گیلان، زیباکنار
0133416

گردنه‌حیران کجاست؟ جاذبه‌های شگفت‌انگیز گردنه‌حیران

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
گردنه حیران

گردنه حیران کجاست؟ بدون شک،گیلان یکی از زیباترین استان‌های کشورمان ایران است. گیلان دارای جاذبه‌های طبیعی متعددی است که هرکدام در نوع خود بسیار زیبا و جذاب هستند. یکی از این جاذبه‌ها، گردنه حیران است که بسیار دیدنی است. در این مطلب به گردنه حیران پرداخته شده است.

رای خرید ویلا در لنگرود با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

گردنه حیران کجاست؟

قبل از آن که از زیبایی‌های گردنه حیران بگوییم، باید بدانیم این گردنه در کجا قرار دارد. این گردنه، بخشی از جاده زیبای آستارا به اردبیل قرار دارد. این گردنه به این دلیل حیران نامیده شده است که در نزدیکی روستایی به‌همین نام قرار دارد. این روستا در واقع در وسط این گردنه قرار گرفته است و به‌همین دلیل مورد توجه است.

برای اجاره ویلا در لاهیجان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

جالب است بدانید که هیران به زبان تالشی به معنای مه‌آلود است و به این دلیل به این گردنه حیران می‌گویند که همواره در میان مه قرار دارد و البته از سوی دیگر به آن حیران می‌گویند چون زیبایی اش، افراد را شگفت‌زده می‌کند. این گردنه از یک سو مشرف به کوه‌هایی پوشیده از درخت است و از سوی دیگر مشرف به درهای است که چندان هم عمیق نیست.

جاذبه‌های گردنه حیران

گردنه حیران به این دلیل، شهرت پیدا کرده است که دارای جاذبه‌های متعددی است. اما این جاذبه‌ها چیستند؟ در زیر به این جاذبه‌ها پرداخته شده است:

1.دشت‌های زیبا و دیدنی:

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردنه حیران، دشت‌های زیبایی و سرسبزی است که می‌توان از این گردنه مشاهده کرد. زمانی که در حال رانندگی از جاده حیران هستید به‌خوبی می‌توانید این دشت‌های زیبا و سرسبز را مشاهده کنید و لذت ببرید. در دل این دشت‌ها هم شما کلبه‌های زیبای روستاییان را مشاهده می‌کنید که در نوع خود جذاب و جالب هستند. در طول مسیر گردنه حیران چند روستا قرار دارد.

برای خرید ویلا در کلاچای با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

یکی از آنها همان‌طور که گفته شد روستای حیران است و روستاهای مشند و کشفی دیگر موارد هستند. خود روستای حیران از سه روستای حیران سفلی، حیران وسطی و حیران علیا تشکیل شده است. اگر تصاویر گردنه را مشاهده کنید به‌خوبی می‌توانید این دشت‌های سرسبز را مشاهده کنید. اگر اهل عکاسی باشید مسلماً می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی از این منطقه بگیرید.

2.وجود مه :

گردنه حیران به‌دلیل وجود مه مشهور است. در خیلی از اوقات شما روی این گردنه مه و ابر مشاهده می‌کنید. این موضوع به‌دلیل قرارگرفتن این گردنه در کنار دریای خیز و ارتفاع آن است. وجود مه در دل آن مناظر، زیبایی خاصی را به‌وجود می‌آورد که چشم‌ها را خیره می‌کند. شما در حین رانندگی و عبور از این گردنه می‌توانید جنگل‌های مه‌آلود را به‌خوبی مشاهده کنید و از دیدن این مناظر لذت ببرید.

برای خرید ویلا در فومن با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

در واقع گردنه حیران، تجربه عبور از دل ابر و مه است در حالی که اطرافتان سرسبز و زیباست. طبیعت مه‌آلود این گردنه می‌تواند تجربه‌ای بی‌بدیل و جذاب برای خیلی‌ها باشد.

3.درختان زیبا و مرتفع:

گردنه حیران زیباست چون شما می‌توانید مناظری پر از درخت‌های زیبا و سرسبز را مشاهده کنید. زمانی که از این گردنه عبور می‌کنید به‌وضوح می‌توانید درختان را در اطراف جاده و در دل دره‌ها مشاهده کنید. درختان به‌خوبی کوه‌ها را پوشانده اند و چشم‌ها را می نوازند. اگر در فصل پاییز از این جاده عبور کنید، ترکیب رنگ‌های زرد و نارنجی و سبز درختان مناظر بسیار زیبایی را پدید می‌آورد که چشم‌ها را خیره می‌کند و روح را جلا می‌دهد. جالب است که در ارتفاعات این گردنه، شما حتی می‌توانید جنگل‌های کشور همسایه‌ایران یعنی آذربایجان را نیز مشاهده کنید.

 اگر عکس‌های گردنه حیران درفصل‌های بهار یا پاییز را مشاهده کنید و درختان را مشاهده کنید به‌خوبی درک خواهید کرد که چرا این گردنه این قدر جذابیت دارد. البته گردنه حیران در زمستان هم زیبایی‌های خودش را دارد.

برای خرید ویلا در سیسنگان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

به‌طور کلی اما فصل‌های بهار و تابستان برای دیدن گردنه حیران مناسب هستند چون آب‌وهوا بهتر است. جالب است بدانید که این گردنه در عین زیبایی می‌تواند خطرناک باشد و به‌همین علت است که تاکنون حوادث رانندگی متعددی در آن رخ داده است. پس باید به این نکته نیز به‌خوبی توجه داشت. یکی از دلایل خطرناک بودن این گردنه، وجود مه و نیز پرپیچ و خم بودن جاده آن است.

4.تله‌کابین حیران:

از دیگر جذابیت‌های گردنه حیران، وجود امکاناتی است که می‌تواند باعث شود شما از لحظات خود لذت بیشتری ببرید. از آنجا که گردنه حیران برای مسافران جذابیت زیادی دارد، برای همین امکانات گردشگری در این منطقه توسعه پیدا کرده است و الان بیش از 10 سال است که تله‌کابین گردنه حیران برقرار است و افراد از طریق آن، جذابیت‌های گردنه حیران را از بالا مشاهده می‌کنند. تله‌کابین گردنه بسیار امن است و با تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته‌شده است و تاکنون اتفاق ناخوشایندی در آن رخ نداده است.

برای خرید ویلا در کلاردشت مازندران با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

این تله‌کابین مسیر 1500 متری را با سرعت مناسب طی می‌کند و افراد از آن بالا می‌توانند مناظر بی‌نظیری را مشاهده کنند و لحظاتی شگفت‌انگیز را تجربه کنند. در کنار تله‌کابین امکانات دیگری مانند رستوران و کافه، سورتمه، کارتینگ و دیگر موارد نیز فراهم شده است تا افراد بتوانند لحظات خوشی داشته‌باشند. در واقع یک دهکده گردشگری در این گردنه وجود دارد که میزبان گردشگران و مسافرین است.

اگر دوست دارید تا در استان زیبای گیلان با جاذبه‌هایی که دارد، ویلایی مناسب داشته‌باشید مجموعه انبوه‌سازان آرش می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد تا شما را به خواسته تان برساند. با ما تماس بگیرید و این فرصت را از دست ندهید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×