ویلاهای شهرکی با قوانین خاصی همراه است. شما برای اینکه زندگی مسالمت آمیزی در این شهرک ها داشته‌باشید باید از یک سری قوانین پیروی کنید و با سبک زندگی در ویلاهای شهرکی آشنایی داشته‌باشید. اما این قوانین چیست؟ چه سبکی از زندگی را دقیقاً قرار است در ویلاهای شهرکی تجربه کنید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر صحبت کنیم.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

چنانچه در شهرک ویلایی صاحب ویلا نیستید امکان ورود به آن را ندارید

یکی از مهمترین قوانینی که در مورد شهرک‌های ویلایی وجود دارد این است که افراد متفرقه و افرادی که ساکنین اصلی شهرک نیستند امکان ورود به شهرک را ندارند بنابراین اگر خواهان ورود به یک شهرک ویلایی بودید و نگهبانی به‌هنگام ورود اجازه وارد شدن به شما نداد تعجب نکنید و یا به بحث و جدل بپردازید چرا که این قانون در اغلب شهرک‌های ویلایی حکمفرما است.

افرادی که ساکنین شهرک نیستند امکان ورود به شهرک و استفاده از امکانات آن را ندارند بنابراین اگر از گوشه و کنار شنیده‌اید که فلان شهرک ویلایی امکانات تفریحی بسیار عالی دارد به‌خودتان زحمت ندهید و تا شهرک مورد نظر نروید چرا که اگر ساکن آنجا نباشید به‌دلیل امنیت شهرک اجازه ورود نخواهید داشت. تنها افرادی که ساکن شهرک ویلایی هستند می‌توانند در آن تردد کنند و به‌دلیل پرداخت هزینه سالانه سکونت در شهرک می‌توانند از امکانات آن استفاده‌کنند.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

پرداخت شارژ ماهانه یا سالانه در شهرک ویلایی

به‌طور معمول در شهرک‌های ویلایی هزینه‌ای از بابت شارژ ماهانه یا سالانه توسط ساکنین پرداخت می‌شود. این هزینه از بابت مواردی مانند نظافت و تمیز کاری، نگهبانی شهرک، مراقبت و از فضای سبز، نورپردازی در شهرک، زیباسازی شهرک، نگهداری از تأسیسات، سرویس آسانسور و امکانات تفریحی و ورزشی شهرک است بنابراین پیش از اینکه دست به خرید ویلای شهرکی در شمال بزنید بدانید که چنین هزینه‌ای را باید به‌طور ماهانه یا سالانه به مسئولین شهرک ویلایی پرداخت کنید. هزینه مذکور در واقع هزینه‌ای است که بین تمامی ساکنین شهرک ویلایی تقسیم می‌شود و سهم هر ویلا در نهایت مشخص خواهد شد.

در هر صورت باید بدانید که جهت رفاه کلی در شهرک ویلایی این هزینه بایستی پرداخت گردد. اگر می‌خواهید امنیت در 365 روز سال در ویلای شما برقرار باشد، محیط اطراف ویلا همیشه تمیز باشد، امکانات شهرک همیشه در دسترسی و قابل استفاده باشد و همچنین چشمان‌تان با مناظر سرسبز و زیبا تلاقی پیدا کند پرداخت این هزینه الزامی است.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

رعایت حق و حقوق همسایگان در شهرک‌های ویلایی

مهمترین نکته‌ای که در خرید ویلای شهرکی باید به آن توجه‌داشته‌باشید این است که شما با سایر ویلاهای اطراف همجوار خواهید بود. در واقع فاصله ویلای شما و همسایگان تان بسیار اندک است. اغلب افرادی که بعد از خرید ویلا به شمال می‌آیند تمایل دارند تا در این اوقات در کنار خانواده خود تفریح کنند و اوقات شادی را داشته‌باشند در حالی که فضای بیرونی ویلا کاملاً مشارکتی است و افرادی زیادی در این فضا رفت‌وآمد می‌کنند.

بنابراین در مورد سر و صداهایی که تولید می‌کنید باید بسیار حواس جمعی داشته‌باشید. ایجاد سر و صدای بلند در محوطه ویلا ممکن است باعث آزار و اذیت سایر همسایگان شود. در عین حال باید به حریم خصوصی سایر افراد و ویلاهای اطراف احترام بگذارید. بسیاری از افرادی که ویلاهای شهرکی سکونت دارند تمایل دارند تا گاهی اوقات در محوطه شهرک اوقات شان را سپری کنند و در کنار خانواده یا دوستان وقت بگذرانند. بنابراین باید دقت داشته‌باشید که به حریم خصوصی آن‌ها احترام بگذارید و به‌صورت مسالمت آمیز با آن‌ها برخورد کنید.

برای ویلا جنگلی شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

هماهنگی و همکاری با تیم نگهبانی و حراست شهرک ویلایی

پیش از اینکه دست به خرید ویلای شهرکی بزنید باید بدانید و آگاه باشید که تمامی امور و فعالیت‌های شما در شهرک باید تحت نظارت تیم نگهبانی و امنیت صورت پذیرد. جابجای نمودن وسایل و تجهیزات ویلا، ورود و خروج، دعوت کردن مهمان به ویلا و سایر اموری که به امنیت شهرک باز می‌گردد باید به‌طور کامل زیر نظر تیم امنیتی انجام شود بنابراین بعدها خرده نگیرید که چرا قوانین شهرک اینگونه است. این قانون تماماً در راستای حفظ امنیت ویلای شما و سایرین است. همانطور که دیگران توقع دارند امنیت ویلای آن‌ها در سطح بالا حفظ شود شما نیز باید به قوانین احترام بگذارید و این امکان را فراهم کنید تا تیم حراست بالاترین سطح از امنیت را برای ویلای شما و سایرین فراهم کنند.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

دقت به معماری و ساخت ویلا

پیش از اینکه دست به خرید ویلای شهرکی بزنید به معماری و کیفیت ساخت ویلا دقت کنید. ویلای شهرکی مانند ویلای مستقل نیست که هر زمان خواستید هر تغییر و ساخت‌وساز اضافهای روی آن پیاده‌سازی کنید بنابراین معماری ویلا را به‌طور دقیق بر انداز کنید و کیفیت ساخت آن را چک کنید تا از بابت خرید خود اطمینان کافی داشته‌باشید.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

سراغ مشاورین املاک حرفه‌ای و قانونی بروید

شهرک‌های ویلایی زیادی در شمال کشور وجود دارد کافی ست یک جستجوی ساده در اینترنت انجام دهید تا نتایج زیادی برای شما نمایش داده شود. اما نمی‌توان به هر فروشنده و مشاور املاکی اعتماد کرد بنابراین پیش از اینکه اقدام به خرید ویلای شهرکی در شمال نمایید یک مشاور املاک و سازنده حرفه‌ای را پیدا کنید که سال‌های سال در این زمینه دارای سابقه و اعتبار است بنابراین می‌توانید به آن اعتماد کنید و اقدام به خرید ویلای شهرکی نمایید.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

پیش از خرید ویلاهای شهرکی امکانات شهرک را به‌خوبی بررسی کنید

شهرک‌های ویلایی هرکدام دارای امکانات متفاوتی هستند. برخی از آن‌ها دارای امکاناتی نظیر فروشگاه‌های بزرگ، زمین‌های بازی، امکانات تفریحی و حتی بانک هستند که شما را از رفت‌وآمد های بی‌دلیل به سطح شهر بی نیاز می سازد بنابراین می‌توانید بخش زیادی از نیازهای خود را در شهرک برآورده سازید در حالی که برخی از شهرک ها ممکن است امکانات چندانی نداشته‌باشند و شما برای یک خرید ساده و یا رفتن به زمین بازی مجبور شوید مسافت‌های طولانی را طی کنید. به این موضوع دقت کنید که این امکانات تا چه حد برای شما مهم است و چه توقعاتی از یک شهرک ویلایی دارید بنابراین با توجه به سطح انتظاراتی که دارید دست به خرید ویلای شهرکی بزنید.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

قانون مشاعات را در خرید ویلاهای شهرکی باید رعایت کنید

بخش‌هایی از شهرک ویلایی به‌طور مشترک بین ساکنین استفاده می‌شود که مرزبندی مشخصی ندارد اما بخش‌هایی از شهرک به‌عنوان حریم شخصی یک ویلا شناخته می‌شود. شما باید دقت داشته‌باشید که از بخش‌هایی که مربوط به حریم شخصی یک ویلا می‌شود استفاده نکنید و وارد آن نشوید. در عین حال مجاز به این هستید که در تمامی بخش‌های مشاع رفت‌وآمد داشته‌باشید و قدم بزنید.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

امکانات ویلاهای شهرکی را بررسی کنید

گاهی اوقات افراد چنان به مسائل امنیتی اهمیت می‌دهند و درگیر آن می‌شوند که فراموش می‌کنند امکانات ویلا را بررسی کنند و تنها به موضوع امنیت می پردازند. هرچند که ویلاهای شهرکی دارای سطح امنیت بالایی است اما شما نباید از امکانات ویلا غافل شوید. امکانات ویلا را پیش از خرید بررسی کنید و صحت و سلامت آن‌ها را بسنجید. به شهرکی بودن ویلا اکتفا نکنید. حتی اگر ویلای خود را از یک مجموعه معتبر خریداری کرده باشید باز هم این موارد را بررسی کنید.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری درباره خرید ویلاهای شهرکی

خرید ویلاهای شهرکی با خرید ویلای مستقل در شمال تا حد زیادی متفاوت است. شما با خرید ویلای شهرکی زیر پرچم قوانینی خواهید رفت که عدم رعایت آن‌ها برای شما دردسر ساز خواهد شد. البته تمامی این قوانین و مقررات در راستای نظم و امنیت است. بنابراین باید به سبک زندگی در ویلای شهرکی پایبند باشید و طبق قوانین آن رفتار کنید. زندگی در شهرک‌های ویلایی در شمال امنیت بسیار بالایی را برای شما ایجاد خواهد کرد. حتی زمانی که در ویلا حضور ندارید خاطرتان از بابت امنیت ویلا آسوده است. بنابراین اگر به‌دنبال این مزایا هستید باید از قوانین و سبک زندگی در ویلای شهرکی نیز پیروی کنید.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×