گیلان، زیباکنار
0133416

جاذبه‌های گردشگری چالوس و تاریخچه آن

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
جاذبه‌های گردشگری چالوس

در این متن قصدداریم سفری هیجان‌انگیز به شهر زیبای چالوس و معرفی تاریخچه آن داشته باشیم. اگر می‌خواهید جاذبه‌های گردشگری چالوس را بهتر بشناسید در ادامه با ما همراه شوید.

 دست کم برای یک‌بار هم که شده این شهر زیبا و رویایی مقصد تابستانی ما و خانواده‌مان بوده. هرسال روزهای گرم تابستان که فرا می‌رسید پدر خانواده اهل خانه را دور هم جمع می‌کرد و خبر از سفر به چالوس می‌داد.

سفری که نیمی از ذوق و شوق های کودکی ما به‌خاطر آن بود. فکر سوارشدن بر قایق و موج‌سواری‌های ساحلی و گشت‌وگذاری بی‌دغدغه و لذت‌بخش در جنگل‌های سرسبز چالوس رویایی بود که با رسیدن تابستان به آن فکر می‌کردیم.

کیست که تابستان‌های خنک و سفرهای تابستانه در جاده‌های پر پیچ‌و‌تاب و زیبای چالوس را به باد فراموشی سپرده باشد؟ چه کسی با دیدن جاذبه‌های گردشگری چالوس شگفت‌زده نمی‌شود؟

این شهر هنوز هم که هنوز است یکی از زیباترین و دلنشین‌ترین شهرهای شمالی‌است که ترافیک ورودی به آن برابری می‌کند با ترافیک ورودی سالانه به بسیاری از شهرهای کشور.

چالوس؛ دردانه‌ای در استان مازندران

اگر بخواهیم تشبیه دقیقی در مورد شهر چالوس داشته باشیم باید گفت شهر چالوس به فرزندی دردانه و عزیز کرده در استان مازندران می‌ماند که حسابش از همه شهرهای دیگر این استان جداست.

طبیعت بکر و دل‌انگیز این شهر به مراتب بیشتر به‌دل می‌نشیند. گویی این شهر، جادویی در خود نهفته کرده که موجب جذب و کشش بیشتر افراد به‌سمت آن می‌شود.

اگر از اهالی چالوس باشید مطمئناً خود را یک مازنی تمام‌عیار می‌دانید. چالوس هم مانند سایر شهرهای استان مازندران از هم‌نشینی زیبای جنگل و دریا پدید آمده اما رنگ و بوی خاص خود را دارد.

همین است که بیش از سایر شهرها جذابش کرده است و جاذبه‌های گردشگری چالوس بسیار زیاد و غیر قابل وصف هستند.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

تاریخچه جاده چالوس 

جاده چالوس همان جاده خوش آب‌وهوای و خوش منظره‌ای است که اکثر ما خاطراتی شیرینی از تابستان‌های دوران کودکی خود در این جاده داریم.

جاده‌ای که از کرج آغاز و به چالوس منتهی می‌شود. این جاده را با نام جاده 59 نیز می‌شناسند. در واقع جاده چالوس در دوران قاجار بهره‌برداری شد هرچند که آن زمان به‌شکل امروزی خود نبود اما همان طمطراق و آوازه امروزی خود را داشت. این مسیر در ابتدا یکی مسیر خاکی و ساده بود که بعدها مورد پردازش قرار گرفت.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

سرمنشا نام شهر چالوس

قدیمی‌ترها نام این شهر را با چالس یا شالوس می‌شناسند. چالوس در واقع شهری جلگه‌ای است که در مقایسه با نقاط کوهستانی اطراف خود دارای ارتفاع کم و فراز و نشیب‌های زیادی است.

بنابراین شهر چالوس شهری کوهستانی و ارتفاع نیست بلکه شهری در ارتفاع کم و در دره است. از این رو قدیمی‌ترها آن را مانند چاله می‌دانستند. بنابراین به‌منظور خطاب کردن شهر چالوس واژه چاله است را به‌کار می‌بردند که سرهم شده آن بعدها شد چالس و امروزه آن را با نام زیبای چالوس می‌شناسند.

جاذبه‌های گردشگری چالوس

آبشار اکاپل در شهر چالوس

اگر دل‌تان هوای منطقه‌ای خنک و ییلاقی را در قلب روزهای گرم تابستان کرد راهی آبشار کلار در چالوس شوید. این آبشار زیبا با رودخانه سرداب همجوار شده و در میان جنگل‌های پرطراوت و زیبای سردچال کلاردشت واقع‌شده است.

این منطقه یکی از خنک‌ترین و بی‌نظیرترین مناطق ییلاقی در چالوس است که دارای آب‌وهوایی بکر و دلپذیر است.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

پارک جنگلی چالوس

دل تان هوای یک دورهمی خانوادگی پر جنب و جوش و پر انرژی را در جنگل‌های انبوه مازندران کرده؟ کجا بهتر از پارک جنگلی چالوس؟

این پارک در هفت کیلومتری جاده تهران چالوس واقع‌شده است و رودخانه‌ای زیبا و دلفریب از کنار آن گذر می‌کند. جایی که می‌توانید هندوانه‌های درشت و آبدار را درون آب یخ آن قرار دهید و در کنار صدای زیبا و آرامش‌بخش آب ناهار دلچسبی در کنار خانواده میل کنید.

اگر بخواهید در این پارک جنگلی اقامت داشته‌باشید می‌توانید اقدام به اجاره کلبه‌های تعبیه شده در این پارک جنگلی نمایید. پارک جنگلی چالوس یکی از امن‌ترین پارک‌های جنگلی ایران است.

برای ویلا جنگلی شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

پارک جنگلی نمک آبرود در چالوس

نمک آبرود به‌خودی خود دنیایی از جاذبه‌های زیبا و منحصربه‌فرد است بنابراین نمی‌توان جاذبه‌های آن را در طی چند خط گفت اما همین را بدانید که این پارک زیبا بیش از دو هزار متر وسعت دارد و چشم‌اندازهای بی‌نظیر از همنشینی دریا و جنگل که از فراز تله‌کابین می‌توان دید شما را مسحور خواهد کرد.

جنگل‌های انبوه و بی‌نظیری در نمک آبرود وجود دارد و قدمت گونه‌های گیاهی در آن به چند صد سال می‌رسد. طبیعت دلفریب و بدیع نمک آبرود را می‌توان همچون نگینی بر انگشتر چالوس دانست.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

مرداب کندوچال در چالوس

اگر نام جنگل‌های انبوه فین در چالوس را شنیده باشید  یا سفری به آنجا داشته‌باشید بنابراین حدوداً خواهید دانست که این مرداب در کجا واقع‌شده چرا که مرداب کندوچال در قلب جنگل‌های فین چالوس است.

آنچه که در نگاه اول توجه شما را به‌خود جلب خواهد کرد انبوهی از شقایق‌های زیبا بر پهنه سبز رنگ این مرداب است. گیاهان آبزی و نیزارهای اطراف این دریاچه ساعت‌ها شما را محو خود خواهد کرد.

اگر می‌خواهید سفری متفاوت به نقطه‌ای متفاوت در چالوس داشته‌باشید مرداب کندوچال انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. ارتفاع این مرداب بیش از هفتصد متر از سطح دریا است بنابراین تجربه لمس خنکای هوا در این منطقه برای شما فراهم است.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

روستای گچسر در جاده چالوس

به‌هنگام عبور از جاده چالوس در حالی که گذر انبوه درختان از پس شیشه‌های ماشین را تماشا می‌کنید به یک تابلو نزدیک خواهید شد. این تابلو نشان‌دهنده نزدیک شدن به پیست اسکی است.

این جاده انبوهی از دیدنی‌ها را در دل خود جای داده از باغ‌های لاله گرفته تا آبشار و کاخ‌های با شکوه. روستاهایی که در جاده چالوس واقع‌شده‌اند حکایت از تاریخی بودن این خطه دارند.

روستاهایی که عمر تعداد زیادی از آن‌ها به بیش از چندده‌قرن می‌رسد. روستای گچسر هم یکی از این روستاهاست که در جاده چالوس واقع‌شده و زیبایی بی‌نظیری را به‌خود اختصاص داده. قلعه‌های زیبایی که حوالی این روستا قرار دارند حکایت گر بی‌زبانی از تاریخ غنی در این منطقه‌اند.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

جنگل‌های چهارباغ مرزن‌آباد در چالوس

این جنگل‌های بی‌نظیر در نزدیکی سیاه بیشه در چالوس واقع‌شده‌اند و طبیعت بکر و یکدستی را رقم زده‌اند. به کیلومتر نود جاده کرج چالوس که برسید که این جنگل‌های زیبا با درختان سربه‌فلک‌کشیده خود ر می‌نمایند.

این جنگل‌ها یک اکوسیستم پهناور محسوب می‌شوند که تعداد زیادی از روستاهای خوش آب‌وهوای کوهستانی را در خود جای داده‌اند. انگورت، چهارباغ، ایلت، مچر،  دلیر و کیجان از جمله آن‌ها هستند.

نواع گونه‌های جانوری بی مانند را می‌تواند در جنگل‌های چهارباغ به تماشا بنشینید از این خلقت بی‌نقص لذت ببرید. پلنگ، آهو، روباه و عقاب طلایی از جمله‌ این حیوانات هستند که نمادی از شکوه و زیبایی را به جنگل‌های چهارباغ چالوس بخشیده‌اند.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

مدرسه‌ای که پروین اعتصامی در آن تحصیل‌کرد

آیا علاقه‌مند به تاریخچه‌های فرهنگی تاریخی کشور ایران هستید؟ به‌عنوان مثال برایتان جذاب است که بدانید شاعران خوش نام و آوازه ایرانی این نخبگان فرهیخته در چه مدرسه‌ای تحصیل کرده‌اند و مکان زندگی و بالندگی آن‌ها کجا بوده؟

اگر به این موضوعات علاقه دارید بد نیست سری به مدرسه پروین اعتصامی بزنید. مدرسه‌ای که به‌دوران پهلوی باز می‌گردد و به‌عنوان یکی از آثار ملی به‌ثبت رسیده شناخته می‌شود. این مدرسه در چالوس قرار دارد و یکی از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی آن است.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

دریاچه سد دریوک در چالوس

این دریاچه زیبا در شهر چالوس و در دامنه‌های کوهستان واقع‌شده است. عمق دریاچه دریوک به حدود پنج متر می‌رسد و مزارع و باغ‌های زیبایی آن را احاطه کرده.

اگر عاشق پرنده های مهاجر و دیدن آن‌ها هستید می‌توانید در فصل زمستان راهی این منطقه شوید تا این پرندگان را از نزدیک ببنید. هرچندکه هوای این منطقه در فصل زمستان بسیار سرد است بنابراین سفر خود را به بهار موکول کنید. چشم‌انداز زیبا و با شکوهی که از ارتفاعات به ابن دریاچه خواهید داشت یکی از جذابیت‌های بی‌نظیر آن است.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

این ضرب المثل را شما هم بارها شنیده‌اید که می‌گویند آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری. بعید نیست این ضرب‌المثل را برای شهر زیبای چالوس در استان مازندران گفته باشند.

چالوس همچون نگین در استان مازندران می‌درخشد و انواع جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی تاریخی را در دل خود جای‌داده است. هنوز هم که هنوز است با گذشت سال‌ها چالوس اولین مقصد مسافرانی است که قصد سفر به استان مازندران را دارند چون جاذبه‌های گردشگری چالوس، متحیرکننده و لذت‌بخش هستند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×