گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی جاذبه‌های مذهبی مازندارن

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
جاذبه های مذهبی

مازندران، یکی از استان‌هایی است که سالانه مسافران و گردشگران بسیار زیادی وارد آن می‌شوند تا از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن دیدن کنند. اماکن مذهبی یکی از جاذبه‌های هر استانی هستند و مازندران نیز دارای اماکن مذهبی مشهوری است. در این مطلب به جاذبه‌های مذهبی مازندارن پرداخته شده است.

برای اطلاع از قیمت زمین در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

جاذبه‌های مذهبی مازندارن

جاذبه‌های مذهبی مازندارن از دو جهت می‌تواند برای افراد جذابیت داشته باشد. این آثار یکی به‌دلیل جذابیت تاریخی و معماری آن‌ها است و دیگری به‌دلیل ثوابی که فرد از دیدن آنها می‌برد.

کسی به دیدن یک مسجد تاریخی می‌رود هم به جنبه تاریخی آن مسجد فکر می‌کند و هم به جنبه معنوی‌اش. در مازندران آثار و جاذبه‌های مذهبی متعددی وجود دارد که در زیر به آن‌ها پرداخته شده است:

مسجد جامع فرح‌آباد

مسجد فرح‌آباد در شهر ساری قرار دارد. این اثر مذهبی تاریخی در بخش فرح‌آباد شهر ساری قرار دارد و در زمان صفویان و  به دستور شااه عباس اول ساخته‌شده است.

شاه عباس به‌دلیل این که آن منقطه را از لحاظ آب‌وهوا و موقعیت جای خوبی دید، دستور ساخت مسجد، کاروانسرا، بازار، حمام و عمارات عالیه را در آنجا داد و نام آن را نیز فرح آباد گذاشت.

این مسجد از آجر و ساروج ساخته‌شده است و حالتی مستطیلی شکل دارد و دارای ابعاد 65 در 75 متر است و دارای یک ورودی بزرگ با سردر است.

برای خرید ویلا استخردار در شمال با کارشناسان هلدینگ آرش در ارتباط باشید.

در قسمت ورودی این مسجد، شما کاشی‌های رنگارنگ، ایوان ها و طاق نماها را مشاهده می‌کنید که نشانه سبک ساخت مسجد در دوران صفویه است.

و در قسمت جنوبی مسجد یک شبستان بزرگ با طاق های هلالی وجود دارد. در این مسجد همچنین تزیینات مقرنس و گچبری استفاده شده است که در شبستانف قسمت بالایی محراب و قسمت ورودی مسجد به‌چشم می‌خورد.

این بنای زیبا در دوره زندیه و به دستور کریم خان زند مرمت شد و همچنین بعدها در سال‌های 53، 60 و 82 نیز تعمیرات و مرمت هایی صورت گرفت.

اگر به ساری رفتید حتماً از این مسجد زیبا و تاریخی دیدن‌کنید و معماری زمان صفویه را ببینید. و این مسجد بارها مورد آسیب قرار گرفته است ولی همچنان پابرجاست و زیبایی خودش را دارد.

مسجد جامع ساری

یکی دیگر از جاذبه‌های مذهبی مازندارن مسجد جامع ساری است. این مسجد زیبا که در شهر ساری قرار دارد، دارای معماری زیبا و جذابی است.

این مسجد زیبا در بافت مرکزی شهر ساری قرار گرفته است. برخی مورخان، این اثر را قدیمی ترین مسجد دیار طبرستان می‌دانند و خیلی از جهانگردان در کتابهایشان از این مسجد نام برده‌اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد  خرید ویلا در نور مازندران با مجموعه آرش تماس بگیرید.

این مسجد، در بازار تاریخی نرگسیه در محله چناربن قرار دارد. آدرس دقیق‌تر آن قسمت غربی خیابان انقلاب و مقابل خیابان قارن قرار دارد. قدمت ساخت این تاریخ به قرن ها اول پس از اسلام برمی‌گردد. در مورد آن داستان‌های زیادی وجود دارد و به‌طور کلی کسی نمی‌داند بنیانگذار و معمارش کیست.

این مسجد بارها تاکنون مرمت و بازسازی شده است. این مسجد دارای یک ایوان و سه محراب است. و این مسجد دارای یک حیاط بزرگ و زیبا است که هسته اصلی آن محسوب می‌شود.

همچنین این مسجد دارای شبستان‌هایی وسیع است. تزیینات این مسجد زیبا و دیدنی است و نشانه های معماری ایرانی-اسلامی را در خود دارد. درب‌های چوبی، کاشی کاری ها و شیشه‌های رنگی این مسجد فضای زیبایی را برای دیدن و نیز عبادت فراهم اورده است.

برای خرید ویلا مشاع در شمال با کارشناسان شرکت انبوه‌سازان آرش مشورت کنید.

مسجد امام حسین

یکی دیگر از جاذبه‌های مذهبی استان مازندران، مسجدی است که در زمان پهلوی ساخته‌شده است و دارای ظاهری کمی متفاوت و معماری جذاب است.  این مسجد دارای گنبد خاصی است و معماری اش نیز با دیگر مسجدها تفاوت دارد.

این مسجد در شهر آلاشت که شهری کوچک و کوهستانی در شهرستان سوادکوه است. گنبد این مسجد 12 وجهی و به رنگ زرد رنگ است که همین موضوع باعث متفاوت بودن این مسجد از خیلی از مساجد دیگر شده است. کاشی کاری ها و سنگ کاری های آن نیز به‌شکل زیبایی انجام‌شده است.

مسجد جامع بابل

یکی دیگر از جاذبه‌های استان مازندران، مسجد جامع بابل است که واقعاً حال و هوای خاصی دارد. این مسجد تاریخی در سال 160 هجری قمری ساخته‌شده است و قدمت زیادی دارد.

این مسجد در زمان قاجار بازسازی شد دارای دو سردر است که هرکدام به یک هشتی متصل می‌شوند. در وسط حیاط این مسجد یک حوض کوچک و زیبا قرار دارد و کاشی کارها، درب‌های چوبی و آجرچینی ها همگی از جذابیت‌های این مسجد تاریخی محسوب می‌شوند. حتماً  اگر به مازندران سفر کردید به این مسجد سر بزنید.

بقعه امامزاده سید هاشم رامسر

و یکی دیگر از جاذبه‌های مذهبی مازندران، بقعهای زیبا در رامسر و در روستایی به‌نام آغوزکتی است که در 90 کیلومتری جنوب شرق رامسر واقع‌شده است. این بقعه دارای معماری زیبایی است و در عین حال، اطراف آن دارای چشم‌اندازهای طبیعی زیبایی است که می‌توان از آنها لذت برد. و این بقعه دارای امکانات رفاهی نیز است و برای مسافران می‌تواند گزینه خوبی باشد.

با خرید ویلا در بهدشت چمستان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت داشته باشید.

بقعه امامزاده ابراهیم آمل

در مرکز شهر آمل بقعهای زیبا با معماری جالب و جذابی وجود دارد که متعلق به امامزاده ابراهیم است. این بقعه در خیابان طالب آمل قرار دارد و 5 هکتار وسعت دارد.

بقعه امامزاده عبدالله یکی از جاذبه‌های مذهبی مازندران

در 18 کیلومتری جنوب آمل، جاذبه مذهبی دیگری به‌نام بقعه امامزاده عبدالله وجود دارد که دارای معماری زیبا و جذابی است. این بقعه در روستایی سرسبز و زیبا به‌نام اسکومحله قرار دارد و دارای امکانات رفاهی است.

به جر موارد بالا، مازنداران دارای جاذبه‌های مذهبی بسیار دیگری است که می‌توان از آنها دیدن کرد.

خرید ویلا در سعادت آباد نور را به هلدینگ آرش بسپارید.

اگر به خرید ویلا در شهرهای شمالی علاقه دارد پس حتماً شرایط فروش انبوه‌سازان آرش را ببنید. این مجموعه بهترین خدمات را برای ویلادار کردن شما ارائه می‌دهید. با ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×