گیلان، زیباکنار
0133416

بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری و پیش بینی وضعیت بازار مسکن در سال 1402

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1397-04-01
بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری

بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری

برای افزایش درآمد راه‌های زیادی وجود دارد. شما با استفاده از یک سرمایه‌گذاری درست می‌توانید سرمایه خود را چند برابر کنید. در کشور ایران برای سرمایه‌گذاری روش‌های مختلفی وجود دارد. سرمایه‌گذاری در طلا، سکه، ارز و مسکن. اما کدام یک از آن‌ها می‌تواند بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری برای شما باشد؟ در این مقاله  با شرکت انبوه ­سازان آرش طراح و سازنده شهرک‌های ویلایی آرش، معتبرترین شرکت در زمینه ساخت ویلا در زیباکنار، ویلا شمال و ویلا گیلان، ویلا انزلی همراه شوید تا در رابطه با پیش بینی وضعیت بازار مسکن در سال 1402 اطلاعات لازم را به‌دست آورید.

سرمایه‌گذاری در بانک ها

همه ما به‌دنبال بالاترین سود، کمترین ریسک هستیم. اما شرایط ایران اکنون به گونه‌ای است که نمی‌توان بدون فکر دست به ریسک زیادی زد. یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری بی خطر، نگه‌داشتن پول در بانک و دریافت ماهیانه سود آن است. بسیاری از افراد این روش را انتخاب می‌کنند اما ما شاهد این مسئله بوده ایم که ممکن است بانک ها میزان سود دهی خود را تغییر دهند و در نتیجه همه‌چیز مطابق میل شما پیش نرود.

سرمایه‌گذاری در ارز

در ماه‌های اخیر نیز ما شاهد نوسانات زیادی در رابطه با طلا و ارز داشته ایم. در جند روز شاهد بودیم که قیمت ارز به بیشترین حد خود رسید و فردای اون روز به میزان خیلی زیادی افت پیدا کرد. پس کسانی که در ارز سرمایه‌گذاری کردند در آن مدت دچار ضرر بسیار زیادی شدند.

سرمایه‌گذاری در طلا و سکه

در رابطه با طلا هم این روز ها شاهد هستیم قیمت آن روزبه‌روز در حال افزایش است ولی احتمال این که این افزایش قیمت جایی متوقف شود نیز هست. از طرف دیگر برای نگهداری ارز و طلا شما باید جایی مطمئن را در نظر داشته‌باشید. چرا که احتمال از دست دادن آن‌ها بسیار بالا است. اما ممکن است بسیاری از افراد برای چند برابر کردن سرمایه خود از طریق خرید و فروش ارز و دلار باشند. به این معنا که امروز ارز و طلا را خریداری کرده و روز بعد به قیمت بالاتر آن را به فروش برسانند. ممکن است که در کوتاه مدت این گونه از سرمایه‌گذاری ها پر سود به‌نظر برسانند اما باید دید در بلند مدت نیز می‌توان شاهد دریافت سود مثبتی در این سرمایه‌گذاری ها بود؟

بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری در ملک و زمین

روش دیگری که برای سرمایه‌گذاری از دوران گذشته به ما آموخته شده است، سرمایه‌گذاری در ملک و زمین است. در صورتی که شما بتوانید یک انتخاب درست هنگام خرید ملک یا زمین داشته‌باشید می‌توانید در درازمدت شاهد افزایش سرمایه خود باشید. بر اساس آماری که منتظر شده است شما با سرمایه‌گذاری در بازار مسکن می‌توانید حداقل 20 درصد سالانه به سرمایه خود اضافه کنید. شاید این مقدار به‌نظر کم برسد اما در شرایط کنونی کشور بهترین روش سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در بازار مسکن است. از طرف دیگر دولت برای رونق دارد به بازار مسکن تسهیلاتی را درنظرگرفته است تا موجب راحتی خرید را برای افراد فراهم‌کند.

سرمایه‌گذاری ملک و زمین در شمال

اما نکته‌ای در رابطه با بازار مسکن در شهرهای شمالی کشور که دارای اهمیت زیادی است. با توجه به مسائلی مانند بحران آب، آلودگی هوا و … بسیاری از افرا مهاجرت از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک مانند رشت، بندر انزلی و … را انتخاب می‌کنند. همین مسئله باعث می‌شود که تقاضا برای ملک بسیار بالا تر از ملک‌های موجود باشد. در بین شهرهای ایران، شهرهای شمالی کشور جزء آن دسته از شهرهایی هستند که افزایش قیمت زمین و ویلا در آن حتماً رو به افزایش خواهد بود و یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در املاک محسوب می‌شوند. چرا که ما شاهد بیشترین میزان مهاجرت معکوس پس این چالش موجب می‌شود که بسیاری از افراد برای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن اجاره دادن مسکن را انتخاب کنند.

 

با توجه به مطالبی که بیان شد می‌توان نتیجه گرفت که یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در سال 97 و با توجه به‌شرایطی که کشور ایران درگیر آن است، سرمایه‌گذاری در بازار مسکن است. این روش بسیار کم خطر است و احتمال افزایش ارزش زمین و ملک بسیار بالاتر از روش‌های دیگر است.

اما توجه‌داشته‌باشید برای این که شما بتوانید شاهد افزایش سرمایه خود در بازار مسکن باشید باید جایی درست و مناسب را برای خرید انتخاب کنید. ملک و زمینی را انتخاب کنید که در طول زمان میزان دسترسی آن به امکانات رفاهی و تفریحی و … رو به بهبود باشد. برای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن می‌توانید از طریق شماره‌های موجود در سایت با مشاوران شرکت انبوه‌سازان آرش در ارتباط بوده و بهترین انتخاب را داشته‌باشید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×