گیلان، زیباکنار
0133416

برری نکات کاشت مناسب‌ترین درخت‌ها در حیاط ویلا شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1400-01-14
درخت برای کاشت در ویلای شمال

طراحی داخلی و فضای سبز ویلا یکی از بخش‌های مهم برای هر ویلا است و باعث ایجاد زیبایی و جذب افراد به‌سمت ویلا می‌شود. طراحی فضای سبز خصوصاً برای ویلاهایی که برای اجاره ساخته می‌شوند بسیار حائز اهمیت است.

یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای ایجاد فضای سبزدر ویلا بدون پرداخت هزینه‌های زیاد کاشت انواع نهال‌ها و درخت‌ها در حیاط ویلا شمال است. درست است که کاشت نهال به نسبت خرید ویلای حیاط داری که دارای نهال است کمتر است، اما خود خرید نهال نیز دارای هزینه‌هایی است که این هزینه‌ها به عوامل مختلفی وابسته هستند.

درخت‌های مختلفی برای کاشت در ویلای شمال مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما تمامی این درخت‌ها مناسب کاشت در ویلا نیستند. در این مقاله قصد داریم تا درخت‌های مناسب برای کاشت در ویلای شمال را بررسی کنیم.

قیمت کاشت نهال در ویلا

قیمت کاشت نهال در ویلای شمال با توجه به متراژ ویلا و نوع نهالی که برای کاشت گیاه مدنظر دارید متفاوت است. در حال حاضر قیمت کاشت نهال در شمال کشور بدون احتساب هزینه کارگر برای کاشت، بین هر نهال 300 تومان به بالا است.

در ارتباط با گیاهانی که خارجی هستند، این قیمت بسیار بالاتر می‌ورد و از 5 میلیون تومان به ازای هر نهال شروع می‌شود. به‌همین دلیل است که محوطه‌سازی در ویلا یک شغل محسوب می‌شود. چراکه انتخاب گیاه مناسب برای ویلای شما با توجه به میزان زمان اقامتی که در ویلا دارید و نیاز گیاه به مراقبت متغیر است.

پس باید در انتخاب گیاه برای کاشت موارد بسیار مختلفی بررسی شوند. کاشت نهال در ویلا با توجه به میوه‌داربودن نهال نیز متفاوت است. نهال گیاهانی که قابلیت بارورشدن دارند، همیشه گران‌تر از سایر انوع نهال‌ها برای کاشت هستند.

شاید بتوانیم یکی از دلایل گران‌بودن ویلاهای دارای حیاط را همین امر بدانیم. به هر حال هزینه‌ای که سازنده برای خرید و کاشت انواع نهال‌ها در حیاط ویلا می‌کند، بر روی هزینه ویلا محاسبه می‌شود. مگر اینکه ویلا نهال و گلی نداشته باشد.

در این صورت قیمت ویلای حیاط‌دار کمتر از ویلاهای حیاط‌داری است که دارایی نهال و گل و به‌طور کلی محوطه‌سازی‌شده هستند.

مراحل کاشت نهال مرحله

 1: مکان درست، گیاه مناسب

آیا گیاهانی که انتخاب کرده‌اید مناسب آفتاب، سایه یا ترکیبی از هر دو هستند؟ با مرتب کردن گیاهان خود شروع کنید تا در جایی قرار بگیرند که نور موردنظر خود را به‌دست آورند. گیاهانی که نیازمند خورشید هستند باید در فضای باز باشند.

گیاهانی که به سایه احتیاج دارند را باید در محلی کاشته که نور خورشید در آن حداقل باشد. آفتاب کامل ۶ ساعت یا بیشتر خورشید در روز است، نه لزوماً به‌طور مداوم. سایه قسمت معمولاً به معنی ۴ تا ۶ ساعت در روز است. تعریف سایه تغییر می‌کند، با توجه به این که چقدر عمیق است.

مرحله 2: خاک را حفر کنید

باغ‌های زیبای گل با خاک خوب شروع می‌شوند. به‌طور کلی، بیشتر گیاهان گل‌دار در خاکی که سست و زه‌کشی شده باشد و مواد آلی زیادی در آن وجود دارد، بهترین عملکرد را دارند. برای کاشت گل نیازی به حفاری یک منطقه بزرگ نیست. باید خاک را آنقدر حفر کنید که بتوانید مقداری کمپوست به آن اضافه کنید تا ساختار خاک بهتر شود.

خاک را تا عمق حداقل 6متر کار کنید. برای جلوگیری از تراکم، از حفر و کار با خاک در هنگام خیس‌بودن خودداری کنید. گیاهان برای رشد ریشه‌ها به فضای مشخصی بین ذرات خاک نیاز دارند. یک آزمایش برای اینکه ببینید خاک می‌تواند کار کند، حفر نمونه کوچک خاک از یک سوراخ 3 اینچی است.

آن را به‌صورت گلوله فشرده کرده و سپس خاک را روی سطح سخت مانند سنگ یا روسازی بریزید. اگر خاک با هم بماند، برای کاشت خیلی مرطوب است، اما اگر خرد شود، زمان کاشت است.همچنین می‌توانید قبل از کاشت، مقداری کود دانه‌ای متعادل و همه منظوره با نسبت 10-10-10 به خاک وارد کنید.

مرحله 3: گل‌های جدید خود را بکارید

مراحل چگونگی کاشت بذر گل کمی با نهال متفاوت است. بنابراین دستورالعمل‌های موجود در بسته بذر را دنبال کنید تا بدانید کاشت هر دانه در چه عمق و فاصله آن چقدر است. با گیاهان گلدان باغی معمولاً باید خاک را در همان سطح خاک گلدان بکارید. اما برای اطمینان روی برچسب گیاه را بخوانید.

برخی از گیاهان گل‌دار، مانند زنبق و گل صدتومانی که ریزوم‌ها و ریشه‌های آن‌ها بسیار کم‌عمق است، باید در خاک کم‌عمق کاشته شوند. هنگام بیرون‌آوردن گیاه از گلدان، مقداری از خاک را به آرامی از ریشه جدا کنید و گیاه را در چاله‌ای که آماده کرده‌اید قرار دهید.

خاک را دوباره به داخل سوراخ فشار دهید. آن را به آرامی محکم کنید تا خاک را دوباره برگردانید اما آن را کاملاً فشرده نکنید.

مرحله چهارم: عمیق آب دهید و مالچ را اضافه کنید

خاک اطراف گل‌های تازه کاشته‌شده خود را کاملاً خیس کنید. گل‌های باغچه به‌طور کلی هر هفته به 1 تا 2 اینچ رطوبت نیاز دارند تا عملکرد خوبی داشته‌ باشند. بنابراین اگر باران کافی نمی‌بارد آبیاری کنید. بهتر است آبیاری عمیق و در عمق کم انجام شود تا ریشه گیاهان عمیق‌تر شود.

از غوطه‌ور‌شدن خاک خودداری کنید در غیر این صورت ممکن است ریشه گیاهان گل‌دهنده شما پوسیده شود. لایه‌ای از مالچ مانند پوست خردشده در اطراف گیاهان جدید شما به کندشدن تبخیر و کاهش دفعات نیاز به آب کمک می‌کند.

پرورش گیاهان از بذرها می‌تواند راه بسیار جالبی برای اضافه‌کردن ارقام جدید به باغ باشد. بسیاری از گونه‌های غیرمعمول سبزیجات در خزانه محلی شما موجود نیستند و تنها گزینه شما رشد این گیاهان از بذر است.

اما برای رشد این ارقام غیر معمول، شما باید چیزی در مورد کاشت نهال‌ها بدانید. چگونه کاشت نهال یک سوال متداول از افرادی است که گیاهان را از بذر کشت می‌کنند. “چگونه بدانم چه وقتی گیاهچه‌های من به اندازه کافی بزرگ هستند تا در باغچه قرار گیرند؟”

این سوال خوبی است که چه وقتی یاد می‌گیریم چگونه کاشت گیاهان را از بذر شروع کنیم، زیرا کاشت نهال در باغ در زمان مناسب برای رشد آن‌ها بسیار مهم است.

نور کافی

” اگر آن‌ها را پیش از آماده‌شدن قرار دهید، ممکن است زمان سختی برای زنده‌ماندن عناصر داشته‌ باشند. اگر مدت زیادی صبر کنید، ممکن است گیاهچه شما به ظرف اصلی خود تبدیل شود. زمانی که به چگونگی پیوند نشاها مربوط می‌شود. هیچ قانون سخت و سریعی برای این که یک گیاه چقدر ارتفاع داشته باشد وجود ندارد.

به‌خاطر این واقعیت که گیاهان مختلف به اندازه‌های مختلف رشد می‌کنند، وجود ندارد. همچنین، مقدار نوری که گیاهچه می‌تواند بر سرعت رشد گیاه در هنگام پرورش گیاه از بذر تأثیر بگذارد، اثر می‌گذارد.

اگر نور کافی وجود نداشته باشد، یک گیاه می‌تواند خیلی سریع رشد کند، اما این گیاه ممکن است برای کشت آماده نباشد. بهترین راه برای قضاوت در صورتی که یک گیاه به اندازه کافی بزرگ باشد تا در باغ گیاه باشد، نگاه‌کردن به تعداد برگ‌های حقیقی است. قاعده کلی این است که وقتی یک گیاهچه سه‌تا چهار برگ حقیقی دارد، این گیاه به اندازه کافی بزرگ است تا در باغ بکارید (پس از آن که سخت شده).

زمانی که بذر را بکارید، اولین برگ تشکیل می‌شود. این برگ‌ها با برگ‌هایی که بعداً رشد خواهند کرد، متفاوت خواهند بود. هدف از این برگ‌ها، تامین غذای ذخیره‌شده برای گیاهچه برای مدت کوتاهی است.

برگ‌های حقیقی

برگ‌های حقیقی اندکی پس از لپه‌ها رشد می‌کنند. خروج واقعی و شروع تولید انرژی از طریق فتوسنتز که به تغذیه گیاه برای بقیه عمر کمک خواهد کرد. اطمینان حاصل کنید که گیاه به اندازه کافی از این برگ‌ها برای حفظ آن در هنگام کاشت در باغچه، برای رشد مناسب آن مهم است.

فقط به یاد داشته‌باشید که چقدر ارتفاع دارد، اما تعداد برگ‌های حقیقی گیاه شما زمانی مشخص خواهد شد که باید گیاهچه را خارج کنید. اما حتی زمانی که بذرهای شما به اندازه کافی بزرگ هستند تا خارج شوند، اطمینان حاصل کنید که قبل از کاشت، از گیاهچه خود دور شوید.

زمانی که گیاهان در حال رشد از بذر هستند، می‌خواهید آن‌ها به مقدار زیادی آماده رشد در گیاهان زیبا باشند که شما را با خوردن سبزیجات خوش‌مزه فراهم خواهند کرد.

کاشت مناسب‌ترین درخت‌ها در حیاط ویلا

درختانی که سریع رشد میکنند

این دسته از درختان به‌سرعت رشد میکنند و نیاز به نگهداری مداوم و طولانی ندارند. گونه‌های مختلفی از اقاقیا، چنار، زیتون، درخت سرو نقره‌ای، درخت عرعر، درخت توت آمریکایی و برخی گونه‌های دیگر به‌سرعت رشد می‌کنند.. این دسته از گیاهان برای کاشت در ویلا بسیار پیشنهاد می‌شوند.

درختان میوه‌دار

آب‌وهوای شمال کشور این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید در حیاط ویلایتان درختان میوه‌دار بکارید.

درختان معطر

این دسته از درختان بوی خوبی دارند و برای کاشت در ویلا مناسب به‌حساب می‌آیند. درختانی نظیر سروناز، برگ بو، اقاقیا و مگنولیا از جمله‌ این درختان هستند.

نتیجه‌گیری

شرکت انبوه‌سازان آرش یکی از شرکت‌های پیشگام در ساخت ویلاهای معمولی فلت و دوبلکس است و انواع ویلاهای دوبلکس و فلت را  در مدل‌های مختلف را باتوجه به نیاز و سلیقه شما طراحی و عرضه می‌کند. تمامی افرادی که در این شرکت مشغول به‌کار هستند و زبده‌ترین و ماهرترین افراد در زمینه ی ساخت ویلا هستند.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×