گیلان، زیباکنار
0133416

ویژگی و تاریخچه خانه‌های ویلایی

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
تاریخچه خانه‌های ویلایی

تاریخچه خانه‌های ویلایی به چه دوران و منطقه‌ای باز می‌گردد؟ اگر بخواهیم تاریخچه این خانه‌ها را به‌طور ریشه‌ای بررسی کنیم باید گفت که این خانه‌ها به‌طورکلی در روم باستان ظهور پیدا کردند.

بعید نیست تا چند سال دیگر از خانه‌های ویلایی تنها یک نام باقی بماند چرا که این روزها همه افراد به‌سرعت در حال کوبیدن ساختمان‌های ویلایی قدیمی و ساخت آپارتمان و برج‌های سربه‌فلک‌کشیده هستند. اما هنوز هم می‌توان این خانه‌ها را در گوشه کنار و اقصی نقاط کشور مشاهده کرد. البته باید گفت که خانه ویلایی غالبا در شمال کشور وجود دارند چرا که یکی از ویژگی‌های مهم این خانه‌ها احاطه شدن با جاذبه‌های طبیعی همچون باغ و باغچه و درختان سر به فلک کشده است و این عناصر در در شمال کشور به وفور یافت می‌شوند.

خانه‌های ویلایی می‌توانند سبک و سیاق خاص خود را داشته‌باشند بنابراین ویژگی آن‌ها نیز با توجه به سبک شان قابل توصیف است به‌عنوان مثال خانه‌های ویلایی به سبک مدیترانه‌ای قطعاً دارای استخر و پاسیو هستند و خانه‌های ویلایی به سبک ایرانی به احتمال بسیار زیاد شاه نشین و حوضچه های آب و آب نما دارند. بنابراین ویژگی این خانه‌ها را می‌توان مختص به سبک ویلاها دانست با این حال وجوه مشترک زیادی بین اغلب این خانه‌ها وجود دارد. در ادامه قصد داریم تاریخچه و ویژگی‌هایاین خانه‌ها را بررسی کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

تاریخچه خانه‌های ویلا به چه دوران و منطقه‌ای باز می‌گردد؟

اگر بخواهیم تاریخچه این خانه‌ها را به‌طور ریشهای بررسی کنیم باید گفت که این خانه‌ها به‌طور کلی در روم باستان ظهور پیدا کردند. مردمان متمول و سطح بالای جامعه در جمهوری روم اقدام به ساخت خانه‌هایی وسیع و بزرگ می نمودند که دارای انواع و اقسام امکانات بود. از استخر گرفته تا طبیعتی زیبا و باغ‌های وسیع و انبوه. خانه‌های ویلایی از اینجا پای خود را به دنیا باز کردند. زمانی که امپراتوری روم از هم پاشید این خانه‌های ویلا به صومعه هایی برای عبادت تبدیل شدند و کاربری خود را از دست دادند اما همین شد نقطه آغاز برای ساخت‌وساز خانه‌های ویلایی در اقصی نقاط دنیا.

وجود جاذبه‌های طبیعی در محوطه خانه‌های ویلایی

یکی از ویژگی‌های مشترک خانه  ویلایی در هر نقطه از دنیا این است که جاذبه‌های طبیعی قابل توجهی در آن به‌چشم می‌خورد. از درختان سربه فلک کشیده گرفته تا باغچه‌هایی پر از گل و گیاه. برای اینکه خانه ویلایی زیبا و تمام‌عیاری داشته‌باشید باید محوطه‌سازی را در دستور کار خود قرار دهید. ایجاد یک محوطه سرسبز و زیبا در خانه ویلایی از جمله واجبات است. فرقی ندارد که خانه ویلایی شما در کنار ساحل واقع‌شده یا در کوهستان و یا حتی در منطقه‌ای شهری، ایجاد یک فضای سبز زیبا و چشم‌نواز از جمله مواردی است که باید در خانه ویلایی آن را اجرا کنید.

وجود تراس

حیف نیست منظره‌ای زیبا در خانه ویلایی خود داشته‌باشید اما مکانی برای لذت‌بردن از این همه زیبایی وجود نداشته باشد؟ اغلب خانه‌های ویلایی دارای تراس یا بالکن در طبقات مختلف خود هستند. شما می‌توانید در تراس بنشینید و در حالی که از صرف یک عصرانه خوش طعم در عصر دل‌انگیز بهاری لذت می‌برید و به‌چشم‌انداز زیبای ویلا نگاه کنید. در ویلاهای ایرانی به این قسمت از ویلا شاه نشین می‌گویند. این بخش در اغلب این خانه‌ها به‌طور مشترک وجود دارد.

برخورداری از هوای پاک

اگر هوای آلوده می‌خواهید به مرکز شهر تهران و شهرهای بزرگ بروید. هوای آلوده و نفس‌گیر در این منطقه حاکی از آپارتمان‌های فشرده و ترافیک سنگینی است که از انسان‌ها، خانه‌ها و وسایل نقلیه به‌وجود آمده. یکی از ویژگی‌های مشترک خانه‌های ویلایی برخورداری از هوای تمیز و پاک است. حتی در تهران نیز خانه‌های ویلایی از هوای پاک‌تری نسبت به خانه‌های آپارتمانی برخوردار هستند.

چشم‌انداز بکر و بی‌نظیر رو به کوهستان، دریاچه و جنگل

اغلب خانه‌های ویلایی دارای چشم‌اندازی زیبا و بی‌نظیر رو به‌طبیعت هستند. به‌عنوان مال بسیار بعید است که در خانه‌ای ویلایی سکونت گزینید و چشم‌اندازهای این خانه ویلایی رو به ترافیک‌های شلوغ خیابان و ساختمان‌های فرو رفته در غبار باشد. اغلب خانه‌های ویلایی به‌ویژه در شمال کشور دارای چشم‌اندازهای زیبایی رو به ساحل، رودخانه، دریا و کوهستان هستند. به‌ویژه اگر خانه ویلایی شما در منطقه‌ای ییلاقی واقع‌شده باشد این چشم‌انداز زیباتر هو خواهد بود.

موقعیت و دسترسی بسیار مناسب

یکی از ویژگی‌های مشترک اغلب خانه‌های ویلایی دسترسی عالی به اغلب منطقه های شهری، مراکز خرید و مراکز تفریحی است. در واقع این خانه‌ها در نقاطی واقع‌شده‌اند که می‌توان در کمترین زمان ممکن به شاهراه‌های اصلی شهر دسترسی داشت. موقعیت مکانی عالی این خانه‌ها می‌تواند زندگی شما را بسیار ساده‌تر و شیرین تر کند و در ارتقاء سطح کیفیت زندگی شما بسیار موثر باشد.

دارا بودن باغ میوه

خانه‌های ویلایی دارای باغچه‌های گسترده‌ای هستند. حتی کوچکترین خانه‌های ویلایی نیز دارای محوطه‌ای برای احداث باغچه هستند. یکی از ویژگی‌های خانه‌های ویلایی این است که شما می‌توانید در آن‌ها به احداث یک باغ میوه فکر کنید. در واقع می‌توانید از این خانه‌ها  کسب درآمد نیز داشته‌باشید. بنابراین نه‌تنها این مزیت را برای شما دارد بلکه به‌نوعی سرگرمی نیز برای شما خواهد بود. شما می‌توانید انواع گل و گیاهان و سبزیجات محبوب تان را در باغچه‌های ویلارورش دهید.

پارتیشن‌بندی فضای داخلی خانه‌های ویلایی

خانه‌های ویلایی اغلب دارای وسعت بالایی هستند و می‌توان هر بخش از آن‌ها را به‌منظوری خاص مورد استفاده قرار داد. به‌عنوان مثال بخشی به‌عنوان اتاق غذاخوری، بخشی برای اتاق نشیمن، بخشی برای اتاق پذیرایی و بخش به‌عنوان اتاق تلویزیون و بازی کودکان. شما می‌توانید در این خانه‌ها این فضا ها را به وسیله پارتیشن‌بندی از هم تفکیک کنید. در خانه‌های آپارتمانی فضا چنان تنگ است که امکان پارتیشن‌بندی وجود ندارد بنابراین باید با همان فضای محدود سر کرد. اما در این خانه‌ها می‌توان هر بخش را به تفکیک به امری خاص اختصاص داد.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

وجود آلاچیق در خانه‌های ویلایی

یکی از ویژگی‌های جذاب خانه‌های ویلایی که می‌تواند به‌عنوان مزیت محسوب شود وجود آلاچیق در محوطه ویلا است.آلاچیق فضایی مسقف است که با چوب و سایر متریال‌ها ساخته می‌شود و می‌تواند پناهگاهی امن برای شما در روزهای بارانی و برگریزان‌های پاییزی و یا فضایی مناسب برای شب نشینی های تابستانی باشد. بنابراین اگر خانه‌ای ویلایی دارید و هنوز تصمیم به بپا کردن یک آلاچیق در آن ننموده‌اید بهتر است سریع‌تر اقدام کنید تا از لذت داشتن آن بهره‌مند شوید.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

استخر روباز یا سرپوشیده در خانه  ویلایی

عده‌ای تمایل به داشتن استخر در خانه ویلایی خود ندارند اما به جرات می‌گوییم که بالای هفتاد درصد از افراد تمایل دارند تا در این خانه‌ها خود یک استخر روباز یا سر پوشیده داشته‌باشند. شما می‌توانید به‌جای طراحی استخر رو باز یک استخر سر پوشیده طراحی کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. بنابراین زمستان ها نیز می‌توانید از آب گرم استخر به‌همراه سونا و جکوزی استفاده کنید.

برای ویلا جنگلی شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

طراحی لانه برای حیوانات خانگی

اگر عاشق نگهداری از حیوانات خانگی هستید می‌توانید در خانه ویلایی خود اقدام به این کار کنید. نگهداری از حیوانات خانگی در آپارتمان و فضای مشاع حیاط کار چندان درستی نیست چرا که ممکن است همسایگان از این کار ناراضی باشند اما در این خانه‌ها می‌توان با خیال آسوده لانهای برای حیوانات خانگی درست کرد و اقدام به نگهداری و مراقبت از آن‌ها نمود.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

طراحی پاسیو در خانه ویلایی

پاسیو در واقع بخشی از حیاط ویلا است که می‌توانید با چیدن تعدادی میز و صندلی و قرار دادن یک سایبان از آن به‌شکلی بهینه استفاده کنید. پاسیوها می‌توانند مکان مناسبی برای دور هم جمع شدن در فصل تابستان و بهار در هوای آزاد حیاط باشند. شما می‌توانید از مهمانان صمیمی خود در فضای پاسیو پذیرایی کنید و آن‌ها را به صرف یک وعده شام دوستانه دعوت کنید. داشتن پاسیو در این خانه‌ها از جمله نعمت‌هایی ست که شما را از چشم‌انداز زیبای طبیعت و هوای پا فضای بیرون بهره‌مند خواهد ساخت.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

پیاده‌سازی یک سبکش خاص در طراحی خانه ویلایی

چنانچه دنباله رو سبک هنری خاصی هستید و می‌خواهید فضای خانه خود را طبق آن سبک خاص تزئین کنید می‌توانید در خانه ویلایی خود این کار را انجام دهید. این خانه‌ها دارای وسعت بالایی هستند و امکان مانور دادن در بخش‌های مختلف را به ما می‌دهند.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

با وجود اینکه در چند سال اخیر تعداد خانه‌های ویلایی در ایران بسیار کمتر شده با این حال این خانه‌ها همچنان طرفداران خاص خود را دارند و با ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند همچون یک آهنربا دوستداران طبیعت و فضاهای دلباز را به‌خود جذب می‌کنند.

 

 

 

 

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×