گیلان، زیباکنار
0133416

خرید مصالح برای ساخت ویلا در رامسر

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-12-18
مصالح برای ساخت ویلا در رامسر

خرید مصالح برای ساخت ویلا در رامسر … اقبال و علاقه مردم به سفر به شمال در ایران سابقه طولانی دارد. به‌دلیل آب‌وهوای دل‌چسب مناطق شمالی ایران اغلب افراد ترجیح می‌دهند تا برای گذراندن تعطیلات به این مناطق سفر کنند.

همین امر موجب‌ شده است تا در سال‌های اخیر ساخت ویلا در شمال کشور و خصوصا منطقه رامسر افزایش شدیدی پیدا کند. برای ساخت ویلا در رامسر و سایر نقاط شمال کشور مصالحی مورد نیاز است که در ادامه مقاله به این موارد اشاره خواهیم کرد.

خرید مصالح

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هنگام ساخت ویلا در شمال کشور انتخاب مصالح درست برای ساخت است. مناطق شمالی کشور ایران به‌دلیل آب‌وهوای خاصی که دارند به مصالحی خاصی برای ساخت‌وساز نیاز دارند.

هزینه خرید مصالح در تهران و شمال کشور با توجه به نوسانات اخیر در بازار تقریباً برابر است و اما خرید مصالح از شمال یک حسن دارند و آن این است که شما هزینه باربری و حمل و نقل کمتری پرداخت خواهید کرد و نیاز نیست دائماً بین شمال و تهران برای خرید صمالح در رفت‌وآمد باشید.

در گذشته که ساخت ویلا در شما کشور به‌شدت امروز نبود مصالح در شمال با قیمت کمتری به فروش می‌رسیدند. اما در حال حاضر این امر اتفاق نمی‌افتد و عمده تفاوت بین قیمت مصالح مربوط به هزینه حمل و نقل است.

مقایسه هزینه خرید مصالح

در حال حاضر اغلب انواع مصالح چه سنتی و چه مدرن که برای ساخت ویلا در شمال کشور نیاز هستند در بازار شمال وجود دارند و نیاز نیست تا برای خرید به تهران سفر کنید. مگر اینکه برای طراحی داخلی سبک خاصی مدنظر داشته‌ باشید.

که حتماً نیاز به خرید از تهران را داشته‌ باشید و حتی به‌دلیل اینکه عمده ساخت‌وسازها در شمال کشور به‌صورت ویلا است برخی از مصالح در شمال کشور یافت می‌شوند که در تهران وجود دارند. چراکه آب‌وهوای شرجی و باران فروان در شمال کشور در تهران وجود ندارد.

انتخاب مصالح مناسب، بر عهده‌ی معمار و طراح ویلا است. مصالحی که برای ساخت در شمال به‌کار می‌روند به دو عامل بستگی دارند: 1- رطوبت و آب‌وهوای منطقه 2- نوع ساختمان، ویلایی یا آپارتمانی

ساخت ویلای جنگلی در شمال

به‌طور کلی ساخت ویلا در شمال بر اساس اصول و قواعد خاصی انجام می‌شود که برای هر نوع ویلا چه ساحلی و چه جنگلی یکسان هستند. تفاوت اصلی در ویلاهای ساحلی و جنگلی در نوع مصالح به‌کاررفته در ساخت است.

برای ساخت ویلاهای ساحلی باید از مصالحی استفاده کرد که نسبت به آب و نم مقاوم باشند. برای ساخت ویلای ساحلی به‌جای گچ باید از اتوکلاو استفاده کرد. چراکه گچ نیز نسبت به آب و رطوبت حساس است و پس از مدتی فرسوده می‌شود. همچنین نمای بیرونی ویلاهای ساحلی از مصالح کاذب و چوب هستند .

در ساخت ویلای جنگلی نیز باید اسکلت کلی ساختمان از بتن باشد. اما نیاز نیست که به‌جای گچ از اتوکلاو استفاده کرد چون میزان آب و رطوبت در بخش‌های جنگلی کمتر است.

خاک شمال کشور به‌دلیل بارش‌های فروانی که در این منطقه رخ می‌دهد نسبت به سایر مناطق کشور سست‌تر هستند. در هنگام گودبرداری برای ایجاد اسکلت اصلی ساختمان باید به امنیت سازه توجه کرد. گودبرداری باید اصولی انجام شود.

برخی از افراد برای صرفه‌جویی در وقت گودبرداری انجام نمی‌دهند که بسیار خطرناک است و خسارت جبران‌ناپذیری را به‌ دنبال دارد.

مصالحی که برای ساخت ویلا در شمال کشور به‌کار می‌روند به غیر از موارد ذکرشده معمولاً یکسان هستند و برای ساخت ویلا در شمال معمولاً از مصالحی چون شن، بلوک سیمانی، سیمان،سنگ، کاشی، موزاییک، لیکا، مصالح کاذب به مانند سقف‌های کاذب و دیواره‌های کاذب استفاده می‌شود.

بتن: مخلوطی از سیمان و آب با درصد مشخص

سیمان

باعث افزایش استحکام و چسبندگی بتون‌ها به‌ هم می‌شود. بهترین مارک سیمان در حال حاضر برند پرتلند است. سیمان یکی از مصالح محبوب برای ساخت ویلا در شمال است و یکی از مصالحی است که به‌ راحتی در دسترس قرار دارد. قیمت کمی دارد و نیروی کار به آن آشنا است.

سطحی صاف و یکنواخت ایجاد می‌کند و به‌سرعت ساخته می‌شود. به‌همین دلیل است که اغلب معماران و سازندگان ترجیح می‌دهند تا از سیمان در ساخت ویلا استفاده‌ کنند. سیمان یکی از مصالح مهم و مناسب برای دیوار‌های بیرونی ویلا است. می‌توان به‌راحتی با استفاده از سیمان برای طراحی‌های مینیمال استفاده کرد.

در هنگام استفاده از سیمان باید توجه‌ داشته‌ باشید که ارتفاع کافی از سطح زمین را در نظر بگیرید و سپس شروع به سیمان‌کاری کنید. چراکه رطوبت زمین باعث فرسایش و خرابی سیمان می‌شود.

علاوه بر این به‌ دلیل مقاومت بیشتر سیمان نسبت به گچ در برابر آب می‌توان در داخل ویلا نیز از سیمان به‌عنوان جایگزین گچ استفاده کرد.

درست است که سیمان از همه نظر مناسب و خوب است اما باید توجه‌ داشته‌ باشید که سیمان هرچند سال یک‌بار باید ترمیم شود. چراکه پس از مدتی دچار کثیفی و فرسودگی می‌شود.

چوب

به‌دلیل اینکه آهن در شمال زنگ می‌زند برای ساخت در و نمای بیرونی ویلاها از چوب مرغوب استفاده می‌کنند.

سنگ

پله‌ها و نمایی بیرونی ویلاها علاوه بر چوب از سنگ نیز ساخته می‌شود. تمامی این موارد به این دلیل است که آهن و فلزات در شمال کشور زنگ می‌زند و بعد از مدتی باید عوض شوند.

سنگ زیبایی و مقاومت بالایی دارد و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. نکته مهم در ارتباط با استفاده از سنگ در نمای ساختمان این است که همه سنگ‌ها برای استفاده در نمای ساختمان مناسب نیستند.

به‌عنوان مثال سنگ‌های مرمریت از تنوع و زیبایی بالایی برخوردار هستند. اما اصلاً برای استفاده در فضای بیرونی ویلا مناسب نیستند. چراکه در رطوبت و تابش نور مستقیم خورشید به‌ سرعت تغییر رنگ می‌دهند و تیره می‌شوند. بنابراین هزینه نگهداری از این نوع سنگ‌ها بالا است.

سنگ‌های تراورتن یکی از سنگ‌های مناسب برای ساخت ویلا در شمال هستند. اما تنوع رنگی کمی دارند و برای استفاده نیاز به پرداخت بیشتری نسبت به سنگ‌های مرمریت دارند.

انواع سنگ

سنگ‌های گرانیت نیز با توجه به مقاومت بالایی که دارند، از جمله مصالح مناسب برای ساخت ویلا در شمال کشور هستند. سنگ‌های گرانیت به‌دلیل مقاومت بالا و قیمت مناسب نسبت به سایر سنگ‌ها، برای پوشش فضاهای خارجی مثل کف فضای باز انتخاب مناسبی هستند.

آجر سفالی یا بلوک‌های سفالی: این مدل از آجرها وزن کمتر و قدرت چسبندگی و استحکام بالاتری دارند و برای ساخت ویلا در شمال گزینه مناسبی هستند. اغلب افراد به‌دلیل قیمت مناسب‌تر از آجر در ساخت ویلا استفاده می‌کنند. اما آجر به‌دلیل اینکه رطوبت را به‌ خود جذب می‌کند، جزء مصالح مناسب برای ساخت ویلا در شمال کشور نیست.

علاوه بر این به‌دلیل نوع خاص اقلیمی  در شمال کشور آجر در این منطقه دچار شوره زنی شدید می‌شود. امروزه آجرهایی تولید می‌شوند که سازگاری بیشتری با آب‌وهوای شمال دارند، می‌توان از این آجر ها در شمال کشور استفاده کرد.

گچ ساده و گچ ضدآب:

گچ یکی از مصالحی است که برای ساخت اغلب ساختمان‌ها به‌کار می‌رود و در دسترس است. اما در برابر آب و رطوبت مقاوم نیست و دچار فرسودگی می‌شود. برای اینکه بتوان از گچ در شمال کشور هم استفاده کرد، گچ را با موادی ترکیب می‌کنند. این مواد باعث می‌شوند تا مقاومت گچ در برابر رطوبت بالا برود.

مصالح مناسب برای تیغه چینی

مصالحی که برای تیغه چینی استفاده می‌شوند به عواملی بستگی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

وزن

هر چه قدر وزن مصالح به‌کاررفته بیشتر باشد، سازه سنگین‌تر می‌شود. به‌همین دلیل بهتر است که زمان انتخاب مصالح به وزن آن‌ها و میزان مقاومت سازه توجه کنیم. وزن مصالح نسبت به حجمی که دارند به‌ترتیب عبارت‌اند از بلوک سفالی، بلوک لیکا، بلوک سیمانی و آجر.

هزینه تمام شده

بلوک‌های سیمانی قیمت بسیار کمتری دارند و در شمال کشور به‌راحتی در دسترس هستند. بلوک‌های سیمانی به‌دلیل قیمت کمی که دارند برای ساخت ویلا مناسب هستند. علاوه بر این مقاومت بیشتری دارند.

ساخت ویلا در رامسر دارای اصولی است و در صورتی که این اصول برای ساخت ویلا در رامسر رعایت نشوند ویلای ساخته‌شده دوام و استحکام کافی را ندارد. در این مقاله مهم‌ترین مواردی را که باید برای ساخت ویلا در شمال کشور مدنظر داشته‌ باشید را بررسی کردیم.

این موارد از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که باید برای ساخت ویلا در شمال کشور مدنظر داشته‌ باشید.

نتیجه‌گیری

مصالحی که برای ساخت به‌کار می‌روند باید مقاومت بالا در برابر رطوبت داشته‌ باشند. اگر مصالح به‌کاررفته در ویلاهای ساخته‌شده در رامسر مناسب نباشند، ویلای ساخته‌شده دوام کافی ندارد و پس از مدت کوتاهی از بین خواهد رفت.

اگر شما هم به‌دنبال ساخت ویلا در رامسر هستید، باید توجه‌ داشته‌ باشید که ساخت ویلا در رامسر نیازمند داشتن مجوزهایی است و در صورتی که این مجوزها دریافت نشده باشند ویلای ساخته‌شده قابل استفاده نخواهد بود.

در هنگام ساخت ویلا در زمین‌های رامسر توجه‌ کنید که زمینی که در آن ویلا می‌سازید اجازه ساخت‌وساز داشته باشد. در غیر این صورت ویلایی که ساخته‌اید پایان کار دریافت نخواهد کرد و خراب می‌شود.

اگر به‌دنبال خرید ویلا در مناطق رامسر هستید بهتر است برای جلوگیری از هر نوع ضرر با شرکت‌هایی که در این زمینه فعال هستند همکاری کنید. شرکت انبوه‌سازان آرش به مدیریت و سرمایه‌گذاری امین و آرش تقی پور دهکاء بیش از ۱۵ سال است که در حوزه ساخت‌وساز شهرک‌های ویلایی در حوزه منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت است.

مرکز اصلی شرکت ساختمانی انبوه‌سازان آرش منطقه آزاد انزلی در زیباکنار بعد از صدا و سیما شهرک آرش ۲ است. اگر شما هم قصد ساخت‌وساز یا خرید ویلا در شمال کشور را دارید شرکت انبوه‌سازان آرش انتخاب مناسبی برای شما است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×