گیلان، زیباکنار
0133416

آشنایی با تفریحات هیجان‌انگیز نمک‌آبرود

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1400-02-22
تفریحات نمک آبرود

بعد از شنیدن نام نمک‌آبرود به یاد تله‌کابین معروف آن خواهید افتاد. ممکن است حتی تصور کنید که یک نمک‌آبرود است و یک تله‌کابین، همین و بس! اما اگر چنین تصوری دارید به‌ طور کل تصورتان اشتباه است. چراکه نمک‌آبرود این منطقه زیبا و دوست‌داشتنی سراسر تفریحات هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده‌ای دارد که تله‌کابین شاید معروف‌ترین آن‌ها باشد، اما تنها تفریح و سرگرمی نمک‌آبرود نیست.

از ما نخواهید که بهترین فصل سفر به نمک‌آبرود را به شما بگوییم. زیرا در این صورت با انتخاب یک فصل، به فصل‌های دیگر کم‌لطفی کرده‌ایم. هوای دلپذیر و طبیعت مطبوع بهار، تابستان و پاییز نمک‌آبرود طعنه‌ای به بهشت می‌زند. نمی‌توان از تلفیق هنرمندانه رنگ‌ها در این طبیعت بهشتی به‌ سادگی گذر کرد. حال در این طبیعت زیبا اگر قرار باشد تفریحات مهیجی را نیز تجربه کنید، خاطرات دلچسب سفر شما تکمیل خواهد شد.

نمک‌آبرود

نمک‌آبرود شهرکی توریستی با طبیعت بکر و وحشی است که در غرب چالوس و در فاصله 12 کیلومتر آن واقع‌ است. این شهرک زیبا بالغ بر 750 هکتار وسعت دارد و در فاصله بین رشته‌کوه‌های البرز و دریای خزر قرار دارد. ارتفاع این شهر زیبا از سطح دریا بیش از 2000 متر است و با آب‌وهوای مطبوع و خنک خود در تمامی فصل‌ها به‌‌عنوان بهترین مکان اقامتی نیز شناخته می‌شود.

لازم به ذکر است که در زمان ورود به نمک‌آبرود دقت کنید وارد بخش مسکونی آن نشوید. چراکه بخش مسکونی نمک‌آبرود از بخش تفریحی جداست و ورود به آن نیازمند پرداخت هزینه است. در حالی که ورود به بخش توریستی نمک‌آبرود رایگان است.

حتی اگر قصد استفاده از امکانات تفریحی نمک‌آبرود را نداشته‌ باشید باز هم به‌ طور یقین می‌توان گفت که اوقات خوشی را در آنجا تجربه خواهید کرد. به‌نظاره‌نشستن رشته‌کوه‌های پرصلابت البرز، گشت‌وگذار در بازارچه‌های محلی و قدم‌زدن لابه‌لای شمشادهایی که قدمت آن‌ها بیش از 700 سال است، به‌ تنهایی می‌تواند حال و هوای شما را دگرگون سازد. با این حال ما در این سفر قصد داریم تفریحات هیجان‌انگیز نمک‌آبرود را تجربه کنیم. اگر شما نیز عاشق هیجان هستید، در این سفر با ما همراه باشید.

تله‌کابین

سوارشدن بر تله‌کابین همان تفریح مهیج و جذابی است که پای عده زیادی را به این منطقه باز می‌کند، در واقع عده زیادی نمک‌آبرود را با تله‌کابینش می‌شناسند. تله‌کابین نمک‌آبرود بلندترین تلکه‌کابین ایران است. چشم‌اندازهای بی‌نظیر این تله‌کابین در ارتفاعات مثال‌زدنی است.

شما برای سوارشدن بر تله‌کابین حق انتخاب دارید که می‌خواهید سوار کدام یکی از خطوط شوید. خط یک شما را به قله مدوبن و خط دو شما را به قله دیوحمام می‌رساند. خط دوم دارای سرعتی دو برابر خط اول است. پس اگر می‌خواهید به آرامی به قله برسید و از چشم‌اندازها لذت بیشتری ببرید، خط یک را انتخاب کنید. اما اگر بی‌قرارید تا زودتر به قله برسید و جنگل‌های انبوه و مزارع را زیر پای خود حس کنید، سوار خط دو شوید.

انتخاب با شماست و الحق که انتخاب سختی است. چراکه هر دو مسیر زیبایی‌ها و شگفتی‌های خاص خود را دارند. اگر عاشق نسیم‌های خنک شمالی هستید، این مژده را به شما می‌دهیم که در مقصد، جایی که پای شما به قله باز می‌شود، هوایی خنک و مطبوع را تجربه خواهید کرد.

پل معلق

آیا تا به حال حس و حال قدم‌زدن در جنگل‌هایی انبوه اما بر فراز آسمان را تجربه کرده‌اید؟ شاید تصور کنید چگونه می‌توان از دل جنگل‌های انبوه عبور کرد در حالی که پای‌تان بر زمین نیست؟ در نمک‌آبرود می‌توانید در ارتفاع چند صد متری زمین در دل جنگل‌های سرسبز قدم بزنید، آن هم به‌واسطه پل معلق. پلی که تنها با دو طناب و قطعات چوبی به‌ هم متصل است.

پل معلق نمک‌آبرود شاید تجهیزات و امکانات عجیب و غریبی را به‌ همراه نداشته باشد اما همیشه که برای تجربه هیجان‌انگیز نباید از امکانات عجیب و غریب استفاده کرد و یا هزینه‌هایی بالایی پرداخت کرد. برای قدم‌زدن بر پل معلق باید سوار خط دو تلکابین شوید و به قله دیو حمام بروید.

پل معلق از آن دست هیجاناتی است که شاید هر کسی جرئت نکند آن را تجربه کند. شکافتن مسیر ابرهای جنگلی و هوای مه‌گرفته در ارتفاع چند صد متری زمین و قدم‌زدن در پیچ‌و‌تاب شاخ و برگ‌های درختان جنگلی آن هم در مسیری که تنها یک نفر می‌تواند از آن عبور کند، هیجانی غیر قابل توصیف دارد.

پس اگر اهل ریسک‌کردن و هیجانات پرالتهاب هستید، قدن‌زدن بر پل معلق را فراموش نکنید. مطمئناً خاطره‌ای شگفت‌انگیز و به‌یادماندنی در ذهن شما ثبت خواهد شد. در انتهای این پل هیجاناتی جدید در انتظار شماست.

زیپ لاین 

باز هم می‌خواهیم از شگفتی‌های مقصد خط دو تلکابین حرف بزنیم. این بار قصد معرفی زیپ لاین را داریم. از هیجان پل معلق که گذر کنید به زیپ لاین می‌رسید. شاید نام آن به گوش شما آشنا باشد، اما از سازوکار آن بی‌اطلاع هستید. زیپ لاین در واقع یک طناب است که شما را از بین دو کوه عبور داده و بین آسمان و زمین معلق نگاه می‌دارد و با سرعتی هیجان‌انگیز چشم‌اندازهایی از جنگل‌های سرسبز و مراتع را از پیش دیدگان شما گذر می‌دهد.

همین نوسان بین زمین و آسمان و سرعت بالای زیپ لاین کافی است تا عده‌ای جرات سوارشدن بر آن را نداشته‌ باشند. اما توصیه ما این است که به‌هیچ‌وجه از هیجان زیپ لاین، این تجربه جسورانه به‌ سادگی عبور نکنید. کافی است یک‌بار سوار آن شوید تا برای سوارشدن در دفعات بعدی لحظه‌شماری کنید.

سورتمه 

با شنیدن نام سورتمه ممکن است یاد قطب شمال و مناطق برفی بیافتید. سورتمه نمک‌آبرود شما را با سرعتی هیجان‌انگیز از دل جنگل‌های سرسبز شمال عبور می‌دهد و به‌ جای اینکه زیر پای شما خبری از برف باشد، درختانی سرسبز و تنومند هستند. سرعت تنظیم‌شده این سورتمه 25 کیلومتر در ساعت است که می‌توانید به‌ واسطه ترمز تعبیه‌شده آن را کاهش دهید.

مسیری که با سوارشدن بر سورتمه طی می‌کنید مسیری هیجان‌انگیز است که بخش‌هایی از آن تاریک و بخش‌هایی روشن است و عرض جاده مدام باریک و پهن می‌شود. پیچ‌و‌تاب‌های این مسیر کافی است تا دلهره‌ای شیرین را در قلب شما بیاندازد. اگر عاشق سرعت هستید و می‌خواهید حس ناب ردشدن از پیچ‌و‌تاب جنگل‌ها را تجربه کنید، سورتمه‌سواری انتخابی عالی در نمک‌آبرود است.

کارتینگ 

اگر به‌ دنبال هیجان هستید، باید آن را از راه درستی تجربه کنید. ماشین‌سواری آن هم با سرعتی بسیار بالا و هیجان‌انگیز در سطح شهرها امری غیرقانونی است. اما اگر عاشق راندن اتومبیل با سرعتی فوق‌العاده هستید سری به کارتینگ نمک‌آبرود بزنید تا تمامی هیجانات و انرژی تجمع‌یافته در روح‌تان را در این تفریح سرعتی تخلیه کنید. کارتینگ نمک‌آبرود دارای مسیرهای پرپیچ‌و‌تاب و هیجان‌انگیزی است که باید طبق نقشه طی نمایید. اگر به‌ همراه دوستان‌تان وارد این بازی شوید مطمئناً هیجان آن چند برابر خواهد شد.

پینت بال 

نمی‌دانیم که تا چه حد اهل سرگرمی‌ها و هیجانات گروهی هستید. اما همین را بگوییم و بس که هیجان تفریحات گروهی قابل مقایسه با هیجانات و تفریحات انفرادی نیستند. مطمئناً در طی این تفریحات به میزان بیشتری به شما خوش می‌گذرد. پینت بال یکی از این تفریحات گروهی است که می‌توانید در نمک‌آبرود تجربه کنید.

اگر همراه دوستان و خانواده‌تان به نمک‌آبرود آمده‌اید، می‌توانید یک جنگ هیجان‌انگیز را در پس درختان راش و توسکا در فضای رمزآلود جنگل راه بیاندازید و از تجربه‌این بازی هیجان‌انگیز لذت ببرید.

تجهیزات و لباس‌های پینت بال نمک‌آبرود در نوع خود مدرن‌ترین تجهیزات و پوشش‌ها است. مسیرهای مختلفی برای بازی درنظرگرفته و به شما پیشنهاد می‌شود. مسیرهایی که التهاب، ترس، هیجان و نشاط را در دل خود به‌ طور یکجا جای داده است. به جرئت می‌گوییم که در پینت بال نمک‌آبرود هیجان‌انگیزترین لحظات عمر خود را تجربه خواهید کرد.

نتیجه‌گیری

اگر در مسیر چالوس هستید و در جاده زیبای چالوس قرار دارید، برای رسیدن به نمک‌آبرود آدرس پیچیده‌ای نیاز نیست. کافی‌ است حواس‌تان را جمع کنید تا تابلوی ورودی به نمک‌آبرود در پیش دیدگان شما ظاهر شود. به‌ محض دیدن این تابلو راه خود را به‌ سمت آن کج کنید و خود را برای تجربه داستان‌های مهیجی در این شهرک توریستی زیبا آماده نمایید.

 

 

 

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×