گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی دریاچه استیل (دریاچه استیل، تالابی متحرک!)

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1398-08-20

دریاچه استیل واقع در شهر گیلان، 48142 متر مربع وسعت دارد. اطراف دریاچه پوشیده از زمین‌های سرسبز است که بهترین مکان برپایی چادر برای گردشگران است. طبق گزارشات دریافت شده از مسافران، آن‌ها متوجه شده‌اند که آب دریاچه جابه جا شده است به‌طوری که درختان کوتاه نزدیک دریاچه با جابه‌جایی آب گاهی به زیر آب می‌روند و گاهی سر از آب در می‌آورند.
این اتفاق برای افراد بومی شهر خیلی دور از انتظار نیست ولی گردشگران با دیدن این تغییرات خیلی حیرت کرده‌اند. دلیل این رخداد تغییرات جوی است. از امتیازات دیگر دریاچه می‌توان به ماهی‌های کپور، اردک ماهی و پرندگان مهاجر که از سمت اروپا به این منطقه می‌آیند تا زاد و ولد کنند اشاره کرد.

وجود هتل‌های اطراف دریاچه و سکونت در این هتل ها، باعث لذت‌بردن بیشتر از سفر می‌شود ولی باعث به خطر افتادن زیستگاه‌های آن نیز می‌شود. برای گردشگران و توریستان امکان قایق‌سواری و ماهیگیری در نظر گرفته‌شده است.
ورود انسان‌ها به نزدیک دریاچه باعث‌شده که مهاجرت پرندگان به این منطقه کاهش پیدا کند. عواملی همچون بیشتر شدن سوخت و ساز، تخلیه زباله، فعالیت کارخانه‌ها و دکل های فشار برق قوی که از میان تالاب عبور داده شده‌اند باعث‌شده که وضعیت دریاچه روزبه‌روز بدتر شود.

 

استیل آستارا

 

آستارا
آستارا یکی از شهرهای دیدنی استان گیلان و شهری ساحلی است که مکان‌های دیدنی و جذاب زیادی دارد. به‌دلیل پسروی آب دریای خزر و تبدیل آن به باتلاق، آستارا را «آهسته رو» نیز نامیده اند. ترکی آذربایجانی، زبان اغلب مردم این شهرستان است. مردم آستارا به شغل صادرات و واردات و همچنین کشاورزی مشغول هستند.
تعداد گردشگرانی که در طی سال از شهر آستارا دیدن می‌کنند حدود 40 میلیون نفر است. آستارا جاذبه‌های گردشگری و جنگل‌های بی شمار دارد. تالاب ها و دریاچه‌های شمال نسبت به دیگر تالاب های کشور زیبایی بیشتری دارند، دلیلش این است که این تالاب ها با مناظر سرسبزی پوشیده شده‌اند به‌طوری که باعث تعجب همگان شده‌اند. یکی از این تالاب ها یا دریاچه ها، استیل نام دارد که چشم‌انداز زیبایی دارد.

دریاچه استیل کجاست؟
دریاچه واقع در استان گیلان، نزدیک روستایی به‌نام عباس‌آباد است که 7 کیلومتر از شهر آستارا فاصله دارد. در زبان محلی نام این دریاچه هستل (آبگیر) است. دریاچه حدود 140 هکتار است و از طریق باران، آب آن فراهم می‌شود.

 

دریاچه استیل

 

نام عجیب دریاچه استیل و علت آن
استیل به‌نام تالاب محرک نیز معروف است. دلیل نامگذاری این دریاچه درختانی به‌نام توسکا است که درون دریاچه قرار گرفته‌اند و چون ریشه آن‌ها درون آب بوده و دائم در حال تغییر مکان هستند به این نام شناخته‌شده است.

دیدنی‌های دریاچه استیل
این دریاچه به‌دلیل داشتن آب شیرین و دائمی در میان گردشگران از اهمیت بالایی برخوردار است. در اطراف این دریاچه انبوهی از جنگل ها، کوهستان‌ها و زمین‌های کشاورزی وجود دارد که ترکیبشان با دریاچه، منظره زیبایی را ایجاد کرده است. هجرت پرندگان مهاجر به این منطقه باعث‌شده که زیبایی دریاچه چند برابر شود. در میان این پرندگان چینگیر نوک سرخ نیز به‌چشم می‌خورد.

تنوع جانوری دریاچه استیل
تنوع جانوری دریاچه استیل شامل ماهی‌های متنوعی همچون کپور و اردک ماهی است. حیواناتی همچون موش مردابی، انواع مار و لاک پشت در اطراف دریاچه زیست می‌کنند.

 

دریاچه استیل

 

تفریحات دریاچه استیل
از تفریحات هیجان‌انگیز دریاچه استیل می‌توان به ماهی‌گیری، قدم‌زدن، عکاسی و نگاه کردن به منظره زیبای دریاچه اشاره کرد.

بهترین موقع سفر به دریاچه استیل
فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به دریاچه استیل است. در این دو فصل می‌توانید علاوه بر هوای مطبوع از دیدن مناظر زیبای تالاب لذت ببرید.

چالش‌های زیست‌بومی
دریاچه استیل در سال1384 یکی از بهترین مناطق گردشگری معرفی شد ولی استفاده بیش از حد آب دریاچه برای شالیزارها، این دریاچه را با کم‌آبی مواجه کرده است.

دسترسی به دریاچه استیل
برای اینکه به دریاچه استیل بروید باید از آستارا عبور کنید، به جنوب رفته و سپس به‌سمت جاده آستارا- رشت بروید. 5 کیلومتر بعد به دریاچه می‌رسید. اطراف دریاچه، جاده کمربندی کشیده شده، پس از گذشتن از این جاده، زیبایی‌های آن را مشاهده می‌کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×