گیلان، زیباکنار
0133416

هشت نکته برای خرید مبلمان فضای باز برای ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
مبلمان فضای باز ویلا

مبلمان فضای باز را می‌توان تجهیزاتی برای تمام روزهای سال دانست. درادامه با ما همراه باشید تا خرید مبلمان فضای باز ویلا را با هم بررسی کنیم.
بالاخره فصل‌های گرم سال از راه می‌رسند و شما را وادار به خارج شدن از فضای داخلی ویلا خواهند کرد. آن زمان است که اهمیت داشتن یک سرویس کامل از مبلمان فضای باز را درک خواهید کرد. سپری‌کردن اوقات در پاسیوی ویلا و یا دور میز و صندلی‌هایی که در کنار استخر یا آب‌نمای ویلا چیده اید حال و هوای دیگری خواهد داشت. مگر می‌شود در هوای بهشتی شمال آن هم در فصل‌های دل‌انگیز بهار و تابستان، اوقات فراغت را در محوطه ویلا سپری نکرد؟سپری‌کردن اوقات در محوطه بیرونی ویلا ملزم به داشتن یک دست مبلمان مناسب برای فضای باز است.

البته این را هم بگوییم که مبلمان فضای باز تنها در فصول گرم سال به‌کار شما نمی‌آیند. شما می‌توانید در کنار آتشگاه ویلا یک دست مبلمان شیک و زیبا قرار دهید که مختص فضای باز است.

اما چه نکاتی را برای خرید مبلمان فضای باز باید رعایت کرد؟

  1. مبلمان فضای باز را برای کدام نقطه از ویلا می‌خواهید

مهمترین نکته پیش از اینکه سراغ خرید مبلمان فضای باز ویلا بروید این است که برای هزینه‌ای که می‌خواهید صرف کنید برنامه‌ریزی داشته‌باشید. پلان ویلای خود را به‌خوبی بشناسید و نقطه‌ای مشخص شده را برای چیدمان مبلمان در نظر بگیرید. بدون برنامه پیش نروید. شما باید بدانید که برای ویلای خود به چه تعداد مبلمان احتیاج دارید و قرار است این مبلمان در کدام نقطه از فضای باز واقع شوند. پس قبل از اینکه سراغ خرید مبلمان بروید مکان آن را تعیین کنید.

به‌عنوان مثال مبلمانی که قرار است در یک پاسیو همراه با سایبان قرار بگیرد قطعاً متفاوت از مبلمانی خواهد بود که می‌خواهید در فضای آزاد و بدون سایبان و محافظ قرار دهید. این موضوع در انتخاب جنس و رنگ و کیفیت مبلمان تأثیرگذار است. به‌عنوان مثال اگر میخواهید یک دست مبلمان برای کنار استخر تهیه کنید باید حواس‌تان به ضد آب بودن آن‌ها باشد چرا که احتمال خیس شدن این مبلمان وجود دارد اما اگر می‌خواهید مبلمان را برای قرار دادن زیر یک سایبان در پاسیو یا کنار آتشگاه انتخاب کنید این فاکتور چندان مهم نیست.

  1. در خرید مبلمان فضای باز ترجیحاً از رنگ‌های روشن استفاده نکنید

این نکته را فارق از اینکه می‌خواهید مبلمان را کجا قرار دهید مد نظر داشته‌باشید.  خودتان هم خوب می‌دانید که مبلمان در فضای باز به‌سرعت کثیف خواهد شد علت آن هم گرد و غبار موجود در فضاست. مبلمان فضای باز ویلا قرار است به‌طور دائم مورد استفاده شما باشد و به احتمال زیاد خبری از جابه‌جایی آن‌ها به داخل منزل نخواهد بود. بنابراین تمام مدت در فضای باز قرار دارند. استفاده از رنگ‌های تیره و رنگ‌هایی که لکه و تیرگی را کمتر نشان می‌دهند می‌تواند برای مبلمان فضای باز انتخاب بهتری باشد.

  1. پیش از خرید مبلمان آن‌ها را تست کنید

خرید اینترنتی مبلمان یک خوبی دارد و هزار و یک دردسر! از جمله مشکلاتی که در خرید آنلاین مبلمان وجود دارد این است که از میزان راحتی مبلمان مطلع نخواهید شد. در حالی که هنگام خرید حضوری می‌توانید مبلمان را از لحاظ راحتی تست کنید. این در واقع پیشنهادی ست که ما به شما می‌دهیم و باید انجام دهید. برخی از مبلمان‌ها علیرغم ظاهر شیک و زیبایی که دارند به‌هیچ‌وجه مطابق با اصول ارگونومی ساخته نشده‌اند بنابراین نمی‌توانند راحتی را برای شما ارمغان ساز شوند. به‌شدت از خرید چنین مبلمانی پرهیز کنید.

  1. از مقاومت مبلمان اطمینان کافی حاصل نمایید

فارق از اینکه مبلمان انتخابی شما دارای چه جنس و کیفیتی است، باید اطمینان داشته‌باشید که روکش و اسکلت آن در برابر رطوبت، تابش نور خورشید و شرایط آب‌وهوایی مختلف مقاوم است. برخی از مبلمان‌ها که دارای اسکلت چوبی یا فلزی هستند در هوای مرطوب شمال دچار پوسیدگی و زنگ زدگی می‌شوند. همچنین روکش آن‌ها ممکن است دچار ترک خوردگی و پارگی شود. بنابراین پیش از خرید مبلمان فضای باز در مورد این مسائل با فروشنده صحبت کنید و از او ضمانت دریافت کنید که مبلمان شما دچار مشکل نخواهد شد.

  1. از طرح‌های شاد و سرزنده در مبلمان فضای باز استفاده کنید

بسیار مهم است که فضای بیرونی ویلا را به مکانی شاداب و پر انرژی تبدیل کنید. این مهم در دستان خود شماست. شما در واقع با انتخاب مبلمانی با رنگ‌های شاد و سر زنده می‌توانید درخشش طبیعت پیرامون خود را دو چندان کنید. به هر حال قرار است مبلمان شما در فضایی آزاد و با چشم‌اندازهای طبیعی چیده شود. بنابراین استفاده از رنگ‌هایی چون مشکی و خاکستری را قلم بگیرید. بهتر است سراغ مبلمان طرح‌دار برای فضای باز بروید چرا که این مبلمان‌ها دارای طرح‌های شاداب و سرزندهای هستند و از طرفی به‌علت داشتن طرح‌های شلوغ، آلودگی و لکه ها را به‌سرعت نمایان نمی‌کنند. بهترین انتخاب برای مبلمان فضای باز مبلمانی با طرح‌های شاد و شلوغ است.

  1. در خرید مبلمان فضای باز ویلا عاقبت اندیش باشید

اگر می‌خواهید بیشتری بهره‌وری را از مبلمان فضای باز داشته‌باشید بهتر است نمونه‌ای از مبلمان چندمنظوره را خریداری کنید. اما این به چه معناست؟ به این معنا که اگر دلتان می‌خواهد برای مطالعه به فضای آزاد پناه ببرید و یا وعده‌های غذایی خود را در فضای باز میل نمایید، همچنین اگر می‌خواهید مکانی برای دور همی های دوستانه و خانوادگی در فضای باز ویلا داشته‌باشید مبلمانی انتخاب کنید که برای همه این موارد مناسب باشد نه اینکه فقط برای یک منظور خاص طراحی شده باشد. خرید مبلمان چندمنظوره شما را از خرید سایر مبلمان‌های دیگر بی نیاز خواهد کرد و می‌توان آن را به‌نوعی صرفه‌جویی در هزینه‌های دانست.

  1. مبلمان را با کف‌پوش ست کنید

اگر بنا باشد یک دست مبلمان برای فضای داخلی خانه خریداری کنید می‌توانید مبلمان را با فرش‌ها، پرده‌ها یا سایر تجهیزات همچون میز ناهارخوری ست کنید اما برای فضای باز چگونه می‌توان مبلمان را ست کرد؟ بهترین راه ایجاد یک کفپوش برای منطقه‌ای است که می‌خواهید مبلمان خود را آنجا قرار دهید. این گونه می‌توانید یک حوزه مشخص شده را برای مبلمان تعبیه کنید و همچنین می‌توانید مبلمان را با کفپوش ست کنید. اینگونه می‌توانید جلوه شیک‌تر و زیباتری را به محیط بدهید. در انتخاب کفپوش دقت داشته‌باشید که کفپوش انتخابی شما به گونه‌ای نباشد که برای پایه های مبل ایجاد مشکل نماید و دارای مقاومت کافی برای قرار دادن میز و مبلمان باشد.

  1. برای فضای باز ترجیحاً مبلمان سبک انتخاب کنید

همانطور که می‌دانید باران‌های  شمال خبر نمی‌کند و به ناگاه ممکن است شروع به باریدن کنند. بنابراین باید دائما مبلمان را به پناهگاهی ببرید تا جلوی خیس شدن آن‌ها را بگیرید. همچنین در رفت‌وآمدهایی که به ویلا دارید باید مبلمان را جابجا نمایید.

شما نمی‌توانید زمانی که در ویلا حضور ندارید مبلمان را به امان خدا در محوطه رها کنید. بنابراین بهتر است مبلمان فضای باز را به گونه‌ای خریداری کنید که سبک بوده و جابه‌جایی آن راحت باشد. اگر در انتخاب مبلمان فضای باز دست روی مبلمان سنگین بگذارید بعدها برایتان ایجاد دردسر خواهد کرد. شاید وزن مبلمان به گونه‌ای باشد که حتی با کمک یک فرد دیگر نیز نتوانید ان را جابجا کنید. پس ترجیحاً مبلمان فضای باز را سبک و قابل حمل انتخاب کنید تا کار را برای خودتان ساده‌تر کنید.

نتیجه‌گیری

فضای آزاد بیرون ویلا یک نعمت است که داشتن آن موجب تغییر حال و هوای شما خواهد شد.­ بسیاری از افراد با داشتن محوطه آزاد در بیرون ویلای خود دیگر تمایلی برای گشت‌وگذار خارج از ویلا ندارند چرا که تمامی امکانات را در ویلای خود در اختیار دارند. فضای باز بیرون از ویلا و مکانی برای گرد هم آمدن در هوای مطبوع شمال و تفریحات خانوادگی می‌تواند زمینه‌ساز لذت‌بردن از فضای بیرونی شود.

داشتن یک دست مبلمان با کیفیت برای فضای باز به شما کمک خواهد کرد تا دور همی‌های دوستانه تان را به بهترین شکل برگزارکنید. همچنین می‌توانید فضایی دلپذیر برای استراحت در شب‌های تابستان و مطالعه یک کتاب در کمال آرامش داشته‌باشید.

بسیار مهم است که مبلمان فضای باز مبلمانی راحت و ارگونومیک باشد چراکه قرار است دائما مورد استفاده شما باشد. بنابراین به‌هنگام خرید مبلمان فضای باز ویلا به کیفیت تولید آن دقت داشته‌باشید. درست است که زیبایی مبلمان‌ها فاکتور مهمی است اما از کیفیت ساخت آن غافل نشوید. با انتخاب یک دست مبلمان شیک و چشم‌نواز برای فضای باز ویلای خود می‌توانید نمای چشم‌نواز و دلنشین برای آن ایجاد کنید.

 

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×