گیلان، زیباکنار
0133416

8 جاذبه زمستانی شمال که نباید از دست بدهید

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
جاذبه زمستانی شمال

8 جاذبه زمستانی شمال که بهتر است پیش از برنامه‌ریزی و سفر به این خطه خوش‌ آب‌وهوا آن‌ها را بدانید. از تله‌کابین تا جنگل، در این نوشته به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم.

وقتی در مورد مناطق بکر شمال صحبت می‌کنیم، منظورمان این است که مکان‌هایی که هنوز راه را برای ویلاهای رنگی و تغییرات اساسی در طبیعت باز نکرده‌اند. اگر شما هم به این مکان‌ها بروید و قصد بازدید از آن‌ها را داشته‌باشید، باید توجه کنید که طبیعت، بدون اغراق، مهم‌ترین دارایی ما است و ما اجازه نداریم به حریم خصوصی خود با خودخواهی و بی‌فکری تجاوز کنیم. مناطق جنگلی بکر در شمال با پوشش گیاهی جذاب و دیدنی و مختصات ویژه‌ای منتظر ما هستند، اما تنها در صورتی که قانون برخورد آن‌ها را بدانیم. یعنی ما باید آن را تا جایی که ممکن است ارزش داشته باشیم و با مشاهده سلامت محیطی و آسیب رساندن به‌طبیعت آن را زیبا و سبز نگه داریم. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با جاذبه زمستانی شمال آشنا کنیم.

انتخاب بین مازندران و گیلان برای سفر یک انتخاب دشوار است. از آنجا که واقعاً نمی‌توان گفت بهترین شهر شمال برای سرگرمی است و در آن دو استان، مناطق بکر شمالی زیباتر و دیدنی هستند. برخی از زیبایی‌های موجود در شمال کشور در فصل‌های خاصی زیباتر هستند یکی از این فصل‌ها فصل زمستان است که با توجه به آب‌وهوای سرد شمال کشور در این فصل عموم افراد از جاذبه‌های موجود در شمال کشور در این فصول غافل هستند.

برای اطلاع از قیمت کاخ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

8 جاذبه زمستانی شمال کدام‌ها هستند؟

نمک آبرود

یکی از بهترین و مشهورترین انتخاب‌هایی که در ذهن هر فردی شکل می‌گیرد، نمک آبرود است. یک مقصد توریستی که به شما اجازه می‌دهد در طبیعت قدم بزنید، امکانات اقامت فراهم می‌کند و با لذت و انرژی سفر خود با تفریحات هیجان‌انگیز خود به شما کمک می‌کند.مهم‌ترین بخش مجتمع نمک آبرود، تله‌کابین نمک آبرود است که در سراسر ایران مشهور است و شما را از زمین به بالای آسمان می‌برد. مسیر این ماشین کابلی به گونه‌ای طراحی شده‌است که در امتداد مسیر شما دید زیبایی از دریای‌خزر و شهر و اطراف آن دارید و در پایان می‌توانید جنگل را کاوش کنید.

در حال حاضر در نمک آبرود علاوه بر تلکه کابین بخش‌های مختلف دیگری مانند پینت بال، اسب سواری، ماشین چهار چرخ، زیپ لاین، سینما شش بعدی در نمک آبرود موجود هستند و نمک آبرود را به یکی از بخش‌های مهم گردشگری شمال کشور تبدیل کرده‌اند. مورد دیگری که باید در ارتباط با نمک آبرود مد نظر داشته این است که در فصل زمستان ارتفاعات این منطقه فضای مناسبی برای برف بازی و عکاسی در برف مخصوص افرادی است که به این حرفه علاقه‌مند هستند. در فصل زمستان اغلب توریست‌های منطقه نمک آبرود از کشورهای عربی هستند که به‌دلیل وجود برف و هوای خوب این منطقه به شمال کشور سفر می‌کنند.

برای خرید ویلای شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید

تله‌کابین رامسر

رامسر یکی از شهرهای زیبا و دیدنی شمال کشور در تمامی فصول است از زیبایی‌های رامسر بسیار سخن گفته شده است تله‌کابین رامسر یکی از این زیبایی‌های جذاب در شمال کشور هستند. تلکه ابین رامسر علاوه بر این که امکان بهره‌مندی از هوای خوب را برای شما فراهم می‌کند در سال‌های اخیر تعداد زیادی از امکانات تفریحی دیگر در این منطقه‌ایجاد شده‌اند.

دریاچه عباس‌آباد مازندران

عباس‌آباد یکی از شهرهای زیبای شمالی استان مازندران است که بسیاری از مناظر در انتظار شما هستند. از جاده بی‌نهایت جذاب تا عباس‌آباد و مسیر جنگل آن که عبور می‌کنیم دریاچه عباس‌آباد نیز بسیار تماشایی است. دریاچه عباس‌آباد علاوه بر زیبایی طبیعی آن، نقطه جالبی در آن دارد، و این چیزی نیست جز وجود یک بنای تاریخی کوچک که ظاهراً یادگار دوران صفویه در وسط دریاچه است. باغ کنار دریاچه عباس‌آباد نیز توسط یونسکو ثبت‌شده‌است و این بدان معنی است که برای زندگی در ایران احساس تاسف است و به‌دنبال دیدن این دریاچه با ارزش در میان مناطق باستانی شمال ناست.

بهترین زمان برای بازدید: بهترین زمان برای بازدید از مناطق شمالی دست‌نخورده مانند دریاچه عباس‌آباد معمولاً بهار و تابستان است. بی‌شک شما هم تصدیق می‌کنید که روز اول آوریل تقریباً هر بخشی از طبیعت را به بهشت فراموش‌نشدنی مبدل می‌کند. زمستان که واقعاً زمان خوبی برای بازدید از طبیعت جنگل نیست، اما اوایل پاییز، وقتی هوا هنوز یادآور تابستان با نسیم خنک است، زمان خوبی برای بازدید از دریاچه عباس‌آباد خواهد بود.رفتن به دریاچه عباس آباد: برای رفتن به عباس‌آباد باید از امل  و بابل عبور کنید و بعد از آن، قبل از رسیدن بهشر، وارد جاده‌ای شوید که به عباس‌آباد منتهی می‌شود.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

جنگل دالخانی، رامسر

رامسر قطعاً در بسیاری از مکان‌ها در ایران به‌عنوان بهترین شهر برای سرگرمی شناخته می‌شود. دالخانی، واقعاً تماشایی بود. ممکن است این بهترین انتخاب نباشد چون در هر حال، هر یک از شهره‌ای شمالی چیزی برای گفتن دارند، اما طبیعت زیبا و امکانات تفریحی بی‌نظیر هستند. برای مثال جنگل دالخانی رامسر را در نظر بگیرید. این جنگل‌ها بدون شک یکی از زیباترین مکان‌ها در شمال هستند.

جنگل‌ها در منطقه‌ای کوهستانی در جنوب شرقی شهر رامسر قرار گرفته‌اند. اگر قصد سفر به رامسر و دیدن جنگل‌های of را داشته‌باشید، باید بدانید که آب‌وهوای این جنگل‌ها در تمام فصول دلپذیر و خنک است و اگر شما در تابستان به قلب جنگل بروید، هوای گرم و شرجی نخواهید داشت. درختان بلوط، بلوط و گردو نیز زیورآلات این جنگل‌ها هستند.بهترین زمان برای بازدید: ما هنوز بهار، تابستان و اوایل پاییز را توصیه می‌کنیم تا جنگل‌های دالخانی را کشف کنیم. در این فصول، آب‌وهوای جنگل بهتر است و فرصت بیشتری برای اکتشاف وجود دارد.

جنگل‌های دو هزار و سه هزار، تنکابن

دو هزار و سه هزار جنگل همچنین مکان‌های بکر در شمال برای کشف طبیعت هستند. بسیاری از مناطق جنگلی بکر در شمال وجود دارند و برای دیدن بهترین آن‌ها باید از قبل با مناظر آن آشنا باشید. دو هزار و سه هزار جنگل در طول رودخانه پر از سیل دو هزار جنگل، برای پیک‌نیک بسیار خوب زندگی می‌کنند.

ارتفاع جنگل‌های دو هزار و سه هزار متر بالاتر از سطح دریا به‌ترتیب دو و سه هزار متر است. به‌همین دلیل برخی می‌گویند که دلیل نامگذاری جنگل‌ها همین است. مه جنگل، صدای رودخانه خروشان و اکسیژن خالص جنگل‌ها باعث می‌شود که گردشگران زیادی از این مناطق بکر و بکر بازدید کنند. من آرزو می‌کنم که ما فراموش نکنیم که هنگام بازدید از طبیعت زیبا مانند این جنگل، به محیط‌زیست آسیبی برسانیم.

بهترین زمان برای بازدید: همانند دیگر مناطق جنگلی شمال، توصیه می‌شود که در بهار و تابستان از ۲۰۰۰ جنگل بازدید کنید. پاییز اولیه نیز برای برنامه‌ریزی برای بازدید از این جنگل‌ها خوب است.

راه برای جنگل‌های دو هزار و سه هزار: بخش خرم آباد، پنج کیلومتر از تنکابن، مکانی است که شما را به ورودی جنگل‌ها می‌برد. این کوه در حدود ۱۶ کیلومتر دورتر از خرم آباد تا ورودی ۳۰۰۰ جنگل قرار دارد.تعداد of که در شمال هستند به اندازه تعداد سنگ قبرها بالا است! علاوه بر موارد بالا، جنگل‌های تماشایی زیر را در مازندران دارد:

جنگل سیاه  بیشه در روستای سیاه بیشه، مازندران.

جنگل‌های سیانگان در نوشهر، مازندران

جنگل جوارم  در شیرگاه مازندران

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

روستای کندلوس

کندلوس طبیعت زیبایی دارد و از نظر تاریخی بسیار قدیمی است. کندلوس در حدود ۴۰۰۰ سال قدمت دارد و یکی از مناطق بکر استان مازندران در نزدیکی چالوس است. خانه‌های قدیمی این روستا با معماری جذاب مثل عکس و پوستر هستند. گذرگاه‌های دهکده نیز پوشیده از آسفالت هستند و راه‌رفتن بر روی آن‌ها و کشیدن هوای تازه به ریه‌های خسته شهر ما یکی از بهترین جاذبه‌های آن است. همچنین موزه‌ها برای دیدار از کندال وجود دارند. برای مثال، موزه مردم‌شناسی و گیاهان دارویی را در سفر به این روستا از دست ندهید.

بهترین زمان برای بازدید: برای دیدن کندلوس باید بهار، زمستان و اوایل پاییز را انتخاب کنید. چون در این زمان‌ها، آب‌وهوای روستا بسیار مساعد است. اما این بدان معنا نیست که سفر به کندال در پاییز و زمستان نامناسب است. روستای زیبا کندلوس نیز در زمستان ارغوانی و با لباس سفید جذاب است. انتخاب دیگری با شما خواهد بود.بسیاری از روستاهای زیبایی در مازندران وجود دارند. برای مثال، گزینه‌های دیگری که می‌توانند به‌عنوان زیباترین مکان در شمال بازدید شوند عبارتند از:

  • فیل بند در مازندران
  • آلاشت در سوادکوه مازندران
  • برنت در سوادکوه مازندران
  • گرسماسر در رامسر در مازندران

ماسوله فومن

یک روستای پلکانی با ساختار جالبی از خانه‌ها در گیلان، یکی از مکان‌ها در گیلان است که شما هرگز نباید آن را از دست بدهید. خانه هر خانه، حیاط خانه دیگری در این روستا است. جالب نیست؟ رسیدن به ماسولهزیبا، می‌توانید از خیابان‌های پر پیچ‌وخم عبور کرده و محصولات محلی و صنایع‌دستی را از مغازه‌های خود خریداری کنید. با رفتن به ماس.له، چندین مقصد دیگر را خواهید دید که در لیست زیباترین مکان‌ها در شمال قرار دارند. برای مثال، کوبر و آبشاری به‌نام کوشمان نیز در نزدیکی ماسوله قرار دارند.

این استان مازندران است و با آب‌وهوای مرطوب و مرطوب که آن را به یکی از بهترین گزینه‌های سفر تابستانی تبدیل می‌کند. حضور مه نسبتاً دایمی نیز به جذابیت ییلاقی کلاردشت و آنچه در اواسط تابستان گرم بهتر از همه خواهد بود می‌افزاید.

برای خرید ویلا در سعادت آباد نور با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

کلاردشت

در کنار آب‌وهوا، کلاردشت به‌خاطر طبیعت تابستانی و جاذبه‌های منحصربه‌فرد مشهور است. از جاده افسانه‌ای که در آن می‌توانید به‌سمت ابرها بروید، به جاده رویایی عباس‌آباد – ییلاقی که یکی از زیباترین جاده‌های ایران است بروید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×