گیلان، زیباکنار
0133416

تفاوت سند تک‌برگ و دفترچه‌ای ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
سند تک‌برگ و دفترچه‌ای ویلا

آیا تفاوت سند تک‌برگ و دفترچه‌ای ویلا را می‌دانید؟ یک سند دفترچه‌ای متشکل از تعدادی از صفحات به‌هم‌پیوسته مانند یک کتابچه و یک آویز اصلی است. به‌ همین دلیل است که آن سند گره‌دار نیز نامیده می‌شود.

در حقیقت، آویز اصلی این اسناد مهر و یکی از نشانه‌های روایی آن است. جزئیات اموال و مالک ثبت‌شده و در زمان انتقال، جزئیات مالک جدید در این سند اضافه می‌شود. در حقیقت، این سند شامل جزئیات تمام صاحبان قبل از زمان صدور سند تا امروز است.

این سند یک دفترچه دست‌نویس است که به‌ همین دلیل ممکن است که مشخصات ناخوانا باشند. این سند خیلی امن نیست و به‌ راحتی جعل می‌شود. امروزه، اسناد تک کاره برای املاک و مستغلات منتشر می‌شوند.

اسناد تک‌صفحه‌ای در سال 1390 به‌ منظور ازبین‌بردن مضرات استفاده از اسناد گره‌خورده تسلیم شدند. در ادامه شما را با تفاوت سند تک‌برگ و دفترچه‌ای آشنا خواهیم کرد.

برای خرید ویلا شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت آرش تماس بگیرید.

مهم‌ترین تفاوت سند تک‌برگ و دفترچه‌ای ویلا

واضح است که این اسناد بر خلاف اسناد کتابچه، بر روی یک صفحه و به‌ صورت الکترونیکی نصب شده‌اند. بنابراین دیگر مشکلی برای ناخوانابودن نیست. اسناد تک‌صفحه‌ای شامل جزییات کامل مالک و نقشه ملک می‌شوند. با وجود ثبت مشخصات دقیق و ناقص این ملک، هیچ ابهامی در مورد دارایی به‌ وجود نخواهد آمد.

در گذشته، تنها یک سند عنوانی برای مالکیت چند مالک صادر شد. پس از هر تراکنش و انتقال، یک سند یک صفحه‌ای به صاحب جدید داده می‌شود. بنابراین تنها جزئیات مربوط به مالک فعلی در سند گنجانده شده‌است، و برای اطلاعات مربوط به تاریخچه انتقال و جزئیات مالکین قبلی باید به notaries رجوع کنید.

برای خرید ویلا در لنگرود با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اعمال مالکیت به دو دسته تقسیم می‌شود:

یکی از اسناد رسمی تهیه‌شده توسط دفترخانه‌های خصوصی و دیگری اسناد و خطوطی است که در میان مردم رایج هستند. بر اساس قانون، هر دو نوع سند و خطوط اعتبار حقوقی کامل دارند مشروط بر اینکه معیارهای قانونی رعایت شود. در این دو مقوله، اسناد املاک و مستغلات به سه دسته تقسیم می‌شوند، که کتابچه یا به اصطلاح اسناد گره‌دار، اسناد مشترک یا سهامی هستند که بر روی صفحات بزرگ کاغذ و اسناد مالکیت تک صفحه‌ای ثبت می‌شوند.

با خرید ویلا در ساری یک سرمایه‌گذاری پربازده داشته باشید.

ما در مورد اسناد مشترک یا سهام در مقاله دیگر صحبت کرده‌ایم. علاوه بر این، تمام اسناد مالکیت در قالب کتابچه بودند، اما به دلایل زیر تصمیم به تغییر شکل اسناد مالکیت جدید به شیوه‌ای متفاوت گرفته شد. این دلایل عبارتند از:

اسناد نوشتاری برای جعل محتوا و اصلاح آسیب‌پذیری‌های امنیتی داشتند. با توجه به‌ وجود اطلاعات بیشتر از پیشینه و پیشینه سند، امکان انجام اقدامات جنایی و نشت اطلاعات محرمانه وجود داشت.

دلایل دیگر برای تغییر شکل سند یک‌صفحه‌ای، هزینه بالای چاپ، الحاق، و نگهداری اسناد بود. یک ایراد دیگر این بود که اسناد دفترچه نشانی و موقعیت جغرافیایی ملک را بیان نمی‌کردند و باعث سوءاستفاده‌های فراوان در فروش اموال مجاور یا مشابه می‌شدند. این موارد منجر به تصمیم برای تبدیل فرم اسناد کاغذی به یک ورق تکی شد.

سند تک‌برگ

بهترین و معتبرترین سندی که می‌توانید از ملک داشته‌باشید، یک سند تک صفحه‌ای است. یک سند تک صفحه‌ای در واقع سندی است که در سیستم یکپارچه اسناد و املاک در کشور ثبت‌شده‌است و جدیدترین و مدرن‌ترین نوع سند در کشور است.

اسناد مالکیت قدیمی معمولاً به‌شکل دفترچه یا مرکب از چند ورق بودند. یک سند تک صفحه‌ای یک نوع جدیدتر است، یا به عبارت دیگر یک سند مدرن که توسط مقامات رسمی در سیستم سند country’s طراحی و تصویب شده‌است. مزیت این سند ابتدا اصالت و دوم اعتبار و شفافیت آن است.

همچنین برگ منحصربه‌فرد آن راحت‌تر از مدارک قدیمی‌تر است. همچنین، در این نوع سند، تنها مقاله سند مهم نیست، و در صورت فقدان، اطلاعات ثبت‌شده در سیستم موجود است و می‌توان آن را دوباره تجدید کرد، که البته فایل‌های خاص خودش را خواهد داشت.

برای اجاره ویلا در گیلان با کارشناسان مجموعه آرش در ارتباط باشید.

مزایای سند تک‌برگ

اسناد تک صفحه‌ای امن‌تر هستند و جعل‌کردن آن‌ها آسان نیست. اما این اسناد به احتمال زیاد مرتکب اعمال مجرمانه می‌گردند. یکی از مزایای سند تک صفحه‌ای داشتن یک سند خاص است که تغییر یا دستکاری بسیار دشوار است و به امنیت این اسناد کمک می‌کند.

نکته دیگر در مورد مزایای اسناد تک صفحه‌ای این است که آن‌ها در دفتر ثبت صادر شده‌اند و کاملاً مکانیزه، یکپارچه و الکترونیکی هستند. تمام جزئیات دارایی و مالک با جزئیات بیشتر در آن ثبت می‌شوند.

استفاده از متن الکترونیکی و غیر دست‌نوشته برای مردم آسان ساخته‌است تا سند را کنترل و مرور کنند و مجرمان را برای جعل آن مشکل کنند.اسناد تک صفحه‌ای دارای بالاترین امنیت و وضوح در نوشتن متن و ساختار به‌دلیل کم‌ترین دخالت دستی در فرآیند ثبت هستند.

در اسناد تک صفحه‌ای، اطلاعات شامل شماره قطعه، سطح دقیق، پلاک اصلی و فرعی، استفاده، سال ساخت، آدرس پستی، کد پستی، محل و امکانات مشترک، شماره هویت و شماره ملی، تاریخ و محل تولد، تابعیت و کد پستی مالک ثبت‌شده‌است.

اگرچه هزینه جایگزین اسناد در هر مرحله انتقال غیر ضروری به‌نظر می‌رسد، باید بگوییم که این دو ویژگی مثبت دارد. اولین مرحله، جلوگیری از فرسودگی اسناد ناشی از چندین انتقال است و دومی برای حل دو مشکل اشاره‌شده در مورد اسناد کاغذی است.

لازم به ذکر است که تمامی فرآیندهای انتقال سند به‌نام خریدار و درخواست جایگزین سند در یک زمان و مکان انجام می‌شود و زمان و انرژی زیادی از مردم در این زمینه حفظ می‌شود.

برای خرید ویلا در کلاردشت مازندران با بهترین فروشنده منطقه در تماس باشید.

تفاوت سند تک‌برگ و دفترچه‌ای 5 برگ ویلا

  1. مهم‌ترین تفاوت‌ بین سند تک‌برگ و دفترچه‌ای ویلا، مشخصات درون آن است. در اسناد ۵صفحه‌ای، منشی دفتر از رونوشت برای گنجاندن مالک و اطلاعات مربوط به دارایی در سند استفاده می‌کند. اما در اسناد تک‌صفحه‌ای، اطلاعاتی که وارد سیستم می‌شود در سند چاپ می‌شود. به‌ همین دلیل، این امکان وجود دارد که اطلاعات در اسناد کتابچه قابل خواندن نباشد. اما در اسناد تک‌صفحه‌ای، همه اطلاعات قابل خواندن است.
  2. تفاوت دیگر سند تک‌برگ و دفترچه‌ای ویلا امکان جعل است. اطلاعات در سند ۵صفحه‌ای دست‌نوشته است. اما مدارک تک‌صفحه‌ای یک عدد سریال دارند که امکان جعل را به صفر درصد کاهش می‌دهد.
  3.  جزئیات مالک، کدپستی و جزئیات دارایی نیز در اسناد کتابچه ذکر شده‌اند. در اسناد تک‌صفحه‌ای، مکان نقشه، شناسایی جغرافیایی ملک و مشخصات دقیق‌تر دارایی نیز مشخص شده‌ است.
  4. تفاوت دیگر سند تک‌برگ و دفترچه‌ای ویلا، امکان ابطال سند است. اگر یک سند یک صفحه‌ای در زمان فوت یک شخص مورد استفاده قرار گیرد، سند عنوان او نیز لغو خواهد شد. در این مورد، هیچ‌کس نمی‌تواند از تمبر مالک متوفی برای نام سند استفاده کند.
  5.  مورد مهم دیگر، تصویر ملک در اسناد تک‌صفحه‌ای و نبود آن در اسناد ۵صفحه‌ای است. در اسناد تک‌صفحه‌ای تصویری کامل از نقشه زمین و ملک وجود دارد. به‌ همین دلیل، امکان جعل سند و تقلب با آن بسیار پایین است.
  6.  جزئیات مالکین تفاوتی دیگر بین سند تک‌برگ و دفترچه‌ای ویلا است. نام مالکان قدیمی ملک در اسناد ۵صفحه‌ای ذکر شده‌ است. زیرا این سند یکبار صادر شده و با فروش ملک به شخص دیگر، نام صاحب قبلی بی‌اعتبار و نام صاحب جدید به سند اضافه شده. این در مورد اسناد تک‌صفحه‌ای صادق نیست و در صورت فروش ملک با یک سند واحد، سند قبلی لغو شده و مالک فعلی باید به دفاتر معتبر مراجعه کرده و سند جدید دریافت کند. در این حالت، فرد دیگری نمی‌تواند ادعای مالکیت کند.

سندمنگوله‌دار

سند گره‌دار، همان‌طور که نام جالب آن نشان می‌دهد، سندی است که نشان می‌دهد. در حقیقت، اسناد گره‌دارمانند اسناد booklet هستند که با یک نخ و یک قطعه از سرب آب‌بندی شده‌اند.

این مهر توسط اداره ثبت اسناد، که اعتبار آن را تایید کرده و آن را به یک سند املاک قابل‌اعتماد تبدیل کرده‌ است، ایجاد شده‌ است. مالکیت این نوع سند قطعی است و هیچ شکی در مسائل حقوقی آن وجود ندارد.

نتیجه‌گیری

معاملات اموال مختلف معمولاً با یک عمل املاک انجام می‌شود و شما این سند را به‌خاطر پولی که برای خرید ملک به شما پرداخت می‌کنید، دریافت خواهید کرد. اما این سند انواع و اقسام مختلف دارد که بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. در این مقاله، ما با انواع معاملات املاک و تفاوت‌های آن‌ها آشناشدیم. به‌ طوری که هنگام خرید ملک، ما اطلاعات کاملی در مورد آن با شنیدن نوع سند املاک و تجربه یک تراکنش موفق خواهیم داشت.

خرید ویلا در متل قو را به کارشناسان خبره مجموعه آرش بسپارید.

به‌ طور کلی، دو سند ۵صفحه‌ای و تک‌صفحه‌ای دارای اعتبار یک‌سان هستند. اما امنیت اسناد یک‌صفحه برای جعل و تقلب بیشتر از اسناد ۵صفحه‌ای است.

با این حال، با پیشرفت فن‌آوری، روش‌های دقیق‌تر و حیله‌گرانه بیشتری ایجاد شده‌اند که می‌توانند امنیت اسناد را تهدید کنند. برای این منظور بهتر است که به دفتر ثبت‌ اسناد معتبر برای انتقالات اسناد مراجعه کنید. همچنین قبل از پرس و جو، ثبت‌نام کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×