گیلان، زیباکنار
0133416

سند مشاع به چه معناست و خرید ویلا مشاع در شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
خرید ویلای مشاع در شمال کشور

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که لااقل برای برهه‌ای کوتاه در زندگی خود، آپارتمان‌نشینی را تجربه کرده‌اند، بهتر از هر کس دیگری می‌دانید که معنی مشاع چیست. به هر آنچه که بین شما و دیگران به‌ طور مشترک استفاده شود، مشاع می‌گویند. سند مشاع هم به معنی سندی است که مشترک است. برای خرید ویلای مشاع در شمال لازم است به‌طور کامل با این واژه و مسائل حقوقی آن آشنا باشید. بنابراین در ادامه با این مقاله همراه باشید.

 هیچ قانونی وجود ندارد که حق شما را در راستای استفاده از مکان‌های مشاع بیشتر یا کمتر از سایرین ارزیابی کند. در واقع مفهوم و معنای مشاع نیز همین است. اینکه یک چیز به‌طور مشترک بین عده‌ای از افراد استفاده شود و هیچ فردی بر دیگری برتری از لحاظ حق و حقوق نداشته باشد.

در مورد سند ویلای شمال نیز داستان به‌ همین شکل است. ویلاهایی که دارای سند مشاع هستند، به‌ طور مشترک دارای چند صاحب اصلی هستند. هرکدام از صاحبان ویلا نیز می‌توانند به میزان خود ادعای حق و حقوق کنند. خرید ویلا با سند مشاع، دارای قوانین خاص خود است و نمی‌توان به‌شکل متداول برای خرید آن‌ها اقدام نمود. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد سند مشاع و خرید ویلای مشاع در شمال بیشتر صحبت کنیم.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

حق فروش ویلای مشاع

هیچ کدام از مالکان حق فروش ویلای مشاع را بدون اطلاع سایر مالکان ویلا ندارند. ویلای مشاع در شمال، ویلایی ست که دارای چند مالک است. به‌ منظور فروش ویلای مشاع، باید رضایت تمامی مالکان ویلا جلب شود. هیچ‌کدام از مالکان حق فروش ویلا را بدون رضایت سایرین ندارد. همانطور که مشاهده می‌کنید، خرید و فروش ویلای مشاع می‌تواند دردسرهای خاص خود را داشته باشد. چراکه برخی مالکان سعی می‌کنند با جعل امضا و رضایت سایرین یک ویلا را به فروش برسانند.

اگر از بد روزگار آن خریدار شما باشید بعدها دچار مشکلات قانونی خواهید شد، چراکه احتمال ادعای مالکیت مالکان دیگر وجود دارد. بنابراین اگر قصد خرید ویلای مشاع در شمال را دارید دقت داشته‌ باشید که تمامی مالکان یا وکلای حقوقی آن‌ها هنگام فروش ویلا حاضر باشند و رضایت تک‌تک آن‌ها جلب شود.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

آیا خرید ویلای مشاع در شمال امری منطقی ست؟

خرید ویلای مشاع در شمال به شرطی که تمامی‌ فروشندگان و صاحبان ویلا نسبت به این معامله رضایت داشته‌ باشند امری منطقی است. اما اگر در حین معامله متوجه شدید که اختلافاتی بین مالکان وجود دارد و بین آن‌ها عدم یکپارچگی مشاهده کردید بهتر است پای خود را از این معماله بیرون بکشید. خرید ویلای مشاع در شمال در صورتی که تمامی مالکان رضایت داشته‌ باشند و شرایط فروش ویلا ایده‌آل باشد، امری منطقی خواهد بود.

برای فروش سهم خود از ویلای مشاع چه باید بکنیم؟

اگر شما یکی از مالکان یک ویلای مشاع هستید، شرکای شما نسبت به فروش ویلا مخالف هستند اما شما قصد دارید سهم خود را به فروش برسانید نمی‌توانید به‌طور عادی این کار را انجام دهید بلکه باید پیش از فروش سهم خود نسبت به افراز ملک اقدام کنید. به این معنا که سند مشاع را به سند مفروز تبدیل کنید. سندی که در آن مشخص شده است هرکدام از بخش‌های ویلا به کدام یک از مالکان تعل دارد. در این صورت می‌توانید نسبت به بخش مربوط به‌خود تصمیم‌گیری نمایید اما کیست که بخواهید ویلایی تکه پاره شده خریداری کنید؟ بی‌شک قیمت ویلای شما به‌هنگام فروش بسیار افت خواهد کرد. منطقی ترین راه در این حالت این است که یکی از مالکان دیگر که شرکای شما هستند را راضی کنید تا سهم شما را خریداری نماید.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

آیا قیمت ویلای مشاع نسبت به سایر ویلاها متفاوت است؟

به‌طور کلی اگر تمامی مالکان در راستای فروش ویلا راضی باشند، ویلای مذکور با قیمت روز و ایده‌آل به فروش می‌رسد. اما اگر چند تن از مالکان ناراضی باشند و سپس اقدام به افراز ویلا نمایید ممکن است قیمت ویلای شما دچار افت شود، چراکه فروش بخش‌های جداشده از هم چندان کار راحتی نیست و ممکن است مجبور شوید ویلا را زیر قیمت به فروش برسانید. به‌ طور کلی به‌ نفع همه است که در زمان فروش ویلای مشاع با شرکای خود به اتحاد برسید و یک نتیجه واحد بگیرید، چراکه در غیر این‌ صورت ممکن است متحمل ضررهای سنگین شوید.

سند ویلای مشاع در شمال با سند شش‌دانگ ویلا چه تفاوتی دارد؟

سند ویلای مشاع در شمال با سند شش‌دانگ بسیار متفاوت است. در سند شش‌دانگ تمامی حق و حقوق ویلا به‌ همان فردی باز می‌گردد که نامش در سند ذکر شده و این نام تنها یک نام است. اما در مورد ویلای مشاع در شمال حق و حقوق مربوط به ویلا به نام‌هایی با می‌گردد که در سند ذکر شده که طبیعتاً دو یا چند نام است. در سند مشاع حق و حقوق مالکان ذکر نشده است و مشخص نیست که هر یکی از مالکان چه بخش‌هایی از ویلا را در اختیار دارند. افراد برای فروش ویلا باید رضایت سایرین را جلب کنند در حالی که در مورد فروش ویلا با سند شش‌دانگ چنین نیست و نیازی به جلب رضایت افراد دیگر وجود ندارد چرا که مالک اصلی تنها یک فرد است.

برای خرید ویلا جنگلی شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

آیا فروش ویلای افرازشده در هر شرایطی امکان‌پذیر است؟

بعد از افزارشدن ویلا باز هم نمی‌توان روی فروش آن به‌طور قطعی حساب باز کرد، چراکه ممکن است نحوه افراز به گونه‌ای باشد که خریدار ویلا از خرید خود منصرف شود و معامله صورت نگیرد. همچنین ممکن است فروش ویلای افرازشده همچنان دارای منع قانونی باشد. این موضوع کاملاً بستگی به نوع ویلا و نحوه ساخت بنا دارد. در واقع مرز دقیقی بین بخش‌های مختلف ویلا ایجاد می‌شود و سهم هر فرد مشخص خواهد شد. اما ممکن است باز هم فروش ویلا امکانپذیر نباشد.

خرید ویلا مشاع در شمال چه شرایطی دارد؟

همانطور که در بالا گفته شد خرید ملک مشاع نیاز به حضور و رضایت تمامی مالکان ویلا دارد. چنانچه یکی از مالکان ویلا در معامله حضور نداشته باشد و امضای رضایت او پای قراداد ثبت نشود امکان خرید ویلا وجود ندارد. برخی از مالکان و شرکا سعی می‌کنند با فریب‌دادن خریدار به هر نحوی او را راضی به خرید ویلا نمایند تا بعدها رضایت سایر مالکان گرفته‌شود. به‌عنوان مثال ممکن است ویلایی که قصد خرید آن را دارید دو یه سه مالک داشته باشد که یکی از آن‌ها برای فروش ویلا رضایت نداشته باشد. اگر مالکان دیگر سعی کردند شما را در خرید ویلا راضی کنند به‌هیچ‌وجه زیر بار نروید، چراکه بعدها دچار مشکلات قانونی خواهید شد. بنابراین نه‌ تنها سرمایه خود را ممکن است از دست دهید بلکه ممکن است مشمول مجازات قانونی نیز شوید.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

آیا می‌توان ویلای مشاع را طبق نظر مالکان افراز نمود؟

در این مورد نیز نیاز به رضایت تمامی مالکان است. تمامی مالکان باید اتفاق نظر داشته‌باشند تا بتوان بخش‌های مشخصی از ویلا را به هر یک از آن‌ها نسبت داد. در غیر این‌صورت افراز از طریق قرعه صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که ملکان حق هیچ‌گونه گلایه و اعتراض بعد از افراز شدن را ندارند. در مورد بخش‌های افراز شده نیز هرکدام از مالکان می‌توانند به‌تنهایی تصمیم بگیرند و اقدام به فروش آن نمایند. هرچند که فروش ویلای افراز شده نیز شرایط خاص خود را دارد اما به هر حال می‌توان آزادی عمل و اختیار بیشتری نسبت به ویلای مشاع روی آن داشت.

دریافت مشاوره از کارشناسان حقوقی جهت خرید ویلای مشاع در شمال

بارها و بارها شاهد این موضوع بوده ایم که مالکان با حقه و نیرنگ قصد فروش ویلای مشاع را به خریداران ناآگاه داشته‌اند در حالی که سایر شرکا از این فروش بی خبر بوده‌اند و به‌هیچ‌وجه راضتی نداشته‌اند. چاره کار شما در این باره دریافت مشاوره و راهنمایی از مشاورین حقوقی است. شما می‌توانید برای خرید انگونه ویلاها از افراد حرفه‌ای و کاربلند کمک بگیرید تا از قانونی‌بودن معامله و خریدتان مطمئن شوید. جلب رضایت فروشندگان و مالکان ویلا بسیار تا بسیار مهم و حیاتی ست بنابراین آن را جدی بگیرید. کارشناسان حرفه‌ای می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند و شرایطی را ایجاد کنند و تا یک معامله سالم و سودآور برای شما رقم بخورد.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

سند مشاع سندی است که در آن نام چند مالک به‌عنوان مالکان اصلی ویلا آورده می‌شود، اما هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه کدام بخش به کدام مالک اختصاص دارد آورده نشده است. بنابراین سند مشاع یک سند مشترک است و تا زمانی که ویلا افراز نشده باشد هیچ حق و حقوق مشخصی برای مالکان تعیین نخواهد شد. تا آن زمان همگی به یک اندازه از تمام ویلا سهم دارند. خرید ویلای مشاع در شمال امری ست که نیازمند تحقیق و دقت بیشتری است چرا که ویلاهای مشاع دارای چند مالک هستند و برای خرید اینگونه ویلاها به رضایت تمامی مالکان نیاز است. چنانچه قصد خرید ویلای مشاع در شمال را داشتید از مشاورین حقوقی کمک بخواهید تا در این مسیر یاری تان کنند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×