گیلان، زیباکنار
0133416

دکوراسیون مدرن ویلا خود را چگونه انتخاب کنیم ؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-11-29
دکوراسیون مدرن ویلای خود

دکوراسیون مدرن ویلا خود را چگونه انتخاب کنیم ؟ ویلاهای مدرن به ویلاهایی گفته می‌شود که براساس اصول خاصی طراحی می‌شوند و در طراحی آن‌ها از المان‌های سنتی خبری نیست.

اغلب طراحی ویلاهای مدرن با استفاده از مبلمان است و از بالشت و تشک در طراحی داخلی خبری نیست. ویلاهای مدرن علاوه بر ظاهر بیرونی متفاوتی که دارند از نظر داخلی نیز طراحی متفاوتی دارند.

در ادامه مقاله همراه ما باشید تا اصول کلی که برای ایجاد ویلای مدرن چه از نظر طراحی داخلی و چه از نظر طراحی خارجی نیاز دارید را با هم بررسی کنیم.

آیا دکوراسیون مدرن ویلا با خانه متفاوت است؟

در نگاه کلی دکوراسیون داخلی مدرن  ویلا با خانه تفاوت چندانی ندارد و کاملاً مشابه خانه است. اما ساخت ویلا از نظر ساختاری با ساخت  خانه کاملاً متفاوت است.

تمامی ویلاها دارای امکانات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که آن‌ها را از خانه‌ها متمایز می‌کند. تمامی ویلاها به دلایلی مثل لوکس بودن، بزرگ بودن، دارا بودن باغ یا حیاط بزرگ، برخورداری از استخر یا آبنما و گل و گیاه فراوان کاملاً با خانه‌ها متمایز هستند خصوصاً خانه‌ها در مناطق شهری، در مناطق شهری خانه‌ها اغلب به‌صورت آپارتمان هستند و حیاط با یاغچه در آن  ها کمتر به‌چشم می‌خورد.

به‌دلیل داشتن همین ویژگی‌ها است که اغلب افراد ترجیح می‌دهند تا در شمال کشور ویلا داشته‌باشند و در طول تعطیلات برای استراحت و فرار از شلوغی و آلودگی هوای شهرهای بزرگ به ویلا بروند.

طراحی مدرن دکوراسیون داخلی ویلا

قوانین و اصول مختلفی برای طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی وجود دارد برای ایجاد یک چیدمان درست و اصولی باید با این قوانین آشنایی داشته باشیم و آن‌ها را درست به‌کار ببریم.

باید برای ایجاد هماهنگی بین اجزا در یک فضا بتوانیم اشتراکاتی را در بین اجزا برقرار کنیم. در ادامه تعدادی از نکات مهمی که دز هنگام چیدمان داخلی باید آن را رعایت کنیم را بیان می‌کنیم، با رعایت همین نکات کوچک می‌توانید دکوراسیونی زیبا و منحصربه‌فرد درست کنید.

اولین نکته‌این که بسته به فضای اتاقی که در اختیاردارید از مبلمان مناسب استفاده کنید، تعداد زیاد مبل در یک فضا نشان زیبایی نیست باید به این نکته توجه‌داشته‌باشید که یک اتاق پر از مبل با یک اتاق که مبلمان شیکی دارد تفاوت زیادی با هم دارند.

استفاده از مبلمان بزرگ و زیاد نشان زیبایی نیست، مبلمان شما باید با فضایی که در اختیاردارید متناسب باشند، مبلمان نباید فضای اتاق شما را اشغال کنند، باید به تعدادی مبل دریک اتاق باشد که رفت‌وآمد آسان باشد.

در مرحله بعدی باید ملمان را در فضایی که در اختیاردارید درست چیدمان کنید، مثلاً ممکن است شما در یک فضای بیست‌متری تنها دو مبل داشته‌باشید اما اگر همین دو مبل را درست در فضا جایگذاری نکنید، نمی‌توانید احساس آرامش از محیط اطراف خود بگیرید.

واقعیت این است که هیچ قاعده کلی برای بیش‌ترین میزان استفاده از فضای اتاق وجود ندارد، این کار بیشتر بر اساس تجربه شخصی است که طراحان داخلی بر اساس تجربه و سابقه‌ای که دارند از آن استفاده می‌کنند. نکته مهم این است که نباید به گونه‌ای طراحی اتاق را انجام دهید که اتاقتان کوچک‌تر از حد معمول به‌نظر بیاید.

نتخاب رنگ مناسب برای سرویس بهداشتی

به‌طورکلی رنگ‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در طراحی فضا دارند. رنگ‌ها به‌خوبی می‌توانند منعکس‌کننده‌ی احساسات ما باشند. به‌طورکلی رنگ‌های روشن مثل سفید، بژ و استخوانی فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند و رنگ‌های تیره یا گرم فضا را بسته‌تر نشان می‌دهند.

برای رنگ کردن سرویس بهداشتی به‌دلیل اینکه اغلب سرویس‌های بهداشتی کوچک هستند بهتر از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

علاوه بر این در انتخاب رنگ وسایلی که در سرویس بهداشتی قرار می‌دهید نیز باید دقت کنید. توجه‌داشته‌باشید که سرویس‌های آینه، سطل زباله و سرویس دستشویی در توالت باید با سایر وسایلی که در سرویس بهداشتی قرار می‌دهید هم‌خوانی داشته‌باشند.

تهویه مناسب

یکی دیگر از نکاتی که در طراحی سرویس بهداشتی حتماً باید به آن توجه کنید داشتن تهویه مناسب در سرویس بهداشتی است.

سرویس بهداشتی مرطوب‌ترین فضا در خانه است و رطوبت محل مناسبی برای رشد قارچ و باکتری است. داشتن یک تهویه مناسب در سرویس بهداشتی برای از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌ها امری ضروری است به‌خصوص اگر سرویس بهداشتی شما فاقد پنجره باشد. اگر شما ه هم از  افرادی هستید که از مشکل تنفسی رنج می‌برند حتماً باید به این نکته توجه کنید.

کف‌پوش سرویس بهداشتی

بهترین نوع کف‌پوش برای سرویس بهداشتی سرامیک است. کف‌پوش‌های سرامیکی علاوه بر مقاومت بالا در برابر رطوبت و گرما دارای تنوع بالایی هستند  و شما می‌توانید به‌راحتی بر اساس چیدمان و رنگ سایر وسایل سرویس بهداشتی خود سرامیک موردنظرتان را خریداری و نصب کنید. سرامیک‌ها به دودسته‌ی شیاردار و بدون شیار تقسیم می‌شوند.

سرامیک‌های شیاردار به‌دلیل شیاری که دارند از لیز خوردن جلوگیری می‌کنند. اگر در منزلتان کودک یا سالمند دارید سرامیک شیاردار برای شما مناسب است. دکوراسیون مدرن ویلای خود

اگر سرویس بهداشتی شما به‌صورت شیب‌دار است بهتر از سرامیک‌های کوچک و ترجیحاًً شیاردار استفاده کنید. نکته‌ی دیگری که در انتخاب کف‌پوش سرویس بهداشتی باید در نظر داشته‌باشید لعاب‌دار بودن سرامیک سرویس بهداشتی است.

استفاده از طرح و نقش در طراحی سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی اغلب کوچک هستند و همین کوچک بودن باعث می‌شود تا از طراحی‌های بصری در آن غافل شویم.

منظور از طراحی شلوغ کردن فضا و استفاده از طرح‌های بیش‌ازحد بزرگ و عجیب نیست. استفاده از طرح و نقش‌های زیبا و کوچک دره ر محیطی باعث زیباتر شدن فضا می‌شود.

طراحی می‌تواند به‌سادگی یک قاب عکس کوچک، یک پرده یا حتی یک گلدان کوچک باشد. می‌توانید از کاغذدیواری نیز استفاده کنید اما توجه‌داشته‌باشید که کاغذدیواری که استفاده می‌کنید حتماً ضد آب باشد.

ویلاهای مدرن برای افرادی مناسب هستند و توصیه می‌شوند که دوست دارند در خانه‌های مدرن و شیکی زندگی کنند. دکوراسیون مدرن ویلای خود

تمامی ویلاهای مدرن براساس اصول خاص و مدرن طراحی می‌شوند و سبک ساخت آن‌ها کاملاً با ویلاهای قدیمی و کلاسیک متفاوت است.

طراحی و معماری در ساخت این دسته از ویلاها حرف اول را می‌زند و برای ساخت آن‌ها حتماً به تیم مهندسی و معماری قوی نیاز دارید و خودتان نمی‌توانید به‌تنهایی این مدل از ویلاها را بسازید.

ویلای مدرن

حتی مصالحی که در ساخت  ویلاهای مدرن به‌کار می‌روند با ویلاهای کلاسیک متفاوت هستند. در طراحی ویلای مدرن هیچ رد پایی از زمان، مکان و حتی باورهای شخصی و اعتقادات نیست.

ویلاهای مدرن کاملاً بر اساس اصول زیبایی‌شناسی بصری مانند تعادل، ایستایی، توازن، تناسب، ترکیب رنگ‌های چشم‌نواز ساخته می‌شوند و سلیقه و علایق شخصی در ساخت این دسته از ویلاها دخیل نیست.

ویلاهای مدرن بر خلاف تصور عمومی پیچیده نیستند و بسیار ساده هستند و فهم آن‌ها برای بینندگان بسیار آسان است. دکوراسیون مدرن ویلای خود

در طراحی ویلای مدرن هیچ المانی برای اینکه چیزی را به رخ بکشد به‌کار نرفته و همه‌چیز همان چیزی است که هست.

این مهم‌ترین نکته‌ای است که در هنگام ساخت و یا خرید ویلای مدرن باید مد نظر داشته‌باشید. برخی از افراد تنها به‌دلیل اسم مدرن‌بودن به‌سراغ خرید و یا ساخت ویلای مدرن می‌روند و بعد از ساخت از سادگی آن ناراحت می‌شوند در حالی که اصل اساسی در ساخت ویلای مدرن همین سادگی و به رخ کشیده نشدن اجزای به‌کار رفته در ویلا است. اگر می‌خواهید ویلایی که دارید بسیار مجلل باشد به‌سراغ ویلاهای مدرن نروید.

ویژگی‌های سبک مدرن در ویلا سازی

  • ویژگی اصلی در نمای ویلاهای مدرن حذف تزئینات، ساده‌تر شدن عناصر و جزییات و کاربرد ساده و صریح فرم‌ها در نما است.
  • در نمای ویلاهای مدرن رنگ‌ها و طراحی‌های مجلل و برجسته به‌چشم نمی‌خورد.
  • در ساخت ویلاهای مدرن معمولاً از سه ماده چوب، سنگ و شیشه استفاده می‌شود. و مواد دیگر برای ساخت ویلای مدرن توصیه نمی‌شوند.
  • در ویلاهای مدرن از شکل‌های مکعبی و گوشه دار بسیار استفاده می‌شود و اشکال دایرهای در ساخت این دسته از ویلاها به‌کار نمی‌روند. به‌عنوان مثال ویلاهای مدرن دارای پنجره‌های بزرگ و مکعبی‌شکل هستند.
  • یکی از مولفه‌های اصلی در ساخت ویلاهای مدرن نور است ورود نور به ویلا در ساخت ویلای مدرن بسیار حائز اهمیت است و حرف اول را می‌زند.
  • اهمیت نور در ساخت ویلای مدرن به حدی است که  حتماً در ابتدای ساخت ویلا باید جهت تابش نور خورشید بررسی شود و بر اساس آن فضاهای ویلا طراحی شوند. اگر قسمت‌های مختلف ویلای مدرن نور کافی نداشته‌باشند فضای ویلا بی روح و کسل کننده است. در واقع در ویلاهای مدرن اصل بر این است که از نور طبیعی برای تأمین روشنایی ویلا استفاده شود.
  • سبک مدرن

  • ویلای های  مدرن از نظر اقتصادی نیز نسبت به ویلای کلاسیک پتانسیل اقتصادی‌تری دارند. ویلاهای مدرن نسبت به ویلاهای کلاسیک به نگهداری و تعمیرات بسیار کمتری نیاز دارند.  ویلاهای مدرن به‌صورتی ساخته می‌شوند که انرژی کمتری در حین ساخت و پس از ساخت آن‌ها مصرف شود و تأثیرات  زیست‌محیطی کمتری نیز بر روی طبیعت دارند.
  • اماکن ایجاد تغییرات در چیدمان و سبک طراحی ویلاهای مدرن بسیار راحت‌تر از ویلاهای کلاسی کاست. شما می‌توانید به‌راحتی چیدمان داخلی فضای ویلا را تغییر دهید، جای مبل‌ها و تلویزیون ها را عوض کنید و بدون هیچ هزینه اضافه‌ای یکنواختی را از بین برد.

نتیجه‌گیری

شما می‌توانید با رعایت چند نکته ساده ویلای خدو را به‌صورت مدرن در بیاورید نیاز به هزینه‌های زیاد و استفاده از وسایل خارجی نیست. دکوراسیون مدرن ویلای خود

استفاده از وسایل خارجی به معنای مدرن‌بودن ویلا نیست. شرکت انبوه‌سازان آرش به مدیریت و سرمایه‌گذاری امین و آرش تقی پور دهکاء بیش از ۱۵ سال است که در حوزه ساخت‌وساز شهرک‌های ویلایی در حوزه منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت است.

مرکز اصلی شرکت ساختمانی انبوه‌سازان آرش منطقه آزاد انزلی در زیباکنار بعد از صدا و سیما شهرک آرش ۲ میباشد. اگر شما هم قصد ساخت‌وساز یا خرید ویلا در شمال کشور را دارید شرکت انبوه‌سازان آرش انتخاب مناسبی برای شما است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×