گیلان، زیباکنار
0133416

بررسی نکات مربوط به خرید ویلای اکازیون در شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
خرید ویلای اکازیون در شمال

مطمئناً شما هم وقتی که در حال زیر و رو کردن تبلیغات خرید و فروش ویلا در شمال بوده‌اید بارها و بارها با واژه اکازیون برخورد کرده‌اید و تبلیغاتی از این دست را زیاد مشاهده نموده‌اید؛ “فروش ویلای اکازیون در شمال”، “ویلای اکازیون با بهترین شرایط در شمال” و امثال این تبلیغات. اما شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که واژه اکازیون به چه معناست؟ اصلاً ویلای اکازیون چگونه ویلایی است و ویژگی‌های اصلی آن چیست؟ چه چیزی باعث می‌شود تا یک ویلا در دسته ویلاهای اکازیون قرار گیرد؟ اگر هنوز هم دچار ابهامید و یا قصد خرید ویلای اکازیون در شمال را دارید می‌توانید در ادامه با ما همراه باشید تا این موضوع را با هم بررسی کنیم.

ویلای اکازیون در شمال چگونه ویلایی است؟

اگر بخواهیم به ریشه معنایی این لغت باز گردیم باید گفت که واژه اکازیون به معنای خاص و منحصربه‌فرد است. در واقع ویلای اکازیون یک ویلای ویژه با شرایط خاص و استثنایی در قیمت یا امکانات است. اگر سری به مشاورین املاک شمال بزنید بدون شک این واژه را بارها و بارها از زبان مشاورین املاک خواهید شنید. آن‌ها مدام در گفتگوهایی که با شما دارند از ویلای اکازیون صحبت می‌کنند و احتمالاً چیزی که در پس ذهن شما مدام چشمک می‌زند بالابودن قیمت این ویلاها است اما اشتباه نکنید. ویلای اکازیون صرفاً یک ویلای گران‌قیمت نیست!

ممکن است شما تصور کنید که ویلای اکازیون دارای ویژگی‌های یک پنت هاوس است، اما اینطور نیست. ویلای اکازیون در واقع ویلایی است که دارای امکانات قابل‌توجهی است اما به نسبت امکاناتی که دارد قیمت آن نیز قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای است. در نتیجه حتی ممکن است بتوانید یک ویلای اکازیون را با قیمتی ایده‌آل خریداری کنید.

پس اگر ویلای موردنظر از لحاظ جغرافیایی و شرایط، در منطقه‌ای ایده‌آل قرار گرفته باشد و دارای امکانات قابل‌توجهی نیز باشد به آن ویلا، اکازیون می‌گویند.

بنابراین اگر در معامله خرید ویلا در شمال واژه اکازیون را بارها شنیدید، به‌ جای اینکه پا پس بکشید و تصور کنید ویلایی گران‌قیمت در حال معرفی‌شدن به شما است، سعی کنید اطلاعات بیشتری در مورد ویلا کسب کنید. چراکه ویلای اکازیون در شمال ارزش خرید را دارا است.

قیمت ویلای اکازیون در شمال چقدر است؟

نمی‌توان رقم دقیقی برای خرید ویلای اکازیون در شمال اراده داد. اما باید گفت که ویلای اکازیون به نسبت ویژگی‌ها و امکاناتی که دارد قیمت مناسبی نیز دارد. در واقع یکی از جذابیت‌های ویلای اکازیون در شمال قیمت آن است. برای افراد بسیار جذاب و جالب توجه است که بتوانند ویلایی با شرایط عالی را با قیمتی بهینه خریداری کنند. یکی از ویژگی‌های مثبت ویلای اکازیون قیمت آن است.

فروشندگان با ارائه قیمت بهینه و مناسب می‌توانند خریداران را به‌ سمت خرید ویلای خود جذب کنند. اصلی‌ترین ویژگی یک ویلای اکازیون پایین‌بودن قیمت آن است. البته منظور ما در اینجا لزوماً ارزان‌بودن ویلا نیست. بلکه بهینه‌بودن قیمت آن است.

به‌عنوان مثال ممکن است شما در یک محله دو ویلای مشابه را بپسندید، اما یکی از آن‌ها به نسبت شرایط و امکانات و موقعیت جغرافیایی‌اش دارای قیمت کمتری باشد. بنابراین می‌توان به‌ نوعی نام اکازیون را بر آن ویلا نهاد.

اگر به‌ دنبال الگوی خاصی برای قیمت ویلای اکازیون می‌گردید، باید گفت که ویلاهای اکازیون به‌ طور کلی حدود بیست تا سی درصد قیمت کمتری نسبت به ویلاهای مشابه دارند. بنابراین اگر ویلایی با این شرایط مشاهده کردید بدانید که در دسته‌بندی ویلاهای اکازیون قرار دارد.

وسعت ویلای اکازیون در شمال چقدر است؟

در این مورد نیز ممکن است عده‌ای دچار اشتباه شوند. ویلای اکازیون لزوماً ویلایی با متراژ بسیار بالا نیست، بلکه ممکن است یک ویلا در زمینی با ابعاد متوسط نیز ساخته‌ شده باشد، اما طراح و مهندسین ساختمان، آن ساختمان را به گونه‌ای طراحی کرده باشند که بیشتری میزان استفاده از فضا صورت گرفته باشد.

به‌عنوان مثال یکی زمین 200 متری را در نظر بگیرید. 200 متر زمین در شمال برای احداث یک ویلا عدد چندان بالایی نیست. اما می‌توان در همین 200 متر زمین یک ویلای اکازیون احداث کرد اما چگونه؟

برای اینکه ویلای شما محوطه‌سازی خوبی داشته باشد، می‌توان حدود 100 متر از فضا را به محوطه‌سازی اختصاص داد و 100 متر دیگر را برای ساخت یک بنای دوبلکس در نظر گرفت. پس هم می‌توانید محوطه‌ای عالی با امکانات بهینه داشته‌ باشید و هم از فضای داخلی ویلا آن هم به‌ طور دوبلکس بهره‌مند شوید.

به چنین ویلایی اکازیون می‌گویند. چراکه همه‌ چیز به‌ طور بهینه و ایده‌آل مورد استفاده قرار گرفته است. اگر قرار بود تمام 200 متر را به بنای ویلا اختصاص داد، دیگر از محوطه و استخر و پاسیو خبری نبود.

بنابراین طراحان هوشمند و با تجربه به‌ خوبی می‌دانند که چگونه باید از یک زمین بهترین استفاده را داشته‌ باشند. در نتیجه می‌بینید که یک ویلای اکازیون لزوماً ویلایی با وسعت بالا نیست. بلکه بهینه‌بودن شرایط و طراحی ویلا است که نام اکازیون را بر آن خواهد نهاد.

امکانات ویلای اکازیون در شمال چگونه است؟

ممکن است عده‌ای تصور کنند که با خرید ویلای اکازیون در شمال دیگر به هرچه می‌خواهند دسترسی خواهند داشت اما دست نگاه دارید. امکانات ویلای اکازیون در شمال با توجه به قیمت و شرایط دیگر آن تعریف می‌شود. یک ویلای اکازیون می‌تواند انواع امکانات چون استخر، جکوزی، پاسیو، گودال آتش، روف‌گاردن و سیستم‌های هوشمند را داشته باشد اما تعداد و نوع این امکانات با توجه به قیمت ویلا تعریف می‌شود. چنانچه یک ویلا با توجه به قیمتی که دارد امکانات قابل توجهی را به‌ خود اختصاص دهد به آن ویلا، اکازیون می‌گویند. به‌عنوان مثال یک ویلا با قیمتی بسیار پایین اگر فقط استخر و جکوزی هم داشته باشد می‌تواند در دسته ویلاهای اکازیون قرار گیرد.

در ویلای اکازیون چه نوع متریال‌هایی به‌کار می‌رود؟

این مورد یکی از مزیت‌های ویلای اکازیون است. کیست که نخواهد در ویلای او از متریال‌های با کیفیتی استفاده شده باشد؟ اما استفاده از متریال‌های باکیفیت و عالی ملزم به پرداخت هزینه‌های بالا است. آن هم در شرایط فعلی بازار که قیمت متریال‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است.

بنابراین یک ویلای اکازیون را می‌توان ویلایی دانست که علیرغم برخورداری از قیمت مقرون‌به‌صرفه، در آن از متریال‌های با کیفیت و اعلا استفاده شده باشد. هرچه نسبت کیفیت متریال‌ها به نسبت قیمت بیشتر باشد میزان اکازیون بودن ویلا نیز بالاتر خواهد رفت.

یک ویلای اکازیون در شمال در واقع یک ویلای خوش نقشه و خوش‌ساخت است که در عین بهره‌مندی از فضای در دسترس، کیفیت متریال‌ها نیز بسیار بالا است.

چشم‌انداز ویلای اکازیون در شمال

عده زیادی از افراد با هدف برخورداری از یک چشم‌انداز عالی و منحصربه‌فرد اقدام به خرید ویلای اکازیون در شمال می‌نمایند. ویلاهای اکازیون دارای چشم‌اندازی زیبا هستند. در واقع منظور بسیاری از مشاورین املاک از ویلای اکازیون ویلایی است که دارای چشم‌اندازی منحصربه‌فرد و زیبا باشد. بنابراین اگر قصد خرید ویلای اکازیون در شمال را دارید می‌توانید توقع یک چشم‌انداز زیبا و منحصربه‌فرد را داشته‌باشید.

شرایط جغرافیایی ویلای اکازیون در شمال چگونه است؟

اگر نام ویلای اکازیون در شمال را شنیدید بدانید که منظور ویلایی در یک منطقه خوش آب‌وهوا و عالی از نظر جغرافیایی و فرهنگ مردم منطقه است. ویلاهای اکازیون در شمال در بهترین محله‌ها و مناطق این خطه مستقر شده‌اند. شما در ویلای اکازیون می‌توانید دسترسی بسیار خوب به مناطق مختلف تفریحی و شهری داشته‌باشید و از همسایگی با افرادی با فرهنگ و محترم لذت ببرید. میزان تمیز بودن محله، تراکم جمعیتی در منطقه و آب‌وهوا نیز تأثیر بالایی روی اکازیون بودن یک ویلا دارند. هرچه آب‌وهوای یک منطقه بهتر باشد و به نسبت این آب‌وهوا قیمت ویلا کمتر شود، مطمئناً ویلای مورد نظر در دسته‌بندی ویلای اکازیون قرار خواهد گرفت.

آیا شرایط پرداخت ربطی به اکازیون بودن ویلا در شمال دارد؟

قطعاً یکی از مواردی که مشاورین املاک به آن اشاره خواهند کرد شرایط پرداخت هزینه خرید ویلا است. در واقع هرچه شرایط پرداخت برای شما آسان‌تر باشد ویلای مورد نظر نیز در دسته ویلاهای اکازیون قرار خواهد گرفت. وجود شرایط پرداخت آسان برای خرید ویلا در شمال یکی از مزیت‌هایی است که شاید هر ویلایی آن را برای شما به‌ارمغان نیاورد. بنابراین اگر متوجه شدید که فروشنده شرایط ایده‌آلی را برای خرید ویلای خود در شمال درنظرگرفته است بدانید که ویلای مورد نظر یک ویلای اکازیون است.

نتیجه‌گیری

خرید ویلای اکازیون در شمال یکی از اهداف افرادی است که به‌دنبال شرایط و امکانات عالی با قیمتی بهینه می‌گردند. بنابراین اگر نام ویلای اکازیون را شنیدید بدانید که ویلای مورد نظر دارای شرایط پرداخت بهینه است.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×