گیلان، زیباکنار
0133416

دکوراسیون اتاق ناهارخوری ویلا به سبک حرفه‌ای‌ها

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
دکوراسیون اتاق ناهارخوری ویلا

نقطه کانونی ویلا که همه اعضای خانواده در آن جمع می‌شوند و اوقاتی دلنشین و آرام در کنار هم سپری می‌کنند اتاق غذاخوری است. اتاق غذاخوری ویلا باید به گونه‌ای طراحی شود که آرامش در آن موج بزند. پیاده‌سازی یک دکوراسیون شیک در عین حال که القا کننده حس آرامش و امنیت باشد در اتاق ناهارخوری از جمله واجبات طراحی دکوراسیون این بخش از ویلا است.

قرار نیست منظر جشن خاصی باشیم یا در انتظار فرا رسیدن تاریخی خاص برای دور ههستیم تا به فکر دکوراسیون اتاق ناهارخوری بیفتیم. نحوه چیدمان این دکوراسیون هرچه زیباتر و هنرمندانه تر باشد، مطمئناً شما نیز با اشتهای بیشتری وعده‌های غذایی تان را میل خواهید کرد و از کنار هم بودن در محیطی جذاب و صمیمی لذت بیشتری خواهید برد.

نورپردازی صحیح در دکوراسیون اتاق ناهارخوری ویلا

مطمئناً هیچکس از غذا خوردن در فضایی تاریک و خفه خوشحال نخواهد شد. بنابراین اتاق ناهار خوری باید به میزان کافی از نور بهره بگیرد. حال این نور می‌تواند نوری طبیعی باشد و یا نوری مصنوعی که در فضای اطراف اتاق تعبیه خواهد شد.

اگر این امکان را دارید که اتاق ناهار خوری را در گوشه‌ای از خانه تعبیه کنید که دارای پنجرهای مشرف به فضای بیرون است حتماً این کار را انجام دهید. تعبیه میز ناهار خوری و چیدمان این اتاق در جوار پنجرهای که چشم‌اندازی زیبا به محوطه بیرونی دارد می‌تواند باعث القای حس و حالی از سرزندگی در شما شود. همچنین نقاطی که همجوار با پنجره‌های ویلا هستند دارای نور کافی هستند بنابراین در هنگام صرف وعده‌هایی چون ناهار و صبحانه می‌توانید به‌جای روشن‌کردن نور مصنوعی از نور طبیعی استفاده کنید. این موضوع به‌خودی خود می‌تواند روی روحیه شما تأثیرگذار باشد.

با این حال اگر نمی‌توانید اتاق ناهار خوری را در مکانی با نور کافی تعبیه کنید، سعی داشته‌باشید نور پردازی این اتاق را به گونه‌ای انجام دهید که هنگام صرف غذا با مشکل کمبود نور مواجه نشوید.

استفاده از فرش با ابعادی بزرگتر از میز غذاخوری در کف اتاق ناهارخوری

هرچند در لفظ به آن اتاق ناهار خوری گفته می‌شود اما لزوماً قرار نیست خبری از اتاق یا فضایی با وسعت بزرگ باشد. شما می‌توانید به‌واسطه یک تخته فرش زیبا و هماهنگ با دکوراسیون داخلی، جزیره‌ای ایجاد کنید که اتاق ناهار خوری نام دارد. به این صورت که تخته فرش انتخابی شما باید کمی بزرگتر از ابعاد میز ناهار خوری باشد. اینگونه شما توانسته اید حریمی برای میز ناهار خوری ایجاد کنید و اطراف آن را تا شعاع چند متری، اتاق ناهار خوری بنامید. بنابراین عدم استفاده از فرش در اتاق ناهار خوری کار چندان صحیحی نیست.

صندلی‌های غذاخوری دو طرف میز را با طرح و نقشی برجسته انتخاب کنید

اگر میز ناهار خوری شما یک میز مستطیل شکل است بهتر است که صندلی‌های دو طرف میز را با طرح و رنگی متفاوت انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود اتاق ناهار خوری شما از یکنواختی و حالتی کسالت بار به‌حالتی شاد و سرزنده تبدیل شود. لذت صرف غذا در چنین مکانی قطعاً چند برابر خواهد بود. شما می‌توانید علاوه بر متفاوت انتخاب کردن طرح و رنگ صندلی‌های دو طرف میز، نوع آن‌ها را میز متفاوت از نوع سایر صندلی‌ها انتخاب نمایید.

از چراغ‌های آویز بالای سر میز ناهار خوری استفاده کنید

برای اینکه محدوده میز ناهارخوری به محدودهای روشن و قابل توجه تبدیل شود بایستی از المان هایی قابل توجه نیز در حول این میز استفاده کنید. آویزان کردن لوسترهای منحصربه‌فرد یا چراغ‌های آویز کرهای شکل با ابعاد متفاوت می‌تواند ایده‌ای جذاب برای داشتن یک اتاق ناهار خوری حرفه‌ای باشد. با این حال اگر شما بودجه‌ای کافی برای خرید یک لوستر بزرگ و شیک جهت نصب نمودن در مرکز میز ناهار خوری دارید، می‌توانید این کار را انجام دهید.

یک بوفه شیک در جوار میز ناهار خوری تعبیه کنید

برای اینکه حال و هوای اتاق ناهار خوری تان را شیک‌تر و جذاب تز کنید می‌توانید یک بوفه شیک و آینه کاری شده در کنار میز ناهار خوری تعبیه کنید و ظروفی زیبا و تزئینی را درون آن قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا دور و اطراف میز ناهار خوری شما خلوت و خالی به‌نظر نرسد. می‌توانید یکی از دیوارهای کنار میز غذاخوری را به‌طور کلی برای این کار در نظر بگیرید.

از رنگ‌های یکنواخت در دکوراسیون اتاق ناهارخوری ویلا استفاده نکنید

برای داشتن یک اتاق ناهار خوری شیک و منحصربه‌فرد که باعث می‌شود اشتهای شما و مهمانان‌تان افزون گردد نباید از رنگ‌های یکنواخت و تیره در این فضا استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های اشتها آور و شاد و تند می‌تواند موجب افزایش نشاط در افراد شود و بالطبع اشتهای آن‌ها را افزون کند. رنگ‌های سرد و بی‌حال همچون طوسی و خاکستری برای اتاق غذاخوری ویلا به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شوند. با اینحال اگر همچنان بر استفاده از رنگ‌های خنثی مصر هستید و به این رنگ‌ها علاقه دارید، سعی کنید با افزودن تزئیناتی در دکوراسیون اتاق ناهارخوری ویلا که دارای رنگ‌های متضاد و جیغ هستند، حال و هوای فضا را دگرگون کنید.

میز ناهار خوری را خالی نگذارید؛ آن را با گلدانی کوچک تزئین کنید

منظور ما این نیست که میز غذاخوری خود را شلوغ کنید؛ بر عکس منظور مان این است که در نهایت سادگی و ظرافت یک گلدان کوچک روی میز تعبیه کنید و حالی و هوایی تازه به دکوراسیون اتاق ناهار خوری ببخشید. بی روح بودن و کسالت بار بودن اتاق نهار خوری ویلای شما به یکباره با قرار دادن گلدانی کوچک روی میز غذاخوری محو خواهد شد. اگر باور نمیکنید امتحان کنید! اگر گل‌هایی که روی میز قرار می‌دهید گل‌های طبیعی باشند تأثیرگذاری بیشتری در اتمسفر اتاق ناهار خوری شما خواهند داشت.

از کفپوش چوبی دردکوراسیون اتاق ناهارخوری ویلا استفاده کنید

اتاق ناهار خوری باید فضایی گرم و دلپذیر داشته باشد بنابراین مشاهده کفپوش‌های سرامیکی آن هم با رنگ‌هایی سرد همچون سفید نمی‌تواند چندان جذاب باشد و فضای گرمی ایجاد کند.

شما می‌توانید از کف پوش های چوبی که دارای رنگ‌های گرمی هستند در این اتاق استفاده کنید. این کار نه‌تنها باعث می‌شود حریم اتاق ناهار خوری شما کاملاً مشخص شود بلکه باعث می‌شود اتاق ناهار خوری دارای فضایی گرم و صمیمانه باشد. استفاده از تزئینات چوبی در اتاق ناهار نیز می‌تواند همین حس و حال را القا کند. بنابرا می‌توانید در دکوراسیون اتاق ناهار خوری تان از تزئینات چوبی استفاده کنید.

چراغ‌های آویز را تا حد ممکن به میز ناهار خوری نزدیک کنید

یکی از ایده‌های ناب و جذابی که می‌توانید در دکوراسیون اتاق ناهارخوری ویلا پیاده کنید این است که با تاریک کردن فضای ویلا و روشن‌کردن چراغ‌های اتاق ناهار خوری آن‌ها را تا حد ممکن به میز ناهار خوری نزدیک کنید تا فضایی شاعرانه و جذاب در اتاق ناهار خوری شما ایجاد شود. این ایده می‌تواند اتاق ناهار خوری شما را به‌سادگی به یک مکان لاکچری و شیک تبدیل کنید.

میز غذاخوری را در نزدیکی شومینه قرار دهید

ویلاها معمولاً دارای شومینه هستند. بنابراین می‌توان میز غذاخوری را در نزدیکی شومینه قرار داد. در واقع به این معنا که می‌توان اتاق ناهار خوری را در کنار شومینه تعبیه کرد. اگر این امکان برای شما وجود دارد که میز غذاخوری خود را تا حد امکان به شومینه نزدیک کنید این کار را انجام دهید. شما می‌توانید با این کار فضایی دل‌انگیز و گرم برای صرف وعده‌های غذایی خود ایجاد کنید.

دیوارهای اتاق ناهار خوری را آینه کاری کنید

این بدان معنا نیست که با آینه کاری دیوارهای فضایی وهم آلود ایجاد کنید! بلکه به این معناست که می‌توانید یک یا دور دیوار و یا حتی بخش از یک دیوار در اتاق ناهار خوری را آینه کاری کنید. این کار موجب می‌شود فضای اتاق ناهار خوری به فضایی گسترده تر تبدیل شود و اتاق ناهار خوری شما بزرگتر از آنچه که هست به‌نظر برسد. بنابراین ایده آینه کاری یکی از دیوارها می‌تواند ایده خوبی برای دکوراسیون اتاق ناهارخوری ویلا  باشد. شما می‌توانید یکی از دیوارها را تا نیمه آینه کاری کنید و یا یک قاب کوچک در دیوارها در نظر بگیرید و آن قاب را آینه کاری کنید.

نتیجه‌گیری

اتاق ناهار خوری ویلا یکی از مکان‌هایی است که دکوراسیون آن بسیار مهم است چرا که مکانی ست برای صرف غذا. افراد تمایل دارند تا غذای خود را در مکانی اشتها بر انگیز و صمیمانه میل کنند. اگر در این فضا از نور طبیعی خورشید و چشم‌اندازهای زیبای محوطه بیرونی نیز خبری به گوش برسد که عالی خواهد شد. با این حال می‌توانید با ایده‌هایی که در بالا ذکر شد اتاق ناهار خوری خود را با یک چیدمان حرفه‌ای به مکانی دل‌انگیز برای صرف وعده‌های غذایی به‌همراه خانواده تبدیل کنید.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×