گیلان، زیباکنار
0133416

بررسی نکات مهم مربوط به تجهیزات ساخت روف‌گاردن

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14

تجهیزات ساخت روف‌گاردن  چیست؟ ‌داشتن یک روف‌گاردن برای رشد محصولات غذایی می‌تواند ایده خوبی باشد. روف‌گاردن می‌توانند خانه و باغ شما را از بسیاری جهات دوست‌دار محیط‌زیست کنند.

به‌‌عنوان مثال، یک روف‌گاردن که به‌ درستی در هنگام ساخت خانه یا گاراژ شما نصب و طراحی شده است، می‌تواند به یک سقف عایق تبدیل شود که نیاز به بخاری‌های گران‌قیمت و سیستم‌های تهویه مطبوع را کاهش می‌دهد.

بالارفتن و استفاده از فضای پشت‌بام نیز منطقی است. زیرا مناطق شهری ما متراکم‌تر می‌شوند. پرورش محصولات غذایی خود باعث صرفه‌جویی در هزینه می‌شود و به‌دلیل کاهش نیاز به آفت‌کش‌ها و افزایش استفاده از اصول باغبانی ارگانیک و محصولات قدیمی به‌ جای محصولات تراریخته، عموماًً برای شما سالم‌تر است.

اما اگر می‌خواهید تلاش کنید و از تمام این مزایا بهره‌مند شوید، چه چیزهایی باید در مورد روف‌گاردن و نحوه ساخت آن‌ها بدانید؟

در این وبلاگ به مواردی که باید قبل از نصب روف‌گاردن در نظر بگیرید می‌پردازیم و تجهیزات ساخت روف‌گاردن را بررسی می‌کنیم.

برای خرید ویلای شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

مهم‌ترین تجهیزات ساخت روف‌گاردن

در مناطق شهری بیشتر، فضای سبز محدود است. اگر می‌خواهید یک فضای زندگی در فضای باز داشته‌ باشید، ممکن است به معنای واقعی کلمه همه‌ چیز به‌ دنبال شما باشد.

ممکن است بخواهید ایجاد یک روف‌گاردن روی پشت‌بام ایجاد کنید. روف‌گاردن نیز از فضای اغلب استفاده نشده و هدررفته به‌ خوبی استفاده می‌کنند.

چگونه روف‌گاردن بسازیم؟

هنگام ایجاد روف‌گاردن باید به نکاتی توجه کنید:

  • اول، ببینید که قوانین منطقه در مورد آن چگونه است. چراکه ممکن است ممنوع باشند یا نیاز به روش خاصی داشته‌ باشند. همیشه بهتر است قبل از صرف وقت و هزینه‌ این موارد را بدانید.
  • دوم، معمار یا پیمانکار را در اسرع وقت درگیر کنید. برای کل فرآیند ساخت روف‌گاردن به ایشان نیاز ندارید، اما باید بگوید که آیا ساختمان برای ساخت یک روف‌گاردن امن است یا خیر.
  • برخی از ساختمان‌ها برای تحمل وزن اضافی روف‌گاردن طراحی نشده‌اند. ساختمان‌های دیگر ممکن است بتوانند وزن آن را تحمل کنند، اما ممکن است فقط وزن محدودی را. یک معمار یا پیمانکار به شما می‌گوید که آیا در مورد ساختمان شما امکان‌پذیر است یا خیر.
  • سوم، حتی اگر ساختمان شما از نظر ساختاری بتواند وزن اضافی را تحمل کند، سعی کنید تا حد امکان از وزن کمتری استفاده کنید.

از ظروف کاشت پلاستیکی، فایبرگلاس یا فوم استفاده کنید و از سنگفرش خودداری کنید. به‌ جای خاک باغچه از خاک سبک گلدان استفاده کنید. از بادام زمینی استایروفوم برای زهکشی به‌ جای سنگ یا خرده سفال استفاده کنید.

  • چهارم، بدانید باغ روی پشت بام شما به‌ طور قابل توجهی بادگیرتر از یک باغ معمولی خواهد بود. شما باید بادگیرها را در طراحی روف‌گاردن خود بگنجانید. سعی کنید از نرده‌ها یا بادگیرهای مشبک برای روف‌گاردن خود استفاده کنید.

بادشکن‌هایی که جریان باد را مختل می‌کنند، به‌ جای تلاش برای متوقف‌کردن کامل آن، در واقع موثرتر هستند. شما فقط می‌خواهید آن را کاهش دهید.

  • پنجم، فکر کنید که چگونه آب را به روف‌گاردن برسانید. روف‌گاردن شما در هوای گرم باید مکرراً آبیاری شود و بردن سطل‌های سنگین آب به پشت بام جالب و کاربردی نیست. در نظر بگیرید که یک سیستم ذخیره آب یا یک سیستم آبیاری خودکار نصب‌شده باشد.

طراحی ساخت‌ و سازه سقف

گیاهان روی پشت بام مانند هر گیاهی به خاک و آب نیاز دارند. اما در یک سقف عوامل زیادی در طراحی سازهای و روش‌های ساخت خود سقف و سازه‌های نگهدارنده آن وجود دارد. بنابراین، مصالح ساختمانی انتخاب شده برای چنین سیستمی باید قادر به تحمل وزن های زیاد، مقاومت در برابر قرارگرفتن در معرض مواد شیمیایی خاک و کودها، تماس با حشرات، حیوانات، ریشه ها و خاک، و در برابر وجود دائمی رطوبت در خاک باشند.

مشکلات یا نادیده‌گرفتن هر یک از این عناصر در سقف می‌تواند نتایج فاجعه‌بار و پرهزینه‌ای داشته باشد! امروزه طراحی روف‌گاردن یک تلاش علمی است که معمولاً برای درست‌کردن آن نیاز به‌نظر مهندسان، معماران و باغبانان دارد.

برای اجاره ویلا در لاهیجان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

وزن تجهیزات ساخت روف‌گاردن

روف‌گاردن‌ها به طرز شگفت‌آوری سنگین هستند! ساخت روف‌گاردن به تعدادی لایه از مواد مختلف نیاز دارد تا آب به اندازه کافی از سقف تخلیه شود و گیاهان در یک لایه متوسط ​​خاک به‌خوبی رشد کنند.

این لایه ها شامل غشای ضد آب، سد ریشه، مواد زهکشی، مواد فیلتر، محیط خاک و گیاهان است. با جمع شدن روی مساحت سقف، کیلوگرم اضافه می‌شود و باید در نظر گرفت که آیا ساختار سقف شما می‌تواند این وزن اضافی را تحمل کند یا خیر.

روف‌گاردن‌ها معمولاً در خانه‌ها، آپارتمان‌ها و ساختمان‌های مدرن و یا رترو طراحی می‌شوند و توجه و ورودی های طراحی زیادی برای سبک سازی هر چه بیشتر این لایه‌ها صورت می‌گیرد تا بتوان وزن کلی روی سقف را به حداقل رساند.

برای خرید ویلا در فومن با کارشناسان بخش فروش هلدینگ آرش در تماس باشید.

تجهیزات آبیاری روف‌گاردن

آبیاری روف‌گاردن یک نکته مهم است. روف‌گاردن‌ها معمولاً به‌ منظور استفاده از آب خاکستری ساختمان که از حوضچه‌ها، حمام‌ها و ماشین‌های لباسشویی بازیافت می‌شود، طراحی می‌شوند. این مزیت زیست‌محیطی زیادی ایجاد می‌کند و باعث صرفه‌جویی در هزینه، برق و آب گرانبها می‌شود.

یک باغچه محصولات غذایی در پشت بام شما به‌ طور ایده‌آل از آب باران برداشت شده و آب اصلی استفاده می‌کند و به‌ طور ایده‌آل به مخازن ذخیره آب (که بسیار سنگین نیز هستند)، یک پمپ احتمالاً برای رساندن آب از مخزن به باغ شما و یک سیستم آبیاری در پشت بام نیاز دارد. یا حداقل یک سیستم شیر و شلنگ.

همه این عناصر باید در طراحی باغ به‌ دقت مورد بررسی قرار گیرند و باید برای ایجاد بیشترین مزایای زیست‌محیطی، اقتصادی و زیبایی‌شناختی نیز تلاش کنند.

برای خرید ویلا در کلاچای با بهترین فروشنده ویلا در منطقه تماس بگیرید.

زه‌کشی

زه‌کشی آب از آبیاری و نزولات جوی از روف‌گاردن شما نیز یک نکته حیاتی است. آب سنگین است و وزن آن تقریباً 1000 کیلوگرم در هر متر مکعب آبی است که در روف‌گاردن استفاده می‌شود.

در طول طراحی ساختاری تکیه‌گاه روف‌گاردن، باید به وزن اضافی خاک مرطوب توجه شود. بنابراین نیاز است که آب در اسرع وقت از ساختار سقف تخلیه شود، اما ریشه گیاهان به اندازه کافی برای مدت طولانی خیس شود.

روف‌گاردن‌ها معمولاً دارای یک لایه زهکشی هستند تا به به دام‌انداختن و انتقال سریع آب به لوله زهکشی/پایین یا مخزن آب کمک کند.

برای خرید ویلا در سیسنگان با مجموعه آرش در تماس باشید.

در گذشته از شن و ماسه رودخانه یا شن ریز برای تخلیه آب استفاده می‌شد، اما این مواد به‌ طور کلی برای اکثر سقف‌ها بسیار سنگین هستند. امروزه محصولات تخصصی زه‌کشی ماتریکس مانند وجود دارد که نازک‌تر و سبک‌تر هستند و می‌توانند نرخ زهکشی را افزایش دهند، اما معمولاً با هزینه بالاتر.

آنها مانند ورق‌هایی از پلاستیک فرورفته در پروفیل‌های مختلف به‌ نظر می‌رسند که آب زیر خاک را گرفته و به آن اجازه می‌دهد در زیر خاک به سایر نقاط زه‌کشی حرکت کند. علاوه بر این، طرح زه‌کشی باید شامل چندین نقطه جمع‌آوری باشد که به یک منطقه معین خدمت می‌کنند. در صورتی که یک زه‌کشی مسدود شود یا ممکن است سیل رخ دهد.

محیط‌های خاک

روف‌گاردن‌ها معمولاً از محیط خاکی استفاده می‌کنند که کاملاً با خاک باغچه و کمپوست روزمره متفاوت است. دلیل این امر به‌دلیل نیاز به ایجاد مجدد خاک تا حد امکان سبک و بدون زهکشی است. محیط‌های خاکی روف‌گاردن اغلب شامل توپ های کوچک پلی استایرن مانند هستند که به کاهش وزن خاک و افزایش توانایی آب برای تخلیه سریع از آن کمک می‌کنند. باغبانان و مهندسان با هم متحد شده‌اند تا مخلوطی عالی برای این خاک‌های سبک ایجاد کنند که به رشد گیاهان اجازه می‌دهد تا بهینه و حداکثر زهکشی داشته‌باشند. پر کردن مواد معدنی و مواد مغذی خاک از مواد آلی در حال پوسیدگی نیز در طول عمر باغ مهم است و باید به نیازهای کوددهی باغ توجه شود.

با خرید ویلا در کلاردشت مازندران یک سرمایه‌گذاری مطمئن داشته باشید.

نتیجه‌گیری درمورد تجهیزات ساخت روف‌گاردن

به‌طور کلی هزینه طراحی و نصب یک روف‌گاردن به ازای هر متر مربع پنج برابر و بیشتر از یک باغ در سطح زمین است! این واقعاً یک تمرین طراحی دقیق است و ملاحظات مهم زیادی وجود دارد که باید توسط متخصصان مختلف در نظر گرفته‌شود.

 

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×