گیلان، زیباکنار
0133416

راهنما جامع خرید ویلا در ساری

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-17
خرید ویلا در ساری

 ساری که با نام‌های شهر تجان و شریعت تجان نیز شناخته می‌شود، مرکز استان مازندران و مرکز سابق ایران برای مدت کوتاهی است. در شمال ایران و بین دامنه‌های شمالی رشته‌کوه‌های البرز و سواحل جنوبی دریای خزر واقع‌شده است. ساری بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر مازندران است. به‌همین جهت آشنایی با نکات خرید ویلا در ساری برای علاقه‌مندان بسیار مهم است.

آشنایی با ساری

به گفته آریان، این بزرگ‌ترین شهر هیرکانی بود. این اصطلاح به معنای شهر زرد است و به‌ دلیل تعداد زیاد درختان پرتقال و لیموترش و میوه‌های دیگر که در حومه آن شهر می‌روید به آن داده‌اند. از این رو توسط D’Anville، Rochette و دیگر جغرافی‌دانان، Saru شناسایی شده است، که پیترو دلا واله در “سفرها” خود می‌گوید به معنای “شهر زرد” است.

این احتمال وجود دارد که زادراکارتا و سارو با سیرینگیس پولیبیوس که آنتیوخوس بزرگ از آرشاس دوم در تلاش بیهوده او برای اتحاد مجدد استان‌های شورش‌شده هیرکانی و پارت به تاج و تخت سوریه گرفته بود، مشابه باشند. هان وی، که در سال 1734 از سارو بازدید کرد، از چهار معبد مغان باستانی یاد می‌کند که در آن زمان هنوز پابرجا بودند.

با این حال، سر ویلیام اوزلی، که در سال 1811 به این مکان سفر کرده ، حدس زده است که این‌ها انبوهی از سنگ‌تراشی آجری در عصر محمدی هستند. از چهار، یکی همچنان پابرجاست. بقیه در اثر زلزله واژگون شدند. این بنا و سایر بقایای بناهای مشابه، نام فریدون، سلم، تور و دیگر شخصیت‌های اساطیری را دارد که شهرت آنها حدود 2000 سال قبل از برپایی آنها است.

یکی از آنها آواس به‌نام آرامگاه کاوس بود و قرار بود خاکستر کوروش کبیر در آن باشد. سر ویلیام اوزلی فکر می‌کند که این کاوس پسر وشماکین بود که در قرن چهارم هجیره بر مازندران حکومت می‌کرد. در سارو بود که خاکستر پهلوان جوان سهراب را پدرش رستم پس از آنکه سهراب را ناخواسته در جنگی تن به تن به قتل رساند، به خاک سپرده شد.

سارو به‌ خاطر باغ‌های فراوانش که عطر مطبوعی را در ماه‌های بهار و تابستان منتشر می‌کنند، مشهور است.ضرب‌المثلی شرقی می‌گوید: «دروازه‌های بهشت ​​از هوای ساری می‌آیند و گل‌های عدن از خاک آن عطر می‌آیند». این شهر پایتخت منطقه‌ای در دوران ساسانیان بوده است.

 

مهم‌ترین نکات خرید ویلا در ساری

وقتی برای خرید یک ویلا در شمال مشغول می‌شویم، به‌ خودمان می‌گوییم که داشتن یک ویلا در شمال یک موهبت بزرگ است. احتمالاً هنگامی که می‌شنویم “ویلایی در شمال” بخرید، تخیلات ما شکوفه می‌دهد. دست‌هایمان را در دستان هم قرار می‌دهیم و در ویلای لوکس‌‌مان در شمال راه می‌رویم. خودمان را در قلب یک ویلای بزرگ تصور می‌کنیم. آن‌هایی که در شیشه محصور شده‌اند. آن‌هایی که جنگلی در یک طرف و دریایی در طرف دیگر قرار دارند.

ممکن است خودمان را در قلب یک ویلای مجلل تصور کنیم. یکی از کسانی که در درختان نارنج غرق شده‌ بودند و در میان درختان سیب، احتمالاً در کنار برکه یا وسط یک پلکان سفید پنهان شده‌ بودند. به‌ نظر می‌رسد خرید یک ویلا در شمال برابر با شادی و رفاه است. بحث را در اینجا متوقف می‌کنیم. باید جزئیات را فاش کنیم و نکات مشخص کنیم.

قطعاً، پشت این روشن‌گری، باید قوانین وجود داشته باشد. نباید شرکت‌ها باشند، نباید در این مسیر با چراغ‌های خاموش حرکت کرد. صادقانه بگویم، اگر شما به خرید یک ویلای شمالی به کسانی که در آتش‌سوزی در این منطقه دست دارند کمک کنید و با خم‌کردن و خم‌شدن آشنا هستید، ممکن است از هوش فروشندگان که می‌خواهند بازی را به‌ نفع خود تمام کنند، یا کارهایی را که برای شما دشوار است انجام دهند. خط پایین این است که خرید یک ویلا در شمال مستلزم مراقبت است.

برای خرید ویلا در سیسنگان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

خرید ویلاهای ساحلی در ساری

ویلاهای ساحلی معمولاً در نزدیکی دریا با یک منظره آبی و صدای خروشان امواج آب واقع‌شده‌اند. بیشتر ویلاهای ساحلی نزدیک یا داخل شهر واقع‌شده‌اند و شما می‌توانید به‌راحتی به مرکز شهر و مراکز خرید و رفاه در عرض چنددقیقه برسید. ویلاهای ساحلی به‌دلیل موقعیت آن‌ها در نزدیکی دریا و ساحل یک محیط پر جمعیت و هیجان‌انگیز دارند. اگر قصد خرید ویلا در ساری را دارید و به‌دنبال هیجان و تماشای امواج دریا باشید، ویلاهای ساحلی بهترین گزینه برای شما هستند. اما باید به‌خاطر داشته‌باشید که ویلاهای ساحلی در تابستان به‌دلیل نزدیکی به دریا دمای بسیار مرطوب دارند. اگر شما یکی از کسانی هستید که از گرما متنفر هستید، خرید چنین ویلاها برای شما توصیه نمی‌شود.

برای خرید ویلای شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

خرید ویلا جنگلی در ساری

اگر شما یکی از کسانی هستید که قصد خرید ویلا در ساری را دارید و در نهایت به‌دنبال طبیعت بکر با آب‌وهوای مناسب هستید، به ویلاهای جنگلی بروید. ویلاهای جنگلی معمولاً در دامنه کوه واقع‌شده‌اند و نمای جنگل و رودخانه را دارند. این ویلاها معمولاً در چندکیلومتری شهر قرار دارند.

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید ویلاهای جنگلی این است که شما می‌توانید روزه‌ای استراحت را از شلوغی و شلوغی شهر سپری کنید. همچنین به‌خاطر داشته‌باشید که ویلاهای جنگلی نسبت به ویلاهای کنار دریا ارزان‌تر هستند.بل از رفتن به این ویلاهای جنگلی، شما باید تمام تجهیزاتی که نیاز دارید را دریافت کنید چون بیشتر این ویلاها در خارج از شهر قرار دارند.

 

خرید ویلا شهرکی در ساری

ویلاهای شهرکی ویلاهایی هستند که به‌ طور مستقل و جداگانه در یک قطعه بسیار بزرگ زمین ساخته‌ شده‌اند. خانه‌های ویلایی معمولاً چند ساعت در روز محافظت می‌شوند و افراد مختلف اجازه داخل‌شدن ندارند. ویلاهای شهرکی معمولاً در نزدیکی شهر قرار دارند و شامل امکانات رفاهی مانند زمین‌بازی کودکان، فضای سبز و غیره هستند. این ویلاها برای افرادی که فقط در روزهای معینی از سال به شمال سفر می‌کنند مناسب‌تر هستند.

این شهرکها قوانین و مقررات ویژه‌ای دارند که همه افراد ملزم به پیروی از آن هستند. از طرف دیگر اگر قصد خرید یک ویلا در شهرهای شمالی را داشته‌ باشید، باید بدانید که زندگی در این شهرها می‌تواند هزینه‌های ماهانه مشخصی برای شما داشته باشد. این هزینه‌ها مربوط به اقامت دائم یا موقت شما نیستند و اگر زندگی می‌کنید باید آن‌ها را پرداخت کنید. مانند پرداخت بابت ساختمانی که برای آپارتمان خود ماهیانه می‌پردازید.

برای خرید ویلا در خزرشهر بابلسر با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

قیمت خرید ویلا در ساری و بودجه خریدار

اولین و شاید مهم‌ترین عامل خرید یک ویلای شمالی، تعیین قیمت آن و ایجاد تعادل بین این قیمت و بودجه مورد نظر شماست. معمولاً کسانی که می‌خواهند یک ویلای در شمال بخرند، در وهله اول، بودجه موردنظر خود را انتخاب کرده و تغییرات اندکی را برای قیمت‌های بالاتر و پایین در نظر می‌گیرند. با توجه به اندازه ویلا، بودجه خود را تعیین می‌کنند و نهایت تلاش خود را می‌کنند تا اندازه ویلای خود را با تعداد همراهان خود تطبیق دهند.

برای خرید ویلا مشاع در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

قبل از خرید ویلا در ساری، بررسی کنید که سند ویلا شش‌دانگ است یا خیر

یکی از چیزهایی که خریداران به خرید یک ویلا در شمال توجه می‌کنند، و بعد از خرید یک ویلا، آن‌ها با مشکلات مربوط به آن مواجه می‌شوند. این یک ویلای است. ویلایی که شما می‌خواهید بخرید باید به‌ نام خریدار به‌ شکل ۶ دانگ باشد و هیچ ابهامی در این مورد وجود ندارد.

برای مثال، برخی از عوامل املاک یک قرارداد بین خریدار و فروشنده به‌ شکل یک قرارداد ایجاد می‌کنند و ادعا می‌کنند که سند به‌ نام پیمان‌کار است و بعد از ساخت ویلا تکمیل شده‌است، فروشنده ویلا نام خریدار را ثبت خواهد کرد. این به خصوص برای ویلاهای شهر که به‌طور عمده بنا شده‌اند، صادق است.

توجه‌ داشته‌ باشید که برای خرید یک ویلای که تکمیل‌ شده و هنوز یک سند ششدانگ ندارد، شما هرگز نباید مبلغ کامل را پرداخت کنید تا اینکه ساخت‌وساز خانه تکمیل‌ شده و سند تسلیم شود.

یک چیز دیگر که باید هنگام خرید یک ویلا در شمال چک کنید، حتی اگر ویلا مستند شود، این است که سند ویلای نباید در گرو بانک باشد. عدم توجه به این نکات در هنگام خرید یک ویلا در شمال باعث می‌شود که شما نتوانید ویلا را مستند کنید، حتی اگر قیمت خرید خانه را پر کرده‌اید، با مشکلاتی در زندگی و داشتن ویلا مواجه خواهید شد.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

نتیجه‌گیری

در ابتدا، درست هنگامی که تصمیم شما برای خرید ویلا در ساری نهایی است، احتمالاً چشم خود را به آژانس‌های املاک و مستغلات خواهید انداخت و به‌‌عنوان یک چراغ برای آن‌ها عمل خواهید کرد. بر کسی پوشیده نیست که حضور مشاوران املاک و مستغلات منبع قدرت خریداران خیابانی (آن‌هایی که جدید هستند یا کاملاً ناآشنا با شمال هستند) است. ما قبلاً یکی از خانه‌های شهر را ذکر کردیم و یک ویلای مستقل را شرح دادیم. مکان ویلای یک شهر است، البته اگر در شهر نباشد، اما باید بگویم که از مرکز شهر فاصله زیادی دارد. با این حال، امنیت شهر ویلا به‌ دلیل مزایای قابل‌توجه آن (مانند امنیت ۲۴ ساعته) کاملاً برجسته است. و کاملاً بدیهی است که شما می‌توانید با قیمت معقول‌تری خرید کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×