گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی جنگل راش سنگده

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-05-26
جنگل راش سنگده

استان مازندران دارای جاذبه‌های فراوانی است که هرکدام از آن‌ها در نوع خود دیدنی هستند. در سال افراد زیادی برای دیدن این جاذبه‌ها به استان مازندران سفر می‌کنند. یکی از جاذبه‌های این استان سرسبز و زیبا جنگل راش سنگده است. افرادی که به چادر زدن و کمپینگ در دل جنگل علاقه‌مند هستند پس باید جنگل راش سنگده را تجربه کنند. در این مطلب به این جنگل زیبا پرداخته شده است.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

جنگل راش سنگده کجاست؟

جنگل راش سنگده در استان مازندران، بخش دودانگه شهر ساری و در نزدیکی روستایی به‌نام سنگده قرار دارد. این جنگل زیبا از جاذبه‌های زیبای سوادکوه محسوب می‌شود و  به‌دلیل جذابیت‌هایی که برای گردشگران دارد شهرت پیدا کرده است. این جنگل زیبا در فاصله حدود 3 ساعت از شهر تهران قرار دارد و حتی در نیم روز هم می‌توان به این جنگل سرزد و برگشت. برای رفتن به این جنگل کافی است وارد جاده فیروزکوه شویم.

در این مسیر رانندگی می‌کنیم تا به چندکیلومتری شهر پل سفید برسیم. در چندکیلومتری این شهر وارد جاده فرعی روستای سنگده می‌شوید.جاده فرعی به‌سمت روستای سنگده هم جاده خوب و دارای آسفالت مناسب است و بنابراین مشکلی برای رسیدن به این روستا نخواهید داشت. البته این جاده پرپیچ و خم است و حیوانات اهلی ممکن است در جاده حضور داشته‌باشند پس باید احتیاط به‌خرج داد. به روستای سنگده که رسیدید متوجه خواهید شد که در انتهای آن یک کارخانه چوب بری قرار دارد.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

جاده خاکی موجود در کنار این کارخانه ابتدای جنگل راش محسوب می‌شود. این جاده علی رغم خاکی بودن هموار است و با وسایل سواری مختلف می‌توان در آن طی مسیر کرد. اما این جنگل زیبا دارای چه جاذبه‌هایی است که باعث می‌شود گردشگران زیادی هر ساله به‌سراغ آن بیایند؟ در زیر به جاذبه‌های این جنگل زیبا پرداخته شده است:

جاذبه‌های جنگل راش سنگده

1.وجود درختان مرتفع و زیبا:

جنگل راش سرشار از درختان زیبا و مرتفعی است که سر به آسمان دارند و مناظری زیبا را پدید می اورند. راه‌رفتن در دل این جنگل زیبا و دیدن این درختان زیبا مطمئناً بسیار لذت‌بخش و روح افزاست. اگر به عکاسی علاقه داشته‌باشید می‌توانید عکس‌های زیبایی از درختان این جنگل بگیرید. مخصوصاً در پاییز درختان این جنگل مناظری ایجاد می‌کنند که هوش از سر انسان می پراند. تجربه جنگل راش در فصل پاییز واقعاً تجربه‌ای بی‌نظیر و تکرارنشدنی است.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

حتماً اگر توانستید در فصل پاییز به این جنگل بروید و در آن اتراق کنید و  از راه‌رفتن روی برگ‌های زرد پاییزی که از درختان افتاده اند و صدای خش خش آنها لذت ببرید. درختان راش این جنگل زیبا سالهای  زیادی عمر کرده‌اند و از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

2.رودخانه زلال و شفاف:

از دیگر جذابیت‌های این جنگل زیبا و بی‌نظیر  که از جمله جنگل‌های هیرکانی محسوب می‌شود وجود رودخانه و جوی آبی است که از دل آن می‌گذرد. نشستن در کنار آب با صدای زیبای آن و تماشا کردن مناظر این جنگل روح هر انسانی را تازه می‌کند و باعث می‌شود تا افراد حس بسیار خوب و پر از آرامشی پیدا کنند. این آب زلال و شفا با صدایی که دارد و در دل جنگل جریان دارد واقعاً حس بی‌نظیری به انسان می‌دهد و انسان را به‌خوبی با طبیعت پیوند می‌دهد.

3.پوشش گیاهی متنوع :

در جنگل زیبای راش سنگده شما می‌توانید گیاهان مختلف و درختان متنوعی را مشاهده کنید. پوشش گیاهی این جنگل متنوع و جذاب است. شما می‌توانید روی سنگ‌ها و درخت‌ها خزه ببینید یا این که میوه‌های جنگلی موجود در آن را مشاهده کنید. واقعاً می‌توان از این جنگل و پوشش گیاهی ان لذت برد و لحظات خوشی را سپری کرد. همان‌طور که می‌بینید که جنگل راش سنگده دارای جذابیت‌های متعددی است و به‌همین دلیل گردشگران این منطقه جنگلی را بسیار دوست دارند.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اگر اهل کمپینگ هستید جنگل راش سنگده می‌تواند گزینه‌ای بسیار عالی برای شما باشد. اگر میخواهید در این جنگل کمپینگ کنید در صورتی که جنگل خلوت باشد نیازی به رفتن زیاد در مسیر ندارید و می‌توانید در همان ابتدای جنگل اتراق کنید چون نقاط جنگل با هم تفاوتی ندارند. می‌توانید به‌خوبی در یک مکان مناسب اتراق کنید و از طبیعت زیبای جنگل راش سنگده لذت ببرید.

در دل جنگل قدم بزنید، از مناظر آن عکس بگیرید، کنار جوی آب با آن صدای دلنشین بنشینید و لحظاتی را در حس ناب طبیعت غرق شوید و استرس ها و خستگی ها را از تن و روح خود بیرون کنید. اگر بتوانید در پاییز به این جنگل سفر کنید و در آن کمپینگ کنید مناظر زیباتر و متنوع تری خواهید دید و ترکیب رنگ‌های سفید، زرد و سبز می‌تواند منظره هایی جذاب و دیدنی پدید بیاورد که در نوع خود نظیر ندارند.

کوهنوردی از قله ها

اما اگر به‌دنبال کوهنوردی از قله ها یا بازدید از آبشارهای این منطقه هستید باید مسیر زیادی را با ماشین در دل جنگل بپیمایید. بیشتر افراد به‌دنبال اتراق کوتاه مدت در این جنگل زیبا هستند و می‌خواهند  تا برای لحظاتی در این جنگل آرامش را تجربه کنند و احساس خوبی را درون خود به‌وجود آورند. یادتان باشد که برای کمپینگ در این جنگل، وسایل لازم را تهیه و نیازهای خود( آب، غذا، لباس و دیگر موارد) را در نظر داشته‌باشید.

برای ویلا جنگلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اگر به‌دنبال خرید ویلا در بخش‌های شمالی هستید، می‌توانید از گزینه‌های انبوه‌سازان آرش دیدن‌کنید. شرایط فروش ما عالی است و ما به این فکر کرده‌ایم که چگونه بتوانیم بهترین خدمات را به شما ارائه دهیم.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×