گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی جاذبه‌های گردشگری رودسر گیلان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
جاذبه های گردشگری رودسر

استان گیلان در استان گیلان و در تقاطع جنگل و دریا واقع‌شده‌است. شهری بسیار زیبا با تاریخی کهن که طبیعت و دوستداران تاریخ را با زیبایی‌های خود جذب می‌کند. سفر به دنیایی پر از زیبایی که پایانی ندارد. بازار محلی، بوی چای و برنج، رودخانه‌های خروشان، ساحل دریای‌خزر و جنگل‌های مرتفع برخی از جاذبه‌های دیدنی این شهر هستند. در ادامه، مناظر و محیط اطرافش را معرفی خواهیم کرد. در ادامه با معرفی جاذبه‌های گردشگری رودسر گیلان با شما همراه خواهیم بود.

برای خرید ویلای شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

سفر به رودسر

رودسر در استان گیلان قرار دارد. فاصله تهران تا رودسر ۳۷۵ کیلومتر است. با خودرو این مسیر حدود ۴ ساعت و ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. اما اگر می‌خواهید به رودسر سفر کنید، فاصله از رودسر تا رشت در حدود ۷۳ کیلومتر است. این مسیر حدود ۱ ساعت و ربع ساعت طول می‌کشد. یکی از مناظر رودسر و پیرامونش در تابستان است. برخی از این تابستان‌ها بیش از رودسر شهرت دارند. یکی از تابستان‌ها معروف جواهر دشت است.

یک دشت بزرگ مانند مخمل سبز در ارتفاعات رودسر به‌نام جواهر دشت واقع‌شده‌است. تابستان زیبا با کلبه‌های زیبای یک چشم‌انداز رویایی را ایجاد کرده‌است. پیاده‌روی در تابستان زیبا در رودسرمثل پرواز بر روی ابرها است. چشمه‌های این منطقه آب آشامیدنی ساکنان منطقه را تامین می‌کنند. چراگاه شاداب با صدای یک گله گله، راه‌رفتن در کوچه‌های مه‌آلود روستا و تماشای طبیعت بکر تجربه پاک بازدید از این منطقه خواهد بود.

برای خرید ویلا در سرخرود با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری رودسر گیلان

شهرداری رودسر

رودسر، ۷۰ کیلومتری شرق گیلان، به‌عنوان یکی از سرسبز ترین شهرها در شمال با ساحل شنی شناخته می‌شود. برای یاد گرفتن چیزهای بیشتر در مورد رودسر و مناظر آن به برنامه علاالدین مراجعه کنید. در اطراف میدان شهرداری رودسر ۸ مجسمه تاریخی تاریخی دیده می‌شود که در میان آن‌ها بنای تاریخی شهرداری بسیار زیبا می‌درخشد و شبیه به بنای تاریخی شهرداری رشت است. بنای شهرداری در سمت جنوب غربی میدان شهرداری رودسر و به‌شکل یک ساختمان دوطبقه، توجه شما را جلب می‌کند.

این ساختمان که ساخت آن در دوران حکومت محمدرضا شاه آغاز می‌شود یکی از ساختمان‌های دوره پهلوی اول پهلوی است. برج ساعت و تزئینات تخت با طرح‌های اسلامی در نمای ساختمان تاریخی، زیبایی آن را دو برابر می‌کند. به گفته محلی‌ها، رضا شاه شروع به ساخت ادارات دولتی برای حفظ مردم شهر کرد که یکی از آن‌ها ساختمان شهرداری است. بنای تاریخی شهرداری رودسر توسط معماران آلمانی و ارمنی ساخته شد و تغییرات معماری ایرانی را نشان می‌دهد.

ساختمان‌های دیگر اطراف میدان شهرداری شامل ساختمان دوطبقه ثبت رودسر. سفر به گیلان با راهنماهای متخصص سفر علا الدین و دیدن مناظر of با ما. علاوه بر طبیعت بکر و منحصربه‌فرد گیلان، مکان‌های تاریخی و دیدنی همچون ماسوله، قلعه رودخان، مقبره شیخ زاهد گیلانی و پل تیمجان است.

برای خرید ویلا اکازیون در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

روستای حسن سرا

روستای حسن سارا در ۵ کیلومتری جنوب شرقی ودسر در میان شهرهای سرسبز و روستاهای رودسر بسیار مشهور است. امروزه، روستاها به یکی از مقاصد گردشگری در ایران تبدیل شده‌اند که بسیاری از مردم علاقه‌مند را جذب می‌کند. روستای حسن سارا منجر به دریا از شمال می‌شود و شما می‌توانید به ساحل روستا بروید تا استراحت کنید و برای چنددقیقه پس از سفر و پیاده‌روی در میان جنگل‌ها و مراتع، به‌سمت ساحل بروید. مردم روستای حسن سارا به کشاورزی، دامداری و ماهیگیری اشتغال دارند و زنان روستا هنر خود را با صنایع‌دستی حصیری بزرگ می‌کنند.

ساحل رودسر

یکی از مناظر رودسر ساحل بی‌انتها رودسر است. این ساحل هر ساله گردشگران زیادی را جذب می‌کند. دریای رودسر مساحتی حدود ۱۰ هزار متر مربع دارد و ۳۰ کیلومتر از ساحل ساحلی شمال ایران در شهر رودسر فاصله دارد.ساحل رودسر از شهر رودسر آغاز شده و تا مرز شرقی گیلان نیز ادامه پیدا می‌کند. ساحل رودسر یکی از مکان‌های مناسب برای انجام انواع بازی‌های ساحلی است.

روستای سجیران یکی از مناطق بکر و مناطق مورد علاقه است. دشت گل، غار باستانی و آبشار زیبایی، همه جلوه‌های ویژه زیبایی طبیعت را شکل می‌دهند. آبشار سجیران با اتصال چندین فنر شکل می‌گیرد. صدای آب از بالای صخره بسیار دلپذیر و دلپذیر است. آب‌معدنی سجیران، یک مکان توریستی دیگر در این مکان است. آب این بهار خوشایند است و برای درمان سنگ کلیه مفید است.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

جاذبه گردشگری پارک جنگلی رودسر

پارک جنگلی آصف که به‌نام پارک جنگلی رودسر نیز شناخته می‌شود یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن در رودسر است. این پارک ۲۵ دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد.پارک جنگلی رودسر، مسیرهای پیاده‌روی، مسیرهای دوچرخه‌سواری، مسیرهای دوچرخه‌سواری، چشمه‌های آب‌معدنی و چشمه‌های متعدد دارد. همچنین جاذبه‌های دیگری در نزدیکی پارک جنگلی رودسر مانند کاخ رضا خان، مسجد محمود امیربنده و کلاچی وجود دارد که می‌توانید در طی سفر خود به رودسر از آن دیدن‌کنید.

جاذبه‌های گردشگری و تفریحی قلعه گردن

قلعه گردن یک ساختمان باستانی و با ارزش از سلسله سلجوقی است. قلعه یکی از جاذبه‌های تاریخی قلعه گردن است که پس از بازسازی آن توسط بسیاری از توریست‌ها بازدید شده‌است. باستان شناسان یک گور جمعی را در حین حفاری کشف کرده‌اند و اشاره کرده‌اند که این قلعه تاریخی است. این قلعه در یک محیط سبز ساخته‌شده‌است و از سنگ و ملات ساخته‌شده‌است که به‌دلیل مصالح ساختمانی آن به‌عنوان یکی از اولین ساختمان‌های استان گیلان شناخته می‌شود.

برای خرید زمین در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

ساحل توریستی رام دشت

ساحل دریای‌خزر یکی از جاذبه‌های دیدنی شهرهای شمالی این کشور است. برخی سواحل به‌خاطر نزدیکی به جنگل‌ها و کوه‌ها دیدگاه‌های زیبایی و منحصربه‌فردی دارند. ساحل رام دشت یکی از سواحل زیبا و بکر استان گیلان است. ساحل ماسه‌ای و یکنواخت رام دشت مکانی مناسب برای سرگرمی و سرگرمی است. یکی از جاذبه‌های گردشگری در این ساحل فوتبال ساحلی است که هیجان ویژه‌ای دارد.

شهرستان کلاچای یکی از شهرهای استان گیلان است. این شهر توسط دریای کاسپین از شمال و رام دشت و جنگل‌های البرز از جنوب احاطه‌شده‌است.ساحل کلاچای یکی از زیباترین سواحل شهر رودسر است. این ساحل نوعی سواحل سنگی و شنی است که زیبایی خود را به‌دلیل کمبود ساخت‌وساز در ساحل حفظ کرده‌است.

سرولات، مجموعه‌ای از کوه، جنگل، رودخانه و دریا

روستای زیبا سرولات یکی از مناظر واقع در شهر سرولات است. این روستا با منظره دره و جنگل یک نمای تماشایی در برابر چشمان شما ایجاد می‌کند و یک تابستان سرولات دیگر است. طبیعت زیبا و زیبایی در اطراف رودخانه، تماشایی و منحصربه‌فرد است. مناظر طبیعی روستا همچون یک تصویر زیبا از طبیعت قابل‌تحسین است. مزه غذای محلی گیلان در آب‌وهوای خوش تابستان خیلی به یاد ماندنی است.

برای خرید ویلا کوهستانی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

سوغات رودسر

خرید سوغاتی یکی از مهم‌ترین و مهم‌ترین بخش سفر است. بیشتر توریست‌ها یک چیز خاص را برای شهر مقصد به‌عنوان سوغاتی در طول سفر آماده می‌کنند و وقتی آن را می‌بینند خاطرات سفر خود را به‌خاطر دارند.همچنین می‌توانید سوغات رودسر را در طی سفر خود به رودسر آماده کنید. مهم‌ترین سوغات رودسر عبارتنداز، چادرهای پارچه‌ای،، برنج، مرکبات و محصولات پشمی هستند.

رودسر یک شهر زیبا در استان گیلان است که یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی فرهنگ گیلان است. جاذبه‌های توریستی رودسر یک یا دو نفر نیستند و این امکان وجود ندارد که همه آن‌ها را در یک زمان کوتاه پوشش دهیم، اما در این مقاله کوتاه، ما سعی خواهیم کرد مهم‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم. رودسر محل برگزاری جنگل‌های استان گیلان و دریای‌خزر است. با این جمله می‌توان چشم‌ها را بست و تصور کرد که چقدر زیبایی می‌تواند در این منطقه سبز جمع شود. بنابراین تعجب‌آور نیست اگر ما ادعا کنیم که سفر به رودسر به پایان نمی‌رسد.

جاذبه‌های گردشگری رودسر، همانطور که گفتیم، بسیاری هستند، اما روستای چینی جان  یکی از مکان‌های خاص مورد علاقه در این منطقه است. چینی‌ها به این دلیل خاص هستند که یک یادگاری بسیار ویژه است. عرق پرسلانی یکی از مهم‌ترین و بهترین خاطرات است که التیام موثر و خواص طبیعی در درمان بسیاری از بیماری‌ها دارد. در بخش رام دشت  از رودسر، روستای دیگری به‌نام سجیران  وجود دارد که یکی از جاذبه‌های توریستی of است. این روستا با مناظر طبیعی و مناظر طبیعی، گردشگران را آرام می‌کند و آن‌ها را به استراحت طولانی در قلب جنگل‌های انبوه و انبوه استان دعوت می‌کند. در این روستا شما می‌توانید در خانه‌ها و اقامتگاه‌های اکولوژیکی محلی بمانید.

برای اطلاع از قیمت کاخ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

روستای جواهردشت

مقصد توریستی بعدی ما در رودسر، روستای زیبا جواهر دشت  است که به‌عنوان یک مکان تابستانی با آب‌وهوای تازه و طراوت شناخته می‌شود. اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری برای مردان و زنان و همچنین عکاسی طبیعت و آشنایی با فرهنگ محلی فعالیت‌های ویژه‌ای در این منطقه هستند که در میان گردشگران بسیار محبوب هستند. بد نیست بدانید که جواهر دشت  به‌عنوان عروس شناخته می‌شود. از دیگر نقاط مورد علاقه در رودسر، ما باید به آبشار شگفت‌انگیز و زیبایی اشاره کنیم. روستای میلاش در فاصله ۳۰ کیلومتری بخش رام دشت قرار دارد.

آبشار میلاش در این روستا مکانی است برای کسانی که از دیدن این پدیده طبیعی زیبا، یعنی آبشار، هیجان‌زده هستند. آبشار زیبای میلاش ۲۵ متر ارتفاع دارد و شما باید بدانید که خود جنگل میلاش بسیار زیبا است و از بسیاری از طرفداران در میان توریست‌ها لذت برده‌است. قلعه قاسم یکی از جاذبه‌های توریستی دیگری در استان گیلان است که دارای برج ۱۲ متری است و در روستای معروف و زیبایی قاسم آباد قرار دارد. اما این همه‌چیز نیست؛ در زیر این قلعه، راهروهای تخم‌گذاری وجود دارند که راه می‌روند و از آن‌ها دیدن می‌کنند و احساس هیجان زیادی به توریست‌ها می‌دهند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×