گیلان، زیباکنار
0133416

خانه ویلایی پیش‌ساخته چیست؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
خانه ویلایی پیش‌ساخته

خانه ویلایی پیش‌ساخته چیست؟ از زمانی که تمدن بشری شکل گرفت و افراد اقدام به ساخت‌وساز خانه در نقاط مختلف نمودند تا به امروز که خانه‌های پیش‌ساخته قابل خریداری هستند راه درازی توسط بشر طی شده و انواع مختلفی از خانه‌ها به‌دست بشر ساخته و پرداخته شده.

تا همین چند وقت پیش هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد که امکان خرید ویلای پیش‌ساخته وجود داشته باشد.اصلاً ویلای پیش‌ساخته یعنی چه؟ یعنی می‌توان درب کارخانه مراجعه کرد و اقدام به خرید ویلا نمود؟ به‌همین سادگی؟

این فرآیند به‌ قدری عجیب است که چنددقیقه طول می‌کشد تا فرآیند حلاجی آن در ذهن‌مان انجام شود. اما حقیقتاً خرید ویلای پیش‌ساخته همینقدر راحت، همینقدر ساده و همینقدر شدنی است.

در ادامه همراه ما باشید تا با هم سیر تا پیاز  و قیمت خانه ویلایی پیش‌ساخته را بررسی کنیم.

برای خرید ویلا داخل شهرک شمال دارای بهترین امکانات با شهرک آرش در ارتباط باشید.

خانه ویلایی پیش‌ساخته چیست؟

ویلای پیش‌ساخته دقیقاً همانند یک ویلای حقیقی است با این تفاوت که اجزای مختلف آن در کارخانه و طبق اصول مهندسی‌شده ساخته و پرداخته شده و در مکان اجرای پروژه‌ این اجزا در کنار هم مونتاژ می‌گردند.

خانه‌های ویلایی پیش‌ساخته انواع مختلفی دارند. بنابراین در خرید این خانه‌ها با تنوع بالایی روبه‌رو هستید. در واقع شما این گزینه را نیز پیش رو دارید که از کارخانه سازنده بخواهید ویلای موردنظرتان را طبق نظر و خواسته شما به‌ طور سفارشی طراحی کند.

ویلاهای پیش‌ساخته را می‌توان در انواع فلت، دوبلکس، کلبه چوبی و کلبه‌های جنگلی طراحی نمود. بنابراین به اقتضای مکانی که قصد سکونت دارید و شرایط آب‌وهوایی منطقه می‌توانید دست به انتخاب ویلای دلخواه‌تان بزنید.

خانه‌های ویلایی پیش‌ساخته چه امکاناتی دارند؟

خانه‌های ویلایی پیش‌ساخته دارای امکانات کافی در حد و اندازه ویلاهای دیگر هستند و با کمبود خاصی روبه‌رو نیستند. شما در این خانه‌های ویلایی می‌توانید دقیقاً به‌ همان امکاناتی دسترسی داشته‌ باشید که سایر افراد در ویلای خود بدان‌ها دسترسی دارند.

شما در این ویلاها می‌توانید اتاق خواب، تراس و بالکن، پنجره‌های دوجداره، درب‌های ضدسرقت، اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی، آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی، فضای سبز، استخر، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و حتی امکانات و تجهیزات امنیتی را در حد عالی مشاهده کنید.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

خانه ویلایی پیش‌ساخته سیار یا ثابت؟

خانه‌های ویلایی پیش‌ساخته را می‌توان در دو نوع سیار و ثابت اجرا نمود. خانه‌های ویلایی ثابت امکان جابه‌جایی ندارند و بعد از استقرار در یک نقطه ثابت خواهند بود. این در حالی است که خانه‌های ویلایی پیش‌ساخته سیار را می‌توانید به هر نقطه‌ای که مایل بودید انتقال دهید. بی‌شک هزینه موردنیاز برای ساخت هرکدام از این خانه‌های ویلایی پیش‌ساخته متفاوت است.

متریال‌های مصرفی در ساخت خانه ویلایی پیش‌ساخته چیست؟

در ساخت ویلای پیش‌ساخته چوبی از متریال‌هایی مانند فلز، بتن، دیوارهای گچی، متریال‌های چوبی و پلاستیکی، آلومینیوم، فولاد سبک و همچنین انواع آلیاژهای سبک و مقاوم استفاده می‌شود.

فاکتورهای مختلفی در تعیین متریال‌های مصرفی برای ساخت خانه ویلایی پیش‌ساخته موثر هستند. به‌عنوان مثال دقت به نوع آب‌وهوای منطقه، نقطه قرار‌گیری ویلا، شرایط جغرافیایی، الزامات محلی و همچنین شرایط حمل‌ونقل ویلا به مکان موردنظر همگی در انتخاب متریال‌های مصرفی تأثیرگذار هستند.

خانه‌های ویلایی پیش‌ساخته چه مزایایی دارند؟

 

مقرون‌به‌صرفه هستند

چنانچه قیمت تمام‌شده ویلای پیش‌ساخته را با ویلایی که مورد ساخت‌وساز قرار می‌گیرد مقایسه کنید، خواهید دید که قیمت خانه ویلایی پیش‌ساخته مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

به زمان کمتری برای ساخته‌شدن احتیاج دارند

پروسه آماده‌سازی خانه ویلایی پیش‌ساخته نسبت به ساخت ویلا به زمان کمتری احتیاج دارد. بنابراین برای افرادی که می‌خواهند طی مدت‌زمان کوتاهی در ویلای شخصی خود اقامت نمایند مناسب است.

یکپارچگی در ساخت ویلای پیش‌ساخته

ویلای پیش‌ساخته طبق اصول مهندسی‌شده در کارخانه ساخته می‌شود، بنابراین دارای ساختاری یکپارچه و بی‌نقص است.

ظاهر فانتزی

اگر به‌ دنبال ویلاهایی با ظاهر خاص همچون ظاهر مثلثی شکل و طراحی‌های فانتزی هستید، می‌توانید اقدام به خرید خانه ویلایی پیش‌ساخته نمایید.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

امنیت بالا در برابر زلزله

خانه‌های پیش‌ساخته ویلایی دارای وزن سبکی هستند و همچون ویلاهای دیگر با متریال‌های سنگین و چگالی بالا ساخته نمی‌شوند. بنابراین در صورت بروز حوادثی همچون زلزله آسیب کمتری را متحمل خواهند شد و امنیت بیشتری را نیز برای ساکنین به‌ ارمغان می‌آورند.

عدم تولید نخاله‌های ساختمانی

از جمله چالش‌هایی که در کشور با آن روبه‌رو هستیم تولید بیش از حد زباله‌های ساختمانی یا همان نخاله‌های ساختمانی است. این در حالی است که در ساخت خانه ویلایی این میزان به حداقل خود رسیده.

همچنین تمامی متریال‌های استفاده‌شده در خانه‌های پیش‌ساخته ویلایی قابل بازیافت هستند. بنابراین بعد از به پایان رسیدن عمر مفید ویلا می‌توان بخش‌های مختلف آن را بازیافت نمود.

<strong>معایب خانه ویلایی پیش‌ساخته چیست؟

این خانه‌ها در کنار مزایایی که دارند، معایبی را نیز به‌ همراه دارند. از جمله‌ این معایب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محدودیت در تعداد طبقات
  • دردسرهای دریافت مجوز برای بنای ویلای پیش‌ساخته
  • عدم امکان پرداخت هزینه خرید ویلا به‌‌طور قسطی
  • عدم سازگاری سازه ویلا با زمین موردنظر در برخی مواقع
  • محدودیت در ابعاد و مساحت ویلا
  • محدودیت در طراحی ورودی ویلا
  • جابه‌جایی زمان‌بر و دشوار قطعات پیش‌ساخته تا مکان نصب

<strong>قیمت خانه ویلایی پیش‌ساخته چقدر است؟

قیمت این ویلاها به فاکتورهای مختلفی از جمله نوع طراحی ویلا، مساحت و ابعاد ویلا، متریال‌های به‌کار‌رفته. در تولید ویلا و تعداد طبقات ویلا بستگی دارد. لازم به ذکر است که کارخانه‌های مختلفی که در زمینه تولید خانه ویلایی پیش‌ساخته فعالیت می‌کنند هرکدام قیمت‌گذاری‌های متفاوتی را برای خانه ویلایی پیش‌ساخته در نظر می‌گیرند.

نتیجه‌گیری درباره خانه ویلایی پیش‌ساخته

برای خرید و نصب خانه ویلایی پیش‌ساخته یا ویلا چوبی بایستی به متخصصین این امر مراجعه کنید. در ساخت این ویلاها بایستی از متریال‌های متناسب با شرایط آب‌وهوایی منطقه استفاده شود.

همچنین باید نوع زمین موردنظر برای بنای ویلا پیش از ساخته‌شدن بررسی گردد تا شیب و سایر مشخصات فنی زمین از لحاظ امکان‌سنجی برای بنای ویلای پیش‌ساخته مورد بررسی قرار گیرد. انواع سازه‌های ویلای پیش‌ساخته عبارتند از خانه ویلایی پیش‌ساخته با سازه فلزی، با پنل‌های ساندویچی و با پنل‌های چوبی و نمونه‌های ترکیبی که هرکدام در شرایط آب‌وهوایی و جغرافیایی خاص استفاده می‌شوند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×