گیلان، زیباکنار
0133416

خرید زمین مناسب گلخانه در شمال به‌همراه نکات مهم

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
خرید زمین مناسب گلخانه

خرید زمین مناسب گلخانه در شمال با چه معیارهایی باید انجام شود؟ یکی از فعالیت‌هایی که می‌توان در آب‌وهوای بکر شمال انجام داد برپا کردن یک گلخانه است.

برپا کردن گلخانه نه‌تنها برای شما یک سرمایه‌گذاری پر سود است بلکه می‌توان به آن به‌چشم یک کارآفرینی نگاه کرد. چنانچه زمینی مناسب در شمال خریداری کنید و محصولاتی که برای کشت در نظر می‌گیرید محصولاتی مناسب باشند بدون شک در طی دو سال اولیه به‌سود بالایی دست پیدا می‌کنید.

اما خرید زمین گلخانه و راه‌اندازی آن فوت و فن های خاص خود را دارد. چنانچه در این مسیر از مشاورین کشاورزی و مشاورین املاک کمک بگیرید و اطلاعاتی که از این دو گرفته‌اید را با هم تلفیق کنید بی برو برگرد می‌توانید یک زمین عالی برای احداث گلخانه خریداری کنید. به این صورت هم از دید سرمایه‌گذاری دارای پتانسیل های بالا است و هم از دید مناسب بودن بستر کشت. در ادامه با ما همراه باشید تا کمی بیشتر پیرامون خرید زمین مناسب گلخانه در شمال صحبت کنیم.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

فاکتورهای خرید زمین مناسب گلخانه

مناسب بودن خاک گلخانه

یکی از مهمترین نکاتی که در خرید زمین مناسب گلخانه در شمال باید مورد توجه قرار گیرد تست کیفیت خاک منطقه است. مناسب بودن خاک گلخانه از هر جهت می‌تواند روی نتیجه کار شما بسیار تأثیرگذار باشد. خاک منطقه بایستی از نظر فیزیکی و شیمیایی مورد آزمایش قرار گیرد و فاکتورهای آن به‌دقت سنجیده شود.

برای این منظور شما نیاز به یاری گرفتن از یک کارشناس حرفه‌ای امور کشت و پرورش گیاهان گلخانه‌ای یا کارشناس امور کشاورزی دارید.  بافت خاک، مواد غذایی و عناصر درون خاک، میزان شوری، میزان اسیدیته و میکروب های مفید خاک و میزان فشردگی خاک باید همگی در این تست ها مورد سنجش قرار گیرند. در نهایت کارشناس مربوطه باید به شما اعلام نماید که آیا این فاکتورها با عملیات اصلاحی مانند کوددهی قابل اصلاح و تغییر هستند یا خیر.

چنانچه بخواهید در خرید زمین مناسب گلخانه در شمال بی گدار به آب بزنید و بدون سنجس این فاکتورها دست به خرید زمین بزنید بعدها ممکن است با یک زمین غیر قابل کشت روبه‌رو شوید بنابراین پیش از خرید تمامی این گام ها را طی کنید.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

طراحی نقشه گلخانه و طرح گسترش پیش از خرید زمین

پیش از اینکه اقدام به خرید زمین مناسب گلخانه در شمال نمایید باید یک نقشه گلخانه تهیه کنید تا متراژ زمین مورد  نظرتان به‌طور حدودی تعیین شود. شما نمی‌توانید متراژ زمین گلخانه را تخمین بزنید بلکه باید طبق محاسبات دقیق آن را محاسبه کنید.

مواردی که در این طرح مورد توجه قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • مساحت حدودی گلخانه
  • پیش‌بینی و تخمین فضای مورد نیاز برای گسترش‌های آتی
  • فضای کافی برای احداث بناهای اطراف گلخانه
  • مساحت مورد نیاز برای احداث سرویس‌های بهداشتی
  • انبار
  • مسیرهای ارتباطی
  • فضای سبز
  • فضای کافی جهت ذخیره‌سازی آب
  • فضای کافی جهت استقرار تجهیزات

نا زمانی که این موارد به‌طور دقیق تعیین نشده باشند نمی‌توانید دست به خرید زمین گلخانه بزنید. سعی کنید پیش از خرید زمین گلخانه با محاسبات دقیق مواردی که ذکر شد به یک متراژ دقیق برسید و بعد به‌دنبال زمینی با آن ابعاد خاص باشید.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

سازگاری شرایط آب‌وهوایی و اقلیمی با محصولات تحت کشت

یکی از مهمترین فاکتورها در خرید زمین مناسب گلخانه در شمال این است که به‌شرایط آب‌وهوایی منطقه و سازگاری آن با محصولاتی که قرار است کشت نمایید دقت کنید. بنابراین نمی‌توانید برای خرید زمین مناسب گلخانه یک شهر را به‌طور تصادفی انتخاب کنید.

برخی از شهرهای شمالی دارای میزان رطوبت و گرمای بالایی هستند و برخی دیگر سرد و کوهستانی هستندو اقلیم های متفاوتی در شمال وجود دارد که هرکدام از این اقلیم ها برای کشت یک نوع محصول مناسب هستند. بنابراین پیش از اینکه اقدام به خرید زمین گلخانه نمایید به این فکر کنید که می‌خواهید چه نوع محصولاتی را کشت کنید. سازگاری آب‌وهوای منطقه با محصولات مورد نظر شما از جمله مهمترین فاکتورهای قابل توجه است.

برای ویلا جنگلی شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

رعایت قوانین مربوط به محدوده‌های شهری

شما نمی‌توانید برای خرید زمین گلخانه دست روی هر زمینی که می‌خواهید بگذارید. در واقع برای انتخاب زمین گلخانه یک سری قوانین مهم وجود دارد. به‌عنوان مثال انتخاب و خریداری یک زمین که در محدوده شهری قرار دارد باید با موافقت ارگان های ذیربط صورت پذیرد. برای احداث و بهره‌برداری از گلخانه بایستی این اصول را رعایت کنید در غیر این صورت ممکن است فعالیت گلخانه شما توسط همین ارگان ها متوقف شود.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

انجام توپوگرافی پیش از خرید زمین مناسب گلخانه در شمال

توپوگرافی یکی از فرآیندهای بسیار مهم پیش از خرید زمین مناسب گلخانه در شمال است. در این فرآیند نقشهای از زمین مورد نظر تهیه می‌شود که در آن میزان پستی بلندی های زمین تعیین خواهد شد. چنانچه میزان پستی بلندی های زمین بیش از حد مجاز باشد نمی‌توانید زمین مورد نظر را برای احداث گلخانه خریداری کنید.

احداث گلخانه باید در زمین‌های مسطح صورت پذیرد چرا که عملیات تسطیح زمین‌های ناهموار با پستی بلندی های فراوان می‌تواند برای شما بسیار هزینه بر باشد. برای جلوگیری از این هزینه‌های گزاف حتماً نقشه توپوگرافی را تهیه کنید و چنانچه متوجه شدید زمین مورد نظر زمینی نسبتاً مسطح است اقدام به خرید آن نمایید.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

دقت کنید که آیا خاک زمین مورد نظر سبک است یا خیر

خاک گلخانه‌ها باید خاکی سبک با بافت نرم باشد. چرا که آب باید به‌خوبی در این خاک جریان پیدا کند بنابراین باید دارای یک زهکشی عالی باشد. چنانچه خاک گلخانه سفت باشد و امکان جریان پیدا کردن آب درون آن مهیا نباشد مجبور خواهید شد سیستم‌های زهکشی پیشرفته‌ای در گلخانه احداث کنید که برای شما هزینه بر خواهد بود بنابراین دقت داشته‌باشید خاک گلخانه زهکشی مناسبی داشته باشد.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

ترجیحاً در مناطق همیشه ابری اقدام به خرید زمین گلخانه ننمایید

همانطور که در بالا نیز گفته شد زمین گلخانه باید در منطقه‌ای با شرایط اقلیمی مناسب قرار گرفته باشد. اما این شرایط اقلیمی چگونه شرایطی است؟ این شرایط تأثیر بسیار زیادی روی کیفیت تولید محصولات شما خواهد داشت. مناطقی که دارای زمستان‌های سخت و طاقت فرسا، تابستان‌های بسیار داغ و سوزان، باران‌های دائمی و مه گرفتگی در اغلب روزهای سال هستند به‌هیچ‌عنوان مکان‌های مناسبی برای احداث گلخانه نیستند هرچند که باز هم می‌توان تحت شرایط خاصی در این مناطق اقدام به تأسیس گلخانه نمود.

اما اگر می‌خواهید کار را برای خود ساده‌تر کنید اقدام به خرید زمین مناسب گلخانه در شهرهایی نمایید که دارای زمستان‌های آرام و ملایمی هستند و اغلب روزهای سال آفتاب در حال تابیدن است.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

تست کیفیت آب گلخانه را فراموش نکنید

اگر در زمین مورد نظر منبع آب خاصی همچون چاه آب قرار دارد تست کیفیت آب را روی آن انجام دهید. میزان هدایت الکتریکی آب، یون های سدیم، کلر و بی کربنات موجود در آب باید مورد آزمایش قرار گیرند تا از کیفیت محصول تحت کشت اطمینان حاصل شود.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

به نوع محصول تحت کشت فکر کرده‌اید؟

نوع محصولی که قرار است آن را تحت کشت بگیرید در انتخاب و خرید زمین مناسب گلخانه در شمال بسیار تا بسیار موثر است. شما باید یک برآورد دقیق از نیازهای بازار انجام دهید و به این فکر کنید که کدام محصولات برای بازارهای داخلی و حتی صادرات به بازارهای خارجی مناسب است و سپس اقدام به خرید یک زمین گلخانه مناسب متناسب با محصول مورد نظر و حجم محصول تحت کشت بنمایید.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نزدیک بودن به راه‌های ارتباطی

زمین مناسب گلخانه در شمال باید در منطقه‌ای واقع‌شده باشد که از لحاظ راه‌های ارتباطی و میزان دستری در سطحی ایده‌آل قرار داشته باشد. دسترسی به امکاناتی نظیر برق و سوخت نیز ازجمله مواردی که در انتخاب و خرید زمین مناسب گلخانه در شمال بسیار تأثیرگذار است.

یک انتخاب ایده‌آل می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های تولید شما شود. چنانچه زمین مورد نظر شما در منطقه‌ای واقع‌شده باشد که دسترسی به گاز در آنجا میسر نباشد مجبور خواهید شد تا از سوخت های دیگر استفاده کنید که برای شما بسیار هزینه بر است.

در حالی که گار ارزان‌ترین و پاکر ترین منبع انرژی برای احداث گلخانه است. بنابراین پیش از اینکه اقدام به خرید زمین گلخانه نمایید این موارد را بررسی کنید. راه‌های ارتباطی باید راه‌هایی استاندارد جهات رفت‌وآمدهای مداوم باشند. چنانچه مسیرهای ارتباطی مسیرهایی غیر استاندارد باشند ممکن است در روزهای سرد سال که با بارش برف و بوران همراه است برای تردد دچار مشکل شوید.

نزدیک بودن زمین گلخانه به بازار فروش

یکی از مهمترین فاکتورها در خرید زمین مناسب گلخانه در شمال این است که زمین مورد نظر به بازارهای فروش محصول نزدیک باشد تا برای حمل و نقل محصولات مجبور نباشید مسافت‌های طولانی را طی کنید. در نهایت می‌توانید محصولات را با تازگی و طراوتی که چیده شده‌اند با قیمتی مناسب به‌دست مشتری ها برسانید.

نتیجه‌گیری پیرامون خرید زمین مناسب گلخانه

برای خرید زمین مناسب گلخانه در شمال باید فاکتورهای مهمی را در نظر گرفت که مهمترین آن‌ها در بالا عنوان شد. ایجاد یک طرح توجیهی به شما کمک می‌کند در انتخاب زمین مناسب گلخانه در شمال به‌شکلی موفق عمل کنید.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×