گیلان، زیباکنار
0133416

جاده اسالم به خلخال مسیری که هرگز فراموش نخواهید کرد

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
جاده اسالم به خلخال

ایران، کشوری است که دارای جاذبه‌های زیادی برای گردشگری است. شما می‌توانید منظره‌هایی زیبا را در ایران پیدا کنید که هرکدام در نوع خود نظیر ندارند. شمال کشور به‌ خاطر آب‌وهوای عالی و مناظر زیبایش در این میان بسیار مورد توجه است. در این میان، یکی از جاهایی که باید از آن دیدن کرد و لذت برد جاده اسالم به خلخال است که حقیقتاً جاده‌ای رویایی و شگفت‌انگیز است.

مطمئن باشید اگر از این جاده دیدن‌ کنید و مناظر اطراف آن و زیبایی‌های آن را ببینید، دیگر هرگز از خاطرتان پاک نخواهد شد. در این مقاله سعی شده است تا به‌ خوبی این جاده زیبا برای شما توصیف شود.

برای خرید باغ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

جاده اسالم به خلخال از زیبایی‌های استان گیلان

گیلان، یکی از استان‌های زیبای شمالی در ایران است که دارای جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری است. شما در این استان می‌توانید جنگل‌هایی زیبا و بکر، رودخانه‌هایی زلال، سواحلی آرام و زیبا، آبشارهایی دل‌انگیز و جاذبه‌های زیاد دیگری را پیدا کنید. یکی از جاذبه‌های این استان سرسبز و زیبا، جاده اسالم به خلخال است که حقیقتاً از زیباترین چیزهایی است که می‌توان تجربه کرد. اگر دوست دارید لحظاتی رویایی و زیبا را تجربه کنید پس باید این جاده را ببینید و آن را با وسیله نقیله‌ای بپیمایید.

همان‌طور که از نامش پیداست این جاده شما را از اسالم به خلخال می‌برد. اسالم بخشی از شهرستان تالش است و در غرب استان زیبای گیلان قرار دارد. این شهر زیبا از شمال به تالش می‌رسد و از جنوب هم به جنگل زیبای گیسوم می‌رسد. مردم شهرستان تالش به دو زبان تالشی و ترکی صحبت می‌کنند. اسالم خود دارای مناظر زیبایی است و می‌توان از آن دیدن کرد. محصولات اسالم عبارتند از گلیم، محصولات دامی، سفال، چوب، کاغذ و چیزهای دیگر.

خلخال اما در استان گیلان قرار ندارد. بلکه در استان هم‌جوار گیلان یعنی اردبیل قرار دارد. شهرستان خلخال در جنوب استان اردبیل قرار گرفته است و قدمت زیادی دارد. مرکز این شهرستان نیز خلخال نام دارد و بعد از اردبیل بزرگ‌ترین شهر استان اردبیل است. نام قدیمی این شهر هیرو بوده است. از جنوب به طارم زنجان، از شمال به کوثر در اردبیل، از غرب به میانه و از شرق نیز به استان گیلان می‌رسد. شهرستان خلخال به‌ دلیل نزدیکی اش به گیلان، بخشی سرسبز و دارای هوایی خنک و معتدل است.

جاده اسالم به خلخال، مسیری است که از استان گیلان شروع می‌شود و شما را به داخل استان اردبیل می‌رود. خیلی‌ها این جاده زیبا را رویایی‌ترین جاده‌ ایران می‌دانند.

برای اجاره ویلا ساحلی در گیلان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

ویژگی‌های جاده اسالم به خلخال

اما این جاده چه ویژگی‌هایی دارد که باعث می‌شود این همه جذابیت داشته باشد و خیلی‌ها آن را جاده‌ای رویایی و جادویی بخوانند. در زیر به این ویژگی‌ها پرداخته شده است و توصیف خوبی از مسیر این جاده شده است.

1.طبیعت بکر وزیبا

حقیقتاً در زمانی که دارید از این مسیر حرکت می‌کنید احساس می‌کنید در قطعهای از بهشت در حال رانندگی هستید. طبیعت اطراف این جاده به‌قدری زیباست که چشم شما را خیره می‌کند. خیلی‌ها در طول سفر در کنار جاده می ایستند و لحظاتی را به تماشای این نقاشی زیبای الهی می نشینند. حتماً به شما توصیه می‌شود که زمانی را برای استراحت و دیدن از منظره‌های زیبای اطراف این جاده اختصاص دهید و لذت ببرید.

شما در ابتدای جاده اسالم به خلخال، جنگل‌هایی انبوه را مشاهده می‌کنید. درختان جنگلی مرتفع در اطراف جاده به‌خوبی قابل مشاهده هستند و شما می‌توانید از دیدن آنها لذت ببرید. جلوتر و با دور شدن از اسالم اما شما با دشت‌های سرسبز و پهناوری مواجه می‌شوید که چشم‌ها را می نوازد. دامنه دید شما در این قسمت از جاده زیاد می‌شود و شما می‌توانید دشت‌های سرسبز و زیبایی را مشاهده کنید که روبه‌روی شما قرار دارند.

اگر در زمان‌های خاص مانند ماه‌های اردیبهشت یا خرداد این مسیر را طی کنید، دشت شقایق را مشاهده خواهید کرد. این دشت‌های سرخ رنگ، روح انسان را جلا می‌دهند. خیلی از گردشگران در این نقاط در حال گردش هستند و از دیدن منظره ها لذت می‌برند.

برای اجاره ویلا در محمود آباد با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

2.وجود مه و رطوبت

به‌دلیل نزدیکی به دریای خزر و نیز آب‌وهوای خنک این منطقه، شما شاهد مه و رطوبت در جاده هستید و همین به جذابیت این جاده می‌افزاید. شما دشت‌ها و جنگل‌ها ودرختان را در لایه های مه مشاهده می‌کنید و از آن لذت می‌برید. حقیقتاً بسیار زیبا و دیدنی است وخود باید تجربه کنید. عکس‌ها نمی‌توانند به‌خوبی حس را منتقل کنند. جنگل‌ها و دشت‌های زیبای سرسبز در دل مه و رطوبت در کنار هوایی خنک، همگی لحظاتی زیبا و دل‌انگیز را برای شما رقم می‌زنند. پس یکی دیگر از ویژگی‌های این جاده زیبا، وجود مه و رطوبت است که باعث زیبایی هر چه بیشتر مناظر می‌شود.

3.مسیر پیچاپیچ

در برخی از قسمت‌های جاده، شما پیچ های بسیار زیاد با شیب زیاد را مشاهده می‌کنید و همین یکی دیگر از جذابیت‌های این جاده است. این جاده 70 کیلومتری دارای پیچ های زیادی است و گردنه هم دارد. گردنه الماس اسالم به خلخال، در زیبایی نظیر ندارد. زمانی که از این گردنه در حال عبور هستید واقعاً احساس می‌کنید که در حال پرواز کردن هستید. باید فقط این لحظات را حس و تجربه کرد.

برای خرید ویلا در لنگرود با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

4.روستاها و عشایر اطراف جاده

از دیگر جذابیت‌های این جاده رویایی، روستاهایی با خانه‌های چوبی در اطراف این روستاست که به زیبایی آن می‌افزاید. مطمئن باشید زمانی که از این جاده در حال عبور کردن هستید به حال آن‌ها غبطه می‌خورید که در چنین جای زیبایی در حال زندگی‌کردن هستند. در کنار روستاییان، شما می‌توانید چادر عشایران را نیز مشاهده کنید. این خود یکی دیگر از جذابیت‌های این جاده زیبا و چشم‌نواز است.

همان‌طور که می‌بینید که این جاده ترکیبی از بهترین ها را دارد. جنگل‌های زیبا و انبوه، مه و رطوبت، گردنه زیبا، دشت‌های پهناور و سرسبز و خانه‌های روستایی و عشایر در کنار همدیگر جمع شده‌اند و در طول این مسیر زیبا قرار گرفته‌اند تا افراد بتوانند لحظاتی بی‌نظیر را تجربه کنند.

در طول این جاده هتلی وجود ندارد. اما به‌ هرحال می‌توان مسافرخانه‌ها یا خانه‌های اجاره‌ای را برای گذراندن پیدا کنید. اگر قصد دیدن از طبیعت اطراف این جاده زیبا را دارید باید به شما بگوییم که شما می‌توانید آبشار، چشمه، آبگرم، دریاچه و جاذبه‌های دیگر را در اطراف این جاده بیابید و از آنها دیدن‌ کنید و لذت ببرید. اقامتگاه‌هایی برای مسافران  و گردشگران در مسیر در نظر گرفته‌ شده است تا آسایش هر چه بیشتر آن‌ها در زمان دیدن‌کردن از مناظر اطراف این جاده رویایی تامین شود. حتماً از خانه‌های روستایی اطراف این جاده نیز دیدن‌ کنید و صنایع‌دستی آن‌ها را ببینید.

نکته‌ای که باید به آن توجه‌ داشته‌ باشید این است که در بسیاری از اوقات به‌ دلیل سرما و لغزنده‌بودن، این جاده بسته می‌شود(مخصوصاً در زمستان به‌ دلیل بارش برف). بهترین زمان برای پیمودن این جاده زیبا در فصل بهار و تابستان است.

برای خرید ویلا در خزرشهر بابلسر با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

نتیجه‌گیری

اگر دوست دارید از جاده‌ای بروید که در طول آن ترکیبی از جنگل‌های انبوه، دشت‌های پهناور و سرسبز، مه و رطوبت در کنار خانه‌های چوبی روستایی را مشاهده کنید پس جاده اسالم به خلخال، بهترین گزینه خواهد بود. این جاده شما را از اسالم(در استان گیلان) به خلخال در جنوب استان اردبیل می‌برد. مسیر جاده اسالم به خلخال مسیری رویایی است که مطمئناً هیچگاه آن را فراموش نخواهید کرد.

در ابتدای جاده شما جنگل‌های انبوهی را مشاهده می‌کنید و پس از آن با عبور از پیچ‌های مختلف، دشت‌های پهناور و سرسبز را روبه‌روی خود خواهید یافت. قرارگرفتن این جنگل‌ها و دشت‌ها در دل مه و رطوبت، زیبایی آن را چندین برابر کرده است و حس بی‌نظیری را به انسان منتقل می‌کند. زمانی که به گردنه الماس در این جاده برسید مطمئن باشید که احساس خواهید کرد که روح شما می‌خواهد پرواز کند. در کنار جاده، شما خانه‌های روستایی زیبایی را مشاهده می‌کنید.

برای خرید ویلا در زیباکنار با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اگر می‌خواهید از این جاده دیدن‌ کنید و این مسیر را بپیمایید، حتماً از قبل درباره بازبودن و شرایط آن پرس‌وجو کنید. فصل بهار و تابستان بهترین زمانی است که می‌توانید از آن دیدن‌ کنید. در طول جاده اسالم به خلخال، اقامتگاه‌ها و مسافرخانه‌هایی برای مسافران وجود دارد که می‌توانند در آنجا ساکن شوند و از جاذبه‌های اطراف این مسیر مانند آبشار و رودخانه و دشت‌ها و دیگر موارد دیدن کنند و لحظاتی خوش را برای خود خلق کنند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×