گیلان، زیباکنار
0133416

ده مورد از بهترین ترفندها برای پنهان‌کردن شوفاژ

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
پنهان‌کردن شوفاژ

 نمی‌توانید شوفاژی را پیدا کنید که در طرح و رنگی غیر از رنگ سفید و با متریالی غیر از متریال فلزی طراحی شده باشد. برای پنهان‌کردن شوفاژ چه کنیم؟ چنین شکل و شمایلی از شوفاژهای سفید و فلزی، نمی‌توانند جایگاهی در این دکوراسیون‌ها داشته‌ باشند. اما چه می‌شود کرد که شوفاژ بخش اصلی و مهمی از سیستم گرمایشی ویلا و خانه است و نمی‌توان آن را هیچ جوره از سیستم دکوراسیون خانه یا ویلا حذف کرد. اما برای همسان‌سازی ظاهر شوفاژ و پوشش‌دهی آن ایده‌های جذاب و جالبی وجود دارد که به پنهان‌کردن شوفاژ در دکوراسیون خانه و ویلا کمک می‌کند.

ایده‌هایی که می‌توانید با پیاده‌سازی آن‌ها ظاهر شوفاژ را با چیدمان خانه خود همسان کنید و آن را به بخش جذابی از این چیدمان تبدیل کنید. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تصور می‌کنید ظاهر شوفاژ باعث ایجاد ناهماهنگی در دکوراسیون داخلی ویلا یا خانه‌تان شده در ادامه با ما همراه باشید. در این مطلب قصد داریم ده مورد از بهترین ترفندهای پنهان‌کردن شوفاژ را با هم بررسی کنیم.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

ایده‌های پنهان‌کردن شوفاژ

1- ایجاد یک پوشش چوبی پتینه و کلاسیک برای شوفاژ

اگر به خانه‌های قدیمی و کلاسیک نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که حتی شومینه‌هایی که در این خانه‌ها طراحی می‌شده از جنس چوب یا سنگ بوده و دارای ظاهری کلاسیک همراه نقش برجسته بوده. شما می‌توانید یک پوشش زیبا، با استفاده از چوب‌های راه‌راه برای شوفاژ طراحی کنید و روی این چوب نقش برجسته‌های زیبایی ایجاد نمایید تا ظاهری پتینه و کلاسیک به این قسمت از خانه بدهید. گویی یک کمد قدیمی یا یک گنجه را پنهان کرده‌اید. در حالی که در حقیقت شوفاژ شما زیر این ناحیه پنهان شده است. راه‌راه‌بودن چوب‌ها به این علت است که امکان تبادل گرما و انتقال انرژی از طریق منافذ باز وجود داشته باشد.

2-رنگ‌آمیزی پوشش شوفاژ

اگر رنگ سفید در دکوراسیون داخلی شوفاژ بیش از حد توی ذوق می‌زند و هیچ سنخیتی با پالت رنگ‌های دکوراسیون داخلی شما ندارد، بهتر است آن را مطابق با پالت رنگی دکوراسیون خود رنگ‌آمیزی کنید. دقت داشته‌ باشید برای پنهان کردن شوفاژ، در انتخاب رنگ مورد نظر برای رنگ‌آمیزی پوشش شوفاژ از رنگ‌هایی استفاده نکنید که بیش از حد توی ذوق می‌زنند. اینگونه باعث خواهید شد تا توجهات بیشتری به‌سمت شوفاژ خانه‌تان جلب شود. سعی کنید از رنگ‌های ملایم و آرام برای رنگ‌آمیزی شوفاژ استفاده کنید تا ظاهری یکپارچه به دکوراسیون خود بدهید. بهترین رنگ برای رنگ‌آمیزی شوفاژ رنگی ست که با رنگ دیوار پس زمینه شوفاژ همخوانی داشته باشد.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

3- تعبیه کمد دیواری جهت پوشش دهی شوفاژ

یکی از راه‌هایی که می‌توان از آن طریق شوفاژ خانه را پوشش دهی کرد ایجاد یک کمد دیواری در قسمتی ست که شوفاژ تعبیه شده. منتها قسمتی که مختص تعبیه شوفاژ است باید به‌طوری طراحی شود که امکان تبادل حرارت با فضای بیرون وجود داشته باشد. قسمت‌های دیگر کمد دیواری را نیز می‌توانید به قرار دادن اشیای تزئینی اختصاص دهید.

4- پنهان کردن شوفاژ با ایجاد یک قفسه مینیمال

اگر اصرار چندانی برای پوشش‌دهی کامل شوفاژ ندارید ولی می‌خواهید چشم‌اندازی زیبا در این بخش ایجاد کنید، می‌توانید یک قفسه مینیمال روی شوفاژ تعبیه کنید. به‌عنوان مثال اگر در خانه‌ای زندگی می‌کنید که در آن شوفاژ های قدیمی تعبیه شده و این روزها دیگر کارایی ندارد و یا در منطقه‌ای گرمسیر زندگی می‌کنید و روشن‌کردن شوفاژ های خانه بسیار به نردت اتفاق می افتد می‌توانید از این قفسه برای تعبیه گلدان‌های گل استفاده کنید. اینگونه می‌توانید یک قفسه مینیمال و زیبا داشته‌باشید.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

5- استفاده از آویز مقابل شوفاژ

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توان از آن طریق شوفاژ خانه را پوشش داد، استفاده از آویزهای مختلف با طراحی‌های متنوع روبه‌روی شوفاژ است. شما می‌توانید تعدادی آویز زیبا به تناسب نوع دکوراسیون داخلی خانه‌تان خریداری و آن‌ها را با دقت در محل شوفاژ نصب کنید. استفاده از آویزهای درخشان با ظاهری بازتابنده باعث می‌شود نور زیبایی در این قسمت ساطع شود ودر کنار پنهان‌کردن شوفاژ، به زیباسازی دکوراسیون خانه‌تان نیز کمک کرده‌اید.

6- تعبیه میله های فرفورژه جهت پوشش دهی شوفاژ خانه

یکی از راه‌های پوشش دهی شوفاژ خانه استفاده از میله های فرفورژه مقابل شوفاژ است. در این روش شما نمی‌توانید شوفاژ را به‌طور کامل پوشش دهی کنید. در واقع این روش برای آن دسته از افرادی مناسب است که می‌خواهند فقط ظاهر شوفاژ باعث برهم‌خوردن دکوراسیون خانه‌شان نشود و صرفاً یک پوشش زیبا و چشم‌نواز برای آن انتخاب کنند. میله های فرفورژه طراحی بسیار زیبایی دارند و می‌توانند دکوراسیون خانه شما را بسیار شیک و چشم‌نواز جلوه دهند.

7- ایجاد قفسه کتاب جهت پوشش دهی شوفاژ خانه

یکی دیگر از راه‌های مخفی کردن شوفاژ ایجاد یک قفسه کتار در این قسمت است. شما می‌توانید به هنرمندانه ترین شکل ممکن یک قفسه کتاب در این بخش ایجاد کنید و شوفاژ را پوشش دهی نمایید. از آنجایی که قفسه های کتار دارای بخش فوقانی باز هستند و حالت کتابخانه‌ای دارند می‌توانید بخشی که مربوط به شوفاژ می‌شود را به‌طور کامل پوشش دهید و آن را دقیقاً مانند یک کمد که دارای دو لت است طراحی کنید گویی که واقعاً یک قفسه کتاب کامل و تمام‌عیار در این قسمت از خانه قرار داده‌اید.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

8- ترفند پنهان کردن شوفاژ با استفاده از فنس های مشبک

به‌منظور پوشش دهی شوفاژ لزوماً نیازی به پرداخت هزینه‌های بالا و اجرای ایده‌های عجیب و غریب نیست بلکه شما می‌توانید با هر آنچه که در انبار دارید یا حفاظ و پوشش برای شوفاژ خود طراحی کنید. یکی از چیزهایی که می‌توانید از طریق آن یک پوشش زیبا برای شوفاژ ایجاد کنید فنس های مشبک هستند. این فنس‌ها از این جهت که تبادل حرارت را به‌سادگی صورت می‌دهند، برای پوشش‌دادن شوفاژها بسیار مناسب به‌ نظر می‌رسند. این روش در واقع روش مقرون‌به‌صرفه است و نیاز به خلاقیت و مهارت شما دارد. هر چقدر ایده‌های هنری جذاب تری را در ایجاد این پوشش پیاده‌سازی کنید بی‌شک ظاهر نهایی شوفاژتان زیباتر خواهد بود.

9- ایجاد جاکفشی جهت پوشش دهی شوفاژ

شوفاژها در بخش‌های مختلفی از خانه قرار دارند، اما اگر در اتاق خود یک شوفاژ دارید که می‌خواهید آن را پوشش دهید و در عین حال استفاده بهینه‌ای از این فضا داشته‌ باشید، می‌توانید آن را به یک جاکفشی تبدیل کنید. بخش فوقانی شوفاژ را به طبقات جاکفشی اختصای دهید و بخش زیرین که مربوط به شوفاژ می‌شود را با استفاده از یک طراحی خاص پوشش دهید. برای اجرای این روش باید شوفاژ شما درون یک تورفتگی  باشد یا یک ناهماهنگی قابل توجه در دکوراسیون وجود داشته باشد تا به بهترین شکل ممکن از طریق تعبیه جاکفشی آن را پوشش دهید.

10- پنهان کردن شوفاژ با ایجاد یک ویترین تزئینی

مهم‌ترین بخش خانه را می‌توان اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن دانست. در واقع دکوراسیون اصلی خانه و ویلا در این بخش‌ها پیاده‌سازی می‌شود. بنابراین اگر ناهماهنگی در دکوراسیون در این حوزه ها به‌چشم بخورد بسیار توی ذوق خواهد زد. اگر در اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی شما یک شوفاژ قرار دارد که می‌خواهید آن را پوشش دهید، توصیه ما به شما تعبیه یک ویترین برای قراردادن اشیای تزئینی درون آن است. اینگونه می‌توانید هم به زیباشدن اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی کمک کنید و هم شوفاژ را پوشش دهید. با قراردادن اجسامی که احتمال خراب‌شدن آن‌ها در بربر حرارت بسیار کم است، می‌توانید این ویترین را مزین کنید. دقت کنید که به‌هیچ‌وجه نباید اشیایی را درون این ویترین قرار دهید که احتمال ترک‌خوردگی و شکستن آن‌ها در برابر حرارت وجود داشته باشد.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری برای پنهان‌کردن شوفاژ

ایجاد پوشش برای شوفاژ می‌تواند به زیباترشدن ویلا و خانه شما کمک کند. اما راهی که برای پوشش‌دهی شوفاژ انتخاب می‌کنید، بسیار به نوع چیدمان ویلا و دکوراسیون داخلی آن بستگی دارد. به‌‌عنوان مثال در ویلایی که دارای دکوراسیون داخلی مینیمال است، بهتر است از پوشش‌های پتینه و چوبی با طراحی کلاسیک استفاده نکنید و سراغ آویزهای ساده بروید. و یا یک کمد ساده و تک‌رنگ در قسمت شوفاژ تعبیه کنید. دقت داشته‌ باشید که نوع پوشش‌دهی با چیدمان ویلای شما همخوانی داشته باشد. هر چه این پوشش‌دهی یکدست‌تر با چیدمان شما باشد و در انتخاب رنگ و طرح آن دقت بیشتری شود، اینگونه به‌ نظر می‌رسد که شوفاژ نیز یکی از اجزای اصلی دکوراسیون ویلای شما است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×